Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 155 ... 161 162
Zitvlees

Pogi zegt dat de vlucht mag winnen..maar dat zei die in de giro ook. En het wordt vast plekjes verdedigen.

Het wordt gokken met s.yates of zekerheid met pogi..(rev, Almeida,c.rod,a.yates,gee,Jorgenson en buitrago stel ik ook op).

Wat zouden jullie doen?

DennisdeMenniss

Dankzij Jorgenson en Yates toch wat gestegen, nu weer op exact 90%. 1 iemand zal hier ontzettend balen... AbNormaal had Jorgenson en S. Yates gebankt.. scheelt ongeveer 60 puntjes.. had hij anders 2e algemeen mee gestaan. Balen

Kanarie
Hay
#3849
Ja, als je na het uitvallen van Roglic Jorgenson nog op de bank kan zetten in een etappe als die van...

Gee, Ciccone en Buitrago, 7 sprinters, 8 klassementsmannen en Bettiol en Lapeira.

Tom Harding
Kanarie
#3853
Gee, Ciccone en Buitrago, 7 sprinters, 8 klassementsmannen en Bettiol en Lapeira.

idd Gee en Ciccone blijken ineens klassementsmannen te zijn ;-)

Kanarie
Tom Harding
#3847
Same here, morgen toch maar meepakken dan?Maar dan wie te banken:Zekerheidjes: Pogy, Remco, A.Yates...

Ik heb ook precies dezelfde 10 waar eentje van moet afvallen.

kevinraar

323 punten gehaald al bij 9 renners in de punten zelf 8 in de top 14 gestegen van 70.0 naar 71.8

martijncr
wessel2105
#3837
Ik had precies hetzelfde toch de hoop dat hij die regenboogtrui wilde laten zien maar die 2 miljoen...

Als iedereen vooraf wist wat te doen, hou je geen spel meer. Fucking frustrerend, part of the game en steeds maar proberen iets meer grip te krijgen in je keuzes. 

Bettiol vind ik ook zo'n wonderlijke. Alle seinen stonden op groen, maar nee... 

Benieuwd wie morgen gaat verbazen. 
Ciccone? Buitrago? Johanssen? Mas? Gee? 

Lo Zar

Morgen is voor Hendrik van der Meer. 

KissMyAce2.0

Die doet niet eens mee

ditisdavid

Er zijn weinig renners waarvan ik zal zeggen dat het vooraf ook al een domme keuze was, maar Van der Poel is er wel één van.

  • Stel dat Philipsen een echt goede Tour rijdt, met 4 etappezeges en vanaf de eerste sprint in het groen, dan pakt Van der Poel dus gemiddeld 11 teampunten per sprint. Met de 30 eigen punten in de sprints erbij (en dat waren er meer dan je vooraf mocht verwachten, want vorig jaar had hij er 0) dus net geen 15 punten per sprint. Zelfs in dit toch al bovengemiddelde scenario heeft hij in de sprints dus nul meerwaarde ten opzichte van Pogacar, andere UAE's, Evenepoel en in de tweede helft ook Vingegaard - renners die je toch al in meer of mindere mate moest hebben. Met andere woorden, Van der Poel was in de sprints altijd overbodig geweest.
  • De meerwaarde van Van der Poels teampunten zou dan beperkt blijven tot 2x 6 punten in de etappes na de eerste sprint die hem vooraf lagen (9 en 18) en 18 punten in de eindafrekening. Maar liefst 30 punten dus.
  • Dus was er een flinke mep eigen punten nodig, en dat was zelfs voor een goede Van der Poel niet haalbaar op dit parcours. De eerste twee etappes hadden allebei een hoeveelheid klimwerk waarop hij in een etappekoers nog zelden tot nooit heeft gepresteerd en mocht je dus weinig tot niets van verwachten. Etappe 8 was op voorhand bijna altijd voor Philipsen. Bleven over: de graveletappe en de rit van gisteren. Allebei etappes met een grote mate van onzekerheid - niet voor niets 2x een verrassende winnaar geweest. En ook allebei nog steeds etappes met meer klimwerk dan hij eigenlijk zou willen - hij heeft dit ook na afloop gezegd over de graveletappe. Laten we zeggen dat een goede Van der Poel 1x wint en 1x de hele vlucht het tactische plan op hem afstemt waardoor hij 'maar' 8e wordt, dat zijn dan 78 punten. Daar mag je nog iets aan captainpunten bijtellen, maar zeker geen 78 stuks want het is niet zo dat je anders vooraf 2x je kopman buiten de toptwintig hebt. Zijn dat echt genoeg eigen punten om 2 miljoen te rechtvaardigen? Waarschijnlijk niet, en nogmaals, dit zou al een bovengemiddelde score zijn.
  • Tot slot had Van der Poel de vorige 2 Tours ook al geen deuk in een pakje boter gereden, dus het scenario waarin hij weer een complete miskoop zou zijn was zeer reëel.

Met andere woorden, Van der Poel had een heel laag plafond en tegelijkertijd ook een lage vloer. Bij andere keuzes die op papier al verkeerd waren (een Gall bijvoorbeeld) kon je nog enigszins een scenario beargumenteren waarin ze plotseling in hoogvorm zouden verkeren. Maar bij Van der Poel moest je, zelfs als je hem in goede vorm verwachtte, een objectief verkeerde inschatting van de punten in de sprints en/of de zwaarte van de heuvels/het middengebergte hebben gemaakt om hem mee te nemen.

Scoritop

Crod op het bankje morgen? Of zal hij ook mee willen zitten? Wel iig 4 JK punten  

Uit de top 12 AK alleen Rev en Landa niet. Wie kan ik het beste banken? 

Lo Zar
Scoritop
#3861
Crod op het bankje morgen? Of zal hij ook mee willen zitten? Wel iig 4 JK punten   Uit de top...

Wellicht Ciccone. Meer kans om in de vlucht te mogen maar het vet lijkt aardig van de soep. 

Hay
martijncr
#3857
Als iedereen vooraf wist wat te doen, hou je geen spel meer. Fucking frustrerend, part of the game e...

Ach, Bettiol heeft me 22 punten opgeleverd. Had hem vooral genomen voor het openingsweekend, maar van een echte miskoop kan bij een 500K renners eigenlijk nooit sprake zijn (of je moet hem vaak opstellen en daardoor bankpunten). Bij van der Poel b.v. wel, maar die heb ik gelukkig nooit overwogen.

Kanarie

Ik heb alleen Ving en Landa niet uit de top 12 niet. Ik zet Ciccone op de bank en S. Yates cap.

Masterw

Rodriquez denk maar op de bank. Toch alles maar op vlucht

Hay
Kanarie
#3853
Gee, Ciccone en Buitrago, 7 sprinters, 8 klassementsmannen en Bettiol en Lapeira.

Ja, dan had je achteraf gezien dus 11 klassmentsmannen. Maar ik neem aan dat je dan nog behoorlijk gepresteerd hebt (mits de juiste sprinters). In deze Tour had je immers niets aan aanvallers/renners als b.v. van der Poel en Pidcock.

Jommelb
Hay
#3866
Ja, dan had je achteraf gezien dus 11 klassmentsmannen. Maar ik neem aan dat je dan nog behoorlijk g...

Dat vind ik tekort door de bocht. Ik had zelf Pidcock en baal er erg van dat hij uitgevallen is. Heb hem genomen voor het openingsweekend, gravelrit en dan etappe 17 en 18. Was voor mij de renner die alle aanvalsetappes goed aan kon. Heb hem ook gecapt in de gravelrit, maar miste nu helaas een cap in 17/18. 

Jasperdewaal11

Helaas behoorlijk druk geweest afgelopen tijd, daardoor niet heel veel kunnen volgen of bijdragen. 

Ik moet zeggen dat ik bewondering blijf hebben voor de prestaties van de top 3 en dan uiteraard voor ene Pogi.

Echter begint mij sinds de Giro dat "kannibalen" gedrag van zoveel mogelijk willen winnen mij tegen te staan. Ik vraag mij af of het praktisch nooit wat gunnen aan aanvallers hem nog is duur komt te staan op een dag....

Sean Chiappucci
Jasperdewaal11
#3868
Helaas behoorlijk druk geweest afgelopen tijd, daardoor niet heel veel kunnen volgen of bijdragen.&n...

Ik vind dat Pogi iets meer respekt verdient hier. Overexposure gaat op een gegeven moment tegenwerken uiteraard, maar hij doet het wel voor een enorm deel zelf hè. Ik vond destijds de hegemonie van Sky en Jumbo veel irritanter,  met een ploeg die niets toeliet, en dan de kopman de laatste paar kilometers even een sprintje liet maken en alle prijzen meenam.

Sean Chiappucci
Jasperdewaal11
#3868
Helaas behoorlijk druk geweest afgelopen tijd, daardoor niet heel veel kunnen volgen of bijdragen.&n...

Ik vind dat Pogi iets meer respekt verdient hier. Overexposure gaat op een gegeven moment tegenwerken uiteraard, maar hij doet het wel voor een enorm deel zelf hè. Ik vond destijds de hegemonie van Sky en Jumbo veel irritanter,  met een ploeg die niets toeliet, en dan de kopman de laatste paar kilometers even een sprintje liet maken en alle prijzen meenam.

CAI

Als de vlucht mag vertrekken van Pogi vandaag zou daar zomaar eens een Adam Yates in kunnen zitten bijvoorbeeld denk ik. Dan gaan er ook meer tweede rij  klassementsmannen, kan leuk worden. 

Jommelb

Sinds gisteren gedaald naar 98,9. Ben bang dat het uitvallen van Roglic me goud gaat kosten. Dus ja de vraag is gaan we vandaag voor een vt. vluchter als cap en een gok nemen of toch voor pogacar en hopen dat ik toch nog terug in de gouden zone kom...

AK team wat ik nog heb: Pog, Rev, Almeida, Rodriguez, A. Yates, Buitrago, Ciccone, S. Yates

Wat is wijsheid?

Klopt het dat je tegenwoordig in de algemene scorito poule niet makkelijk naar je 'eigen 10tal' kan gaan?

Hay
Jommelb
#3867
Dat vind ik tekort door de bocht. Ik had zelf Pidcock en baal er erg van dat hij uitgevallen is. Heb...

Klopt. Maar ik denk dat daar dan wel betere opties voor waren. Heb zelf vol ingezet op sprinters en klassementsmannen, daarvoor waren heel veel "zekere" etappes. Heb dit aangevuld met Aranburu, Bettiol, Gee (die inderdaad een klassementsman bleek te worden) en Mohoric. Op zich was Pidcock ook een goede optie voor diverse etappes (maar moeilijk te voorspellen), maar met mijn teamindeling had ik hem (vooraf) nergens als kopman nodig. Eerste weekend twee keer Pogi, voor etappe 8 en 9 had ik ook nog Pedersen (die helaas was uitgevallen) en Mohoric voor de graveletappe. Voor etappe 17 en 18 waren veel verschillende scenario's/kandidaten. Maar het is natuurlijk ook voor een behoorlijk deel toeval/geluk. Bij mij vielen Pedersen en Roglic uit, maar het AK team en sprint team deden het toch nog behoorlijk goed. Achteraf had ik een UAE knecht te weinig (heb enkel Almeida) en Bettiol en Mohoric presteerden nagenoeg niets. Maar met deze keuzes ook wel relatief weinig bankpunten.

Maracas

Kan een Aranburu / Kwiatkowski / Johannessen vandaag een rol van betekenis spelen als ze vluchten? Heb nu (net zoals gisteren) voornamelijk klassementsmannen opgesteld namelijk

CAI
Maracas
#3874
Kan een Aranburu / Kwiatkowski / Johannessen vandaag een rol van betekenis spelen als ze vluchten? H...

Johan misschien, ligt er ook aan of hij nog last heeft van die val. De anderen niet. Zou toch meer voor de pure klimmers / klassement gaan. 

1 2 ... 155 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.