Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 150 ... 161 162
Zugzwang
RappeEddy
Mee eens en denk er hetzelfde over. Echter heeft Rodri wel zekere punten, echter niet veel.. (4 van...

Dank, had ik inderdaad over het hoofd gezien. 

Vraag me aanvullend hierop steeds meer af of het niet toch zin heeft om renners met een gering aantal zekere punten + kans op teampunten op te stellen (e.g. Rodriguez of Philipsen) ten faveure van de long-shot vluchters die nog vrijwel niks hebben laten zien, in de categorie Matthews, Denz of Vermeersch. 

Baskeee
Zugzwang
Dank, had ik inderdaad over het hoofd gezien.  Vraag me aanvullend hierop steeds meer af of he...

Tja dat zal je alleen achteraf weten. Maar als je een Matthews hebt zou ik die zelf zeker opstellen, vooral als je daarvoor slechts 4 zekere puntjes moet opgeven.

Zugzwang
Baskeee
Tja dat zal je alleen achteraf weten. Maar als je een Matthews hebt zou ik die zelf zeker opstellen,...

Uiteraard weet je dat pas achteraf maar dat betekent niet dat we vooraf niet kunnen zoeken naar de meest efficiente opstelling op basis van een analyse van de rit, de renners en waarschijnlijke koersscenario's.  

Ik ben tot dusver ook van mening dat aanvallers in de Matthews, Mohoric en Denz categorie de voorkeur genieten... Maar als je het afzet tegen bijvoorbeeld JP zijn 6 truipunten + kans op teampunten dan wordt het wel een interessante discussie. 

Laatst gewijzigd
Scratzz

Voor vandaag Vauquelin/Lapeira als beste opties. Voor captain een 50/50 denk ik, dus gaan we maar voor degene die al een rit heeft gewonnen.

Baskeee
Zugzwang
Uiteraard weet je dat pas achteraf maar dat betekent niet dat we vooraf niet kunnen zoeken naar de m...

Eens, maar niet tegen een Rodriguez w.m.b. 

Ben Nihilisty

Is iedereen hier trouwens ook zo overtuigd dat Van Aert en Van der Poel hier de absolute topfavorieten zijn? Eerlijk gezegd vind ik die 2 laatste klimmen er best wel pittig uitzien (zeker Col de Manse, 7km à 5.5% is echt niet lichtzinnig). Daarna 40km vals plat, maar als je op zo een col behoorlijk de vernieling in bent gereden dan haal je die sterkere klimmers echt niet zomaar even terug lijkt me, ook niet als je Van Aert of Van der Poel heet. 

Zugzwang
Baskeee
Eens, maar niet tegen een Rodriguez w.m.b. 

Zo sta ik er nu ook in inderdaad. 

Ander discussiepunt: het opstellen van klassementsrenners zonder / met weinig zekere punten die eventueel zelf in de aanval kunnen meegaan. Hierbij denk ik aan Ciccone, Buitrago en Jorgenson. Uit dit rijtje zie ik eigenlijk niemand als reele optie, op papier zijn ze wellicht types die zouden kunnen aanvallen hier maar ik vermoed dat ze zich zullen sparen voor morgen en daarbovenop door elkaars ploegen worden teruggefloten bij pogingen. 

Jorgenson wordt hier veel genoemd maar lijkt me eerlijk gezegd ook geen serieuze kanshebber voor de vlucht gelet op zijn prestatie gister en het feit dat hij in het afsluitende weekend zal moeten werken. Mensen kunnen wel zeggen dat Jumbo na gister beseft dat ze niet gaan winnen en dat Jorgenson dus niet meer hoeft te sparen maar hier geloof ik niet in. Mocht Pogi toch onvoorzien een slechte dag hebben dan willen ze Jorgenson uiteraard vol laten rijden voor Vingegaard.

Titivoeckler
Ben Nihilisty
Is iedereen hier trouwens ook zo overtuigd dat Van Aert en Van der Poel hier de absolute topfavoriet...

Mooi dat je het zegt, ik sta er precies zo in. Sterker nog, als het echt hard gaat op die eerste klim, acht ik zelfs de kans aanwezig dat mvdp daar gewoon gelost wordt.

Zugzwang
Ben Nihilisty
Is iedereen hier trouwens ook zo overtuigd dat Van Aert en Van der Poel hier de absolute topfavoriet...

Volgens mij heerst die overtuiging hier niet zo en zien mensen (waaronder ik) Healy, Cort en Lazkano eerder als topfavoriet. 

Al zijn WvA en MvdP natuurlijk zo goed dat ze hier allebei bij een behoorlijk aantal verschillende koers scenario's kans maken om te winnen, iets wat nou ook weer niet voor zoveel andere renners geldt. Kanshebbers zeker dus, topfavorieten? Nee. 

Laatst gewijzigd
Georgeske

De Lie, Philipsen en Coquard redden het toch nooit om te sprinten voor de overwinning?

Frits
Georgeske
De Lie, Philipsen en Coquard redden het toch nooit om te sprinten voor de overwinning?

Lijkt mij ook niet, ik neem Philipsen alleen mee voor de truipunten. 

Canyon72

Buitrago (zeker 3 punten) of L Martinez?

NielsH97

We gaan vandaag voor de volgende mannen:

Van Aert (c)

Gregoire (alternatief voor c)

Pogacar

Almeida

A. Yates

Vingegaard

Gee

Ciccone

Buitrago

Bank:

Philipsen, Jorgenson en C. Rodriguez.

Twijfel om Gee en Ciccone in te ruilen voor bijvoorbeeld Philipsen en Jorgenson.

 

Enig advies?

Laatst gewijzigd
Waarschijnlijkaanhetwerk

Verwachten jullie nog wat van Johannessen vandaag? Gister leek mij de ideale etappe voor hem maar hij is weinig in het stuk voorgekomen.

Vandaag revanche of op de bank laten?

Zugzwang
NielsH97
We gaan vandaag voor de volgende mannen: Van Aert (c) Gregoire (alternatief voor c) Pogacar Alme...

Om advies te geven is het wel handig om je eigen beweegredenen uiteen te zetten. Waarom denk jij dat Gee en Ciccone betere keuzes zijn dan Jorgenson en JP? 

De eerstgenoemden pakken allebei geen truipunten, de twee bankzitters allebei wel (+ kans op teampunten via WvA en MvdP). Jouw keuze lijkt dus gebaseerd op een verwachting dat de klassementsrenners een reele kans maken om top 20 te rijden hier? 

Ik persoonlijk zie dat niet als heel waarschijnlijk... alles wijst erop dat een relatief grote groep vluchters om de zege gaat strijden. Is het profiel van de rit dan selectief genoeg dat daarachter types zoals Gee en Ciccone als een van de eerste over de streep komen van een achtervolgende groep? Kan je over discussieren natuurlijk, ik verwacht persoonlijk van niet, zeker omdat het nog 40km is na de laatste gecategoriseerde klim. 

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Waarschijnlijkaanhetwerk
Verwachten jullie nog wat van Johannessen vandaag? Gister leek mij de ideale etappe voor hem maar hi...

Ik ga hem wel cappen want ik heb niemand anders meer buiten de AK renners.

BarryE1
Ben Nihilisty
Is iedereen hier trouwens ook zo overtuigd dat Van Aert en Van der Poel hier de absolute topfavoriet...

Zeker niet. Gisteren was ook mooi te zien dat in de vlakke fase types van Aert wat makkelijker voorgift namen en zodra het ook maar iets oplopend was de types Healy, Carapaz, Yates wat meer naar de voorgrond kwamen. Vandaag kan het ook weer alle kanten op. Na de bikkelharde strijd van gisteren zou het ook zo maar snel geregeld kunnen zijn met een grote groep vluchters. Gaat in dat scenario een type Healy, Carapaz of Yates dan al ver voor de meet ‘solo’? Dan zullen dat soort types het toch op de laatste col moeten doen en daarna 40km samenwerken tegen de sterkere, zwaardere achtervolgende mannen. Echter, het zou ook zo maar kunnen dat het wel een bikkelharde strijd gaat worden omdat het toch de laatste kans is voor de vluchters. In dat scenario krijgen mannen als Van Aert en van der Poel het inderdaad moeilijk. Kortom, voor een dag als vandaag is er eigenlijk geen echte topfavoriet aan te wijzen. Wat mij betreft zijn de percentages die wielerorakel erop plakt dan ook de juiste met een winstkans van 13% voor van der Poel en 10% voor van Aert.

bdebouwer

Ik verwacht Yates eigenlijk niet op dit parcour. Zeker niet gezien het feit dat die gisteren ook al diep is gegaan. 

Feld

Ik ga nog maar een keertje voor Carapaz...

Ben Nihilisty
BarryE1
Zeker niet. Gisteren was ook mooi te zien dat in de vlakke fase types van Aert wat makkelijker voorg...

Dat dit de laatste vluchtetappe is, speelt denk ik een doorslaggevende rol ja. De types Carapaz, Yates, Bardet, Mas en noem 't maar op zouden hier normaliter hun handen wel van afhouden denk ik, maar die weten ook dat ze hierna nog 2 etappes voor spek en bonen meedoen. Soit, ze zullen morgen ongetwijfeld tegen beter weten in iets proberen en/of aanklampen in het geval van Yates, maar die weten echt wel dat dat gewoon een dag voor onze Sloveense vriend gaat zijn. Dus dan heb je vandaag niet zoveel te verliezen, en met de cols die aan 't begin van de etappe liggen vermoeilijkt dat normaliter de kansen van de klassiekerrijders van de lage landen. 

NielsH97
Zugzwang
Om advies te geven is het wel handig om je eigen beweegredenen uiteen te zetten. Waarom denk jij dat...

Mijn idee was dat zij mogelijk voor een rit willen gaan maar met aankomende 2 dagen is dat weer onwaarschijnlijk. Lastig parket dus.

Ben Nihilisty
NielsH97
Mijn idee was dat zij mogelijk voor een rit willen gaan maar met aankomende 2 dagen is dat weer onwa...

Ik heb zelf de punten van Rodriguez en Philipsen ook op de bank - er is wel een denkbaar scenario waarin Ciccone, Gee en Buitrago meespringen vandaag. Het is een kleine kans, maar de grote ploegen gaan zich in ieder geval niet drukmaken om die namen. Jorgenson neem ik wel mee, zoals reeds wat bediscussieerd is er bij hem ook wel een kansje dat 'ie zich in de ontsnapping mengt. Gisteren probeerde die het, hij zal ook zeker gewoon de ruimte krijgen en het profiel van deze etappe is in principe op zijn lijf geschreven. Ook genoeg argumenten waarom die níet mee zou springen uiteraard (en toegegeven: dat vind ik een reëeler scenario), maar mijn eigen insteek is dat ik dat schamele aantal zekere puntjes van Rodriguez en Philipsen wel graag opoffer voor iemand die een kansje heeft om vanuit de vlucht punten te pakken. Overigens wel voornamelijk omdat ik met het uitvallen van Van Gils (en heel eventueel SKA) verder ook echt geen ene hol heb om nog wat hoop uit te putten voor een etappe als vandaag.

oli4g

Lijkt me niet zo vanzelfsprekend dat de etappes van vrijdag en zaterdag sowieso naar het AK gaan. Je merkt in de laatste week wel vaker dat ze eigenlijk wel tevreden zijn met hun plekje in de top-10 en dat eerder gaan verdedigen. Er zal veel afhangen van de aanvalslust van Vingegaard - maar na gisteren heb ik daar niet meer zo'n vertrouwen in.

LinksafBijDeMolen
oli4g
Lijkt me niet zo vanzelfsprekend dat de etappes van vrijdag en zaterdag sowieso naar het AK gaan. Je...

Ik denk dat het vooral af gaat hangen van de honger die Pogi nog heeft. Als hij nog een of twee etappes wil winnen dan gaat hem dat ook gewoon lukken door zijn ploeg op kop te zetten.

dr klaas
Waarschijnlijkaanhetwerk
Verwachten jullie nog wat van Johannessen vandaag? Gister leek mij de ideale etappe voor hem maar hi...

Johannessen heeft een uur lang in de vlucht proberen te raken en uiteindelijk ook gelukt met oa w v Aert. Zijn echter teruggepakt.

1 2 ... 150 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.