Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 146 ... 161 162
Maarten Koning
Lo Zar
Jorgenson heeft geen teampunten 

Verrek je hebt gelijk.

Dekkerony

Top pick C  spinters 500/750k 

1: Turgis

2: Waerenskjold

3: Aranburu/Russo

Tegenvallers

Mozzato, Dujardin, Stewart 

Het was weer bar en en boos in deze categorie

 

Canyon72
Oerdewai
Ik denk dat meesterklimmer Philipsen zich twee dagen koest houd om vrijdag voor de winst te gaan&nbs...

😁 Vrijdag geen sprinters , enkel ak-mannen

Branco
bdebouwer
Verwachten jullie morgen iets van Laurance? Of toch maar voor de veilige punten Philipsen gaan?

Donderdag Laurance opstellen, vandaag dag voor AK.

johanessss

Toch even snel printscreentje gemaakt hoor.. nummer 1. Kan nog veel veranderen.. hopelijk wel gouden bekertje 

Eddix

Wie gaat er gokken op een cap als Healy/Johannessen/S.Yates/etc.? Ik heb al eerder aangegeven dat ook ik in de voorbije Giro en ook al eenmaal in deze Tour me dapper genoeg waande en de gok genomen heb, om vervolgens keer op keer telleurgesteld naar de einduitslag te kijken, waar Pogacar triomfeerde.

Ik denk dat ik gewoon op safe speel met Pogacar cap, en als bijvoorbeeld Johannessen wint, ik blij moet zijn met het kleine verschil dat ik kan maken ten opzichte van teams die hem niet hebben. Nu sta ik op 95,7%, ik vermoed dat goud moeilijk gaat zijn, ondanks mijn klimmers wel echt heel goed presteren.

Sambonhof

Is deze etappe iets voor Lapeira? Of toch voor de zekere punten van Phillipsen gaan?

Eddix
johanessss
Toch even snel printscreentje gemaakt hoor.. nummer 1. Kan nog veel veranderen.. hopelijk wel gouden...

Lekker bezig zeg!

Georgeske

Wie banken banken van deze 5?

Mas, Crod, Gee, Ciccone of Buitrago?

Frits

Ik merk, mede door het uitvallen van enkele vluchters + Roglic, dat ik de komende 5 etappes met dezelfde selectie zit. Aan de ene kant fijn, geen keuzestress meer. Pogacar wordt 4x captain, de laatste is waarschijnlijk voor Evenepoel. Hoef ook geen risico meer te nemen, plekje behouden is prima. Aan de andere kant, had ik toch nog liever Van Gils gehad voor vandaag en morgen. 

Opstelling voor de komende dagen:
Pogacar (C), Evenepoel, Rodriguez, A. + S. Yates, Almeida, Buitrago, Gee en Ciccone. 

Bank:
7 sprinters + Lapeira

Smarty
Georgeske
Wie banken banken van deze 5? Mas, Crod, Gee, Ciccone of Buitrago?

Ik zou Mas banken. 

Sean Chiappucci

Als er een evt. mee mag met de vlucht, is dat wellicht Mas. Maar die heeft in 16 etappes al 14 punt bij elkaar gereden. Zie niet in waarom hij het vandaag wel ineens op de heupen krijgt.

Ik zou hem op de bank zetten

Maracas

Jullie meningen over van Aert voor vandaag? 

oli4g
Frits
Ik merk, mede door het uitvallen van enkele vluchters + Roglic, dat ik de komende 5 etappes met deze...

Lapeira vind ik wel een mooie pick voor de etappe van morgen

De Coltrui

Volgens Pogacar vandaag een dag voor de vluchters. Ik denk dat ze voor vrijdag en zaterdag ook niet onnodig met de krachten willen smijten. Maar ja, welke vluchters? Toch maar S. Yates cappen vandaag. 

Maarten Koning
Eddix
Wie gaat er gokken op een cap als Healy/Johannessen/S.Yates/etc.? Ik heb al eerder aangegeven dat oo...

Het verschil is wel dat pogacar uitgesproken heeft dat vandaag voor de vlucht is.

Dan zou visma moeten proberen om een waaier te maken en/of op het eind aan te vallen maar dat is niet perse aannemelijk.

Ik cap healy, nu is healy wel een van de weinige renners, naast wellicht johanessen en carapaz die ik hier durf te cappen.

 

Andere kant is dat ik in etappe 11 healy ook al eens capte en toen dik verloor

Laatst gewijzigd
Frits
oli4g
Lapeira vind ik wel een mooie pick voor de etappe van morgen

Beste resultaat van Lapeira was in etappe 3, een sprintetappe waar die 18e werd. Die bank ik met een gerust hart. Zie ook geen zodanige verbetering dat ik hem morgen in de top 10 verwacht. 

Ik cap Pogacar omdat ik S. Yates te onzeker vind voor de komende etappes. Kan er prima bijzitten, kan ook ruim buiten de top 20 belanden. Bij Pogacar verwacht ik sowieso wel een top 15.

Laatst gewijzigd
Smarty

Vandaag voor mij 8x AK en één aanvaller/vluchter:


  1. Pogi

  2. Jurgenson 

  3. Evenepoel

  4. Rodriguez

  5. Ameida

  6. A. Yates

  7. Ciccone

  8. Gee

  9. Johannessen

(ps beter heb ik niet dus lekker makkelijk voor de komende 5 dagen).

Wim Peters

idee Ciccone te cappen ipv Pogi - bij gebrek aan aanvallers (pidcock, van gils & bettiol exit...) - aangezien onze Italiaanse vriend altijd voor het eindsprintje gaat?

 

wirret
Frits
Ik merk, mede door het uitvallen van enkele vluchters + Roglic, dat ik de komende 5 etappes met deze...

Voor mij 100% hetzelfde. Exact dezelfde AK mannen. 

Eddix
Maarten Koning
Het verschil is wel dat pogacar uitgesproken heeft dat vandaag voor de vlucht is. Dan zou visma moe...

Ik was nog niet op de hoogte van dat bericht, dank voor het delen. Doet me echter wel denken aan de Giro, waarin Pogacar het ook Pellizzari gunde, maar toch even de etappe won voor zijn neus. Het lijkt me wel logisch dat ze wat krachten willen sparen ook, als Pogacar zich opblaast dan kan Vingegaard daar weer van profiteren, dat risico lijkt me nu veel groter dan de risico's in de Giro.

Laten we vandaag maar lekker risico nemen, toch Johannessen cap!

Sean Chiappucci

Kans van <1%, maar het zou wat zijn als Alpecin tot aan de tussensprint flink gas gaat geven voor die 20 punten, Girmay is niet goed en lost gelijk, maar heel Wanty gaat met Alpecin mee, om zoveel mogelijk bonuspunten van Jasper af te snoepen.

Maar het zal wel weer een vervelende vluchtersetappe worden.

Kollie83
Frits
Ik merk, mede door het uitvallen van enkele vluchters + Roglic, dat ik de komende 5 etappes met deze...

Te grappig. Ik heb exact dezelfde 9 renners opgesteld. Heb alleen nog Jorgenson erbij. Waarbij ik verwacht dat hij niet mee gaat in een mogelijke vlucht en dan minder kans op punten heeft als ze met 10 renners voor blijven. In tegenstelling tot S Yates, Gee, Ciccone, evt Buitrago die wel in de vlucht kunnen zitten. En het is inderdaad een hoop minder stress door uitvallende aanvallers bij mij als Gils, Bettiol en Pidcock. En gewoon Pogi idd 4x cappen, zondag GOD cappen.

Ben Nihilisty

Ik sluit me ook bij bovende berichten aan: eigenlijk alleen nog maar AK-mannen. Dat komt ook wel een beetje doordat er normaliter duidelijker een aantal AK-mannen tot aanvaller is getransformeerd, waar dat deze Tour eigenlijk eerder andersom is met Ciccone en Gee. Tel daar dan bij op dat veel teams minimaal één van Van Gils, Pidcock en Bettiol zullen hebben ingecalculeerd als aanvaller voor tussenetappes, en je zult veel AK-teams zien voor dagen als vandaag.

Overigens, normaliter zijn mannen die boven een kwartier staan al snel zekere aanvallers, maar nu zijn dat gewoon top-10 rijders die allemaal naar elkaar zitten te kijken. 

Laatst gewijzigd
Poule d'Or

Landa krijgt een lekke band en Ineos dan 100 km op kop voor de 5e plek van Rodriguez

1 2 ... 146 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.