Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 20 ... 161 162
Voorwiel
floda
Goed genoeg om te sprinten en tijdritten zal hij willen oefenen 

Ik herinner me iemand continu de opmerking over Ganna maken tijdens de Giro. 'Die gaat niet sprinten, vanwege olympische spelen tijdrit...' Zou dat ook niet voor Wout gelden? 

Voorwiel

Het zou natuurlijk ook goed kunnen dat het niet kiezen van Roglic je ver gaat brengen. Ervan uitgaande dat die maximaal 3e wordt, is dat 5,5 miljoen waard? 

Nú interessant aangezien iedereen hem er waarschijnlijk blind in klikt na deze Dauphine. Maar in Tour perspectief is het de vraag waar hij het verschil gaat maken...

NOAD1912

Een aantal maanden terug leek het nog een Tour der Titanen te gaan worden, met 4 klasbakken aan de start. Inmiddels denk ik dat Pogi met een minuut of 4-5 het Geel gaat halen voor Roglic en dan weer 4-5 niemand.

In dat kader overweeg ik om juist op UAE breed te investeren. De kans dat er 3 misschien zelfs wel 4 top 10 rijden is zeker aanwezig en dan heb je nog de teampunten. Een Giro 24 light qua dominatie Pogacar en UAE denk ik.

Gekke gedachte?

Wicked Wout
NOAD1912
Een aantal maanden terug leek het nog een Tour der Titanen te gaan worden, met 4 klasbakken aan de s...

De gedachte van een dominante Pogi is zeker niet gek. Vraag is wel of het daarmee direct ook interessant is om veel ploeggenoten mee te nemen. 

In de giro had 'ie vrijwel vanaf het begin roze én bergtrui. Daardoor kon je z'n ploeggenoten ook overal prima als opvuller inzetten. 

Pogi zal nu 'pas' na etappe 4 het geel hebben en de bergtrui moet ik uberhaupt nog maar zien.

De ploeggenoten zijn niet goedkoop dus twijfel of de truipunten genoeg gaan zijn om meer te halen dan (qua budget) vergelijkbare renners

valowitz
NOAD1912
Een aantal maanden terug leek het nog een Tour der Titanen te gaan worden, met 4 klasbakken aan de s...

Is helemaal geen gekke gedachte NOAD1912. Maar neem je dan Pogi, Ayuso, Yates en een Soler mee? Dat is best een hoop centjes.

KV
Wicked Wout
De gedachte van een dominante Pogi is zeker niet gek. Vraag is wel of het daarmee direct ook interes...

Akkoord met jouw eerste alinea maar waarom zou Pogi het sprintje der toppers in 1 en/of 2 niet kunnen winnen?

Wicked Wout
KV
Akkoord met jouw eerste alinea maar waarom zou Pogi het sprintje der toppers in 1 en/of 2 niet kunne...

Zeker... áls het een sprintje der toppers wordt. Maar ook dat zie ik nog niet als zekerheid. 

Daarmee voor mij teveel onzekerheid om hier vol op in te zetten.

Één teamgenoot gaat zeker wel mee, maar niet meer dan dat.

Canyon72

4 toppers met elk één teammaat,  en philipsen en pedersen. Deze tien als basis. Haalbaar en/of interessant? Prijskaartje is reeds heel hoog zo natuurlijk.

martijncr

Pogi gaat opnieuw vanaf het begin domineren. Hij laat keer op keer zien dat ie niet wil en kán wachten zoals Roglic of in zekere zin Vingegaard doen. Als ie in de etappe verschil kan maken, maakt ie het. 

Ik denk daarom ook aan minimaal twee teamgenoten UAE, want die kunnen en zullen zelf (incl. teampunten) hoog scoren. 

Giro light, met heavy cats 🙂

DaLuca23
martijncr
Pogi gaat opnieuw vanaf het begin domineren. Hij laat keer op keer zien dat ie niet wil en ká...

Ik vind dit ook een realistisch scenario. Als Ving aan de start staat zal die waarschijnlijk toewerken naar een sterke 3de week, dus zal Pog wellicht het verschil al gemaakt willen hebben in de eerdere etappes. 

De rest zie ik ook niet als bedreiging voor deze 2. Roglic oogt nu al vrij goed, maar wacht zoals vanouds op het sprintje en als je ziet wie er nog allemaal in het wiel en redelijk dichtbij zit, dan valt het ook wel mee hoe indrukwekkend het is. Evenepoel heeft nog veel werk te verzetten komende weken, anders wordt het buiten de TT een lange Tour voor hem.

Voorwiel

Pogacar had z'n eerste Tour niet gewonnen als Roglic/TJV minder berekend had gereden. Ik denk dat dit mede ervoor zorgt dat hij zich nooit inhoud. Dus Pogi en nog 2/3 UAE is denk ik zeker niet gek, al is het al omdat die ploeg mogelijk met 3 in de top, 10 kan eindigen.

Edit: Andere vraag... In welke rit verwachten we dat Sivakov het asfalt kust? Leuke poule in een poule....

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb er 3 die ik zeker in me team neem voor de rest wacht nog tot meeste bekend is over denk ik een week ga ik me team maken

BigMig
kevinraar
heb er 3 die ik zeker in me team neem voor de rest wacht nog tot meeste bekend is over denk ik een w...

Oeh wie zijn het?

Pogacar, Philipsen en Jacobsen?

kevinraar

jakobsen? in de giro was het echt dramatisch pogacar roglic en phlipssen neem ik zeker

albert n

Heb nu een team van 18 man zonder Remco en Vinegaard en nog 7 milj over. Dat zal echt nog wel veranderen als we wat meer weten. Echter je kunt er wel een leuk team mee bouwen voor het AK en ook nog 2 uae meenemen waaronder Yates en dan heb ik al 7 sprinters. Hoop alleen dat ze weer niet allemaal zwak, ziek en misselijk worden of afstappen of op de grond gaan liggen.

kevinraar

ik heb toch maar vast een team gemaak kan nog verandere heb nu dit

klassement

pogacar

roglic

rodriquez

a. yates

s. yates

jorgensen

buitrago

powless

martin

lutsenko

sprinters

phlipssen

pedersen

groenewegen

de lie

coqard

jakobsen

demare

van de berg

aanvallers

gee

cicconne

Laatst gewijzigd
KV
kevinraar
ik heb toch maar vast een team gemaak kan nog verandere heb nu dit   klassement pogacar rog...

Niet meer aankomen Kevin. Dit wordt goud. 

kevinraar

dat dit defintief mij team word dat weet ik nog niet volgens scorito heb ik echt 11 klassement renners is dat niet te veel? is powless echt een klassement renner?

pirazzi

https://www.procyclingstats.com/rider/neilson-powless/statistics/grand-tour-starts

In grote rondes was zijn beste prestatie plaats 12 in het algemeen klassement.  Niet slecht dus.

martijncr

Ook Roglic laat vandaag zien dat ie breekbaar is. Steeds werd gesuggereerd in de Giro dat Pogi geen echte tegenstand kreeg. Mag mij benieuwen wie daar toe in staat is over drie weken. Helemaal omdat ie een mokersterk team om zich heen heeft. Zijn wezenlijke concurrenten lijken in UAE te zitten! 

Sjasfriet
martijncr
Ook Roglic laat vandaag zien dat ie breekbaar is. Steeds werd gesuggereerd in de Giro dat Pogi geen...

Lijkt me ook. Meer en meer geneigd om gewoon vol in te zetten op uae, waarvan zowel pogi, Yates, ayuso en Almeida top 10 kunnen rijden. Daarnaast nog Roglic, Rodriguez, Carapaz, Buitrago en ciccone voor een 9-tal in het hooggebergte en op die manier kan je nog een oersterk sprintteam op de rails zetten.

albert n
kevinraar
ik heb toch maar vast een team gemaak kan nog verandere heb nu dit   klassement pogacar rog...

zo ziet inderdaa ongeveer mijn team er ook uit.

Canyon72

Vingegaard en Van Aert erin klikken zal nog 10 mio kosten hoor

albert n
Canyon72
Vingegaard en Van Aert erin klikken zal nog 10 mio kosten hoor

Ik weet het. Ben nu meer geneigd naar Jorgensen en Vingegaard blijft afwachten. 

NOAD1912

Maanden geleden zag het er naar uit dat het een legendaische Tour zou gaan worden met 3,5 Golden Boys in een titanengevecht. Een soort elitefavorieten. Als je kijkt wat hiervan over is.. 1 topfavoriet, 1 iemand die hem aan zou moeten kunnen, maar dat waarschijnlijk niet kan, the best of the rest Roglic en REV die toch heeft laten zien nog niet van dat buitenaardse niveau te zijn.  In de eerste plek klote voor de koers, maar ook zeker voor het spel.

Bij de Giro kon je vooraf al uittekenen ongeveer hoe het verloop zou gaan. Veel eenheidsworsten teams. Iederen Pogi plus teammaten, iedereen Milan, Kooij. Geen Martinez dan hoogstwaarschijnlijk geen beker.

Daar gaat het nu weer op uitdraaien vrees is ik. Ook mijn team heeft grote gelijkenissen met degenen hierboven me. Dat wil zeggen dat als het koersverloop zo gaat als vooraf het meest logische is (net als afgelopen Giro) dan is het zaak de DFM, Narvaez en Groves voor de Tour te vinden. Oftewel, het wel of niet behalen een beker wordt nog meer afhankelijk van mazzel hebben. 

Voor zowel de Tour als Scorito zou het het leukst zijn als Pogi nog ff tijdens een training deze week flink op zijn plaat gaat, zodat hij gehavend aan de start staat.

Dat gun ik hem overigens niet, dus hoop dat ie dan alsnog wint :)

1 2 ... 20 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.