Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 19 ... 161 162
floda

Nadeel voor REV is dat hij hier tov arensman of Tiberi in giro meer goede klimmers tegenkomt die voor hem kunnen eindigen.et de yates broers, ayuso Rodriguez, pog rog ving, kuss 

en dan zijn er nog een set die in sommige dagen gelijkwaardig kunnen zijn. 

zelfs in de vuelta die hij won was hij bergop niet  beter dan mas, arensman enz. 

desondanks zal hij veel punten halen in deze tour, maar hij is niet zeker van zijn plek. Maar dat heeft dus wat mij betreft ook met de opbouw van deze ronde te maken.

Sjasfriet
tol100
#450
Heeft iemand ideeen over van der Poel 2 miljoen is niet veel voor zo'n klasbak

Als je die vorig jaar in je team had, dan is 2m nog teveel voor de tour ;)

John Bon

Mooi dat Remco bergop er nog niet staat. Zal veel mensen doen twijfelen en  maakt de puzzel een stuk intressanter

Valvuillerdemoz

Waarom wordt Derek Gee steevast zo sukkelig Dzjie genoemd door die Eurosport commentator? Ik dacht steeds dat Geraint Thomas in de kopgroep zat.

 

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
Valvuillerdemoz
#454
Waarom wordt Derek Gee steevast zo sukkelig Dzjie genoemd door die Eurosport commentator? Ik dacht s...

Omdat he Dzjie is ;) 

Wat ik mij vooral afvraag is of de sympathieke Canadees dit ook kan in de Tour? Net als Jorgenson en Lazkano (die laatste geen issue voor de tour) klimt die wel heel goed tov een Roglic, vlasov, Buitrago, Rodriguez, ciccone ...

Kanarie

MVDP moet je lekker van afblijven. Die gaat weer leadout doen voor Philipsen om in vorm te komen voor de OS.

Kanarie

En waar je hem opstellen?

tol100

Etappe 2 en aanvalsettappes en teampunten van phillipsen

NielsH97

Vooral Vlasov, Gee, Buitrago en Jorgenson zijn goedkopere opties mocht je Evenepoel laten vallen. Gaudu gaat ook al weer iets beter.

NielsH97

Wat is er trouwens met Kuss aan de hand?!

ZK
Kanarie
#456
MVDP moet je lekker van afblijven. Die gaat weer leadout doen voor Philipsen om in vorm te komen voo...

Zelfde kun je over WvA zeggen. Die heeft OS als hoofddoel, als hij de Tour rijdt is such in goede conditie eigen het enige doel. Betwijfel het of hij dan gaan sprinten. Denk het eigenlijk niet. Waarom zou hij dat risico nemen zo vlak voor zijn hoofddoel? Die gaat voornamelijk knechten in dienst van ving, met het tempo rijden op kop zijn blokjes doen met oog op de Tour. Zal heus eens in aanval meegaan, en mss etappe 2 mee sprinten en daarnaast de 2 tijdritten. Voor 5m wordt zal hij veel te duur geprijsd zijn, voor 4m ook veel te duur. Als je hem neemt moet je m heel veel opstellen en dat worden veel 0 punters. Ik loop liever wat meer zekerheid.

Laatst gewijzigd
Astarloa

Als Van Aert de tour rijdt doet hij dat echt niet om op te warmen voor de spelen. Het is de Tour, daar ga je echt wel rijden voor resultaten. Denk niet dat ik hem ga selecteren, maar die komt echt niet alleen knechten en her en der in de vlucht mee zitten.

Sjasfriet

Hier wordt gesproken over wva en mvdp voor etappe 2, maar is dat niet wat optimistisch?

ZK
Astarloa
#462
Als Van Aert de tour rijdt doet hij dat echt niet om op te warmen voor de spelen. Het is de Tour, da...

Hij zal voornamelijk in dienst rijden, aantal x voor eigen kans kunnen gaan en de massasprints overslaan aangezien hij toch niet voor groen gaat en hij tegen Philipsen kansloos is. Zeker aangezien hij nog niet 100% zal zijn, maar anders ook, massasprints deed hij met oog op groene trui. Maar iedereen die denkt dat hij wel overal gaat sprinten moet hem zeker nemen, dan is hij voor 5m oprecht een koopje.

Wout van Aert zou Giro rijden en Tour bewust overslaan met oog op de OS. Dus zo belangrijk is die Tour niet voor hem. Als hij op 90-95% zijn goede vriend ving kan bijstaan, en dit bijdraagt aan het naar 100% groeien met oog op OS, dan kan Tour prima training zijn voor wout. Alle persoonlijke resultaten zijn mooi meegenomen, maar hij gaat zich toch echt niet dag na dag uit elkaar trekken? Of risicos nemen in alle massasprints voor een paar top 5 plaatsen?

Laatst gewijzigd
martijncr

Ik zit eens te snuffelen in de teams en de mogelijkheden rondom sprinters die nog kunnen worden toegevoegd voor de tour. Ik kom niet veel verder dan Bennett (Decathlon), Mozzato (Arkea), Soupe (TotalEnergies), en Kooij (VLAB) - laatste omdat ze niet meer zoveel keuze hebben daar gezien de ziekenboeg. Van Uden (dsm) gaat tour niet rijden las ik in interview.  

Mis ik namen? 

Zo niet, dan komt er niet veel keuze meer bij voor je sprintploeg... 

John Bon

Ik zie WVa net anders. Als hij komt en Vinegaard is niet 100% dan zal hij lekker zijn ding kunnen doen in deze Tour en dan zijn er niet veel ritten waar hij niet kan winnen. En zeggen dat WVA geen kans maakt in de sprint tegen Philipsen is in mijn ogen heel hard onderschatten hoe sterk wva is. 

Laatst gewijzigd
Niballie
martijncr
#465
Ik zit eens te snuffelen in de teams en de mogelijkheden rondom sprinters die nog kunnen worden toeg...

Mozzato lijkt me niet, met Démare als kopman bij Arkea. En ondanks dat Soupe vorig jaar won in de Vuelta is hij doorgaans leadout. Ik verwacht eerder Tesson of Jeanniere bij Total. Verder zou het nog kunnen dat Groupama Penhoët meeneemt en Meeus gaf zelf aan nog op de longlist te staan bij Bora. En inderdaad Sam Bennett, die verwacht toch sowieso nog wel. Verder is Aranburu toegevoegd bij Movistar voor de Vendrame-award.

Laatst gewijzigd
martijncr
Niballie
#467
Mozzato lijkt me niet, met Démare als kopman bij Arkea. En ondanks dat Soupe vorig jaar won i...

Het is echt zoeken hè! Goeie suggesties aan namen, al zie ik Aranburu meer als aanvaller/vluchter dan sprinter, sowieso zie ik niet echte sprintpareltjes als Aniokwiatrotosipkie er nog bij komen. 

Niballie
martijncr
#468
Het is echt zoeken hè! Goeie suggesties aan namen, al zie ik Aranburu meer als aanvaller/vluc...

Daarom zei ik ook voor de Vendrame-award ;)

Maar ik denk niet dat het meer wordt dan dit, want bij alle ander ploegen staat er al een sprinter bij of weten we dat ze niemand meenemen. Even afgezien van Visma dan, maar daar is het afwachten wat de ambities gaan zijn van Laporte en/of Van Aert in de sprints, tenzij Kooij dus meegaat, dan lijkt het me duidelijk.

ZK
John Bon
#466
Ik zie WVa net anders. Als hij komt en Vinegaard is niet 100% dan zal hij lekker zijn ding kunnen do...

Vorig jaar reed WvA Tour in goede vorm, H2H resultaten Philipsen/WvA in sprints: 1e/5e, 1e/9e, 1e/148e, 2e/3e, 1e/9e (etappe 18 en 21 was WvA er niet meer bij). Dan maakt WvA als hij nu niet 100% is nog minder kans op zeges in de massasprints dan vorig jaar tegen de intrinsiek snellere Philipsen? Waarom zou hij dan risico op valpartijen nemen met oog op spelen? IMO gidst hij vingo de laatste 3km in en laat zich lekker terugzakken.

Stuk kansrijker dat Laporte vrijheid krijgt om te sprinten wanneer Wout het babysitten op Ving in de sprintetappes overneemt van Laporte (zoals eerst het plan was wanneer WvA de Giro zou rijden).

Laatst gewijzigd
martijncr
Niballie
#469
Daarom zei ik ook voor de Vendrame-award ;) Maar ik denk niet dat het meer wordt dan dit, want bij...

Zitten inderdaad wel een paar Vendrame-award-potentiele-winnaars tussen zeg! Laporte haal je al even aan, kan super interessant zijn, maar ook een vreselijke pick voor je sprintteam (als Kooij thuisblijft). Gaat Van Poppel zich revancheren of zwabbert ie tussen wal en schip (als Meeus thuisblijft)? De Lie? Van den Berg? 

Eigenlijk zijn de sprintzekerheden die vol in de sprintetappes voor resultaat gaan, denk ik: Philipsen, Bauhaus, Groenewegen, Ackermann, Cavendish, Jakobsen, Démare, Kristoff en Coquard. 

ZK
martijncr
#465
Ik zit eens te snuffelen in de teams en de mogelijkheden rondom sprinters die nog kunnen worden toeg...

Ben benieuwd of ze op het laatste moment niet afzien van Demare, die rijdt echt 0 resultaten vooralsnog. Zoals Bora ook last minute afzag van Welsford in de Giro. Mozzato zou vervanger kunnen zijn, maar ik verwacht dan eerder Capiot. Die heeft na jarenlang veel blessureleed zijn topvorm te pakken. 

Wat betreft Jakobsen/Van Uden zou die wissel ook nog kunnen plaatsvinden. In interviews zullen ze dat nog niet delen, want zonder wijziging geldt bij DSM altijd nog dat ene plan. Maar gezien de huidige vorm vrees ik voor Fabio dat hij hele goede trainingsdata moet aanleveren om mijn plekje te behouden. Of er moet een wurgcontract liggen tussen fabio en DSM met startplicht in Tour en vastgestelde boetes wanneer DSM dit niet doet. Niet geheel ondenkbaar.

Verder inderdaad de al genoemde namen zoals mogelijk een Meeus, Bennett etc. Maar echte grote namen komen er niet bij, maar misschien wel die 750k opvuller ala Capiot.

Duurt helaas nog erg lang tot die selecties bekend zullen worden. En dankzij die valpartij wordt je met de resultaten in de Dauphiné ook niet veel wijzer. Roglic wint, dus vorm lijkt ok. Alleen kan hij lakzano, gee etc niet op minuut rijden of heeft hij geen zin om daar energie aan te verspillen. Rest van goede klimmers last van val of komt net terug van hoogtestage.

martijncr
ZK
#472
Ben benieuwd of ze op het laatste moment niet afzien van Demare, die rijdt echt 0 resultaten voorals...

Ja goeie overpijnzingen die zo gek nog niet zijn als het allemaal spot on blijkt te zijn. Eigenlijk kan je vrij goed puzzelen voor GC en sprintteam al weken voor de start. Was bij de Giro wel anders! 

 

John Bon
ZK
#470
Vorig jaar reed WvA Tour in goede vorm, H2H resultaten Philipsen/WvA in sprints: 1e/5e, 1e/9e, 1e/14...

Uiteraard is Philipsen een stuk sneller is en overduidelijk de betere spurter. Maar zeggen dat Wva geen kans maakt is toch wat overdrijven. 

En waarom hij risico's zou nemen? Omdat we hier spreken over de Tour. Niet over een rondje ergens in hupledepup en Laporte... tjah die maakt nu eens geen kans tegen Philipsen :) 

Nuja als WVA start klik ik hem er in elk geval blind in :=) 

ZK

@martijncr en @nasibal jullie hebben beide een dm in de vakkundig verstopte inbox op WF. 😉

https://www.wielerflits.nl/dm/inbox/

1 2 ... 19 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.