Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 26 ... 161 162
Malathion
ditisdavid
Van Gils heeft ook nog niet de vorm van het voorjaar te pakken.

7 juni valt laat in het voorjaar dan zeker?

John Bon
ditisdavid
Van Gils heeft ook nog niet de vorm van het voorjaar te pakken.

Ik heb een andere mening hierover. Is geen klimmer. Als een meer puncher deed hij het vandaag best aardig imo op zo'n lange klim. 
Als daar nog wat bijkomt bijkomt wordt hij heel gevaarlijk in de aanval

NielsH97

Gall is ook op de weg terug! Buiten de 4 toppers doen er nog super veel toppers mee. Gaat veel spektakel opleveren voor een top 10.

Malathion
John Bon
Ik heb een andere mening hierover. Is geen klimmer. Als een meer puncher deed hij het vandaag best a...

Nu ja: afgelopen twee dagen werd er wel gepuncht.

NielsH97

Dit is geen aankomst voor van Gils. Eerste etappe van de tour meer, schrijf hem daar wel op voor top 10

John Bon
Malathion
Nu ja: afgelopen twee dagen werd er wel gepuncht.

Thohja gisteren was hij 11de in het wiel van Carapaz en skjelmose 
En dag ervoor zat hij in de grote groep en heeft hij gewoon niet mee gesprint aangezien Lotto daar De Lie voor heeft

ditisdavid
Malathion
7 juni valt laat in het voorjaar dan zeker?

Zei toen dat hij het lastig had op de klim (die hem op papier perfect zou moeten passen), het feit dat hij toch won zegt a) iets over het veld en b) iets over hoe goed hij is.

De afgelopen 2 etappes zijn echt onder de maat geweest. Gisteren had hem perfect moeten passen en vandaag eindigt hij tussen de D-klimmers en nonklimmers.

KV
ditisdavid
Zei toen dat hij het lastig had op de klim (die hem op papier perfect zou moeten passen), het feit d...

Klopt. Gisteren was hij (top)favoriet. Als je dan 11de eindigt is dit onder de maat.

Hij gaf ook aan voor AK te willen gaan deze week. Dan mag je voor vandaag met maar 1 klim ook wat meer verwachten.

Lijkt gewoon niet top. Gaf vrijdag inderdaad aan zich niet zo goed te voelen en had ook gelezen dat hij recent op hoogtestage geen goede inspanningen kon leveren.

Misschien samen met De Lie een tekenbeet opgelopen?

PS: ik krijg ook weer voorjaarvibes van Bettiol. Heeft weer de "ik ben goed in vorm en ga dan maar eens lekker op mijn bek waardoor mijn vorm voor de komende weken verkloot is" move uitgevoerd.

Feld

Niemand heeft het over MvdP...opvallend

oborobo

Simon Yates,nog nergens gezien dit seizoen!

KV
oborobo
Simon Yates,nog nergens gezien dit seizoen!

Gelijkaardig aan vorig seizoen dus...

nasibal
oborobo
Simon Yates,nog nergens gezien dit seizoen!

Dat komt omdat er eigenlijk altijd al maar één Yates was. 

Alucard
Feld
Niemand heeft het over MvdP...opvallend

Mathieu is een befaamde onderpresteerder in dit soort spelletjes.

-Doet voor geen enkel klassement mee

-Zijn hoofddoel deze Tour is superfit worden voor de Spelen

-Is waardeloos in elke bergrit en elke sprintetappe

-Rijdt wel fabelachtige lead-outs, maar bolt dan uit en komt als 30e over de lijn

-Laat altijd lopen als hij niet meer kan winnen, dus sprokkelt zelfs in de (spaarzame) etappes die wel op zijn maat zijn geschreven vaak geen / nauwelijks punten

-Is alleen zijn prijs waard als hij in de openingsritten serieus kans maakt op geel (zoals in 2021). Dat is nu niet het geval. Zal er op 29 juni waarschijnlijk bij de 2e of 3e klim in de finalereeks van 4 cols al afliggen. En met 4 UAE's in de kopgroep gaat hij dat gat ook niet dichtrijden in het slottuk naar Rimini. Dag later is die dubbele passage van 2 km @ 10.6% waarschijnlijk ook te hoog gegrepen. Misschien kan hij dan net als LBL terugkomen naar groep 2 of 3, maar als klassementsmannen voorin om elke seconde strijdende met behulp van hun knechten, dan is eraf liggen gewoon kansen verkeken.

 

Laatst gewijzigd
dr klaas

Simon says 4e in de tour vorig jaar dus wat zegt dat.   VDP tja gaat zich in vorm rijden voor de Olympische Spelen toch ? De strade etappe kan philipsen ook.   Kan leuk scoren maar veel meer als de 100 punten per miljoen?

Zitvlees
valowitz
Ben het helemaal met je eens Zitvlees. Aangezien er toch altijd wel 1 of 2 sprinters uitvallen van j...

8 is dan weer heel veel, teveel kans op bankpunten. Rekenen jullie trouwens ook met de groene trui als opvuller in bergetappes? In het geval Philipsen is de kans op team punten voor de dagwinst in de bergen niet al te groot ..

Zitvlees
dr klaas
Simon says 4e in de tour vorig jaar dus wat zegt dat.   VDP tja gaat zich in vorm rijden v...

Mvdp is toch in geen enkele touretappe dit jaar een zekerheid op resultaat? Zelfs in de gravel etappe kan er van alles gebeuren met gc mannen en mogelijk zijn er idd nog sprinters bij..

Astarloa

Geloof ook niet dat Klaas dat bedoelt.

BigMig
HaagseHaas
Ik twijfel echt over Roglic. Hij gaat geen etappe winnen, je gaat hem nergens kopman maken, en de ka...

Op zich eens, maar het is ook een van de weinige renners die eigenlijk een redelijk stabiele podiumkandidaat is (buitenom supersterren Pog en Vin). Stel Vingegaard doet niet mee, dan lijkt Roglic me een zelfde type renner (scorito-wise) als G in de afgelopen twee Giro's. Je maakt hem inderdaad nergens kopman en er is weinig kans dat hij gaat overperformen, maar het is wel een redelijke zekerheid voor een degelijk aantal punten in veel etappes en de eindafrekening. Het klopt ook dat hij vaak het asfalt kust (zoals in een later post genoemd), maar ondanks dat heeft hij een goede track record in het uitrijden van grote rondes en is hij zo verrekte taai dat hij vaak ondanks tegenslag gewoon blijft leveren. Als Vingegaard meedoet (en je dus mag aannemen dat hij voldoende in vorm is om voor de winst te strijden) is bij mij denk ik ook Roglic de eerste van de vier die afvalt. Doet Vingegaard echter niet mee, dat durf ik Roglic niet zo maar thuis te laten. Bij het segment renners daaronder staat bij velen toch wel een vraagteken (vorm, rangschikking binnen het team, enz.).

valowitz
Ragnar Lolbroek
Bij mij is dat Ving & Laporte vs Remco & Bauhaus.

Bij mij is dat Bingo+Bauhaus versus 🎱+🚪

valowitz
NielsH97
Mijn conceptteam mocht Vingegaard het redden; Pogacar Vingegaard Evenepoel C. Rodriguez Jorgens...

Denk dat 5 sprinters niet genoeg is Niels. Als 1 van die 5 uitvalt welke andere 5 stel je dan op met een sprint etappe? 

valowitz
NielsH97
Klopt, dat is bewust. Ik verwacht dat Vingegaard de tour wint mede doordat de tour in mijn ogen pas...

Klopt Niels want Pogi wint de Tour. En na de Tour wint hij ook de Olympische Spelen en het WK op de weg. 

valowitz
Feld
Niemand heeft het over MvdP...opvallend

MvdP gaat de hele Tour knechten en lead out spelen voor Philipsen 

Willempie94
valowitz
MvdP gaat de hele Tour knechten en lead out spelen voor Philipsen 

Heeft wel uitgesproken een etappe te willen winnen toch?

Voorwiel

Ik wil ook graag een touretappe winnen.

floda
Voorwiel
Ik wil ook graag een touretappe winnen.

Er is altijd 1 voorwiel als eerste

1 2 ... 26 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.