Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 24 ... 161 162
floda

Cavagna is al een poosje de kapotte tgv 

dr klaas
floda
#576
Cavagna is al een poosje de kapotte tgv 

Lampaert stop de tijd.

Blundy
bonsai7
#571
ik ben zeer tevreden met mn keuzes en weet niet waar ik moet snijden om de laatste 3 plekken te vull...

Mooie namen. Ik zou overwegen om ruimte te maken voor knechten uit de ploeg van degene die je verwacht dat de tour gaat winnen. Nu heb je van elke categorie (klassement/aanval/sprint) ±6 namen die het waarschijnlijk ook wel goed gaan doen in hun etappes, maar vrij vaak 2 a 3 nulpunters erbij. En ook in etappes die wat lastiger te voorspellen zijn (bijvoorbeeld een bergetappe waar je klassementsrenners opstelt en er rijdt een groep van 20 aanvallers weg die ruimte krijgen) kan je met knechten van de nummer 1 zorgen dat je nog steeds een mooi aantal basispunten haalt.

Die knechten zijn best duur (van UAE), dus dan zal je moeten snijden in de prijs van elke categorie. Ik zou persoonlijk in ieder geval Girmay heroverwegen in jouw geval, redelijk prijzig met een andere snelle man in het team.

Laatst gewijzigd
valowitz
bonsai7
#571
ik ben zeer tevreden met mn keuzes en weet niet waar ik moet snijden om de laatste 3 plekken te vull...

Je mist nog 1-2 sprinters en wat UAE mannen 🙄

nasibal

Mooie namen. Ik zou overwegen om ruimte te maken voor knechten uit de ploeg van degene die je verwacht dat de tour gaat winnen

Verwacht je dat de uiteindelijke winnaar ook de hele tour in het geel rijdt? En verwacht je dat je die knechten op kan stellen op momenten dat de uiteindelijke winnaar in het geel rijdt? 

Verwacht je dat de uiteindelijke winnaar ook een ándere trui dan alleen het geel pakt? Of denk je dat alleen de +8 al voldoende meerwaarde is?

Het is immers neit zo dat 'De Tour winnen' opeens magisch tot een hele lading teampunten leidt, laat staan dat je die teampunten ook even makkelijk opraapt zonder aan de achterkant minstens net zoveel punten te laten liggen. 

Laatst gewijzigd
valowitz

Weet iemand toevallig of Lazkano en Del Toro naar de Tour gaan? 

Aanklampen
valowitz
#581
Weet iemand toevallig of Lazkano en Del Toro naar de Tour gaan? 

Del Toro: 0%. UAE ploeg staat zo goed als vast. Als een bekende helper wegvalt wordt ws eerst nog Majka naar voren geschoven, of een Bjerg/Langen type.

 

Lazkano: MI zeer waarschijnlijk wel, aangezien die vorm laat zien.

Aanklampen
dr klaas
#577
Lampaert stop de tijd.

Heb je naar het profiel gekeken van de tijdritten? Dan denk ik bij de eerste 10 namen niet aan Cavagna... of een Lampaert

Zitvlees
Titivoeckler
#574
Dat denk ik dus wel. Je gaat hier überhaupt weinig tot geen sprinters hebben die 500k/750k gaan...

Duidelijk verhaal. Maar 6 sprinters lijkt me weinig. Ik ga er vanuit dat je voor die 7e nog wel wat budget hebt. Dan besteed ik dat liever aan een sprinter dan een aanvaller/gc man. Want het sprinters veld is maar iets van 15 man, terwijl ik in de berg en heuvel etappes wel 40 potentiële puntenpakkers kan bedenken. Oftewel: een sprinter van 1 a 2  miljoen geeft een hogere garantie op punten,is mijn inschatting. Hoe zien jullie dat?

martijncr
nasibal
#580
[quote]Mooie namen. Ik zou overwegen om ruimte te maken voor knechten uit de ploeg van degene die je...

En wat zijn jouw bespiegelingen op je eigen gestelde vragen? :)

GoldenWallie

Ik zie de naam van Mas maar weinig voorbij komen. Met 2m lijkt mij dat een koopje?

martijncr

Voor sprintetappes ver weg blijven van Intermaché wil je punten pakken... 

VincentK
GoldenWallie
#586
Ik zie de naam van Mas maar weinig voorbij komen. Met 2m lijkt mij dat een koopje?

Voor 2mio wil ik hem wel in de Vuelta. In de Tour is het een stuk onduidelijker, maar zeker geen gekke keuze.

martijncr

Joao Almeida: "Teamwork will be absolutely crucial, especially with the level of competition expected this year. From a personal standpoint, I see my role being one of the last guys in the mountains, when it’s really hard, supporting Tadej and ensuring we stay in contention. It’s about working together, staying focused, and executing our strategy perfectly. I’m ready to give my all for the team." [bron]

VincentK
martijncr
#589
Joao Almeida: "Teamwork will be absolutely crucial, especially with the level of competition expecte...

Volgens mij is daar aardig met olie-dollars gewapperd om iedereen te overtuigen van zijn rol.

De Coltrui
GoldenWallie
#586
Ik zie de naam van Mas maar weinig voorbij komen. Met 2m lijkt mij dat een koopje?

Ssst. Staat er bij mij ook in.

dr klaas
Aanklampen
#583
Heb je naar het profiel gekeken van de tijdritten? Dan denk ik bij de eerste 10 namen niet aan Cavag...

Van 500k ? Cavagna idd slecht seizoen niet gezien. maar lampaert, jongeren trui 10 punten bij tijdrit etappewinst Rev, strade etappe en top 15 tijdrit en overgangsritten. 

Alucard
VincentK
#590
Volgens mij is daar aardig met olie-dollars gewapperd om iedereen te overtuigen van zijn rol.

Maar is al duidelijk wie het langst bij Pogi mag blijven / voor een podiumplek mag rijden a la Adam Yates vorig jaar? Of mogen Yates, Almeida, Soler en Ayuso dat onderling uitvechten? (riskant, want dan gaan ze sparen in hun knechtenrol)

Pogi zelf noemde vorige week zo'n beetje iedere ploegmaat 'mijn superknecht in de bergen', dus daar werden we niet veel wijzer van.

Cornelo
DennisdeMenniss
#563
@martijncr, hulde voor je lijst en dat je deze wil delen met ons. Bedankt! Zag ergens nog de vraag w...

Gall voor DFM award? Gall heeft toch last van knieproblemen? Op PN na reed hij dit jaar m.i. aardig anoniem in de rondte, inclusief de TdSuisse tot nu toe. 

Laatst gewijzigd
VincentK
Alucard
#593
Maar is al duidelijk wie het langst bij Pogi mag blijven / voor een podiumplek mag rijden a la Adam...

Goede vraag en wie het weet mag het zeggen. Ik dacht oorspronkelijk dat Ayuso de nr2 was omdat Almeida en Yates er voor de Vuelta op staan en daar los mogen. Voor geel & wit. Geen idee of dat echt zo is en Ayuso's weg naar topvorm kent hobbels. 

John Bon
GoldenWallie
#586
Ik zie de naam van Mas maar weinig voorbij komen. Met 2m lijkt mij dat een koopje?

Niet alles vertellen sjjjjt 😅

John Bon

Ik had op voorhand Ayuso, Rodriguez en Pidcock als kliks maar nu ik begin een eerste ploegje te bouwen... 

Die 3 zijn samen 10.5... mja dat is een njet :D 

Geo Dec

Zolang we niet weten of Vingegaard meedoet, kunnen we ons team niet samenstellen.

Dit zal zoveel onbekenden conditioneren:

- Teampunten voor Pogacar (zonder vrije free win van Vingegaard) en dus de keuze van teamgenoten uit de VAE

- De rol van Visma-Lease a Bike (zonder echte leider, meer vrijheden voor Benoot, Laporte, Kuss...)

- Het budget dat aan ons hele team is toegewezen (6 miljoen min of meer is aanzienlijk)

 

Wetende dat als Vingegaard meedoet, hij zeker FOMO zal zijn in die mate dat dit zou betekenen dat hij 100% is.

 

Sorry voor mijn Nederlands, ik gebruik de vertaler omdat ik Frans ben.

BigMig
Geo Dec
#598
Zolang we niet weten of Vingegaard meedoet, kunnen we ons team niet samenstellen. Dit zal zoveel on...

We kunnen nu juist twee teams samenstellen, extra puzzelplezier!

Pim Todcock

Yates werd wel als laatste genoemd en lijkt ook de sterkste. Die is nu ook topfavoriet en kopman voor Zwitserland, boven Almeida, en eerder voor de UAE tour en Romandë, hoewel daar Ayuso korter eindigde. Ik neem bijna zeker Ayuso èn Yates, maar Almeida in dit veld waarschijnlijk niet.

1 2 ... 24 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.