Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 145 ... 161 162
Daan Brakenhoff
valowitz
Wat zuur voor Bini en iedereen die hem in zijn/haar team vandaag had zeg! 

Ik denk dat de Bini kiezers deze tegenslag wel kunnen incasseren. 

De juiste sprinters kiezen blijft en blijkt toch gewoon deels een loterij. Iedereen met Ackermann, Kristoff en/of vooral Girmay lachen nu het hardst. Terwijl deze 3 namen van te voren eigenlijk niet of nauwelijks genoemd werden.

Verder wel heel veel 'saaie' etappes gezien de afgelopen twee weken. Hopelijk nog vijf keer vuurwerk!

CAI
floda
Wordt morgen denk ik nu hele andere etappe door val van girmay. Nu zal alpecin de boel bij elkaar wi...

Ik denk dat hij gewoon probeert mee te springen, dat lijkt me makkelijker 

kevinraar

207 punten gehaald gestegen van 65.6 naar 66.3

Dekkerony

Heb ik buiten de trui punten toch nog wat aan Waerenskold gehad 😂

valowitz
Daan Brakenhoff
Ik denk dat de Bini kiezers deze tegenslag wel kunnen incasseren. De juiste sprinters kiezen bl...

Ik heb Bini, Kristoff en Ackermann niet maar lach me wel helemaal suf nu ik op 99.2% sta 😂🤣

Dekkerony
floda
Wordt morgen denk ik nu hele andere etappe door val van girmay. Nu zal alpecin de boel bij elkaar wi...

Ja het was al geen walhalla voor de vluchters maar nu zal Alpecin (JP) alle tussensprints 1e willen worden voor het Groen

Smarty
Koekebakker
Veel hoge klasseringen (99% of zelfs 100%) bij forum-gebruikers hier, je kunt goed zien dat hier erv...

Ik sta al twee weken op een gouden bekertje (nu 99,5%, was ooit 99,9%) en hoop hem over de streep te kunnen trekken met mijn AK-mannen. Morgen zeker een spannende rit!

Sjasfriet

5 sprinters en toch naar zilver gestegen. Blij dat het deze ronde eindelijk eens de goede kant uitgaat met team sjasfriet en hopelijk draait t niet op een chassepatatte uit.

Philipsen(c), Bauhaus, bennett, cocquard, Gaviria halen zo toch een aardig gemiddelde in de sprinttrein. Jammer van Pedersen, maar het is wat het is voor velen onder ons.

Voor morgen geen aanvallers (of zou ik mohoric opstellen? Beter overmorgen zeker?), dus gewoon mn resterende bergploeg + Philipsen opstellen en hopen dat pogi weer toeslaat :p

Pogi (c), Almeida, a.yates, s.yates, Ciccone, buitrago, Remco, crod

 

kevinraar

wat word het morgen pogacar phlipssen of vluchters?

 

dit is toch te zwaar voor phlipssen heb nu dit

 

pogacar

rodriguez

a. yates

s. yates

jorgenson

buitrago

gee

mas

martin

 

Laatst gewijzigd
Oerdewai
kevinraar
wat word het morgen pogacar phlipssen of vluchters?   dit is toch te zwaar voor phlipssen heb...

Ik denk dat meesterklimmer Philipsen zich twee dagen koest houd om vrijdag voor de winst te gaan 

Sjasfriet
Oerdewai
Ik denk dat meesterklimmer Philipsen zich twee dagen koest houd om vrijdag voor de winst te gaan&nbs...

Dan zal hij toch een dikke kluif hebben aan cocquard, groenewegen en cavendish. ;)

DennisdeMenniss

Aangekomen op 90,7%.. schiet niet echt op. Morgen inkoppertje voor Pogi als Alpecin op kop beurt tot de tussensprints?

Maracas

Morgen 'safe' voor Almeida of A. Yates gaan of toch voor Kwiatkovski gaan? 

Heb trouwens ook Vingegaard en Rodriquez niet opgesteld morgen, maar twijfel enorm over mijn ploeg. Heb nu:

 

Johannessen (c), Pogacar, Almeida, A. Yates, Mas, Hindley, van Aert, Gee en Ciccone 

Nog tips en/of suggesties?

Maarten Koning

Pog

Yates

Almeida

Evenepoel

Rodri

Ciccone

Gee

Buitrago

Jorgenson

 

Wie dumpen we voor healy morgen? 

Trek wil omhoog kijken met ciccone en die zal ook gee en buitrago niet zomaar laten gaan. Eigenlijk verwacht ik dat niemand dat boven Jorgenson meer mag op dit moment.

 

De keuze zal dus een beetje uit jorgenson, ciccone, buitrago en gee zijn.

Jorgenson heeft wat teampuntjes nog maar finished wezenlijk minder kort dan de anderen

Ciccone sprint nog wel graag voor ereplaatsen

Maar zowel Gee als buitrago doen het ook erg goed. 

 

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Maracas
Morgen 'safe' voor Almeida of A. Yates gaan of toch voor Kwiatkovski gaan?  Heb trouwens ook V...

Moet je nog flink stijgen of kun je op safe spelen?

Je doet namelijk wat gedurfde keuzes die ik opzich ook wel zou doen als ik denk dat ik specifiek nog een goede dag nodig heb.

Ik zou vingegaard in elk geval wel inzetten boven ciccone

Laatst gewijzigd
Zitvlees

Lastig inschatten morgen.

Gaat Alpecin rijden? 

Dan gaat een vlucht dus pas bergop en dan is de vraag wil uae daarachter rijden?

Ik denk zelf dat op de eerste col een groep renners die geen gevaar vormen voor top 10 gc wegrijden en de rest zich koest houdt voor het weekend. Wat denken jullie?

Dekkerony
Maarten Koning
Pog Yates Almeida Evenepoel Rodri Ciccone Gee Buitrago Jorgenson   Wie dumpen we voor...

Volgens mij sta je wel hoog Maarten en zijn deze 4 in deze rit met de controle tot de tussen sprint wel safe met verwachte AK finish. Maar Healy als je die hebt en die heb ik ook is echt al 2 weken bezig en wil echt heel graag een etappe(heeft zich 1x opgeofferd voor Carrapaz) en buiten de 18e zie ik met een hongerige Pogi er niet meer in voor hem. Dus heb je m stel m op als je naar de 99% wil. Maar voor wie van de 4 tja denk dat alleen Jorgenson mis weg mag maar dat van zn ploeg niet mag om bij Vin te blijven. Dus hij ipv.

Laatst gewijzigd
Aanklampen
Zitvlees
Lastig inschatten morgen. Gaat Alpecin rijden?  Dan gaat een vlucht dus pas bergop en dan is...

Alpecin rijden achter een groep die wegrijdt met misschien vier man? Lijkt me heel sterk. Ze hebben al 2 man verloren en ik zie ze echt niet 115km controleren voor een sprint.

Handiger is met Matje en misschien Laurance mee te springen zodat je 20punten kan pakken en Girmay niets. Girmay kan bij een groepsprint misschien nog wel bij de eerste vijf komen. 

Dekkerony
Aanklampen
Alpecin rijden achter een groep die wegrijdt met misschien vier man? Lijkt me heel sterk. Ze he...

Maar JP heeft als Bini erin blijft nog minimaal 33p nodig buiten de punten die Bini haalt dus die gaan met alle macht voor de tussensprints de komende etappes dan..want de punten aan de vluchters geven is geen GROEN!

Laatst gewijzigd
Koekebakker

@kanarie, Eddie, smarty en anderen die reageerden: als Girmay, Coquard en De Lie uitrijden hoop ik gouden bekertje te kunnen behouden ja.

Vandaag, doordat ik Girmay gecapt had, wel gezakt van 2 naar 7 overall.

Maarten Koning
Dekkerony
Volgens mij sta je wel hoog Maarten en zijn deze 4 in deze rit met de controle tot de tussen sprint...

Thanks! Ik wil inderdaad die stap naar 99% maken dus kan ik er niet helemaal omheen om healy hier te negeren. Je uitleg is helder en logisch, en zoveel teampunten scheelt jorgenson natuurlijk ook niet, dat gaan we doen!

Laatst gewijzigd
bdebouwer

Verwachten jullie morgen iets van Laurance? Of toch maar voor de veilige punten Philipsen gaan?

Maracas
Maarten Koning
Moet je nog flink stijgen of kun je op safe spelen? Je doet namelijk wat gedurfde keuzes die ik opz...

Zit nu op 84%... eerste keer dat ik het ooit doe, maar wil wel eerste positie in vriendenpoule behouden 😜

Maarten Koning
Maracas
Zit nu op 84%... eerste keer dat ik het ooit doe, maar wil wel eerste positie in vriendenpoule behou...

Dat snap ik! Dan zou ik persoonlijk iets meer behoudend kiezen.

Pog kopman en ving en rodri ipv van aert en ciccone.

Rodri krijgt nog wat extra gratis punten en ciccone zal niet mogen wegrijden (los van dat hij dat met zijn 55kilo ook nog even moet doen op het vlakke)

Ving die zal van het AK sowieso kort eindigen en het is niet ondenkbaar dat hij op het eind nog even een punch waagt (al is het ook niet perse waarschijnlijk). Ook heeft hij bonuspunten.

Van aert zou dit wel kunnen in zijn beste dagen (denk ik?) maar het lijkt me logischer dat hij wat gaat sparen voor overmorgen, waar hij normaliter een goede kans maakt, veel meer dan morgen. Col du noyer is heel stijl begrijp ik.

En pogi kopman is ook een beetje consolideren ten opzichte van de rest. Dit is dan wel een grote kans op de vlucht die het gaat redden, het einde is wel zwaar genoeg dat het goed mogelijk is dat de vlucht maar deels voor het klassement binnenkomt. Dan moet je maar de juiste hebben. Bij pogi je mag er best vanuit gaan dat hij op het einde nog wat seconden pakt als hij dat kan en dat maakt hem nog steeds een van de grootste favorieten voor het meeste aantal punten. Johannessen kan wel winnen maar gemiddeld genomen pakt hij hier denk ik toch minder vaak meer punten dan pogacar als je de etappe 50 keer zou rijden.

 

 

Maar dan zul je net zien dat van aert morgen gewoon top 5 rijdt...😅

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Jorgenson heeft geen teampunten 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 145 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.