Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 149 ... 161 162
kevinraar

mij team voor morgen

pogacar

yates

rodriguez

lurance

gee

s. yates

mas

martin

buitrago

 

bank

jorgenson

powless

phlipssen

groenewegen

van de berg

van poppel

coqard

de lie

Laatst gewijzigd
Dekkerony
Ab Normaal
Alleen AK mannen en Lapeira als cap. 

Deze hele tour een x aantal keer aanvallers opgesteld zonder succes..zelfs Healy in de verkeerde etappes opgesteld. Maaaaar als de nr 5 in AK Lapeira als cap doet in deze laatste fase en dus waarschijnlijk niet of nauwelijks heeft opgesteld in voorgaande etappes en voor deze etappe capt om de nr 1 te worden.. 

Nou de 16% die m heeft cappen maar!

Wim Peters
martijncr
De laatste Tour-woensdag voor de evaluatie: to Vingegaard or not to Vingegaard. Ik denk dat het onve...

Vini geen must voor goede Scorito score maar eerlijk is eerlijk hij is wel beter dan ik van te voren had ingeschat. 

dr klaas

Johannessen cap, rijdt ie weg met v aert ook nog, helaas..   lapeira cappen dan morgen of jp. 

Vingegaard toch wel lekker als je hem hebt gaat nog ruim 250 punten binnen harken. Ben benieuwd hoeveel uit de top 10 hem niet hebben.

bdebouwer
Scoritop
Denk dat je die kort eindigen of soort van op safe spelen? Zouden sprinters a la Philipsen, De Lie e...

Van den Berg sowieso niet die heeft last van zijn valpartij en denkt aan opgeven.

DennisdeMenniss

Net even mn teampie voor morgen erin geklikt, stond binnen no time. Met inmiddels 7 uitvallers is het niet zo'n moeilijke keus 😂

DennisdeMenniss
bdebouwer
Van den Berg sowieso niet die heeft last van zijn valpartij en denkt aan opgeven.

Enkel teampunten bij winst van een teamgenoot zou hem interessant maken. Zie hem zelf morgen niet meedoen om de knikkers.

kevinraar

wie morgen kopman maken verwacht geen klassement renner dan hou ik martin mas en s. yates over

Ecko

En zo wordt Lapeira donderdag dankzij Ab een van de meest gecapte renners😉  Ik stel 'm uiteraard wel op, maar hij lijkt zijn hoogvorm sinds de NK te missen (of bewaart hij dat voor deze rit?). Cappen doe ik hem daarom niet.
Mijn aanvoerder wordt Cort. Jammer dat hij zich vandaag al liet zien, maar ik ga ervanuit dat hij de knollen nog niet op heeft. 

Sambonhof

Phillipsen of De Lie opstellen morgen? Phillipsen heeft 6 zekere puntjes en wellicht 10 extra als MvdP wint, maar zou deze etappe iets voor De Lie kunnen zijn?

Ted de la course

Philipsen 

Frits

Ik neem Philipsen ook maar eens mee. Daardoor gaat Ciccone naar de bank. Ook Lapeira, tip van Ab, gaat mee in plaats van Rodriguez. Captain blijft Pogacar.

Ab Normaal
Scoritop
Denk dat je die kort eindigen of soort van op safe spelen? Zouden sprinters a la Philipsen, De Lie e...

Ik heb geen andere keuze. 
Deze etappe is voor de vluchters. En nu niet voor de Carapazzen en Massen maar voor de Van der Poelen. 
Er is een kleine kans dat een type De Lie mee zou kunnen, maar als er rappe mannen bij zouden zitten gaat het toch vol gas op het laatste klimmetje. 
Dus het zou kunnen, maar ik acht de kans groter dat een Healy namens EF meegaat. En die gaat altijd gas geven. 

Ik wist vooraf dat ik niet echt een renner had voor deze etappe. 
Maar als ik Lapeira was, dan had ik gezien dat van alle etappes deze het beste bij me paste en zou ik er alles voor doen om vandaag top te zijn. 

Het is eigenlijk mijn enige cap optie vandaag. 
En de rest van het team vullen met punten renners. 

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

Is het geen reëel scenario dat Jorgenson vandaag eens meespringt? Op papier een etappe op z'n lijf geschreven, al lijkt het beste er wel van af bij de man. Staat ondertussen wel ver genoeg in het klassement zou ik denken, en gisteren zijn Benoot WvA en Laporte al uitgespeeld. Bovendien lijkt het niet dat Jorgenson bij Vingegaard in 't peloton houden op dit moment nog enorm zou lonen in een etappe als deze.

Ab Normaal
Ecko
En zo wordt Lapeira donderdag dankzij Ab een van de meest gecapte renners😉  Ik stel 'm uiteraa...

Ik heb vooraf serieus getwijfeld om Cort mee te nemen puur voor deze rit. Daarom verbaasd het me enorm dat ie gisteren mee zat, waar ie kansloos was, ipv vandaag. 
Maar ik vind het tactische en strategische niveau in de wielersport vaak nog amateuristisch. 
Mocht ik de keuze hebben gehad vandaag tussen Cort of Lapeira hebben dan zou dat een eenvoudige zijn. Cort. Of Wout, nog liever. 
Lapeira is niet omdat ik zo overtuigd ben, het is meer uit armoede. 

Ab Normaal
Ben Nihilisty
Is het geen reëel scenario dat Jorgenson vandaag eens meespringt? Op papier een etappe op z'n l...

Nee. Die hebben ze morgen nodig. 

Aanklampen
Ab Normaal
Nee. Die hebben ze morgen nodig. 

Nodig voor wat? Na gisteren lijkt me dat Visma wel door heeft dat Vinigaard de benen niet meer heeft om Pogy echt aan te vallen. Als ze slim zijn proberen ze de etappe vandaag te winnen en dan heb je meerdere mensen in de vlucht nodig. 

Ik denk daarom dat ze naast Wout nog minimaal 1 extra renner in de vlucht te krijgen. Een Wilco of een Jorgensen. 

Ben Nihilisty
Ab Normaal
Nee. Die hebben ze morgen nodig. 

Daar heb je een goed punt uiteraard. Ach, de spoeling is bij mij ook dusdanig dun dat het antwoord op de vraag er ook niet erg veel toe doet eigenlijk 

Ab Normaal
Aanklampen
Nodig voor wat? Na gisteren lijkt me dat Visma wel door heeft dat Vinigaard de benen niet meer heeft...

Prima. Dan neem je 'm mee. Of als je zo overtuigd bent zou ik 'm zelfs cappen. Dan maak je echt verschil. 

Aanklampen

Ik heb inmiddels 8 uitvallers... met alle aanvallers met covid eruit of ziek (Pidcock, Van Gils en Bettiol) dus mijn opmerking is deels 'hoop' en anderzijds gebrek aan beter. Dus CAP is zeker een van de meer logische dingen, als Pogy inderdaad hem weer aan de vluchters laat.

 

Hij was gisteren serieus bezig om mee te zitten en als dit voor klassieke renners zou moeten zijn ben ik serieus wel verbaasd dat echt niemand Jorgenson noemt, helemaal omdat wel duidelijk is geworden na gisteren dat Jonas eerder minder wordt dan beter. Ik kan het mij niet voorstellen dat Visma echt denkt dat een hele dag op kop rijden (morgen) echt verschil gaat maken. Jonas wordt er nog eerder door REV afgereden.

Zitvlees
Aanklampen
Ik heb inmiddels 8 uitvallers... met alle aanvallers met covid eruit of ziek (Pidcock, Van Gils en B...

Morgen wel heel lang boven de 2000 meter, laatste kans op een zwakte van pogi.

Ik twijfel zelf nog tussen skuijins of lapeira kopman..

master-pieter

Ik maak Gregoire kopman denk ik. Verder twijfel ik om sprinters op te stellen zoals de Lie, Wearenskjold, Coquard. Ik ga er niet van uit dat een Gee, Ciccone zich hier op richten en in de punten gaan rijden. Er komen nog wat zware etappes aan en die gaan het niet riskeren om hun top 10 plek kwijt te raken.

Ik zie dat mensen wel veel klassementsrenners/klimmers opstellen. Waar is dat op gebaseerd? Simon Yates neem ik wel mee.

RappeEddy

Lapeira zal toch wel iets willen laten zien deze tour met zijn Franse trui. Dus die verwacht ik vandaag wel in de aanval. Gaf voor de tour ook aan dat 17 / 18 wel geschikte ritten zouden zijn. Geen idee waarom hij er gister niet bij zat. 

Ik cap Lapeira en voor de rest wat zekere punten + S Yates. 

Zugzwang

Sta inmddels voor het eerst deze ronde binnen de 1% en lijk daarmee, behoudens pech, op koers voor die langgezochte vierde beker. Vandaag lijkt echter de laatste etappe die nog serieus roet in het eten kan gooien. Daarom leg ik mijn analyse graag aan jullie voor in de hoop om samen met lotgenoten, die ook tegen deze rit opzien, tot een zo goed mogelijke opstelling te komen. 

Als ik naar het profiel van de rit kijk in combinatie met wat verschillende renners erover hebben gezegd dan mag het geen verassing zijn dat ook ik een ontsnapping verwacht. In tegenstelling tot gister zie ik hier de klassementsmannen niet 'per ongeluk' toch hoog eindigen in de daguitslag. Mocht dit onvoorzien toch gebeuren dan wordt dit risico gedeeltelijk gedekt door de 5 / 6 klassementsmannen die door iedereen sowieso worden opgesteld voor de zekere punten. 

Het probleem in de dagopstelling zit hem dus in: wie gebruik je voor de resterende 3 plekjes en wie maak je captain. Ik zie het als volgt:

i. de overige 3 plekken worden NIET gebruikt voor de klassementsmannen die geen zekere punten opleveren (e.g. Gee, Rodriguez, Gall of Landa) want zoals hierboven al benoemd lijkt de kans mij zeer klein dat deze renners plots hoog eindigen in de daguitslag omdat het parcours hier niet zwaar genoeg voor is. Hier lijkt het mij dus verstandig om elke renner die mogelijk in een vlucht kan zitten op te stellen, nog los van de logische namen zou ik hier ook renners opstellen die gister in de vlucht zaten a la S. Yates of renners die tot nu toe tegenvallen zoals Martinez, Vermeersch of Denz; en

ii. wie te cappen? Ondanks dat Pogacar altijd een veilige keuze lijkt, zie ik dat hier anders want in lijn met bovenstaande gedachte denk ik niet dat hij serieus kans maakt om top-20 te rijden, ik zou dus altijd voor een vluchter gaan zoals bijvoorbeeld Cort, Healy, Van der Poel of Lapeira. 

Erg benieuwd of jullie ook zo naar bovenstaande 2 vragen kijken of dat jullie me toch op andere gedachten weten te brengen. 

Laatst gewijzigd
RappeEddy
Zugzwang
Sta inmddels voor het eerst deze ronde binnen de 1% en lijk daarmee, behoudens pech, op koers voor d...

Mee eens en denk er hetzelfde over.

Echter heeft Rodri wel zekere punten, echter niet veel.. (4 van witte trui).

1 2 ... 149 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.