Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 111 ... 161 162
DennisdeMenniss

DennisdeMenniss

Meer helpen doen we niet meer 😂

Pim Todcock

Je kunt ook bij jouw team van gisteren op de namen drukken en dan staan ook de punten van niet-picks in het lijstje met een tabel.

Nopper

Aan de percentages bij de kopmannen te zien speelt 10% al niet meer serieus mee door Pogacar, Vingegaard of Evenepoel te kiezen. Dat is best snel na 4 etappes.

Canyon72
KissMyAce2.0
#2748
MOETEN WE NU ALLES VOORKAUWEN ? KAN JE NU NIKS ZELF OPZOEKEN?

Rustig hé 

Canyon72
DennisdeMenniss
#2752
Meer helpen doen we niet meer 😂

Toch iemand die vriendelijk is, thx 😁

Canyon72
Nopper
#2754
Aan de percentages bij de kopmannen te zien speelt 10% al niet meer serieus mee door Pogacar, Vingeg...

Niet direct, als je bv 7 sprinters hebt vult u best aan Met Remco en Tadej

ProScoritoManager
Canyon72
#2757
Niet direct, als je bv 7 sprinters hebt vult u best aan Met Remco en Tadej

Keyword: kopmannen.

Sjasfriet
Canyon72
#2757
Niet direct, als je bv 7 sprinters hebt vult u best aan Met Remco en Tadej

Ik denk dat hij het over kopmankeuzes heeft.

Als je vandaag pogacar kopman maakt kan t je niet zo veel meer rukken wat je team doet denk ik, tenzij ik pogacar onderschat in de sprint ;) 

ditisdavid
Ben Nihilisty
#2726
Hier ben ik het niet mee eens, om 2 redenen. 1) Je neemt waarschijnlijk een Alpecin-man uit de 750k...

Het punt is dat je, in plaats van een 750k-er van Alpecin zonder veel meerwaarde, ook een 750k-er kan pakken die wel veel potentie heeft op eigen punten. Want, laten we eerlijk zijn, de goedkope Alpecins mag je buiten de teampunten heel weinig van verwachten. Omdat je toch al geen punten inlevert door ipv de extra Alpecin een extra truipuntenpakker op te stellen, zijn de extra punten van je 'nieuwe' 750k-er pure winst.

Had Alpecin goedkope renners gehad met een serieuze kans op noemenswaardige eigen punten, dan verandert de berekening natuurlijk, maar dat was nu niet het geval.

En ja, op een gegeven moment zal je sprinters kwijtraken, maar zolang je voldoende hebt ingezet op UAE, Soudal en misschien nog Visma is er geen enkel scenario waarin je backupopties niet minimaal 8 punten pakken. Zijn je backups voor de sprints op voorhand al veel beter dan dat, dan ben je waarschijnlijk ergens anders écht tekort aan het komen.

Ben Nihilisty
Ted de la course
#2736
@Ben Nihilisty ik wil hierin toch @ditisdavid even bij staan. Stel dat je de teamgenoot van Philipse...

Terecht punt! Anderzijds zijn veel vluchters van 750k alles behalve een zekerheid op punten, en als ze dat al doen moet je ze maar net op het juiste moment opstellen. Ik snap dan op zich ook prima dat je voor een Alpecin mannetje kiest en afwacht of dat je beste opvuller van de dag kan zijn. Bovendien: zo lang Philipsen de vorm niet toont en/of geen groen heeft, dan heb je alsnog een Vingegaard om in je team te zetten en is je alpecin man gewoon een goedkope bankzitter.

Ten tweede, al is dit wel gelimiteerd, zijn er op zich ook een paar 750k Alpecin mannen die zélf zo'n vluchter kunnen zijn. Dan combineer je het ook nog wat ;). Is voor beide opties op zich wat te zeggen vind ik. 

ivo001
Ted de la course
#2736
@Ben Nihilisty ik wil hierin toch @ditisdavid even bij staan. Stel dat je de teamgenoot van Philipse...

In het geval dat die ploeggenoot MvdP is, was er wel een verwachting dat die in het openingsweekend wat punten kon scoren, en eventueel de gravelrit.

Nou ging dat openingsweekend de mist in, maar het zou best kunnen dat hij met een goede leadout zelf nog wel tussen plek 10-20 eindigd een aantal keer. Etappe 18 zou ook een kans kunnen zijn, en eventueel 11 en 17, al zijn die wellicht te lastig.

En dan is het nog de vraag of hij zijn best gaat doen in de tijdritten. Het geaccidenteerde profiel hoeft toch geen nadeel te zijn voor hem.

Maar denk idd dat hij de 2M niet meer waard gaat zijn.

Laatst gewijzigd
martijncr
ZK
#2727
@martijncr het is woensdag en dat was de door jou voorgestelde wekelijkse vingegaard evaluatiedag. D...

Haha, hij stond/staat op de planning om te evalueren! Ik wilde voor de balans nog even de sprint van vandaag afwachten voor het totaalplaatje. Maargoed... het ging om de keuze om drie van de vier grote namen thuis te laten. 

Dat (b)lijkt nu een verkeerde beslissing. Twee van de vier lijkt belangrijk voor de juiste balans. Met name omdat Jorgensson en S. Yates (of andere 2.5/2 mln) renners nog niet exceleren. Dus voor de eerste week evaluatie: beter naar ZK luisteren de volgende keer! 

Als overmorgen in de tijdrit Evenepoel en Vingegaard nog eens gaan huishouden, is het nog een schepje er bovenop. Voor Scorito hoop ik dat Roglic, Evenepoel en/of Vingegaard toch nog gaat kraken en er doorheen zakt. Maar voor de tour vind ik het te gek dat ze er nu nog redelijk goed en kort bij zitten. 

Hopelijk gaat mijn sterrenteam bij het sprinten me vandaag weer omhoog blazen :)

Jij nog evaluatie-puntjes? 

PS: En we gingen inderdaad voor een wekelijkse update, en ik ben het met je eens dat het voor deze week een 'must-have' lijkt te zijn. Sommige reacties van anderen zijn wat fel, maar begrijp je punt absoluut. 

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Cav! Beroerde uitslag verder met Pedersen en Van Aert niet op de afspraak, maar we klagen niet.

Papa Bart

Sir Cav: met een fraaie zwier, hoed af en diepe buiging!!!

CAI

Cavendish, wat een legend. 

Hoop dat Pedersen oké is. 

De Tourminator

Wow, wat een gave sprint van CAV, perfect zichzelf erdoorheen gereden en wat een mooie overwinning💪💪

Maarten Koning

Met overmacht ook

Het was tekenend hoe Bennet stil viel. Tot nu toe doen de anderhalf miljoen sprinters zeker niet onder voor de vooraf wat meer zeker geachte sprinters van 2m.

Maracas

Wat is er met Pedersen gebeurd? Had hem als kopman helaas

Sjasfriet

Ola dat viel tegen.

Philipsen ok, maar met Pedersen die valt en Coquard, gaviria, Bennett en Bauhaus ver in het veld zal t geen vette worden.

Sorry aan degene die ik zei dat hij wva moest opstellen: ik ken er niets van.

Guido Maltempi

Update on Mads P. – to be investigated further

Lidl-Trek's press manager informs TV 2 that Mads Pedersen is being examined by their team doctor in relation to whether he can continue in this year's Tour. He looks ok, but he needs to be properly examined by the doctor. The press manager does not know if he needs an X-ray.

However, Mads Pedersen has been in an ice bath. He has scratches on his knees and elbows.

Titivoeckler

Bennett geen dsq? Die reed Pedersen toch wel echt de hekken in

Ted de la course

Mooie sprint hoor, van Cav, had ik niet verwacht. Ook Jakobsen lijkt weer de oude te worden, ook niet verwacht maar mooi voor hem. Hopelijk weet ie een rit te winnen.

@Sjasfriet ik heb precies dezelfde sprinters als jij, met daarbij nog Groenewegen. Dus viel bij mij ook tegen vandaag. Hopelijk kan Pedersen de tour vervolgens, anders zou dat wel echt een aderlating zijn.

@Ben Als een teamgenoot ook zelf kans op punten heeft dan neem je 'm primair daar voor mee, dan zijn de teampunten in de etappes dat je hem kunt gebruiken mooi meegenomen. Niet helemaal met je eens dat je niet weet waar je vluchters op kunt stellen. Er zijn altijd wel een paar etappes waar die goedkope vluchters juist goed van pas komen. 

@Ivo Van der Poel is inderdaad een ander verhaal, maar het ging hier in eerste instantie om 750K teamgenoten.

CLB

Lijkt mij toch dsq voor philipsen?
Steekt even de hele weg over van rechts naar links waardoor pedersen ten val komt.

Ben Nihilisty
Ted de la course
#2773
Mooie sprint hoor, van Cav, had ik niet verwacht. Ook Jakobsen lijkt weer de oude te worden, ook nie...

Wanneer je je vluchters op kan stellen is inderdaad zeker met educatieve inschattingen te onderbouwen, daar heb je gelijk in. Dat je teamgenoten primair meeneemt voor hun eigen punten ben ik daarentegen wel echt mee oneens. Wellicht wat flauw, maar de ploegmaats van Pogi in de Giro zijn het perfecte voorbeeld. Alpecin mannen voor 750k met een eventueel bonusje in een tussenetappe voor een SKA of wie je daar ook verwacht vind ik echt zo gek niet. 

1 2 ... 111 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.