Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 128 ... 161 162
martijncr

Alle uitslagen tot de rustdag eens verwerkt in de Excel sheet om te zien wie tot nu toe de meeste punten oplevert in Scorito (ex teampunten, ex truipunten). Top-25: 

BigMig
martijncr
Alle uitslagen tot de rustdag eens verwerkt in de Excel sheet om te zien wie tot nu toe de meeste pu...

Puik werk Martijn! Echter weet je dat Scorito dit ook automatisch voor je doet he, mét truipunten?

Behatzailea
BigMig
Puik werk Martijn! Echter weet je dat Scorito dit ook automatisch voor je doet he, mét truipu...

Ja, en dat maakt het zo irritant. Ik zie het graag zonder truipunten, zodat je de prestatie van de renner zelf kan beoordelen. Maar dat ben ik :)

Ben Nihilisty
martijncr
Alle uitslagen tot de rustdag eens verwerkt in de Excel sheet om te zien wie tot nu toe de meeste pu...

Lekker bezig weer! En ook maar even de olifant in de kamer benoemen: Biniam fucking Girmay. Hoe vaak ik die man toch al niet een dertiende kans heb gegeven, omdat er toch zoveel talent in zit en uitspraken als 'in dit deelnemersveld moet 'ie ook op het vlakke goed mee kunnen doen, laat staan in de wat lastigere etappes' - om hem dan een moeilijke 100 Scoritopunten te zien sprokkelen voor 3 miljoen. En ineens is het er dan. En dan heb je hem precies geen moment overwogen, echt geen moment.

martijncr
BigMig
Puik werk Martijn! Echter weet je dat Scorito dit ook automatisch voor je doet he, mét truipu...

Yes, thanks! Ik wil alleen een datasheet voor mezelf hebben waar ik (ge)makkelijk op terug kan vallen bij volgende edities. En het is soms ook wel nice om buiten de trui- en teampunten een beeld te krijgen. Maar blijf vooral meedenken hoor, ik doe ook maar wat :)

En ja, die Girmay inderdaad! Had 'm 5 minuten tussen mijn aanvallers staan. Maar de goedkopere Matthews vond ik toen meer een zekerheid, welke ik kon upgraden naar Mathieu v.d. Poel omdat ik die heel duidelijk zag winnen en kopman kon maken in rit 8/9/18. Nou dat valt ook nog vies tegen tot nu toe... 

Sambonhof
martijncr
Alle uitslagen tot de rustdag eens verwerkt in de Excel sheet om te zien wie tot nu toe de meeste pu...

Wat betekenen de nummers voor de namen?

ProScoritoManager

Op basis van zijn puike Giro sprint had ik Girmay heel graag meegenomen. Maarja toen kwam zijn ploeg met Thijssen op de proppen en verdelen van de sprints en toen heb ik Girmay er maar weer uitgeklikt. Bedankt nog he Intermarché!

ProScoritoManager
Guido Maltempi
Dujardin zou de sprinter worden bij TotalEnergies dus vooraf was Turgis geen logische keuze. Maar al...

Als je het over de massasprints hebt zou ik de punten van zijn gravel overwinning toch niet meetellen. En dan pakt hij er niet meer dan Philipsen.

dr klaas

 Gitrmay was heel 2022 top. In 2023 en voorjaar 2024 niet. Valpartijen en andere zaken die nu zijn opgelost. In de giro werd hij knap 3e. In de 1e sprint achter Merlier en Milan. Voor de tour was hij zeker al in vorm.  Met mads Jasper en de Lie heb je 3 dezelfde sprinterconcurrenten. Had ook nog Tijssen in de ploeg.  Logisch dat je hem niet selecteerde voor 2.5 miljoen.  

 

Vdp voor 2 miljoen  nog geen seconde over nagedacht

 

 

Ben Nihilisty
dr klaas
 Gitrmay was heel 2022 top. In 2023 en voorjaar 2024 niet. Valpartijen en andere zaken die nu z...

Eens, het was op voorhand een tamelijk onlogische keuze om die genoemde redenen. Daarnaast is de nuance van bijvoorbeeld Van der Poel niet overwegen ook een goede, in de zin dat je vaak wel geneigd bent om je 'slechte' keuzes te herinneren en te belichten. Zo heb ik bijvoorbeeld Van Aert niet (die zie ik geen sloot aan punten meer bij elkaar fietsen, maar je weet het met hem ook nooit natuurlijk), zéker ook geen VdP, het wél aangedurfd met De Lie. Daartegenover echter bijvoorbeeld het hebben van de dure Pedersen en Philipsen (kan nog relatief goedkomen), geen Girmay en in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik mezelf op de laatste dag ervan overtuigd dat Roglic een zekerdere puntenpakker ging worden dan Evenepoel. Dat laatste rijtje (en dan zéker renners die lang in je team stonden, maar het niet gered hebben en dan tóch puntenpakkers blijken) staat veel duidelijker op m'n netvlies dan het eerste rijtje, terwijl sommige keuzes ook zomaar precies andersom kunnen uitpakken. 

dr klaas
Ben Nihilisty
Eens, het was op voorhand een tamelijk onlogische keuze om die genoemde redenen. Daarnaast is de nua...

Herkenbaar je verhaal, slechte dingen onthoud je, of als iemand valt wil je hen de volgende keer om je gelijk te halen 

martijncr
Sambonhof
Wat betekenen de nummers voor de namen?

Niks significants! Ik gebruikte de PCS teamvolgorde, en heb dus genummeerd op die volgorde. 

Dekkerony
ProScoritoManager
Op basis van zijn puike Giro sprint had ik Girmay heel graag meegenomen. Maarja toen kwam zijn ploeg...

Ja idd precies dat

Maracas

Vandaag Wout van Aert of Vingegaard (gegarandeerd 6 punten als ik het goed heb)? 

denk niet dat Wout mee sprint, toch?

Oerdewai
Maracas
Vandaag Wout van Aert of Vingegaard (gegarandeerd 6 punten als ik het goed heb)?  denk niet da...

Gezien zijn interviews, over angst en gebrek aan vorm, en de vorige sprintetappes zou ik zeggen Vingegaard

Waarschijnlijkaanhetwerk
Maracas
Vandaag Wout van Aert of Vingegaard (gegarandeerd 6 punten als ik het goed heb)?  denk niet da...

Ik durf hier al een paar etappe's niet op te gokken dus ik neem hem maar mee..

Guido Maltempi
ProScoritoManager
Als je het over de massasprints hebt zou ik de punten van zijn gravel overwinning toch niet meetelle...

Naast de vlakke sprints (3/5/6) zou je zowel Turgis als Philipsen altijd opstellen in 8/9. Dus wat mij betreft kun je hun punten eerlijk naast elkaar leggen.


Mijn verwijzing was bedoeld voor degene die schreef dat hij Turgis 'niet gezien had in de massasprints', terwijl hij daar telkens top 20 reed.

Der Panzerwagen

Mooi werk Martijn! Vraagje, wellicht mis ik iets, klopt het dat Van Aert (1x 3e, 1x 6e) boven Philipsen staat (2x 2e)?

NOAD1912
martijncr
Yes, thanks! Ik wil alleen een datasheet voor mezelf hebben waar ik (ge)makkelijk op terug kan valle...

MvdP ook de gehele aanloop niet overwogen, uiteindelijk toch in mijn team geklikt, juist omdat ik gegokt en verloren heb op een dominante JP (kan idd nog goedkomen, maar had hij vanaf p3 in het groen gereden en er al 2 gewonnen dan loont het al) samen met een betere vorm in de 3 genoemde overgangsetappes was dat de gedachtengang.

Eigenlijk al meteen spijt van gehad. Mathieu is hier echt maar om 1 reden en dat is de Tour gemisbruiken als verdedelde trainingsrit. Al het andere is bonus maar volledig ondergeschikt. Die 2 miljoen had anders deels, maar sowieso in REV gezeten, die fout (want kan het mezelf meer dan 50% verwijten) gaat sowieso goud kosten, waarschijnijk uberhaupt een beker. Ik zou nu tekenen, met mijn 88%, voor een duimpje.

Zo jammer, in het openingsweekend, al tegen een cruciale selectiefout aanlopen ;( 

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Kan iemand mij uitleggen waarom Girmay niet wordt teruggezet? Zowel bij Bennett als Ackkermann wijkt hij duidelijk van z'n lijn. 

Niet dat ik het wil - want ik hoop dat Girmay de groene trui pakt, maar toch wel benieuwd.

Maracas

Wie zijn jullie favorieten voor morgen, etappe 11?

DennisdeMenniss

Weer terug rond de 90%. Wordt tijd dat Thijssen gaat sprinten in plaats van Girmay 🤣 Morgen dagje voor de aanvallers of verwachten we wat van UAE?

Georgeske

S. yates, Ciccone, Mas of Gee? 2 van de 4

Laatst gewijzigd
kevinraar

maar 182 punten gehaald had groenewegen als kopman gezakt van 66.1 naar 64.8

 

team voor morgen

pogacar

roglic

rodriquez

jorgenson

yates

buitrago

mas

martin

gee

 

bank

s.yates

powless

Laatst gewijzigd
martijncr
Der Panzerwagen
Mooi werk Martijn! Vraagje, wellicht mis ik iets, klopt het dat Van Aert (1x 3e, 1x 6e) boven Philip...

Hey, scherp! Ik zit eens te kijken en dit klopt inderdaad niet. Een bug in mijn Excel. Ik ga later eens uitpluizen wat hier gebeurd! Dank voor het laten weten :)

1 2 ... 128 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.