Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 21 ... 161 162
Kanarie

Ik heb momenteel ook een vergelijkbaar team met Kevein. Al vlak ik Vingo en REV nog uit wat dan tenkoste gaat van Ayuso, A. Yates en Rodriguez. Ik heb wel vraagtekens bij de vorm van Adam, hopelijk geeft  Zwitserland duidelijkheid.

VincentK
martijncr
#495
Ook Roglic laat vandaag zien dat ie breekbaar is. Steeds werd gesuggereerd in de Giro dat Pogi geen...

Volgens mij moet je Pogi gewoon vergeten. Die zet je er altijd in en daarna maak je met het overgebleven budget een team. Roglic vergelijk je dan met mannen als Evenepoel, Yates, Ayuso, etc. en niet met Pogi (of een Vingegaard in vorm, maar daar kunnen we nu nog niets mee).
Enige waar je rekening mee houdt is dat die 19 anderen in veel ritten niet je kopman zullen zijn. 

Laatst gewijzigd
tol100

Gee en Cicconne vind ik lastig zijn wel beide invorm maar wat gaan ze doen.  Heb geen zin in Lutsenko 2.0 waarvan je ook altijd denkt dat die veel punten gaat halen en dan uiteindelijk maar net de 100 punten haalt

tol100

Gee en Cicconne vind ik lastig zijn wel beide invorm maar wat gaan ze doen.  Heb geen zin in Lutsenko 2.0 waarvan je ook altijd denkt dat die veel punten gaat halen en dan uiteindelijk maar net de 100 punten haalt

dr klaas

Beetje de gall en skelmose van vorig jaar

tol100
dr klaas
#505
Beetje de gall en skelmose van vorig jaar

Maar gaat Gee voor bergtrui of nii 

martijncr

Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse)

Ik heb een top-20 per etappe voorspelt op huidige deelnemerslijst. De groene trui punten berekend de sheet automatisch. Wit, berg en gele trui heb ik ook voorspelt, dus er zitten veel aannames in. 

De rangorde in screenshot is nu op basis van totaal aantal punten (excl. teampunten en truipunten per etappe; is niet te doen qua voorspelling). 

Het geeft mij in ieder geval per renner een heel klein beetje zicht op het puntenpotentieel. 

Comment er maar op, en ik vind het leuk om te zien hoe anderen het doen, kunnen we nog wat van elkaar leren en onze subleague in de top 10 brengen :)

 

vincor
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Ciccone 20 punten bij de eindafrekening voor de groene trui??

martijncr
vincor
#508
Ciccone 20 punten bij de eindafrekening voor de groene trui??

Is inderdaad niet perfect representatief omdat de tussensprints voor de groene trui hier natuurlijk niet in mee worden genomen. Dit zijn de punten die de winnaars van de etappe krijgen, gecategoriseerd naar v(lak), h(euvel) en b(erg) volgens puntenschema van de tour.

 

Willempie94
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Jij verwacht oprecht dat Cavendish een keertje wint? Zou wel mooi zijn voor e'm maar ik denk dat ie beter vorig jaar had moeten stoppen.

Willempie94
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Wel leuk om te zien, thanks voor het delen:) jij verwacht primoz als derde en vingie als 2e? Interesting:)

martijncr
Willempie94
#511
Wel leuk om te zien, thanks voor het delen:) jij verwacht primoz als derde en vingie als 2e? Interes...

Oeh dat niet hoor! Maar zolang Vingegaard op de lijst staat moet ik ook de algemene verwachting daar van meewegen, vind ik. Anders wordt het wel heel erg bekeken vanuit één (Pogi) bril. 

Ikzelf denk dat Vingegaard en Evenepoel het niet gaan halen tot en met Nice. 

VincentK
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Zeker leuk om te zien! Veel onzekerheden natuurlijk, maar wel goed voor de voorpret dit :-)

ZK
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Super leuk! Ga het morgen nog eens goed bekijken. Wat mij al wel opviel, pog in etappe 4 als 9e? Die gaat daar wss toch gewoon winnen? Hele team op kop om concurrentie gelijk uit te wringen. Mochten ze toch met een klein groepje samen bovenaan de galibier komen, dan zal hij in sprintje nog wel top 5 sprinten. Kopgroep geef ik weinig kans, hij vaak ving gelijk vuur aan de schenen leggen

John Bon

Voor iedereen die Gee wil meenemen naar de tour: 

"We zijn aan het bouwen met Derek. Hij is sinds die Giro al 4 kilogram verloren, maar er kan nog een beetje af. Hij is gemaakt voor het rondewerk."

De hamvraag is nu: kan Gee dit ook straks in de Tour laten zien? "Ik denk dat hij na deze prestatie wel verzekerd is van een selectie. Maar ik denk dat het nog te vroeg is om nu al voor een klassement te gaan, eerder voor dagsucces."

bron sporza interview met Verbrugghe

NielsH97
John Bon
#515
Voor iedereen die Gee wil meenemen naar de tour:  "We zijn aan het bouwen met Derek. Hij is si...

Voor de scoritospeler is dit beter. Liever enkele top 5 plekken dan eegens tussen 10 en 20 binnenkomen. Mocht hij er goed voor staan zal hij ongetwijfeld voor een klassement gaan!

Harkie27
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Die arme Derek Gee grijpt weer een aantal keer nét naast de zege, zie ik...

martijncr
ZK
#514
Super leuk! Ga het morgen nog eens goed bekijken. Wat mij al wel opviel, pog in etappe 4 als 9e? Die...

Goed gezien! Ik vond het realistisch om in een etappe (nu 9) de vluchters een kans te geven. Er zal een etappe zijn met +8 min zonder klassementsgevaar en dan zou het er ongeveer zo als in 9 uit kunnen zien

en thanks voor het delen John van Ghee artikel. Perfecte aanvaller met per ongeluk kans op klassement!

martijncr
Harkie27
#517
Die arme Derek Gee grijpt weer een aantal keer nét naast de zege, zie ik...

Haha lees dit nu pas, ik voorspel in Gee een cult-renner! :)

Zitvlees
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

Leuk bestand. Kan je die delen zodat we er zelf mee kunnen spelen?

Je doet wel een aantal opvallende aannames, ik schat bijvoorbeeld Bauhaus niet hoger in dan Groenewegen

oli4g

Ik neig eigenlijk ook wel naar een extra UAE mannetje voor wat meer zekerheid in m'n team. Vingegaard, REV en Ayuso zijn allemaal stevig geprijsd maar met genoeg vraagtekens of ze dit wel gaan waard zijn. Vingegaard uiteraard de beste als hij in vorm is, maar waar pakt hij zijn punten? Remco minder bergop, maar krijgt wel genoeg kansen om punten te halen de eerste 2 weken met TT en wit, en kan ook snel de knop omslaan. En Ayuso, ja dat is helemaal een vraagteken na zijn valpartij. Jorgenson toch ook wel een breinbreker geworden met zijn sterke prestaties, voor mij bevestigt hij wel na zijn resultaat in P-N. Maar welke rol zal hij krijgen.

albert n
martijncr
#507
Misschien helpt dit, misschien helpt het niet. (En zal vast nog veranderen na Tour de Suisse) Ik he...

indrukwekkende sheet Martijn. 

Ik mis nog een paar UnoX mannen.

Cavendish, Girmay heb ik mijn vraagtekens bij.

Mas en Jorgonson zijn wel heel laag geplaatst als je naar de zwaarte van de bergritten kijkt. Daar zijn voor de goede klimmers veel pinten te behalen. 

G.Thomas? inderdaad leuk vraagteken, net als Carapaz

John Bon

In deze ronde van Zwitrserland toch best een aantal namen waar het naar uitkijken is als voorbereiding voor Tour. 

Carapaz, Pidcock, Martinez, Bernal, Mass de UAE boyz... 

Pim Todcock

TH Johannessen, Grégoire, misschien nog interessante namen om erbij te zetten. Bardet voor 1 miljoen.

Girmay stapte wel heel makkelijk af in de Giro. Ging als een voetbalkeeper naar de grond en reed wat dagen later weer. Lijkt me mentaal niet de sterkste.

Thomas haalde in de zwakbezette Giro nipt zijn quotum, en dan had je hem elke etappe op moeten stellen. Die zul je ook niet snel als kopman nemen. Sowieso zie ik Ineos er weer voor aan om iedereen in de top20 te hebben, met Bernal als "kopman" als achterste van de ploeg.

Qua sprinters is het achter de grote 2 een loterij. Vorig jaar was Coquard op grote achterstand de best of the rest. Dat iemand als Bauhaus ineens twee keer zoveel punten haalt als zijn gebruikelijke 100-200 in een GT lijkt me lastig. Zelfs als er op papier weinig sprinters zijn, blijft het positioneren lastig. Vooral als je geen al te beste leadout hebt.

Laatst gewijzigd
nasibal
ZK
#514
Super leuk! Ga het morgen nog eens goed bekijken. Wat mij al wel opviel, pog in etappe 4 als 9e? Die...

Heb je de Galibier ooit vanaf die kant zelf opgefietst? 😉 Zelfs met rollerskates en een verzwaarde rollator kom je daar lachend boven. De moeilijke kant dalen ze af 

Daar gaat Pog helemaal dus helemaal niemand testen. Als de vlucht het niet haalt wint Pidcock. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 21 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.