Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 110 ... 126 127
Ben Nihilisty
ditisdavid
#2722
Correct, ik kan niet rekenen. Punt blijft wel staan dat in vrijwel alle scenario's het nemen van een...

Hier ben ik het niet mee eens, om 2 redenen. 1) Je neemt waarschijnlijk een Alpecin-man uit de 750k categorie, waar voornamelijk heel veel onzekerheid staat en voor zo'n klein bedrag kan je het je bovendien prima permitteren om iemand mee te nemen die je aan 't eind van de rit nauwelijks hebt opgesteld omdat het anders loopt dan je had uitgestippeld, en 2) als Philipsen dominant blijkt (maandag was een ongelukkig scenario uiteraard), dan zul je vaak groene truipunten + punten van de etappezege ontvangen, en eerlijk is eerlijk: dat tikt aardig aan. Ja, dan levert een Vingegaard wellicht ietsje meer zekere punten op, maar je zal met een zekere groene trui en, laten we zeggen, 4 zeges van Philipsen toch behoorlijk wat punten schrapen. Bovenop deze 2 redenen komt uiteraard ook nog enigszins dat je bij het selecteren van je team je nog niet per se wist waar de teampunten zouden komen, ook al zul je altijd wel wat opvullers hebben. 

Laatst gewijzigd
ZK

@martijncr het is woensdag en dat was de door jou voorgestelde wekelijkse vingegaard evaluatiedag. Denk dat we voorlopig kunnen concluderen dat een vingegaard, ook al steekt hij nog niet in topvorm, toch een must have zal blijken. 

BlingSagan

Ik denk dat je kan stellen dat Vingegaard voorlopig geen must mis is. Als hij op basis van deze resultaten een must have is , zijn er veel must haves.

Laatst gewijzigd
tol100
ZK
#2727
@martijncr het is woensdag en dat was de door jou voorgestelde wekelijkse vingegaard evaluatiedag. D...

Denk nog eerder dat REV een must have is dan Vingegaard 

ZK
BlingSagan
#2728
Ik denk dat je kan stellen dat Vingegaard voorlopig geen must mis is. Als hij op basis van deze resu...

Vingegaard is de op 1 na beste renner in koers, dat is in scorito altijd een must have. Die ga je in week 3 dus hard missen als je hem niet hebt...

tol100

Denk dat je het best REV Ving en Pogi had kunnen nemen maar vlgm hebben niet veel die combinatie 

Dottema11
ZK
#2730
Vingegaard is de op 1 na beste renner in koers, dat is in scorito altijd een must have. Die ga je in...

Dit is ook een volledige aanname, hangt toch heel erg af van het koersverloop in week 3... Ik verwacht zelf ook dat Vingegaard gaat performen in week 3, maar als telkens een grote groep vluchters de etappe pakt, kan Vingegaard van de klassementsmannen nog steeds de op 1 na beste renner in koers zijn, maar in dat scenario pakt die aanzienlijk minder punten.

DaLuca23
ZK
#2730
Vingegaard is de op 1 na beste renner in koers, dat is in scorito altijd een must have. Die ga je in...

Ik heb jullie discussie gevolgd omtrent Ving en de plannen voor de woensdag update. In mijn ogen is je aanname wel vooruit lopen op mogelijke zaken. Grote vraag is natuurlijk hoe Vingegaard 3 weken zware koers gaat verteren nadat die 2 maanden terug 12 dagen in een ziekenhuis heeft gelegen. 

Dus voor nu ben ik van mening dat Ving (nog) geen must have is gebleken. 

tol100

Ik denk dat als je Philipsen hebt vandaag je flink kan stijgen kom veel teams tegen die hoog staan maar geen Philipsen hebben

ZK

Discussie voorafgaand was 3 (of 4) van de duurste 4 ak mannen (waaronder ving) versus 2 van de duurste 4. Waarbij bij de laatste variant ipv bijv Ving werd gekozen om dit budget te gebruiken om meerdere klassementsrenners van de tweede lijn mee te nemen, zoals een S Yates, Carapaz, Mas, Bernal etc. Mijn mening vooraf was dat een ving altijd veel bij de eerste eindigt en de 2m mannen doorgaans plek 10-20, zeker aangezien er dan nog vluchters tussen eindigen en pog en ving die doorgaans (grotendeels) nog inhalen. Dus in die zin lijkt mij Ving een must have. Ik heb zelf Pog, Rog en Ving, dit had ook Pog, REV en Ving kunnen zijn of Pog, Rog en REV. Teams met 2 van de 4 zullen in week 3 afhaken voor gouden beker.

Laatst gewijzigd
Ted de la course

@Ben Nihilisty ik wil hierin toch @ditisdavid even bij staan. Stel dat je de teamgenoot van Philipsen 8 sprintetappes opstelt en dat Philipsen inderdaad 4 keer wint én al deze 8 sprintetappes de groene trui heefft. Dan levert dit je 4 x 10 + 8 x 6 = 88 punten op. Dit is een vrij optimistisch scenario voor teamgenoot Philipsen m.i. Je kunt in deze 8 sprintetappes ook steeds iemand voor 8 punten opstellen. Bv. een teamgenoot van de gele trui of iemand die AK + BK of AK +JK punten heeft. Levert 64 punten op. Dan levert de teamgenoot Philipsen netto 24 punten op, kost een plekje én 750k. Kun je m.i. beter een vluchter kiezen voor dat bedrag.

@ZK Vingegaard als must have bestempelen lijkt me nogal voorbarig. Voorlopig weinig etappes voor AK buiten de tijdrit en Pogi, REV en Ayuso zijn op dit moment de betere opvullers. Daarnaast lijkt iedereen er vanuit te gaan dat Vingegaard gaat verbeteren gedurende de tour. Maar wat je vorig jaar bij Pogacar zag, is dat hij juist slechter werd gedurende de ronde door gebrek aan basis / trainingsarbeid. Ik vraag me dus af waarom iedereen zo overtuigd is dat Vingegaard wel in de ronde gaat groeien. Miskoop vooralsnog niet, maar must have ook niet. Volgende week opnieuw evalueren 😉

Scoritop
tol100
#2734
Ik denk dat als je Philipsen hebt vandaag je flink kan stijgen kom veel teams tegen die hoog staan m...

Daarom staan ze hoog. Philipsen zat er bij de 1e sprint niet bij. 

ZK
DaLuca23
#2733
Ik heb jullie discussie gevolgd omtrent Ving en de plannen voor de woensdag update. In mijn ogen is...

Laat ik het dan anders zeggen. Dat Vingegaard in de ronde moest groeien was vooraf te verwachten. Deze verwachting heeft hij in de eerste dagen overtroffen door maar 50 sec achterstand te hebben, voorlopig de op 1 na beste ak man te (b)lijken en van de 4 etappes tweemaal top 20 en eenmaal top 5 te eindigen. Dus dit eerste evaluatiemoment staat hij er positief op, ben ik blij hem geselecteerd te hebben en neem ik aan dat teams zonder ving en/of maar 2 van de 4 dure ak toppers hem toch een beetje zullen knijpen. Wie weet ziet het er volgende week woensdag weer heel anders uit. 

Laatst gewijzigd
Maracas
Sjasfriet
#2721
Ik zou wva toch opstellen boven uae teamgenoten vandaag hoor ... Als de sprint "normaal" verloopt d...

UAE man er uit gehaald en Wout er in. Thanks! Ben benieuwd :) 

Pim Todcock
ZK
#2735
Discussie voorafgaand was 3 (of 4) van de duurste 4 ak mannen (waaronder ving) versus 2 van de duurs...

Je kan het geld ook gebruikt hebben voor UAE-mannen of een dikkere sprintploeg. Ik heb geen Vingegaard, maar ben toch niet bang om veel te verliezen. Ayuso pakt flink iig nog flink punten op Ving voorlopig. Met 4xUAE, REV, Carlito en wat klimmers heb ik al genoeg bezetting in de AK-etappes.

Michielenwaaier

Ving lijkt voor nu idd een solide keuze. Rev en pogi pakken door hun klassementen de komende week wel veel meer opvulpunten en zijn daardoor nu interessanter. Volgende grote punten voor Ving zijn waarschijnlijk pas in tijdrit en daarna rit 14. Daardoor lijkt Rev mij voor het half miljoen minder een sterkere keuze. Dat verandert alleen als hij er in de laatste week doorheen zakt terwijl Ving top 3 rijdt in alle grote bergritten.

ZK
Pim Todcock
#2740
Je kan het geld ook gebruikt hebben voor UAE-mannen of een dikkere sprintploeg. Ik heb geen Vingegaa...

Met 3 van de 4 kon je nog prima 2 of zelfs 3 dure ploeggenoten van pog meenemen plus C Rodriguez. Dan heb je in minder dikke sprintploeg, maar zoveel winst boek je niet met Pedersen+Groenewegen op bijv een de lie+gaviria, vanuitgaande dat iedereen Philipsen toch als kopman heeft moeten de rest gewoon punten sprokkelen en de top 15 is in sprints aardig goed te voorspellen, itt bergritten met regelmatig groep vluchters. En veel ak toppers zorgt er ook voor dat er vrijwel altijd goede opvullers zijn, waardoor je ook minder sprinters nodig hebt. Vandaag pog, ving en ayuso als opvullers. Dat had ook REV kunnen zijn of later in de Tour kunnen C Rodriguez of Almeida ook fijne opvullers blijken.

Laatst gewijzigd
BigMig
ZK
#2735
Discussie voorafgaand was 3 (of 4) van de duurste 4 ak mannen (waaronder ving) versus 2 van de duurs...

Ik kan je goed volgen en ben het grotendeels eens. 4 vd 4 (+ Philipsen) lijkt me sws te veel. Maar met 2 vd 4 kan het alsnog wel goed uitpakken, afhankelijk van wat je met het overige budget hebt gedaan. Als je daardoor bijvoorbeeld wel Ayuso, Yates A en Almeida plus lonende upgrades in je sprintteam hebt kunnnen pakken, kan dat, afhankelijk van het koersverloop, alsnog tot een beker leiden lijkt me. Kanttekening daarbij is wel dat je dan wat meer geluk nodig hebt met dat de keuzes voor de sprinters (en ak subtoppers) precies goed uitpakken.

 

Edit: punt was zojuist al grotendeels gemaakt door een ander denk ik.

Laatst gewijzigd
BigMig
Zitvlees
#2713
Bettiol ipv Almeida is niet logisch toch? Beide kans dat ploeggenoot geel heeft, maar kans op eigen...

Dat was mijn punt inderdaad :)

ProScoritoManager

@ZK: Waarom aannames over week 3 betrekken in een wekelijks evaluatiemoment in week 1? Op dit moment kun je vooral stellen dat Vingegaard een prima pick is so far. Maar een must-have is wel een groot woord. Ligt er vooral ook aan waar je zijn eventuele non-selectie mee opgevangen hebt. Je hebt hier later wat context aan toegevoegd zie ik en tot nu toe lijkt het er inderdaad niet op dat er 3 renners van 2 miljoen zijn die Vingegaard hadden kunnen opvangen. Ik zelf ben voor 3 van de Grote Vier gegaan, zonder Vingegaard. En hoewel het er nu op lijkt dat Vingegaard een betere pick gaat zijn dan Roglic, staat er nog niks in steen gebeiteld. Tot over een week!

Canyon72

Punten voor Vingegaard en Almeida elk 8 vandaag?

Hay
ZK
#2742
Met 3 van de 4 kon je nog prima 2 of zelfs 3 dure ploeggenoten van pog meenemen plus C Rodriguez. Da...

Als je REV hebt en Pogacar, Vingegard en Ayuso zou REV er bij mij als eerder als opvuller instaan dan Vingegaard. Vrijwel zeker 15 punten, terwijl Vingegard het met 8 punten moet doen. Er van uitgaande dat ze hun positie in de klassementen behouden, niet bij eerste 20 in de etappe eindigen en geen teamgenoot van hen wint. Bij Vingegaard kan Van Aert nog winnen dan zou hij op 18 komen, maar dan zou ik voor de zekere 15 punten van Evenepoel kiezen.

KissMyAce2.0
Canyon72
#2746
Punten voor Vingegaard en Almeida elk 8 vandaag?

MOETEN WE NU ALLES VOORKAUWEN ?

KAN JE NU NIKS ZELF OPZOEKEN?

DennisdeMenniss
KissMyAce2.0
#2748
MOETEN WE NU ALLES VOORKAUWEN ? KAN JE NU NIKS ZELF OPZOEKEN?

Whahahahhaaa😂😂😂

DennisdeMenniss

1 2 ... 110 ... 126 127

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.