Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 109 ... 120 121
CAI
Guido Benzo
#2699
Zoek Remco er in te fietsen vandaag. Dus ofwel van Poppel of mozzato eruit. Al nieuws over van poppe...

Wordt per etappe gedurende de etappe bepaald elke keer volgens mij volgens een eerder interview, dus ja daar kan je weinig mee. 

Sambonhof
Smarty
#2692
Ik sta op 99,3% na 4 etappes. En jullie?

Ik sta nu op 91.1%. Vorig jaar deed ik voor het eerst mee met Scorito TDF en toen haalde ik 58% (zonder kennis van dit forum of veel koerskennis), dus het gaat de goede kant op!

Pom titcock

Bedankt jullie toppers hier! Bettiol gister was een goede keus ipv almeida

Branco
Pom titcock
#2703
Bedankt jullie toppers hier! Bettiol gister was een goede keus ipv almeida

Nou wie Bettiol gisteren hadden opgesteld hebben totaal geen verstand van wielrennen.....die kunnen beter Wimbledon Scorito gaan spelen.

Laatst gewijzigd
Sambonhof
Branco
#2704
Nou wie Bettiol gisteren hadden opgesteld hebben totaal geen verstand van wielrennen.....die kunnen...

Het had toch best gekund dat hij in de vlucht zat en die vlucht ruimte kreeg van het peloton. Er was ook nog een kans dat Carapaz de gele trui hield, dus dan teampunten voor Bettiol

Branco
ZK
#2697
Ik sta na de laatste etappe in Nice op 99,1%. En jij?

🤣

KV
Pom titcock
#2703
Bedankt jullie toppers hier! Bettiol gister was een goede keus ipv almeida

Had je nochtans gewaarschuwd op p 105:

"Knap staaltje scorito-bias. "Hij zit in mijn team dus hij zal wel winnen"

Sinds wanneer is Bettiol een renner die op de Galibier zou winnen?"

BigMig
Pom titcock
#2703
Bedankt jullie toppers hier! Bettiol gister was een goede keus ipv almeida

Bettiol opstellen was niet super vreemd denk ik, al stonden bij de manieren waarop hij punten kon pakken wat vraagtekens: houdt Carapaz geel, mag Bettiol in de vlucht, gaat het langzaam genoeg dat hij (evt in een 2e groep) kan aanhaken. Het ligt dus aan de alternatieven die je hebt of je zijn kans op punten dan de voorkeur geeft. Je kunt dan best overwegen hem op te stellen ipv bijvoorbeeld je negende klimmer. Dat jij er voor kiest om juist Almeida eruit te klikken is volgens mij vooral je eigen schuld.

Laatst gewijzigd
Frits

Nu op een gouden beker staan zegt helaas nog niks. En dus heeft het delen daarvan ook nog weinig zin. Vandaag een valpartij waarbij er 2 renners van je bij liggen en je zakt alweer. Tijdrit, gravelrit, week 2 en 3, er kan nog zoveel gebeuren. Het gebeurd meer dan eens dat iemand die sterk begint, onderaan in de poule eindigt. 

Constantheid, kennis en een beetje geluk brengen je naar een beker. Maar Nice is nog ver.

Ga zelf vandaag voor 7 sprinters met Pogacar en Evenepoel. Captain Philipsen. Morgen idem dito. 

Maracas

Ik heb zelf 'maar' zes sprinters en ze alle zes opgesteld vandaag. Verder heb ik Pogacar en twee knechten van hem.

Aranburu en van Aert sprinten nooit echt mee toch met dit soort etappes? Hoewel ze wel onder 'sprinter' worden bevestigd in de Scorito app. 

Scratzz
BigMig
#2708
Bettiol opstellen was niet super vreemd denk ik, al stonden bij de manieren waarop hij punten kon pa...

Natuurlijk is het heel makkelijk achteraf praten, maar ik had deze keuze niet gemaakt. Het was vrij aannemelijk dat EF ging rijden voor de gele trui en dat UAE ging rijden om Visma onder druk te zetten. Op een dergelijk parcours verwacht je hem ook niet gelijk, dus het was een behoorlijke gok.

Waarschijnlijkaanhetwerk
Maracas
#2710
Ik heb zelf 'maar' zes sprinters en ze alle zes opgesteld vandaag. Verder heb ik Pogacar en twee kne...

Ik ga er vanuit/hoop dat van Aert het vandaag wel gaat proberen! Daardoor gister wat rust genomen?

Zitvlees
BigMig
#2708
Bettiol opstellen was niet super vreemd denk ik, al stonden bij de manieren waarop hij punten kon pa...

Bettiol ipv Almeida is niet logisch toch?

Beide kans dat ploeggenoot geel heeft, maar kans op eigen punten veel groter bij Almeida

kevinraar

Laurance of a. Yates

Ton Pelo
kevinraar
#2714
Laurance of a. Yates

Laurance scoort misschien 10 punten als Philipsen wint. A. Yayes heeft sowieso 8 punten. Lekker voor Yates gaan.

Frits

Waarom heb je Laurance (of een teamgenoot van Philipsen) genomen om hem niet op te stellen in sprintetappes?

Ton Pelo
Frits
#2716
Waarom heb je Laurance (of een teamgenoot van Philipsen) genomen om hem niet op te stellen in sprint...

Philipsen had zomaar in de groene trui kunnen rijden. Dan scoor je sowieso 6 punten en 16 bij winst. Waarom zou je nu Philipsen niet in het groen rijdt dan vasthouden aan die tactiek? Het kan je max. 2 punten meer opleveren, daar ga je geen risico voor nemen natuurlijk.

NOAD1912
Ton Pelo
#2717
Philipsen had zomaar in de groene trui kunnen rijden. Dan scoor je sowieso 6 punten en 16 bij winst....

Ik heb om die reden MvdP mee (+ enkele etappes die redelijk op maat zijn voor hem), inmiddels wel spijt van, had die 2m beter kunnen besteden. Te meer omdat ik ook vol op UAE heb ingezet, nu ga ik MvdP banken (want 10 punten bij winst JP) ten faveure van een UAE man (8 zekere punten). Tactische fout, die ik met mijn ervaring inmiddels niet had mogen maken, maar goed, wie weet verdient ie zich nog terug later in de ronde. 

Opstelling 

Phillipsen (C)

Pedersen

Groenewegen

Bauhaus

Gaviria

Vd Berg

Pogi

Ayuso

Almeida

Wissels o.a.: A. Yates, Mozzato (wacht ik nog even mee), MvdP

🤞

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Zelfs als Philipsen in het groen had gereden, was een ploeggenoot het niet waard geweest. Pogacar en Ayuso pakken beide 16 veilige punten, Evenepoel 15, Vingegaard 12. Als je drie van de vier hebt, heb je dus niks aan een extra Alpecin. (er even vanuitgaande dat niemand 7 sprinters + een Alpecin heeft, dan had je sowieso geen balans).

Waarschijnlijkaanhetwerk
ditisdavid
#2719
Zelfs als Philipsen in het groen had gereden, was een ploeggenoot het niet waard geweest. Pogacar en...

Vingegaard pakt toch maar 8 punten? 6 + 2?

Sjasfriet
Maracas
#2710
Ik heb zelf 'maar' zes sprinters en ze alle zes opgesteld vandaag. Verder heb ik Pogacar en twee kne...

Ik zou wva toch opstellen boven uae teamgenoten vandaag hoor ...

Als de sprint "normaal" verloopt doet hij wel mee.

ditisdavid
Waarschijnlijkaanhetwerk
#2720
Vingegaard pakt toch maar 8 punten? 6 + 2?

Correct, ik kan niet rekenen. Punt blijft wel staan dat in vrijwel alle scenario's het nemen van een extra Alpecin niet of nauwelijks meerwaarde zou hebben. De enige uitzondering is als een grote groep kort staande vluchters het gisteren gehaald zou hebben, maar voor de worstcase plannen rendeert zelden in dit spel.

Sambonhof

Mozzato of UAE? Mozzato moet minimaal 17e eindigen voor de 8 zeker punten, denken jullie dat dat haalbaar is?

NOAD1912
ditisdavid
#2722
Correct, ik kan niet rekenen. Punt blijft wel staan dat in vrijwel alle scenario's het nemen van een...

Allemaal waar hoor, maar normaal gesproken heb je (ik iig wel) 1 of 2 vroege uitvallers in de sprintploeg. Noem het risico afdekking, dat kan later in de ronde nog wel degelijk gaan lonen. KAN hoeft niet. Tot die tijd heb je de waarheid volledig aan je zijde.

Sjasfriet
Sambonhof
#2723
Mozzato of UAE? Mozzato moet minimaal 17e eindigen voor de 8 zeker punten, denken jullie dat dat haa...

Zit op de bank voor Yates in m'n team. Voorlopig gaan ze nog met Arnaud sprinten.

1 2 ... 109 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.