Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 124 ... 161 162
Daan De Jager

Laatste plekje Gaviria of van gils?

CAI
Dekkerony
#3075
Deze rit is moeilijk te controleren en als 1 van de 3 ploegen die dat wel zou willen een mannetje me...

Idd gaat lastig worden. Ligt er ook aan wie erbij zit. Moet wel een echte kanshebber zijn anders kunnen ze alsnog beter voor hun sprinter rijden en dat mannetje achteraan laten hangen voor als 't niet lukt. 

Dekkerony
CAI
#3073
Heuvelrit en finish vals plat, lijkt me een uitgelezen kans voor Girmay juist, meer dan de andere mo...

Ik zie Kobe Goossens wel meespringen

Zugzwang

Het type twijfelrit waarvan je weet dat het gaat komen. Hoe kijkt men aan tegen de afweging tussen aanvallers of sprinters?

Er van uitgaande dat (i) sprinters ook achter een succesvolle vlucht punten kunnen pakken en (ii) minder afhankelijk zijn van 'gokken' op de juiste vlucht, lijkt het mij dat sprinters een veiligere optie zijn. 

Mijn team zal dus voornamelijk bestaan uit truipunten en de sterkere sprinters. Voor de minder goed klimmende sprinters a la Groenewegen, Kristoff en Thijssen wordt het echter wel lastiger om te rechtvaardigen dat ze types als Bettiol, Mozzato of Lapeira uit de opstelling houden. Al vind ik het lastig om in te schatten in hoeverre vandaag zwaar genoeg is om voorgenoemde sprinters echt te lossen. 

rodelantaarn1

Lotto en Alpecin gaan vol voor de Lie en Philipsen vandaag als ik de interviews zo hoor. Wordt een hele interessante etappe.

BigMig
rodelantaarn1
#3080
Lotto en Alpecin gaan vol voor de Lie en Philipsen vandaag als ik de interviews zo hoor. Wordt een h...

Waar vind je deze interviews?

rodelantaarn1
BigMig
#3081
Waar vind je deze interviews?

https://www.hln.be/tour-de-france/live-tour-de-france-etappe-8~a9d06e5d/

Phally

VDP, Bettiol, Skujins en Demaré, wie laat ik op de bank?

DennisdeMenniss

Toch goed dat ik hier nog ff snel kijk, had anders Pedersen laten staan. Nu Pedersen er maar uit voor teampunten van Almeida.. zie Bennett ook niet top 20 rijden dus die mag op het bankje.

BigMig
rodelantaarn1
#3082
https://www.hln.be/tour-de-france/live-tour-de-france-etappe-8~a9d06e5d/

Thanks!

NOAD1912
DennisdeMenniss
#3084
Toch goed dat ik hier nog ff snel kijk, had anders Pedersen laten staan. Nu Pedersen er maar uit voo...

Hopen dat niet te veel scorito'anen dat doen komende minuten😜 dat is nog het enige voordeel wat te halen is hieruit als je MP er in hebt, vooruit degenen die geinvesteerd hebben in een bredere sprintploeg (zoals ik) inclusief truipunten (zoals de meesten) halen hier ook nog wat tegenover de MP pickers die dat niet hebben gedaan, maar idd. De meeste gouden bekertjes zullen gaan naar de teams zonder MP. Dat is jammer, maar all in the game.

Ik vind het daarom ook verbazingwekkend dat er Scoritospelers zijn die bijna consistent een gouden beker halen. Terwijl een gelukscomponent soms heel zwaar weegt. Goede spelers + enorm veel mazzel steeds? Of vooral hele goede spelers die hierop hebben geanticipeerd in hun ploeg vooraf?

Ik denk met alles rekening houdende gemiddeld 70% kunde (speltechnisch en wielerkennis) en 30% geluk, dus dat die gouden bekertjes verzamelaars toch ook een flink deel geluk hebben, aangevuld met sowieso een hele hoop tactisch inzicht (dat ligt gemiddeld natuurlijk heel erg hoog), maar niet per definitie meer dan niet tot nooit winnaars. 

Overigens zelf een aantal keren zilver en brons gewonnen en beschouw mezelf zeker niet tot de topkrans kenners, dus ik er wil er zeker niet mee zeggen dat ik qua kennis bij de Gouden Bekertjes zou horen 😂 (dat doe ik dus niet). Maar vind soort statistiek altijd wel interessant. Volgens mij ben ik op dit forum niet de enige hierin.

Laatst gewijzigd
dr klaas
Imbatido
#3072
Balen van Pedersen. Iedereen die Pedersen niet heeft heeft er waarschijnlijk 2 van de 3 uit Vingegaa...

Nooit ergens vanuit gaan;) veelzijdig spel en daarom zo leuk,  ik heb 3 vd 4 en JP en MP en zal niet de enige zijn.  Klote natuurlijk, MP is zonder val een garantie op punten. 

HaagseHaas

Wat een saaie kutetappe weer zo, zonder dat er echt ploegen voor een aanval willen gaan.

dr klaas
NOAD1912
#3086
Hopen dat niet te veel scorito'anen dat doen komende minuten😜 dat is nog het enige voordeel wat te...

Natuurlijk hebben de Multi gouden bekerwinnaars ook weleens geluk, gemiddeld net zoveel als de  overige deelnemers.Het feit dat ze zo vaak zo hoog scoren is dus kennis.   

Het gouden bekertje binnenhalen in de tour is door de vele eenmalige  deelnemers wel makkelijker.  Verder is er gemiddeld 1.3 uae meegenomen, dat valt toch best mee? 

 

 

 

martijncr
NOAD1912
#3086
Hopen dat niet te veel scorito'anen dat doen komende minuten😜 dat is nog het enige voordeel wat te...

+1 😊

Daan Brakenhoff

Bini bini bini... waarom moest Wanty nou Thijssen meenemen...

Overigens wel saaie etappe, hoop dat we morgen wat meer vuurwerk gaan krijgen.

ditisdavid

Bijna perfect opgesteld, maar als maar 2 van je sprinters plus Aranburu meedoen valt de score natuurlijk nog steeds niet al te hoog uit. Van Aert en Coquard zijn allebei flinke miskopen aan het worden...

Smarty

Hey boys, ik sta nu eerste! Hoe vergaat het jullie op dit moment? :))

Sjasfriet

Pfff zak hier onder de 90% vandaag. Pedersen neemt toch wel een stuk van de sprintzekerheid weg.

Bauhaus, Bennett en Coquard: zwarte lijst? T begint er op te lijken.

Dekkerony

4 aanvallers vandaag opgesteld waarvan er 3 in de 2e aanval waren vanochtend. Of ze het dan hadden gered ws niet maar had de etappe wel een stuk leuker gemaakt. Allen 0 punten. Maar door de overige toch 6% gestegen..

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Pfff, 205 puntjes vandaag, wederom het meest haalbare.. geen enkel bankpunt maar dat kan ook niet anders met zo'n bagger team 😂 Hangen nog steeds rond die 90% dus we houden hoop haha. Morgen de keus uit de volgende caps; De Lie/Lapeira/Philipsen/Bettiol/Bilbao... Wie o wie? Twijfel zelf tussen De Lie en Philipsen omdat ik verwacht dat ze in een kopgroep zullen zitten en anders wellicht nog zullen sprinten vanuit het peleton. Of verwachtem we een Pogi show morgen?

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

We kunnen wel vast stellen dat Girmay de Groves van de tour is 🤣

Daan Brakenhoff
DennisdeMenniss
#3097
We kunnen wel vast stellen dat Girmay de Groves van de tour is 🤣

De Milan van de Giro 2023

Kanarie

Ackermann gebankt ☹️

Dekkerony
DennisdeMenniss
#3096
Pfff, 205 puntjes vandaag, wederom het meest haalbare.. geen enkel bankpunt maar dat kan ook niet an...

Neem de Lie en JP wel mee maar hij heeft alweer een paar etappes niet gewonnen dus dat irriteerde m denk, zo zag ie er wel uit na de etappe 😂

Maar denk jij morgen Lapeira? Kan die gravel?

1 2 ... 124 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.