Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 23 ... 161 162
martijncr

Merci, dank voor de leuke reacties! En wat betreft de sprintplekken: ik heb ook twee plekken voor de puncheur/sprinters zoals Laporte, Pedersen, Matthews etc. Dat maakt in totaal acht, maar die balans is nog zoeken inderdaad! 

Nijmos
nasibal
#525
Heb je de Galibier ooit vanaf die kant zelf opgefietst? 😉 Zelfs met rollerskates en een verzwaarde...

Dit vind ik interessant. Is dit echt zo? Is het te makkelijk om niet met 20 man aan te komen?

NOAD1912
martijncr
#534
Op verzoek van een aantal leden, hierbij de link naar mijn sheet die ik tot dusver heb gemaakt. Ik w...

Wat een werk, goed bezig!

Pim Todcock

Voor het aantal sprinters probeer ik mezelf ook max 6 pure sprinters te verkopen. Zelfs als een opvuller minder punten haalt dan een sprinter, is het de vraag of die 10-20 punten per etappe een flink verschil in prijs en een plekje rechtvaardigt. 

Bij sprinters is de prijs per punt hoger dan de puncheurs en bergtruikandidaten, afhankelijk van wie dat zijn. Bijvoorbeeld Ciccone, Johannessen of S Yates haalden meer punten vorig jaar dan de max van Bauhaus.

ditisdavid

Jullie weten dat er in 2019 (weliswaar na een zwaardere aanloop) ook een aankomst bergaf in Valloire na de makkelijke kant van de Galibier was? Vind het een beetje te vergelijken met de Foscagno van de afgelopen Giro - op papier niet de zwaarste klim, maar de hoogte maakt hem een stuk lastiger (en de Galibier van deze kant is nog net wat langer en hoger). Denk persoonlijk dat Pogacar, eventueel samen met een volledig herstelde Vingegaard, de rest er gewoon af rijdt en we daarachter met 5 á 15 man gaan sprinten afhankelijk van hoe ze de klim oprijden en wat er in de afdaling nog samenkomt.

floda

Er is tot nu toe weing gesproken over pidcock, terwijl parcours voor hem in de eerste 2 weken wel echt erg goed is. Gravelrit, punchetappe, sprints heuvelop en de bergetappe met lange afdaling.  Daarnaast sprint hij vaak ook nog mee (kijk vorig jaar tour en nu in zwitserland). Pikt in 1e week waarschijnlijk ook nog wat witpunten mee en kan in laatste week als hij normaal niet meer mee kan in AK ook nog wel 1 of 2x mee in ontsnapping. 

Sjasfriet
Nijmos
#552
Dit vind ik interessant. Is dit echt zo? Is het te makkelijk om niet met 20 man aan te komen?

Van briancon naar de Lautaret is eigenlijk een grote weg die gewoon vals plat omhoog gaat. Enkel het laatste stuk (6km denk ik) is iets pittiger en je gaat naar een serieuze hoogte.

Met 20 man aankomen zullen ze wel niet doen ;) 

Eigenlijk is het gans de dag zo: sestrieres en montgenevre zijn ook lastiger van de andere kant. Het had mooier geweest als de etappe omgekeerd was verreden met aankomst boven in sestrieres :) 

TimTornTeut

Ik zie dat Aranburu is toegevoegd. Mogen we die echt verwachten in de sprints? 

RikLarssen

Uit het intervier met Visbeek blijkt dat ze per rit gaan bekijken of Thijssen of bini gaat sprinten, waar ook vorm van de dag kan uitmaken, zelfs nog tijdens de rit. Vind dat erg veel onzekerheid qua dagopstelling, en kans op nulpunters. Mogelijk wilt men er dus van weg blijven. 

BertieC
floda
#556
Er is tot nu toe weing gesproken over pidcock, terwijl parcours voor hem in de eerste 2 weken wel ec...

Cockpit staat er bij mij al sinds het begin in, kan je alle kanten mee op

dr klaas

 Herinner me ook nog Andy Schleck met een klassieke aanval met ploegmaten vooruit  met finish op de galibier.   https://www.wielerflits.nl/nieuws/andy-schleck-zegeviert-op-galibier-na-coup/    

Alucard

Pff, nu Thijssen en Matthews ook meegaan wordt zeker Girmay, maar ook Groenewegen of Bauhaus een beduidend minder goede pick. Hoe meer sprinters, hoe minder het rendement per sprinter.

DennisdeMenniss

@martijncr, hulde voor je lijst en dat je deze wil delen met ons. Bedankt! Zag ergens nog de vraag waarom Gall 3mil punten zou zijn.. mede door zijn uitstekende Tour van vorig jaar en hij weleens de DFM van de tour kan worden.

nasibal
Nijmos
#552
Dit vind ik interessant. Is dit echt zo? Is het te makkelijk om niet met 20 man aan te komen?

De km voor de top is wel relatief steil. Ik denk dat de winnaar daar wegrijdt. De afdaling is in het begin heel technisch en daarna vol meetrappen tot de finish.

Dit zijn de laatste 8 km. De kms daarvoor zijn inderdaad veredeld vals plat. https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/col-du-galibier-lautaret

Laatst gewijzigd
nasibal
ditisdavid
#555
Jullie weten dat er in 2019 (weliswaar na een zwaardere aanloop) ook een aankomst bergaf in Valloire...

Dat de hoogte invloed heeft op de zwaarte klopt, maar eem bergpas is vanaf de ene kant natuurlijk niet hoger dan vanaf de andere. 

Tenzij je bedoelt dat ze bij aankomt vanaf de andere kant ze de finish nog wel eens bij de tunnel leggen. 😉

Laatst gewijzigd
valowitz
Willempie94
#510
Jij verwacht oprecht dat Cavendish een keertje wint? Zou wel mooi zijn voor e'm maar ik denk dat ie...

Cav heeft een hele goede trein dus ik zie hem die 35ste wel pakken deze Tour 

hetismewat

Probleem met Cav, is dat het hem echt alleen maar om winst te doen is. Dus als hij op 400 meter van de meet ziet dat hij niet meer kan winnen, dan gaat hij sowieso laten lopen. Voor veel andere sprinters in die prijsklasse is een top-10 in een touretappe wel waardevol genoeg om voor door te rijden.

ditisdavid
nasibal
#565
Dat de hoogte invloed heeft op de zwaarte klopt, maar eem bergpas is vanaf de ene kant natuurlijk ni...

Bedoel dat deze kant van de Galibier iets langer en hoger is dan de kant van de Foscagno die ze in de Giro deden. En we weten allemaal wat er op de Foscagno gebeurde...

Laatst gewijzigd
ditisdavid
hetismewat
#567
Probleem met Cav, is dat het hem echt alleen maar om winst te doen is. Dus als hij op 400 meter van...

Daarom trapte hij vorig jaar in de eerste twee sprints vanuit mindere posities nog door naar een vijfde en zesde plek?

valowitz
Titivoeckler
#540
Met dit sprintersveld lijkt me 7 ruim voldoende. Ik zou eerder 6 sprinters dan 8 sprinters overwegen...

6-7 is niet genoeg denk ik als je er 1 of 2 verliest(wat vaak gebeurt in een grote ronde).

bonsai7

ik ben zeer tevreden met mn keuzes en weet niet waar ik moet snijden om de laatste 3 plekken te vullen.  ik gok nu nog op 4 paarden als iemand nog afzeggen breekt het nog open maar 
AK:

Pogi 7m
Vingegaard 6m
REV 5,5m
Rogla 5,5m
Jorgenon 2,5m
Buitrago 1,5m

Aanvallers/Klimmers: 

Gee 1m
Meintjes 0,75m
Poweless 1m
GODon 0,75m
Ciccone 1m

Sprinters:

Jasper 5,5m
Pedersen 4,5m
Girmay 2,5m
de lie 2,5m
Coquard 2m
van den berg 1m

Missing met 1,5M over 
X
X
X

wat is de beste tactiek om dit leuk te spelen ?

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
hetismewat
#567
Probleem met Cav, is dat het hem echt alleen maar om winst te doen is. Dus als hij op 400 meter van...

Dat werd vorig jaar ook veelvuldig gesteld op het forum hier, misschien even zijn uitslagen van toen er op naslaan.

Hay
DennisdeMenniss
#563
@martijncr, hulde voor je lijst en dat je deze wil delen met ons. Bedankt! Zag ergens nog de vraag w...

Ik vind het altijd prima als een renner voor mij erg duur of erg goedkoop lijkt.

Titivoeckler
valowitz
#570
6-7 is niet genoeg denk ik als je er 1 of 2 verliest(wat vaak gebeurt in een grote ronde).

Dat denk ik dus wel. Je gaat hier überhaupt weinig tot geen sprinters hebben die 500k/750k gaan zijn en die structureel top 15 gaan rijden. Dus dan ga je of meer geld uitgeven, terwijl je met trui en/of teampunten een (groot) deel kan compenseren en je kan dat geld dan op andere plekken uitgeven. Er vanuit gaan dat er sprinters uitvallen lijkt logisch, maar bij uitvallen van renners verlies je hoe dan ook punten. Daarnaast is de kans ook dat die extra sprinters die je meeneemt uitvallen. Als je in de lagere categorie gaat kijken, moeten die dus als 8e sprinter gemiddeld 15e worden ten opzichte van een opvuller. Als je daar zo zeker van bent, zou die eigenlijk bij je eerste 6/7 moeten zitten. De kans is ook dat ze buiten de top 20 vallen en dan moet hij om dat te compenseren top 10 rijden. Ieder zijn keuze, maar dan denk ik dat je net zo goed 2 opvullers erbij kan gooien

dr klaas
bonsai7
#571
ik ben zeer tevreden met mn keuzes en weet niet waar ik moet snijden om de laatste 3 plekken te vull...

3x 500, Bettiol    Cavagna (tijdrit) en 500k knecht Philipsen en je bent klaar.

1 2 ... 23 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.