Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 132 ... 161 162
DerbertHijkstra

Axelgaard zegt dat door de relatief vlakke aanloop het voor de klimmende lichtgewichten te moeilijk kan worden om in de ontsnapping te raken, dus wellicht daarom de tips voor types als Aranburu.

Hij tipt overigens zelf Healy die ondanks zijn gewicht een grote motor heeft.

Bozenik

Gee gebankt. Had hem ook/juist voor deze etappe meegenomen maar door zijn top 10 plek in AK verwacht ik hem niet vandaag. Eens zien of dat een dure fout gaat worden.

Maarten Koning
Bozenik
#3277
Gee gebankt. Had hem ook/juist voor deze etappe meegenomen maar door zijn top 10 plek in AK verwacht...

Ik heb hem voor de zekerheid in plaats van Jorgenson/Rodriguez/Yates

Als hij niet mee mag eindigt hij naar verwachting wel vooraan in het peloton en dan mis je hooguit wat trui/teampunten

 

Tenzij UAE helemaal los gaat natuurlijk

John Bon

Miljaar stop met rijden peleton. Ik heb Onley, pidcock,Lazkano en vauquelin mee

John Bon
John Bon
#3279
Miljaar stop met rijden peleton. Ik heb Onley, pidcock,Lazkano en vauquelin mee

Edit: lap bedankt UAE :D 

Rob94

Nou, de zekerheid van Pogacar cap gaat het weer winnen vandaag. Yates kan weer ouderwets op de zwarte lijst. 

wirret

Nou, dat wordt een hoge score voor de teams die de klassementsrenners hebben opgesteld. Gelukkig maar 2 aanvallers opgesteld (yates/mvg).

NielsH97

Een op het oog vluchtersrit wordt dus ook gewoon weer een AK rit.. Jammer voor mij, Jorgenson en Rodriguez op het bankie en Buitrago gecapt..

Scratzz
John Bon
#3280
Edit: lap bedankt UAE :D 

Visma was met 2 renners mee, waaronder Van Aert. Dan snap ik wel dat UAE dat gat dichtrijdt.

ditisdavid

Hier Bernal, Landa en Ciccone op de bank ten faveure van Van Gils, Johannessen en Armirail... zonde weer.

Sjasfriet

Uren analyseren en discussiëren. Twijfelen welke vluchters op te stellen en dan hup: ak rit.

Van Gils gekozen ipv crod, maar die stel ik niet meer op. Altijd aangeven mee te willen zitten, maar draait toch op niets uit. SYates ga ik beginnen vervangen door de groene punten van Philipsen :p

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty
Sjasfriet
#3286
Uren analyseren en discussiëren. Twijfelen welke vluchters op te stellen en dan hup: ak rit. V...

En zodra je daar aan begint... ;)

Dekkerony

Zo hongerig is UAE lees Pogi dat ze het weer niet toelaten de vlucht. Eindelijk 3 man mee waarvan 1 cap..wat ze ook al eerder zeiden er zijn/zullen amper vluchten meer zijn wat voor soort etappe het ook is..

Maarten Koning

2 in de vlucht mee maar ik ben er bang voor dat het niks waard gaat zijn.

Nooit meer de honger van Pogi onderschatten

ProScoritoManager

Zit je dan met 4 man in de kopgroep, blijkt dat Pogi weer zijn wil op het peloton op gaat leggen.

Maarten Koning
ProScoritoManager
#3290
Zit je dan met 4 man in de kopgroep, blijkt dat Pogi weer zijn wil op het peloton op gaat leggen.

Eigenlijk alleen maar mooi natuurlijk. Dat 'gunnen' van de kopgroep vind ik maar niks, dat is ook een beetje gemaakte koers namelijk.

 

Gaat me veel kosten dat wel maar ik kan het wel zeer waarderen. Dit is natuurlijk ook een uitgelezen kans voor UAE om tijd te pakken, niemand is beter op dit terrein dan Pogi.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Maarten Koning
#3291
Eigenlijk alleen maar mooi natuurlijk. Dat 'gunnen' van de kopgroep vind ik maar niks, dat is ook ee...

Dat 'gunnen' komt niet zomaar ergens vandaan natuurlijk. Pogi smijt tot nu toe met krachten voor enkele secondes terwijl de Tour beslist gaat worden in de laatste week. Voorheen werd er economischer gereden door de heren klassementsmannen en dat was vast niet alleen maar omdat ze een paar mindere goden een top10 plek in de daguitslag gunden. In Nice zullen we weten of Pogi het gelijk aan zijn zijde heeft.

BigMig

Dat UAE voor deze etappe zou willen gaan was natuurlijk te verwachten (zeker als je de Giro hebt gezien). Echter is dit een lange etappe met veel heuvelachtig terrein op het begin, waardoor het lastig te controleren is. Met een UAE-team wat relatief iets minder rouleurkracht heeft in vergelijking met de Giro, zou het dus alsnog een etappe voor de vlucht kunnen worden. Maar als dan vervolgens het hele peloton het elkaar niet gunt, en Visma gaat zich nadrukkelijk mengen in de strijd om de kopgroep, is er geen kans voor een groep om weg te rijden. Het wordt dus UAE wel heel makkelijk gemaakt om alsnog de etappe te controleren. 

 

Wat kun je hieruit meenemen voor Scorito? Dat hangt natuurlijk ook af van of er een team als UAE (dominante alleskunner als kopman met belachelijk sterke ondersteuning) aanwezig is in de ronde. Maar ik denk dat mijn conclusie opnieuw is om niet teveel aanvallers mee te nemen, en voor de aanvallers die je wel meeneemt types te kiezen met de grootste kans op dat ze daadwerkelijk scoren (oftwel: de sterksten). Daar kun je er dan 1 of 2 van opstellen, en de rest gewoon klassement/vaste truipunten. Ik heb zelf vandaag Ciccone en Gee opgesteld, die fijn vanuit twee scenario's kunnen scoren. Wel Adam gebankt voor Simon, dat zal me vandaag vast wat kosten. Types Cort in je team zijn gewoon vervelend omdat ze in een etappe of 8 zouden kunnen scoren, terwijl ze dat maar in 1 etappe daadwerkelijk doen. Dan is een Mohoric volgens mij fijner, die stel je 2 keer op en 1 daarvan rijdt hij waarschijnlijk wel top5. Type Healy zit een beetje tussenin, daarvan weet ik nog steeds niet of hij nou wel of niet een fijne renner is voor Scorito. Rijdt vast wel 3 keer in de punten, maar als je hem daarvoor 7 of 8 keer opstelt, is het dan rendabel genoeg?

Maarten Koning
ProScoritoManager
#3292
Dat 'gunnen' komt niet zomaar ergens vandaan natuurlijk. Pogi smijt tot nu toe met krachten voor enk...

Dat klopt ook wel weer. Echter denk ik ook dat we dergelijk 'gungedrag' ook wel vaker zagen als er een duidelijke favoriet was. We hebben onder team sky en daarvoor tijdens de armstrong dagen eigenlijk weinig competitie gehad voor plek 1. Nibali, met alle respect, won een jaar omdat het klassement onthoofd was.

Wanneer er meerdere echt legitieme kanshebbers (en eigenlijk is 2 dus al genoeg) zijn dan stimuleert dit om ook koers voor het klassement te maken tijdens dergelijke etappes. En naast die kopmannen moeten er dus ook teams zijn die in de breedte kunnen concurreren. De sky trein was jarenlang niet tegen op te vechten, althans zo ervaarde ik dat als kijker.

 

wirret

Mooie etappe, bijzonder dat Simon Yates toch nog zo kort rijdt. Hopelijk heeft hij zijn benen weer terug gevonden.

Michielenwaaier

Ben erg benieuwd naar de wekelijkse Vingegaard update. Die heeft toch een mooie slag geslagen vandaag!

Maarten Koning
Michielenwaaier
#3296
Ben erg benieuwd naar de wekelijkse Vingegaard update. Die heeft toch een mooie slag geslagen vandaa...

Tot vandaag was Vingegaard een optie maar zeker niet noodzaak. Ik denk nog steeds dat hij geen noodzaak is maar het kantelpunt beginnen we wel te bereiken.

Ik dacht oprecht dat podium op voorhand al heel knap zou zijn en het kan nog steeds dat zijn basis niet afdoende is. Iedereen zegt op voorhand dat Vingegaard hoopt beter te worden in de derde week maar met zijn voorbereiding is het juist ook goed denkbaar dat zijn basis niet genoeg is voor drie weken tour. Er is voor beiden een sterk argument te maken.

 

Ik baalde tot nu toe niet van mijn beslissing om hem niet te nemen, vandaag voor het eerst wel.

ditisdavid

Hele dikke bankpunten vandaag met Ciccone en Landa, had het grote gevecht tussen de klassementsrenners wel aan zien komen maar verwachtte dat dit, zoals gebruikelijk in het Centraal Massief, achter de kopgroep zou zijn. Gelukkig nog Pogacar gecapt maar had gewoon minder risico moeten nemen gezien hoe goed mijn klassementsploeg de hele ronde al draait. Vingegaard wordt wel een enorm gemis, temeer omdat ik hem niet kon nemen omdat ik Pedersen nog wou pakken ipv een Groenewegen/De Lie/Ackermann/Bauhaus.

Voor morgen overbodige luxe met 5 sprinters en 5 renners die 14+ vaste punten pakken, voorlopig staat Adam Yates er zodoende naast.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Ik heb voor dit soort etappes de juiste inschatting weten te maken, maar blijf steeds net onder bekertjes niveau steken, en stijg een procent of 5 tot bijna 93%

In bijna tien jaar Scorito spelen zijn hooguit zilveren en bronzen bekertjes of duimpjes mijn deel omdat ik steeds net teveel verlies bij de sprinter en overgang etappes om dat schier onbereikbare gouden bekertje eens achter mijn naam te zien staan.

 

Maarrrr, ik heb meer dan anders in mijn sprinters geïnvesteerd, aan hen de komende twee dagen mijn positie te handhaven, waarna ik net als het peloton zelf, in de derde week verwoestend toe zal slaan!

Sean Chiappucci

Gegokt....   en verloren.

7 renners in de top 10,    9 in de top 1, en toch 2% gedaald.

Gegokt op aanvallers, Gee captain, schade valt nog enigszins mee.

Helaas Adam en Almeida op de bank voor Vauquelin en Van Gils. Dus 2 v d 7 renners in de top tien zaten op de bank 😬.

 

1 2 ... 132 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.