Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 17 ... 161 162
berggie1987

Gaan jullie door de zware laatste week meer of minder investeren in je sprintploeg?

 

Risico is dat veel sprinters afstappen dus geen eindafrekening punten pakken voor groen.

 

Anderzijds is de kans door deze verdeling wel groter dat de sprinters aan alle sprintritten toekomen.

NielsH97
berggie1987
#401
Gaan jullie door de zware laatste week meer of minder investeren in je sprintploeg?   Risico...

teveel sprintetappes om hier op te bezuinigen is mijn mening. Vooral types als Pedersen, de Lie en Girmay kunnen in zeker 7 etappes voor de top 5 meedoen.

DennisdeMenniss

Tot op heden nog geen renner aangeklikt, heerlijk. Parijs is nog ver.. of in dit geval Nice. Evenals de start, nog 3 weken waarin nog wat voorbereidingskoersen zijn en de teamsamenstellingen nog 385x gaan veranderen. Ik spaar mijn krachten nog een weekje of 2 en gok op de laatste 3e week met invullen van mn team 😁

ProScoritoManager

Over sprinters gesproken, waar verwachten jullie dat het voor de 'pure' sprinters (type Jakobsen/Groenewegen/Cavendish) van deze wereld te zwaar gaat zijn? 

Ik heb namelijk mijn eerste parcours analyse in de Scorito app gedaan, maar ik kom er net achter dat Scorito in hun routeprofiel plaatjes wel erg overdrijft in het visualiseren van heuveltjes. Daardoor had ik in mijn hoofd dat er zeker 3-4 sprints bij zouden zitten die te zwaar zijn voor de eerder genoemde type sprinters. Zojuist maak ik echter een tweede rondje bij touretappe.nl en dan kom ik tot de conclusie dat er hooguit één sprint (etappe 13) waarbij de minder klimmende sprinters eventueel op achterstand gezet kunnen worden. Benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Kanarie

Wat te doen met 1 miljoen (7AK, 6 sprinters, 5 aanvallers, 1 tijdrijder): Powless, Ciccone, Martin, Van Gils....

Kanarie

En vergeet ik Bardet nog.

KV
ProScoritoManager
#404
Over sprinters gesproken, waar verwachten jullie dat het voor de 'pure' sprinters (type Jakobsen/Gro...

Kijk eens terug op p 14. Daar heb ik een analyse proberen te maken. 

ZK
NielsH97
#402
teveel sprintetappes om hier op te bezuinigen is mijn mening. Vooral types als Pedersen, de Lie en G...

Zou girmay zelf mogen sprinten in de vlakke etappes? Of gaat hij dan leadout spelen voor Thijssen?

ProScoritoManager
KV
#330
Misschien wat kort door de bocht, maar simplistisch gezegd zien de opstellingen er voor mij als volg...

@KV: Thanks for pointing out hierboven. Deze post wel gelezen, maar toen was ik nog in dezelfde veronderstelling als jij. Nu ik mijn mening iets heb bijgesteld wel interessant om te lezen en ik zal dan ook gelijk mijn visie delen mbt de ritten waar jij onderscheid maakt:

  • 5: Deze vind ik licht twijfelachtig. 3km bijna 5% zullen er zeker sprinters gelost worden bij tempo rijden (wat Alpecin, Lidl, Lotto, Intermarché etc. vast ook zullen doen). Maar daarna 35km om terug te keren vind ik best veel, zeker als er meerdere ploegen in achtervolging rijden.
  • 8: Hier ben ik het niet mee eens, de laatste gecategoriseerde heuvel ligt ruim 60km voor de meet. Waarschijnlijk zullen dezelfde ploegen wel weer hun best doen om de pure sprinters af te matten, maar ik zie geen reden waarom ze gelost aan zouden komen.
  • 9: Tsjah de gravel-rit. Vind ik uberhaupt een lastige qua sprinters vs aanvallers. Heb hem dan ook niet per sé als sprintrit ingeschaald, hoewel in de afgelopen Giro hier vooraf een big deal van werd gemaakt, maar dat deerde de sprinters niet zoveel. Overigens denk ik wel dat ik qua opstelling toch wel op de sprinters uit zal komen, ook als je vooraf inschat dat het sprinten voor p5 is. Ik zie niet genoeg zware beklimmingen voor de sterkere sprinters om onderscheid te maken, zeker ook omdat de laatste 50km vlak is.
  • 13: Deze zijn we het dus over eens.
  • 18: Deze heb ik helemaal gemist in mijn vergelijking, maar hier geef ik je zeker gelijk!

KV
ProScoritoManager
#409
@KV: Thanks for pointing out hierboven. Deze post wel gelezen, maar toen was ik nog in dezelfde vero...

5 kan idd alle kanten op. Vermoedelijk zal dit quasi massasprint zijn. In begin van rit ook wel nog lange klim. Zal ervan afhangen of deze ook wordt opgeknald maar waarschijnlijk niet. 

8: no way dat de pure sprinters hier overleven. Is continu heuveltje op en af. En laatste km gaat ook nog eens omhoog. 

Blundy
ProScoritoManager
#409
@KV: Thanks for pointing out hierboven. Deze post wel gelezen, maar toen was ik nog in dezelfde vero...

18 geloof ik niet in met 3000 hoogtemeters. Misschien types als Cort Nielsen/Matthews, maar die zouden ook zomaar zelf voor de aanval kunnen kiezen.

ProScoritoManager

Overigens de reden dat ik dit vraag is dat het lastig lijkt te worden om je hele sprintteam op te bouwen uit goed omhoog rijdende sprinters. Aangenomen dat je 7 sprinters wilt hebben, zie ik er van de sprinters met klimmende zekerheid eigenlijk maar 6 (JP, Pedersen, Girmay, de Lie, Coquard en vd Berg), die je bij elkaar ook nog eens 18M kosten. Komt nog bij dat je van Girmay en de Lie er niet van op aan kan dat ze in de pure sprints mee doen.

Bauhaus wil nog wel eens aardig mee omhoog kunnen maar is wel al meer een twijfelgeval dan de genoemde 6. Demare kon in zijn goede periode volgens mij vrij aardig een heuvel verteren, maar die periode ligt al een hele tijd achter hem. Maargoed, dat dacht ik ook al ten tijde van die Giro waar hij 4 etappes won. Bij Unox rijden er zo 3 man die je kan scharen onder de sterke sprinters, maar wie van de drie gaat het op welke dag doen?

KV
Blundy
#411
18 geloof ik niet in met 3000 hoogtemeters. Misschien types als Cort Nielsen/Matthews, maar die zoud...

Vlucht is idd meest waarschijnlijke scenario, zeker zo laat in de ronde. 
Maar toch zal je hier je sterke sprinters opstellen. 

Blundy
ProScoritoManager
#412
Overigens de reden dat ik dit vraag is dat het lastig lijkt te worden om je hele sprintteam op te bo...

Matthews aan startlijst toegevoegd op PCS paar uur geleden. Dat is dan nog een extra optie

KV
ProScoritoManager
#412
Overigens de reden dat ik dit vraag is dat het lastig lijkt te worden om je hele sprintteam op te bo...

Is zeker correct. Met alleen die mannen zal het niet lukken. Daarbij is het vaak zo dat de goed klimmende sprinters vaak snelheid tekort komen in de vlakke sprints, in jouw voorbeelden Coq, VDB en toch ook wel De Lie die het hierbij vaak moeilijk heeft in de positionering. Denk wel dat De Lie gewoon overal zal meesprinten maar of dit topresultaten zal geven, is een andere vraag. Girmay toch echt een groot probleem met Thijssen erbij, maakt hem toch veel minder interessant imo. 

ZK
ProScoritoManager
#412
Overigens de reden dat ik dit vraag is dat het lastig lijkt te worden om je hele sprintteam op te bo...

Er komen nog wel goedkopere sprintopvullers bij die een heuvel over kunnen, types van het niveau/prijs Capiot etc

ZK
Blundy
#414
Matthews aan startlijst toegevoegd op PCS paar uur geleden. Dat is dan nog een extra optie

Matthews in een team met Groenewegen is toch lastig, hij zal dus niet sprinten wanneer Dylan er nog bij zit. Dus dan moet je vooraf gaan gokken wat het geval zal zijn. Of dylan moet nog crashen in de voorbereiding...😬

ProScoritoManager
KV
#415
Is zeker correct. Met alleen die mannen zal het niet lukken. Daarbij is het vaak zo dat de goed klim...

Precies dat inderdaad. Het is dat we de laatste jaren gezegend zijn met spurtbommen als Philipsen, Pedersen, Milan en Wout die zekerheidjes zijn zowel in de platte sprints als de zwaardere sprints, anders had je zelfs nog in een sprintcaptain voor het vlakke moeten investeren. Overigens vind ik zowel Coquard als vdB prima geprijsd naar hun zwakkere vlakke sprint, die heb ik er wel bij zitten voor nu. Matthews had ik er vooraf dan weer met stip instaan, maar de aanwezigheid van Dylan geeft wel weer hoofdbrekens daar. Zijn prijs zal de doorslag moeten geven.

HaagseHaas
NielsH97
#380
Vind het enorm lastig, andere top AK mannen zijn mijns inziens ook gewoon knechten.. Kuss, A. Yates,...

Ik ben niet zo negatief over Kuss. Alleen in de eerste tijdrit zal hij tijd verliezen, in de tweede zit veel klimwerk.  In de vlakke tijdrit in de Vuelta vorig jaar werd hij ook gewoon 13e. Als hij in de bergen als enige met EVP en Pogi mee kan hij gewoon top 5 rijden.

LinksafBijDeMolen
HaagseHaas
#419
Ik ben niet zo negatief over Kuss. Alleen in de eerste tijdrit zal hij tijd verliezen, in de tweede...

Wellicht dat de Dauphinérit van vandaag je van mening doet veranderen. Is toch al vroeg aan het lossen zeg...

Cornelo

Nu finale Dauphine etappe. Gooi alle schema's weer overhoop haha. Niet goed voor je kladlijstjes in excel dit. Mannen die onverwachts uitblinken, mannen die erdoor zakken en alles ertussenin. 

John Bon

Miljaar kan die Ciccone zich vandaag niet wat inhouden :D

ZK

In het kader van de waan van de dag, nu heeft iedereen de gisteren nog benoemde notoire asfaltkusser  Roglic weer in zijn ploeg, en Evenepoel eruit?

De prijs van Gee zal er ook niet goedkoper op worden, jammer dat ze die niet al voor 750k erin hebben gezet. Die zal vrees ik wel overprijsd zijn en de Padun Pats van de Tour worden

Laatst gewijzigd
valowitz

Lastig om Roglič er nu niet in te klikken 

Poule d'Or

Jammer dat Gee nog niet geprijst was. Anders had je hem misschien voor 500 of 750 op kunnen pikken. Nu wordt die natuurlijk 1.5

1 2 ... 17 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.