Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 133 ... 161 162
Edd1e
ditisdavid
Hele dikke bankpunten vandaag met Ciccone en Landa, had het grote gevecht tussen de klassementsrenne...

Wat als Abrahamsen morgen 3 puntjes pakt, wie heeft dan de bollentrui?

ditisdavid
Edd1e
Wat als Abrahamsen morgen 3 puntjes pakt, wie heeft dan de bollentrui?

De tiebreaker is vaakst als eerst bovengekomen op een HC klim. Daar hebben we er pas een van gehad (de Galibier), dus Pogacar houdt in dat geval de bollen.

In the event of two riders being equal on points in the

best climber classification, the rider with the most

first places at the summit of super-category passes

or climbs or summit finishes will be declared the

winner. If the riders are still tied, first places taken on

category 1 passes or climbs or summit finishes will be

used to split them. It follows that first places taken at

the summit of category 2 passes or climbs, category

3 passes or climbs or summit finishes, or category 4

passes or climbs can also be used to break a tie, with

the general classification used a last resort. Only riders

who complete the entire Tour de France will be included

in the best climber classification

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

Terug gestegen naar 93% met 2,3,4,5,6,7,11,13 in de dag uitslag. Met Rodriguez op te stellen ipv van Gils was dat zelfs 9 man in de top 13 geweest.

Vingegaard is hier geen must in onze minicompetitie, want stijg naar plekje 1.  7 van de 9 deelnemers hebben Vingegaard in hun team. Bijzonderheid: ook de nummer 2 in onze minicompetitie doet t zonder Vingegaard, maar met Remco, pogi, roglic. Remco heeft wel al een uitstekende eerste tourhelft natuurlijk en degene met Vinni hebben (op 1tje na) geen Remco in hun team. Het kan dus misschien nog keren.

Heb wel slechts 5 sprinters meer, gezien Pedersen is uitgevallen. Vermeersch stel ik niet meer op nu, maar dat valt (zeker met de bergtrui nu ook bij pogi) makkelijk te compenseren met Almeida Ayates en Remco als opvullers. Dit heb ik toch al mooi kunnen opsteken van jullie op t forum. Waarvoor dank :)

 

Baskeee

toch een zure dag. Op 93% gebleven maar ging uit van vluchters. Dus S. Yates cappie en zelfs roglic en Rodriguez op t bankje. Oftewel veel punten misgelopen.

morgen en overmorgen vol op sprint aangevuld met pogi / Remco punten.

 

weekend wordt eentje om over na te denken.

Oerdewai

Na het giro drama waarin vluchters bijna geen kans kregen ben ik blij dat ik enkel klassementemannen heb in mijn club klimmers. Het is jammer voor de koers, maar er lijken steeds minder etappes voor de vluchters 

oborobo

Wanneer zien we Mozzato?

DennisdeMenniss

Mweh, alleen met Jorgenson bankpunten. Gokje met S. Yates pakt nog niet eens zo slecht uit aangezien hij 13e wordt, 0,2% gezakt naar net onder de 90%. Toch weer jammer dat het saaie Pogi cappen wederom loont. Voor nu ga ik muv etappe 17/18 alleen nog maar Philipsen en Pogi cappen. #Boring

DylanNeymarSantos

Keuze voor Pidcock als captain pakt toch pijnlijk verkeerd uit. Ook het tegenvallen van Ayuso en opstellen van Van Gils ipv Jorgenson valt slecht uit... Al met al gedaald van 99,8 naar 99,1. Morgen blijft Cav denk ik toch op de bank, die klimt samen met Jakobsen echt heel slecht. Punten van zowel Pogi als Evenepoel, Ayuso en Almeida voelen toch lekker veilig. Captain keuzes gaan ook niet meer aangepast worden. Philipsen met de band en hopen op nog wat punten met De Lie, Bennett, Coquard en Gaviria

DennisdeMenniss

Zien we alle sprinters overleven morgen?

Branco
oborobo
Wanneer zien we Mozzato?

Heb ik 2x opgesteld zonder resultaat...die komt bij mij de bank niet meer af

De Tourminator

Ook al heb ik Vingegaard niet gekozen, vond het machtig mooi om te zien hoe hij terug kwam bij Pogi en vervolgens de sprint won! Rest van de Tour mag het voor mij zo blijven. Dan maar geen beker. Morgen sprinters en opvullers nu Pedersen is uitgevallen en Mozzato nog niets heeft laten zien.

kevinraar

maar 243 punten gehaald had gegokt op de vluchters  had s.yates al kopman veder had ik vandaag de nummer 2 4 7 9 11 12 13 

Willempie94

Vandaag een mooie score van 404 punten, mede dankzij Vingie! Als hij deze lijn doorzet kan dat wel is mooie puntjes opleveren!

Al zal ik morgen minder puntjes pakken vanwege m'n toch wat matige sprintteam nu Pedersen ook uitgevallen is. Of zal er toch een kans zijn voor de vluchters?

BlingSagan

Vingegaard op woensdag:

Staat op plek 4: 220 Scoritopunten.

nummer 3 is Girmay. Dat is het voorbeeld van een verschilmaker die de meeste niet in de ploeg hebben, maar dat nu wel graag willen. 

Zolang Pogacar voor Vingegaard staat in het AK en BK, kan Vingegaard alleen een must have zijn als de AK-etappes naar het AK gaan en niet naar vluchters. Hij moet dan wel top3 eindigen in die etappes en podium eindigen in Nice. 
Er zijn vast wielerflitsers die hier anders over denken. Benieuwd naar hun argumenten!

Maarten Koning
BlingSagan
Vingegaard op woensdag: Staat op plek 4: 220 Scoritopunten. nummer 3 is Girmay. Dat is het voorbee...

14, 15, 19 en 20 vind ik dermate zwaar dat ving en pogi hier zo hard rijden dat in elk geval het grootste deel van de vlucht opgeslokt gaat worden. Die twee zijn zoveel beter dan de rest dat als er wordt aangezet de vlucht geen kans heeft, tenzij er een instorting is natuurlijk.

Maar ik dacht ook dat de vlucht het zou halen vandaag dus ik ben verre van feilloos 😅

Ik ben meer benieuwd naar de meningen over roglic. Ving gaat op deze manier zijn punten wel waard zijn verwacht ik, ook als hij 2e blijft. Bij Roglic lijkt dat niet te gebeuren.

ZK

Woensdag, tijd voor de vingegaard update: ik denk dat het bewijs geleverd is dat het winnende team altijd vingegaard in zijn opstelling heeft. Deze week weinig etappes voor ak, maar zowel de tijdrit als de etappe van vandaag was veelbelovend. Vanaf etappe 14 gaat het los voor ak. Ben vooralsnog zeker blij met ving, de puntenrijke slotweek komt eraan! 🙏

Hoe sta jij erin @martijncr ?

Edd1e
ZK
Woensdag, tijd voor de vingegaard update: ik denk dat het bewijs geleverd is dat het winnende team a...

Uiteindelijk kan je gewoon een optimaal team maken zonder Vingegaard die de uiteindelijke winnaar van scorito verslaat, dus nee.

Ruderick

Vandaag ciccone op bank gelaten 

 

loop net boven 92%   Dus niet ontevreden qua poule

 

maar deze tour boeit poulestand weinig

 

wat een heerlijke tour

 

 

Pim Todcock

Ik steeg gisteren naar 99.6, zonder Vingegaard. Hij is de nr2 duurste en nr4 punten. Meer mensen met Ving hadden hem gebankt dan gecapt gisteren.

Ayuso loopt bijna gelijk en is veel goedkoper. Almeida loopt er ook niet ver achter. Met de virtuele afrekening verandert dat niet veel.

Ik denk dat hij dus geen must-have voor goud is. Voor het ideale team waarschijnlijk wel. 

Hay
ZK
Woensdag, tijd voor de vingegaard update: ik denk dat het bewijs geleverd is dat het winnende team a...

Zaterdag en zondag horen toch ook bij deze week?

Ben Nihilisty
Pim Todcock
Ik steeg gisteren naar 99.6, zonder Vingegaard. Hij is de nr2 duurste en nr4 punten. Meer mensen met...

Het ideale team zal uiteindelijk sowieso vrij vol zitten met mannen van het AK, gezien het vroege uitvallen van Pedersen en ook Philipsen die z'n 5.5M nog niet rechtvaardigt. Girmay, Groenewegen, De Lie, Gaviria, Kristoff en Van den Berg is voorlopig een prima sprintploeg en dat had echt gigantisch veel ruimte voor je AK-team gelaten. Maar ja: welke madlad klikt dat er op voorhand in (en vooral ook: als je bespaart op je sprinttrein, heb je dan ook precies de juiste namen erin geklikt of zit je met Bauhaus, Coquard en Bennett haha). 

Dat gezegd hebbende ben ik voorlopig wel sowieso jaloers op de mensen met Vingegaard. Uiteindelijk ben ik te laf geweest, omdat ik voor 6 miljoen de 'gok' niet aandurfde met het oog op het herstel van z'n blessure - zo ontzettend veel voorbeelden waar iemand lange niet op niveau is in zo'n tijdsbestek, en bovendien kon ik me vinden in de analyse: 'Visma-LAB heeft geen alternatief om de Tour écht te laten slagen, dus zij moeten het gokje ook wel nemen'. Vooralsnog fietst die echter echt de pannen van het dak, en had 'ie misschien zelfs iets minder tijd hoeven verliezen als die zelf nog meer vertrouwen had in z'n kunnen vis-à-vis Pogacar. In ieder geval erg content dat we een waardige strijd lijken te krijgen, toch even wat anders ten opzichte van de Giro. 

wirret
Ben Nihilisty
Het ideale team zal uiteindelijk sowieso vrij vol zitten met mannen van het AK, gezien het vroege ui...

Ouch de waarheid is pijnlijk. Ik heb inderdaad Bauhaus, Bennet en Coquard. Had je daarvoor in de plaats Girmay, Kristoff en Gaviria gehad dan zit je zo 300 punten hoger. Geluk is wel dat ik eerst Pedersen had en die heb omgewisseld voor Bennet zodat ik Evenepoel kon halen ipv Jorgensen. Dus die keuze ben ik wel blij mee. Kortom, 'you win some, you lose some'. 

Nog 2 á 3 sprintkansen dus wellicht gaan de drie mannen het licht zien (wishful thinking).

dr klaas

Wat een heerlijke tour weer zo, blijft toch spannend voorlopig.      Scorito wise kan het nog alle kanten op,   al lijken veel UAE-ers pakken nu wel een plusje te krijgen met Pogi ook nog in de bollen. 

Roglic gaat +/- 375 punten halen   te weinig natuurlijk tov Remco Pogi en Ving.  Zeker omdat je hem niet gaat  cappen.

    

zomaareens

gaan er sprinters niet bijzijn vandaag? lossen int begin en niet meer terugkomen?

martijncr
ZK
Woensdag, tijd voor de vingegaard update: ik denk dat het bewijs geleverd is dat het winnende team a...

Het niet selecteren van Vingegaard is dé misser inderdaad. Die gaat in het hooggebergte nog heel wat punten pakken, eindafrekening. Ook Evenepoel was een goede pick, blijkt. Degene die Pogi, Evenepoel en Vingegaard hebben kunnen selecteren, staan denk ik stijf boven de 98% al deze dagen. Want door uitvallen Pedersen en verrassende Girmay, heb ik daar niet kunnen compenseren. Ikzelf bungel zo rond de 85% doordat ik alleen maar Pogi heb. 

1 2 ... 133 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.