Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 18 ... 161 162
KV

Vooral "klimkopman" Buitrago valt me serieus tegen in een nog niet zo eens zware bergetappe. 

ZK
KV
#426
Vooral "klimkopman" Buitrago valt me serieus tegen in een nog niet zo eens zware bergetappe. 

Lastige van dit soort rondjes, hier hoeven ze nog niet te pieken. Vele komen net van hoogte, sommige hebben daar tot op het laatst zeer zwaar getraind. De 1 presteert gelijk goed, de ander pas na een week of 2.

valowitz
Poule d'Or
#425
Jammer dat Gee nog niet geprijst was. Anders had je hem misschien voor 500 of 750 op kunnen pikken....

Gaat Gee naar de Tour? 

Sjasfriet

Had Ayuso toch graag zien meerijden vandaag. Benieuwd of die had meegekund? (Zou toch moeten voor z'n prijs)

Cornelo

protip dark horse: Peter Schulting. Kan je zo meenemen voor 20.000 denk ik (nee geen typo). 

NielsH97

Tegenvallers vandaag zijn toch wel Kuss, Gaudu, Buitrago en Leknessund.

Met Hart lijkt iets goed mis te zijn! 

ditisdavid

Vind het zonder totaalplaatje van wie gisteren is gevallen een beetje moeilijk om te zeggen wie de vorm (nog) niet heeft en wie last heeft van een (lichte) blessure. Niet dat het één persé beter is dan het ander, maar maakt het er niet makkelijker op om echt harde conclusies te trekken.

Wat wel opvalt, Evenepoel staat net zoals in de Vuelta vorig jaar niet licht genoeg. Of dat in de Tour nog steeds zo is is een tweede, maar wel iets om in de gaten te houden.

Laatst gewijzigd
ZK
NielsH97
#431
Tegenvallers vandaag zijn toch wel Kuss, Gaudu, Buitrago en Leknessund. Met Hart lijkt iets goed mi...

Hart was met zn ribbenkast met 45 km/u tegen electriciteitspaal  geknald. Dan heb je natuurlijk geen beste dag daarna

NielsH97
ZK
#433
Hart was met zn ribbenkast met 45 km/u tegen electriciteitspaal  geknald. Dan heb je natuurlijk...

Wist ik niet, ziet er niet goed uit dan.

nasibal
ZK
#433
Hart was met zn ribbenkast met 45 km/u tegen electriciteitspaal  geknald. Dan heb je natuurlijk...

Dit is hoe superhelden gecreëerd worden. 

Bij dag is hij Tao Geogan Hart. Bij nacht is hij... Electroooo maaaan! 

Niballie

GeeC staat er gewoon in voor 1m

ZK
ZK
#310
Vorig jaar Philipsen, Pedersen, Coquard, Pog, Ving. Dat was met een sprint in Parijs. Nu is laatste...

Electrooo maaaan, die houden we erin @nasibal ! Als hij in de giro bij de favorieten weet te blijven is hij opgeladen 😉

Nasi, wat denk jij over de sprinters, nu etappe 16 de laatste sprint is? Veel sprinters die afstappen. Rijdt top 3 puntentrui wel uit? Of stapt zelfs een Pedersen af als hij 2e of 3e staat in PK?

Titivoeckler

Het maakt toch niet heel veel uit of pedersen uit rijdt of niet? Tuurlijk, liever wel als je hem kiest. Maar als de afgelopen giro iets heeft bewezen, is dat je er goed aan doet de echte kleppers mee te nemen als het sprintveld niet heel erg aan elkaar gewaagd is. Pedersen gaat gewoon structureel top 5 sprinten en zoals geconcludeerd, er zijn gewoon veel sprintkoersen. De opvulsprinters zijn 1 grote loterij. Door in je sprinters te investeren (zeker gezien het brede ak veld), kun je gewoon vrij zekere punten kopen.

ZK
Titivoeckler
#438
Het maakt toch niet heel veel uit of pedersen uit rijdt of niet? Tuurlijk, liever wel als je hem kie...

Ik denk dat het budgettair weldegelijk uitmaakt. Stel je neemt Pedersen mee, maar moet daardoor Girmay thuislaten. Van Pedersen verwacht je met je rekensom 60 punten bij eindafrekening. Van girmay verwacht je bijv geen punten bij eindafrekening omdat er veel ak mannen staan na de eerste 2-3 sprinters. Dan heeft die 60 punten best een grote impact. Dan is 2,5m en die andere 2m ergens anders investeren een stuk interessanter dan wanneer Pedersen uit zou rijden. Vorig jaar heeft overigens ook bewezen dat je Pedersen niet meeneemt om bij elke sprint kopman te maken, hij werd 2e, maar ook 5e en 10e. Terwijl Philipsen 4x won en de andere etappes ook heel dichtbij zat. Normaal gesproken wil je dat een sprinter met die prijs je kopman is. 

Nog steeds kan Pedersen een goede keuze blijken, maar dan moeten daarachter weinig concessies gedaan worden. Want hoe lager de prijs, hoe meer er overperformd kán worden. Een girmay in dit voorbeeld haalt eerder meer dan 250 punten dan dat pedersen zijn 450 behaalt.

EDIT:

Vorig jaar pakte Pedersen 476 punten. Dat is incl de 60 punten van de eindafrekening én hij pakte 18 teampunten van bergtrui Ciccone. Als hij niet uitrijdt, komt hij met een vergelijkbaar resultaat uit op 398 punten. Prachtig puntentotaal, dus kan het zeker waard zijn. Maar alles hangt van de balans af. Mocht je doordat je Pedersen meeneemt verder alleen met sprint prutsers hebben en die kun je significant upgraden, kan het puntentotaal beduidend hoger uitpakken. Als Pedersen structureel top 2 zou sprinten, zou de afweging het anders zijn, dan had je ook kúnnen overwegen Philipsen thuis te laten. Daarnaast áls Pedersen de intentie niet heeft om uit te rijden, zal hij de tussensprints laten lopen. Dan allicht ook minder puntentrui punten tijdens de ronde zelf.

Ondanks dit betoog is het nog steeds een optie dat ik ze beide mee neem, maar niet zonder twijfel. Hangt echt van de definitieve selecties af en hoe de puzzel dan uitvalt.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Polariserend als dat hij op de frontpage is, ben ik toch benieuwd hoe jullie tegen Remco aankijken? Ik zie in hem op dit moment en in dit deelnemersveld eigenlijk amper een top5 kandidaat. Wat ik echter wel zie is een parcours waarin de AK verschillen pas in de laatste week gemaakt worden. Als Remco uit weet te halen in de eerste tijdrit (verre van ondenkbaar), zou hij zomaar eens een week lang de gele en witte trui kunnen hebben, dat is toch lekker sprokkelen. Als dan het moment daar is dat hij wegvalt uit het klassement (mijn persoonlijke verwachting is wel dat dat gaat gebeuren) heeft zijn Vuelta vorig jaar bewezen dat hij gelijk de knop kan omzetten naar rittenkaper en op die manier ruimschoots zijn scorito punten binnen fietsen. 
Maar dat is wel door een roze scorito bril kijkend natuurlijk. Kan ook zomaar zijn dat ie aanklampt voor een 8e plek met daguitslagen tussen plek 10-15 in de paar bergetappes die we hebben. Ik vind hem op deze manier de minst zekere van de grote vier en dat komt niet door vandaag. 

BertieC
ProScoritoManager
#440
Polariserend als dat hij op de frontpage is, ben ik toch benieuwd hoe jullie tegen Remco aankijken?...

Ik ben met je eens dat Remco een lastige kwestie is als je hem zo bergop ziet rijden. Als het omhoog gaat zal hij zeker niet de sterkste zijn.

Vraag me in dit deelnemersveld ook af hoe goed "uithalen" in de tijdrit is. Hij pakt in de afgelopen tijdrit +/- 40 seconden op Roglic. Ik verwacht dat Pog en Ving minstens zo goed zijn in de tijdrit als Roglic. Hoe reeël is het dan dat hij met zo een tijdsverschil de gele trui pakt? Natuurlijk er zijn weinig etappes om een gat te slaan voor de tijdrit maar toch, 30 seconden zijn zo gepakt.

Ben Nihilisty
ZK
#439
Ik denk dat het budgettair weldegelijk uitmaakt. Stel je neemt Pedersen mee, maar moet daardoor Girm...

Er is alleen natuurlijk wel een vrij denkbaar scenario waarin Pedersen meer (etappe)punten dan vorig jaar haalt, gezien het (vooralsnog) tamelijk matte sprintersveld - zowel kwalitatief als kwantitatief overigens. De kans dat Pedersen structureel 1 of 2 wordt is misschien niet volledig in de lijn der verwachting, maar ik denk dat hij hier ook zeker niet snel 10e zal worden in een sprint. Verder overigens wel eens met je betoog, goede uiteenzetting en het is inderdaad geen no-brainer om Pedersen er blind in te tikken. 

floda

In de giro met een parcours waar net zoveel sprintersetappes waren had iedereen het over zoveel mogelijk en wie van de dure (waarbij de meeste mensen met goud van de 4 beste er 3 hadden) en beknibbelen op ak. Hier met een parcours waarbij nog meer de nadruk ligt op sprint in het begin en pas in laatste week de AK mannen het klassement gaan bepalen en de punten pakken valt me op dat iedereen zit te kijken na wie je allemaal als toppers voor AK kunt en moet nemen. Natuurlijk wordt klassement in 1, 4 en 7 wel een beetje gerangschikt maar in de eerste 13 etappes is het maar 4x voor de ak mannen  (reken ik 2 ook mee waarbij de punch mannen ook prima punten kunnen pakken). Dus als WvA start dan is het toch gewoon mads, Jasper en Wout opstellen en dan beknibbelen op al die hele goede mannen waarvan je niet weet wie er nu goed gaat zijn? 
Ik denk dat veel mensen (net zoals ik zelf) doordat er zoveel goede klassementsmannen meedoen te veel FOMO hebben bij al die goede namen.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
floda
#443
In de giro met een parcours waar net zoveel sprintersetappes waren had iedereen het over zoveel moge...

Hoe goed gaat Wout zijn ? Dat wordt ook weer minstens 4 miljoen.

RvhC74

Begin ondanks hoge punten plafond erg te twijfelen over Remco thuis laten ook ivm wegvallen v Wilder en dat hij niet echt mee kan berg op

Geld wat vrij komt kun je prima besteden en ook hetzelfde punten potentieel halen denk met twee goede renners 

 

ideeen daarover?

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz
RvhC74
#445
Begin ondanks hoge punten plafond erg te twijfelen over Remco thuis laten ook ivm wegvallen v Wilder...

Mijn gedachte is vooral dat het nogal voorbarig is om Evenepoel nu al af te serveren voor de Tour.  Nog anderhalve kilo kwijt en hij is in topvorm. Volgen Patlev gaat dat prima lukken.  Zijn knecht Van Wilder is er vast ook wel weer aan de start van de Tour. We spelen geen Scorito om de Dauphiné, hè?!

Laatst gewijzigd
floda
Ragnar Lolbroek
#444
Hoe goed gaat Wout zijn ? Dat wordt ook weer minstens 4 miljoen.

Goed genoeg om te sprinten en tijdritten zal hij willen oefenen 

RvhC74

Valvuillerdemoz

hij blijft voorlopig nog wel staan hoor!!!

janstof
RvhC74
#445
Begin ondanks hoge punten plafond erg te twijfelen over Remco thuis laten ook ivm wegvallen v Wilder...

Waarom zou je hem thuis laten? Remco staat steenvast in mijn team tenzij hij nog hard valt. In de tijdrit is hij top en scoort hij punten, als het tegenzit komt hij in de 2e groep met ak mannen aanzetten en als hij in vorm zit dan hoort hij bij de beste. Volgens mij in zijn punch in een groepje ook altijd prima. En misschien wel het belangrijkste de jongerentrui. Als hij stabiel rijdt word hij 1e of 2e in dit klassement. 

In de giro had ik toevallig Tiberi, Arendsman en Zana. Arendsman begon slecht en heeft ok gereden maar niet top, maar door de jongeren trui + zijn tijdrit is hij voor Scorito een uitstekende keus geweest. Dit is toch een groot voordeel ten opzichte van de rest. Dit heeft Remco ook. 

tol100

Heeft iemand ideeen over van der Poel 2 miljoen is niet veel voor zo'n klasbak

1 2 ... 18 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.