Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 22 ... 161 162
floda
nasibal
Heb je de Galibier ooit vanaf die kant zelf opgefietst? 😉 Zelfs met rollerskates en een verzwaarde...

Daar had ik persoonlijk nogal moeit mee, maar dat is waarschijnlijk omdat ook anderhalve wielrenner ben qua gewicht. Maar ben het helemaal eens met de conclusie dat dit gewoon een vluchtersdag wordt en dan nog waarschijnlijk voor de mannen uit de 2e klimmerslijn (herrada, barguil ect). De ciccone's en bardets van deze wereld krijgen waarschijnlijk te weinig tijd zo vroeg in de ronde.

pirazzi

Cavendish 1,5 miljoen. Twijfelgeval.

Alucard

Vandaag onderstreept nog maar eens waarom een middelmatige renner als Coquard een berere keuze kan zijn dan De Lie.

Die laatste heeft natuurlijk veel meer potentie en talent, en hij zal vaker in beeld zijn, vaker indrukwekkende staaltjes laten zien onderweg, zelfs in de gravelrit allicht, maar of dat zich uitbetaalt in harde resultaten vraag ik me af. 

Terwijl Coquard gewoon weer zijn puntjes kan gaan sprokkelen in de marge. Ik zie hem ook als een van de weinige sprinters doorrijden t/m Nice, in tegenstelling tot De Lie van wie ik nog moet zien of hij verder komt dan week 1. Diens befaamde onstuimigheid x Tourstress = heel veel chaos, problemen en gedoe. 

Maar tegelijk protesteert mijn hart. Inzetten op een rijzende ster voelt veel leuker dan rekenen op betrouwbare middelmaat.

Laatst gewijzigd
ZK
Alucard
Vandaag onderstreept nog maar eens waarom een middelmatige renner als Coquard een berere keuze kan z...

Dan maar allebei, kan budgettair prima 😉

Daan De Jager

Ik twijfel tussen 7 of 8 sprinters ? Wat is jullie keuze ? 

Poule d'Or

Op de eerdere pagina's veelvuldig opmerkingen gezien dat het budget te ruim is. Ik vind het altijd toch knap lastig. Je kan niet zomaar de GC-top meenemen, een deftig sprintteam opzetten, teampuntensprokkelaars meenemen en dure aanvallers er in zetten. Er zullen toch wel best lastige keuzes gemaakt moeten worden welke GC-toppers je thuislaat en hoeveel budget je uit je sprintteam kan snijden. Alternatief is de hele subtop thuislaten en 6x 500 uitzoeken, maar daar verwacht ik de Tour een stuk minder resultaat van dan in de Giro.  

Laatst gewijzigd
Punct

Begrijpt iemand waarom Gall op 3 miljoen is gezet door Scorito? Kijk ik even naar vergelijkbare kopmannen als Simon Yates (2), Carapaz (2) en Buitrago (1,5) dan denk ik dat iemand een tikfout heeft gemaakt, toch?

Poule d'Or
Punct
Begrijpt iemand waarom Gall op 3 miljoen is gezet door Scorito? Kijk ik even naar vergelijkbare kopm...

Waarschijnlijk door het hoge aantal punten dat hij vorig jaar gehaald heeft (443). Maar als hij niks laat zien in Zwitserland verwacht ik dat zijn pickrate laag gaat uitpakken. 3 miljoen op een onzekere aanvaller is heel makkelijk besparen.

martijncr

Op verzoek van een aantal leden, hierbij de link naar mijn sheet die ik tot dusver heb gemaakt. Ik werk in Numbers/Mac, dus kan zijn dat ie met converteren wat esthetiek verliest. 

Disclaimer: het is pure hobby en ben geen super wizzkid met formules. Er zijn 5 sheets: startlijst (t/m nu bekend), etappes (9 'type renners' indelen voor je team), puntenpotentie (top-20 per etappe voorspellen), 20 renners (een team selecteren om puntentotalen te checken), punten sheet (Scorito punten berekeningen). 

Hopelijk helpt het hen die behoefte hebben aan wat meer data gedreven keuzes maken! Suggesties (incl. formules haha) altijd welkom :) 

Laatst gewijzigd
BertieC
martijncr
Op verzoek van een aantal leden, hierbij de link naar mijn sheet die ik tot dusver heb gemaakt. Ik w...

Was erg benieuwd om even een kijkje te nemen maar de link doet het (voor nu) helaas niet :-)

martijncr
BertieC
Was erg benieuwd om even een kijkje te nemen maar de link doet het (voor nu) helaas niet :-)

Wat suf, thanks voor het laten weten! Nu met juiste link als het goed is (WeTransfer)

Sjasfriet
martijncr
Wat suf, thanks voor het laten weten! Nu met juiste link als het goed is (WeTransfer)

Bedankt voor het delen. Even uitpluizen :) 

Canyon72
Alucard
Vandaag onderstreept nog maar eens waarom een middelmatige renner als Coquard een berere keuze kan z...

De Lie wel technisch probleem anders had hij gewonnen 

De Coltrui
Poule d'Or
Op de eerdere pagina's veelvuldig opmerkingen gezien dat het budget te ruim is. Ik vind het altijd t...

Is inderdaad de puzzel die ik ook probeer te leggen. Met de 6 duurste renners krijg ik geen evenwichtig team. Dan id de vraag of ik er 4 of 5 neem. Ik denk dat het er 4 worden. Dan kom ik al aardig ver. 

Maar verder eerst maar eens kijken wat de mutaties worden, teamprestatie en of iedereen wel op de fiets blijft zitten de komende weken.

Titivoeckler
Daan De Jager
Ik twijfel tussen 7 of 8 sprinters ? Wat is jullie keuze ? 

Met dit sprintersveld lijkt me 7 ruim voldoende. Ik zou eerder 6 sprinters dan 8 sprinters overwegen.

Wicked Wout
Titivoeckler
Met dit sprintersveld lijkt me 7 ruim voldoende. Ik zou eerder 6 sprinters dan 8 sprinters overwegen...

Op welke manier neem jij het sprintersveld mee in je afweging? Kijkend naar het aantal sprintkansen zijn er genoeg etappes om punten te pakken.

Laten we zeggen dat een opvuller 14 punten pakt. Dan staat dat gelijk aan een 16e plek. Met dit deelnemersveld kun je wel 7 renners aanwijzen die bij de eerste 15 moeten kunnen eindigen toch? Misschien zakken ze er incidenteel een keer onder, maar een andere keer ver erboven.

Verwacht jij dan meer variatie in de top 20? Of bedoelde je wat anders met 'dit sprintersveld'?

appien jan
Wicked Wout
Op welke manier neem jij het sprintersveld mee in je afweging? Kijkend naar het aantal sprintkansen...

Voor 14 personen punten moet je minimaal 14e worden hoor. Dat schetst toch al een aardig ander beeld

Ben Nihilisty
appien jan
Voor 14 personen punten moet je minimaal 14e worden hoor. Dat schetst toch al een aardig ander beeld

Bovendien, wat je op voorhand nog wel eens wil onderschatten: als dat scenario zich voordoet (dus wel onder voorbehoud dat je het juiste team hebt) dan zijn die 14 teampunten een zekerheidje, terwijl je 8e sprintman eerder van het niveau ergens tussen plek 12 en 20 is en soms daar zelfs helemaal buiten. Dat soort sprinters moeten het louter van de etappepunten hebben. Hierdoor kom je elke (semi-)sprintetappe in een dilemma tussen de sprinter en de teampunten terecht, waarin de teampunten in totaliteit waarschijnlijk meer opleveren ondanks dat die sprinter wellicht ook een keertje 7e wordt. In de afgelopen Giro zullen velen deze frustratie hebben ervaren vanwege de hoge zekere punten tegenover de Kanters, Andresens en Aniolkowskis van deze wereld. 

In de Tour is het voorbehoud van het juiste team wel wat groter dan de andere GT's, maar ik begin me wel steeds meer aan te sluiten bij het idee dat het toch gewoon de grote Pogi show gaat worden. 

HaagseHaas

Ik ga denk ik Roglic en Vingegaard gewoon ga thuislaten, extra budget voor betere sprinters,betere heuvelaanvallers, en 2 extra UAEs.

Sjasfriet
Ben Nihilisty
Bovendien, wat je op voorhand nog wel eens wil onderschatten: als dat scenario zich voordoet (dus we...

Je kan ook niet zomaar van die 14 punten uitgaan, want (tenzij het de grote pogi show wordt) je uae opvullers moeten dan al die 14 punten gaan halen. 8 punten lijkt me "op een gegeven moment (wanneer?)" wel een certitude, maar de bolletjestrui is toch een gegeerd kleinood en in de giro waren weinig vluchten die het uitzongen, wat volgens mij toch wel anders zal zijn deze tour, niet? Dus je kan er niet zomaar blind vanuit gaan dat pogi én geel én bollen draagt denk ik ... 

Uiteraard zullen de "3 dure ploegmaten" wel veel punten pakken in de bergritten en in normale omstandigheden zelfs mogelijkheid hebben tot top 10 rijden (op papier), maar als je 7-8 sprinters meeneemt lijkt het me toch aannemelijk dat die gemiddeld beter gaan doen dan de 17de plek (8 pntn), gezien het relatief beperkte (wat is beperkt?) veld in die categorie.

Toevoeging: daarbij vallen de meeste sprintritten in week 1 en 2, waar gerust zelfs nog iemand anders het gele shirtje om z'n schouders kan hebben ... Dan zijn die opvullers eigenlijk al voor een groot deel hun 8/14 punten kwijt en moet je gaan opvullen met nog minder punten (als je die al zou hebben)

Laatst gewijzigd
Kanarie

Benieuwd naar de prijs van Matthews. Die wil ik wel maar 2 sprinters in 1 team (met Dylan) is nooit fijn. Hoe zien jullie dat?

NielsH97
Kanarie
Benieuwd naar de prijs van Matthews. Die wil ik wel maar 2 sprinters in 1 team (met Dylan) is nooit...

Ploegleidinf  gaf in een interview aan dat er 3 a 4 lead outs voor Groenewegen meegaan..

Dottema11
martijncr
Op verzoek van een aantal leden, hierbij de link naar mijn sheet die ik tot dusver heb gemaakt. Ik w...

Ik heb zelf ook een uitgewerkt excel bestand voor de wielerspellen in Scorito, maar zo mooi uitgewerkt als deze is mij nog niet gelukt, credits!

Het enige waar ik mijn twijfels over binnen het bestand is de hoeveelheid sprinters die je hierin selecteert: 6 stuks. Is 6 stuks niet aardig onderkantje qua aantal gezien het feit dat het redelijk voor de hand ligt dat bij 8 ritten een sprinter de zege gaat pakken? 

Rik

Super netjes gemaakt. Dank voor het delen

Ben Nihilisty
Sjasfriet
Je kan ook niet zomaar van die 14 punten uitgaan, want (tenzij het de grote pogi show wordt) je uae...

Ja helemaal met je eens hoor, ik haakte even in op het scenario waarin je die 14 teampunten kon pakken. Maar ik was moe en nu ik het teruglees is het niet bepaald een sterk staaltje beargumentatie haha.

Overlappende punt blijft wel enigszins staan dat je altijd zekere team- en/of truipunten kunt opstellen en een 8e sprinter in dit budget lang  niet altijd goed genoeg zal zijn om structureel meer punten op te leveren óf voor een '8e' sprinter eigenlijk al teveel geld heeft gekost. Er zijn best veel scenario's waarin je minimaal 2 man hebt die meer dan 8 zekere punten pakken, terwijl de 8e sprinter dat niet altijd zal doen maar wel je (dag)selectieplekje inneemt. 

Verder ben ik nog totaal niet uit over m'n eigen teamverdeling hoor, ben nog niet eens begonnen zelfs, dus kunnen zo 8 sprinters in belanden ;). Alleen is bovenstaande wel iets dat ik aan mezelf duidelijk moet hebben voor zo'n GT begint: er gaan normaliter linksom of rechtsom altijd genoeg zekere punten zijn om in sprintetappes op te stellen, dus het is het misschien niet waard om ofwel óók nog 2M voor een Bauhaus neer te leggen ófwel te hopen dat een Van Poppel of Waerenskjold vaak genoeg per ongeluk kort eindigt. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 22 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.