Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 147 ... 161 162
Harkie27
Georgeske
Wie banken banken van deze 5? Mas, Crod, Gee, Ciccone of Buitrago?

Rodriguez lijkt me de enige die sowieso niet mee gaat zitten, dus hij

NOAD1912

Ik twijfel heel erg om Simon Yates te cappen, heb ik eerder gedaan, toen had ik Pogi moeten cappen en heb ik heel wat punten laten liggen. Me voorgenomen alleen nog maar safe te spelen, maar vandaag lijkt me echt een dag voor een grote vluchtgroep en Simon staat op 35 minuten, itt Gee, Ciccone en Buitrgao, die van bijvoorbeeld INEOS niet te veel tijd mogen pakken. 

Simon Yates hebbers op dit forum... wat doen jullie? Pogi of Simon of iemand anders?

Bozenik

Ik heb ook over cap Yates nagedacht, maar in de vlakke aanloop is het voor hem wel moeilijk om mee te zitten, helemaal als het een waaierfeest wordt. Enige andere echte aanvaller die ik nog heb is de nr 3 van de Puy de Dome vorig jaar. Ik stel hem wel op, lijkt ook weer wat beter met hem te gaan, maar als ik hem al kopman maak is dat eerder morgen. Dus ga ik vandaag saai voor Pogacar.

 

Albertinch

Cap vandaag Lazkano.

Verwacht toch wat sterkere renners in de vlucht door de openingskilometers en mogelijk kans op hard rijden/waaiers. Hierdoor bijv. ook de keuze gemaakt om Jörgenson op te stellen i.p.v. Buitrago. Zou mij overigens niks verbazen als er een aantal jumbo's mee zitten in de vlucht vandaag.

Zie wel een scenario ontstaan als afgelopen Vuelta, de rit waarbij Kuss destijds veel tijd pakte, toen ging er ook een enorm grote groep vandoor met enkele klassementsrenners uit de tweede lijn. 

Wiwawout

Na vele berichten en hulpvolle tips gelezen te hebben wordt het ook tijd om zelf een bijdrage te leveren. 
Ik heb sterkte twijfels wie te cappen vandaag, Pogi of een aanvaller (Johannessen in mijn geval). Normaal een etappe voor de vluchters, maar ik heb nu een scenario in m'n hoofd wat ik er niet uit krijg.

In de eerste 30km is er kans op waaiers. Als dit zo is verwacht ik dat Visma het in ieder geval gaat proberen waardoor een vlucht moeilijk weg komt. Vervolgens is de afstand tot de eerste tussensprint korter waardoor Alpecin het best kan gaan controleren voor Philipsen z'n laatste kans. Dan zijn we inmiddels al zo ver in de etappe dat ik mij afvraag of een (grote) vlucht nog weg komt.

Iemand hier dezelfde of totaal andere gedachtes over?

Frits
NOAD1912
Ik twijfel heel erg om Simon Yates te cappen, heb ik eerder gedaan, toen had ik Pogi moeten cappen e...

Ik heb hem ook, echter nog geen captain gemaakt. Voor vandaag ga ik voor Pogacar, maar ligt puur aan de plek op de ranglijst waar ik momenteel sta. Hoef niet per se risico te nemen. Mocht ik Carapaz of Healy hebben, zou ik die nog wel aandurven voor cap.

Frits

Er zijn overigens nog geen sprinters afgestapt he? Zou het dan toch de eer zijn om de tour uit te rijden? Hebben ze een andere taak gekregen binnen de ploeg? Iets wat ik me nauwelijks kan voorstellen trouwens.

Villa
Frits
Er zijn overigens nog geen sprinters afgestapt he? Zou het dan toch de eer zijn om de tour uit te ri...

Ik vroeg me precies hetzelfde af haha.

 

ik ga ook voor pog, mis inmiddels van gils/bettiol/pidcock en zie simon yates idd niet meekomen in 1e helft.

Kollie83
Frits
Er zijn overigens nog geen sprinters afgestapt he? Zou het dan toch de eer zijn om de tour uit te ri...

Bauhaus

dr klaas

Mooi dagje zo ja...  twijfels genoeg.    @ Frits, vandaag en morgen overlevenze wel, kunnen nog iets terug doen voor hun ploeggenoten.  

Eddix
Frits
Er zijn overigens nog geen sprinters afgestapt he? Zou het dan toch de eer zijn om de tour uit te ri...

Het is de laatste jaren al vaker zo dan het aantal renners dat vrijwillig afstapt in de Tour de France een stuk kleiner is dan in de Giro of de Vuelta.

Martijn Sollie

Ik twijfel tussen Gregoire en Rodriguez. Iemand advies wat te doen? Gregoire lijkt me een uitgesproken persoon voor een vlucht vandaag

Michielenwaaier
Martijn Sollie
Ik twijfel tussen Gregoire en Rodriguez. Iemand advies wat te doen? Gregoire lijkt me een uitgesprok...

Crod heeft maar weinig zekere punten, dus gokje wagen met Gregoire kan zeker. Liet eerder al zien te willen aanvallen

NOAD1912

O, o, kan weleens een zuur dagje worden, nu ik Jungels heb gebankt. 

Rob94

S. Yates verdient ook wel een prijs voor de meest kansloze ontsnappingspogingen deze Tour

Ragnar Lolbroek
Rob94
S. Yates verdient ook wel een prijs voor de meest kansloze ontsnappingspogingen deze Tour

De Peulschil-award.

Eddix

Nou daar gaan alle sprinters, Bauhaus (DNS), Bennet, Gaviria (DNF), en ik denk toch dat er nog meer gaan volgen. Maar kom op, wat een prachtige etappe vandaag na de oersaaie rit van gisteren.

Ragnar Lolbroek
Ragnar Lolbroek
De Peulschil-award.

Maar deze peulschil is een cap vergeten aan te duiden. Pogy kan maar beter buiten de top 20 eindigen 🤬

Martijn Sollie
Michielenwaaier
Crod heeft maar weinig zekere punten, dus gokje wagen met Gregoire kan zeker. Liet eerder al zien te...

Ik heb m opgesteld. Ze mogen alleen wel wat rustiger aan doen in het peleton 😅

Martijn Sollie
Michielenwaaier
Crod heeft maar weinig zekere punten, dus gokje wagen met Gregoire kan zeker. Liet eerder al zien te...

Dubbel

Laatst gewijzigd
Jommelb

Ik hoopte een tijdje dat Pogacar als cap heel goed ging uitpakken, maar wordt denk ik toch een 0 punter zo. Getwijfeld tussen hem en S. Yates.

Eddix

Wie heeft S. Yates kopman gemaakt? WIE??!?

NielsH97

Zowel Gregoire, Onley als van Aert niet opgesteld, pijnlijke is dat ik Jorgenson en Gregoire vanochtend nog heb gewisseld.. 

Afgelopen week een redelijk mooie stijging van 71% naar 93,9% gemaakt, maar ik verwacht dat ik hier wel op blijf hangen. Het missen van Evenepoel gaat nog wel pijnlijk zijn.

Laatst gewijzigd
Eddix
NielsH97
Zowel Gregoire, Onley als van Aert niet opgesteld, pijnlijke is dat ik Jorgenson en Gregoire vanocht...

Vandaag gaan de verschillen wel meevallen. De gemiddelde score zal rond de 100 punten liggen denk ik, met een enkele uitschieter van iemand die toevallig 3-4 aanvallers heeft opgesteld die er nu bijzitten. Dit zijn doorgaans niet de mensen die hoog in het klassement staan overigens.

Jommelb
Eddix
Wie heeft S. Yates kopman gemaakt? WIE??!?

Ik, tot 5 minuten voor de deadline...

1 2 ... 147 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.