Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 104 ... 119 120
ZwiebeLD
valowitz
#2573
Las ergens dat vandaag de Henri Desgranges prijs wordt toegekend aan diegene die als eerste boven op...

Klopt, want als de Galibier in het parcours ligt dat wordt de prijs altijd daar uitgereikt. Er staat namelijk een monument voor de heer Desgranges op de Galibier. Ligt de Galibier niet in het parcours dan gaat het inderdaad naar het dak van de Tour zoals de Cima Coppi.

Ligt de Tourmalet op het parcours, zoals ook dit jaar, wordt daar de Souvenir Jacques Goddet uitgereikt. Is de Tourmalet het hoogste punt van de ronde en ligt de Galibier niet in het parcours dan wordt de tweede hoogste piek de Souvenir Henri Desgranges!

Coureurs du Courage
valowitz
#2573
Las ergens dat vandaag de Henri Desgranges prijs wordt toegekend aan diegene die als eerste boven op...

Er staat daar een gigantisch beeld van Henri Desgrange op de Galibier, vandaar dat daar altijd die prijs (souvenir) wordt uitgedeeld. Meestal is het direct ook het dak van de Tour, maar daar is geloof ik geen specifieke prijs voor zoals in de Giro.

TJV94

Ik zie dat Bettiol weinig genoemd wordt. Een renner die al heeft laten zien dit aan te kunnen vanuit de vlucht. Staat op achterstand en ook de bookies zien het wel zitten (levert minder op dan pakweg Buitrago of Powless). Daarnaast het voordeel van teampunten indien Carapaz het geel houdt.

De vraag is; mag hij ook in de aanval? Of moet hij bij Carapaz blijven?

Coureurs du Courage
Canyon72
#2551
Voor morgen heb ik nog 3 plaatsen vrij. Welke 3 neem ik best van volgende 5: Cras, Martinez, De Plus...

De Plus, Martinez en Van Gils

dr klaas
Canyon72
#2575
Iemand?

Heb v gils opgesteld en buitrago op het bankje,  deze keuzes maken het spel leuk vind ik de 1e 6 7 klik je er blind in elke etappe.   Verder heerlijk dat uae rustig aan doet,  Pogi heeft ook de giro gereden natuurlijk. Het is een ultieme klasbak maar hij kan net zo goed zich in vorm moeten fietsen voor de 3e week.  Overigens zijn er weinig die 3 of meer uae hebben gezien de pickrates

Eddix

Wat zou het nut zijn van het weggeven van de gele trui in etappe 3, als je dan in etappe 4 alweer alles en iedereen op een hoop probeert te rijden? Ik zie een vlucht wel kans van slagen hebben daardoor. Daarnaast ben ik heel benieuwd of Carapaz niet gewoon graag de rit wil winnen in het geel. Veel verschillende scenario's zijn mogelijk. Maar wat te doen met de cap? Toch maar safe op Pogi? De gambler in me wil eigenlijk Johannessen cappen.

Titivoeckler

Ik zie heel veel mensen Martinez overwegen. Die wilde zelf niet naar de Tour en is volgens mij helemaal uitgewrongen. Als je bewust laat lopen sta je niet al zo ver achter.

valowitz
Canyon72
#2551
Voor morgen heb ik nog 3 plaatsen vrij. Welke 3 neem ik best van volgende 5: Cras, Martinez, De Plus...

Buitrago, Cras en Martinez 

oli4g
zomaareens
#2563
ciccone mag toch nooit in de vlucht?

Als er geen vlucht weg is voor km19, dan pakt Pedersen wellicht groen en dat zijn toch weer extra puntjes voor Ciccone.

valowitz
Canyon72
#2575
Iemand?

Buitrago,Cras en Martinez 

Stoempen24

Parcours is te lastig voor een P Lapeira denk ik of niet? Wie kennen hem beter? 

Nog 1 plek over. Gee of Buitrago? 

RappeEddy

Ik vraag mij dus ook af of Lapeira niet een goede optie is voor vandaag in de vlucht..? Zo extreem zwaar is het niet en kan best redelijk een berg over toch? 

TdS wordt hij wel op grote achterstand gereden in de bergritten, maar goed.. wat denken jullie van hem?

Laatst gewijzigd
Canyon72

Thx guys, had voorlopig De Plus, Martinez en Van Gils . Ga het laten staan. Buitrago oogt voorlopug niet goed. Cras zal misschien wel goed resultaat rijden, mazr ga uit van een vlucht. Denk dat Martinez niet voor niets zich heeft laten uitzakken dit weekend.

Coureurs du Courage

Ik ga vandaag alle kanten op qua etappeverloop. Heb mijn hersens er flink op laten kraken, maar zie het eigenlijk niet gebeuren dat Pogacar hier victorie gaat kraaien. Ik vond de controle van UAE vooralsnog matigjes en voor Carapaz is het ook geen doel om die trui zo lang mogelijk te dragen. EF heeft uitgesproken etappes te willen winnen, dus zie ze gewoon een vluchter meesturen vandaag om dat te realiseren. Bovendien zijn daardoor de bonificaties weg op de top van de Galibier en in Valloire, zodat Carapaz alsnog kans heeft het geel te houden als er geen vluchter bij zit die kort staat.

Controle zal dan weer gedaan worden door VLAB, plukje UAE en Ineos. Maar zie wel een grotere groep in de aanval daarvoor die voldoende tijd kunnen pakken voor de ritzege. Het profiel qua zwaarte van de klim (pas de laatste 8km van Lautaret naar Galibier wordt het iets pittiger) is niet onderscheidend genoeg om minuten dicht te rijden, dus als de aanvallers ergens tussen de 3 tot 5 minuten hebben gaan ze het volhouden tot de meet. 

Denk wel dat de vluchters dan komen uit de groep renners die op achterstand staan; je gaat een Ciccone hier geen minuten laten pakken.

Frits

Is deze rit niet te zwaar voor Van Gils? Klimt inderdaad goed mee met de favorieten, maar de Galibier.. 

Momenteel S. Yates op de bank voor Van Gils, voelt toch niet helemaal lekker. Ciccone en Gee overigens wel mee vandaag. Buitrago blijft voorlopig ook nog even zitten. 

TimTornTeut

Hoe schatten we de kansen van Pidcock? 

Baskeee
TimTornTeut
#2591
Hoe schatten we de kansen van Pidcock? 

Groot. Als ik 'm zou hebben zou ie cappie zijn.

RappeEddy
Coureurs du Courage
#2589
Ik ga vandaag alle kanten op qua etappeverloop. Heb mijn hersens er flink op laten kraken, maar zie...

Wellicht dus wel een Bettiol die EF mee zal sturen met de vlucht. Zoiets hoop ik dan wel.

NielsH97
ProScoritoManager
#2570
Zucht, net toen ik dacht dat ik Gregoire met een gerust hart op de bank kon zetten..

Same... was in Dauphine goed vandaar waarschijnlijk.

Zitvlees
Coureurs du Courage
#2589
Ik ga vandaag alle kanten op qua etappeverloop. Heb mijn hersens er flink op laten kraken, maar zie...

Dat van die boni's snap ik, maar voor EF lijkt behoud van de trui me juist wel een doel. Dat kan prima met een kopgroep met renners die al op achterstand staan, maar lijkt me niet dat ze iemand die binnen paar minuten staat laten rijden. Zelf in de vlucht gaan zitten zodat je op 2 fronten niet hoeft te rijden kan wel een tactiek zijn. Voor Bettiol is dit toch teveel klimmen?

Daarnaast is het juist wel een klim om een gat dicht te rijden met tempobeulen zoals Benoot, Kwiat, Sivakov. 

Tot slot: wat wil Pogi? niet de trui, maar misschien wel de etappe en in ieder geval Jonas testen op het laatste steile stuk?

Michielenwaaier
Eddix
#2581
Wat zou het nut zijn van het weggeven van de gele trui in etappe 3, als je dan in etappe 4 alweer al...

Johannessen cap, je hebt me geïnspireerd! Die staat netjes op 8 minuten en ik zie tot misschien de laatste km van de Galibier geen AK mannen koers maken

rash

Guys , for the poor English, what did MvG say in his interview please?

valowitz

Iemand Lazkano vandaag? Staat 137ste op 47'11"

Pom titcock

Waarom Buitrago erin? Die man gaf aan voor een klassement te gaan en moet lossen op de eerste en beste drempel, zou die dan nu ineens wel goed zijn op de galibier?

ProScoritoManager
Zitvlees
#2595
Dat van die boni's snap ik, maar voor EF lijkt behoud van de trui me juist wel een doel. Dat kan pri...

Jonas testen kan wel geel als gevolg hebben. Mocht hij zwakte tonen (wat ik na zijn sterke openingsweekend (nog) niet verwacht) ontploft de gehele koers opeens natuurlijk.

1 2 ... 104 ... 119 120

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.