Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 27 ... 161 162
Lo Zar

https://cyclinguptodate.com/cycling/great-news-for-jonas-vingegaard-ahead-of-tour-de-france-he-is-able-to-work-on-the-time-trial-bike-and-it-doesnt-bother-him

(ik weet niet hoe je zo'n mooi linkje maakt hier, maar ik ga alvast maar knutselen aan een team met Jonas)

CLB

Zowel Bettiol als Carapaz gisteren hard gevallen en stappen vandaag niet meer op.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/25-week-voor-de-tour-ef-verliest-kopman-carapaz-en-bettiol-ook-mollema-geeft-op-in-zwitserland

dr klaas
Zitvlees
#641
Mvdp is toch in geen enkele touretappe dit jaar een zekerheid op resultaat? Zelfs in de gravel etapp...

Dat zeg ik ook,  Pedersen  Philipsen  Kristoff  Girmay Bling etc. 

NielsH97
valowitz
#646
Klopt Niels want Pogi wint de Tour. En na de Tour wint hij ook de Olympische Spelen en het WK op de...

En de vuelta wint hij ook ;)?

RappeEddy

Wat verwachten we van M Jorgenson als Jonas fit is en start? Super knecht? Of gaat hij zich mengen in de top 10?

ZK
RappeEddy
#655
Wat verwachten we van M Jorgenson als Jonas fit is en start? Super knecht? Of gaat hij zich mengen i...

In beide situaties kan Jorgenson veel punten opleveren. Als superknecht sprokkelt hij ook top 20's plus als Ving goed is ook nog teampunten. En eerste 2 weken kan Jorgenson sowieso kort in klassement staan.

RappeEddy
ZK
#656
In beide situaties kan Jorgenson veel punten opleveren. Als superknecht sprokkelt hij ook top 20's p...

Dus jij denkt aan een groter punten potentieel dan Buitrago bv. 

NOAD1912

Ving en Wout doen mee en doen dat echt niet op 80%, die zijn minimaal 95% met groeimogelijkheden naar 100%.. Iedereen met een team terug naar de tekentafel? Dat kan haast niet anders 😂 nee dit budget is niks te ruim, dat kan niemand meer beweren.

John Bon

Benieuwd wat de WVA kost zal zijn. 
Ik hoop/verwacht toch 4.5-5 mil. zodat er waarschijnlijk keuze zal moeten gemaakt worden bij Jasper/Pedersen/Wva 

floda

Ik zat mbt REV iedere keer te redeneren dat hij de 1e 2 weken zoveel punten pakt dat het altijd goede keus is, zeker omdat er ook altijd nog sloot punten voor witte trui bijkomen zelfs als hij op eind wegzakt. Maar als ik nu kijk hoeveel witte trui mannen er zijn die beter zouden kunnen klimmen het er toch gewoon 6 zijn: ayuso en rodri zeker, maar misschien ook nog wel jorgenson, gall, pidcock en buitrago, is het de vraag of hij zoveel punten gaat pakken voor wit.

 

NielsH97

Ik heb Buitrago maar twijfel wel steeds meer. In dit deelnemersveld gaat hij waarschinnlijk ergens rond positie 15 eindigen in de bergritten. 

ProScoritoManager
NielsH97
#661
Ik heb Buitrago maar twijfel wel steeds meer. In dit deelnemersveld gaat hij waarschinnlijk ergens r...

Hier hetzelfde gevoel. Was een van m'n eerste picks vanwege zijn zachte prijs, witte punten (+ ak) en ook nog eens goede punch. Maar ondertussen heeft hij het veld moeten ruimen voor een 500k optie om zo budget vrij te spelen voor mannen die in alle categorieën meer zekerheid bieden. Z'n tijdrit is echt wel een pijnpunt en in de Dauphine als 11e eindigen voorspelt weinig goeds voor de Tour.

Zul je ongetwijfeld zien dat hij daar aan het bijkomen was van hoogtestage en er in de Tour opeens staat...

KV
ProScoritoManager
#662
Hier hetzelfde gevoel. Was een van m'n eerste picks vanwege zijn zachte prijs, witte punten (+ ak) e...

Scorebordjournalistiek. 

Dan heb je Dauphine niet volledig uitgekeken. Niet dat hij er bij mij zeker instaat maar wat hij liet zien in de laatste 2 bergritten was toch niet slecht. 

John Bon

Ook wel boeiend om over na te denken in der Scoritopodcast. laatste sprintkans is rit 16 dus de vraag is wie rijd tot in Nice van de spurters. 

Pim Todcock
floda
#660
Ik zat mbt REV iedere keer te redeneren dat hij de 1e 2 weken zoveel punten pakt dat het altijd goed...

Gall is te oud. Ik denk dat de uitingen van PatLef hoop geven op verbetering van de klimbenen van REV. De eerste etappes hoeft hij alleen in de buurt te blijven en de tijdrit rijdt hij iedereen omver. Dan is het etappe 7-13 (7x) punten rapen.

ProScoritoManager
KV
#663
Scorebordjournalistiek.  Dan heb je Dauphine niet volledig uitgekeken. Niet dat hij er bij mij...

Zoals ik al zei, het zijn twijfels. De knoop is nog niet doorgehakt. Maar kijken naar die laatste 2 ritten getuigt wellicht nog meer van scorebordjournalistiek. Hij komt beide keren binnen met de Plus. Met alle respect voor het optreden van de Plus, maar als je kijkt welke klasbakken er in de Tour nog bijkomen heb je het dan inderdaad over een groepje dat rijdt voor p12-25. 
Maargoed, zoals ik al aangaf, er kan zeker nog ontwikkeling in zitten, die was in de Dauphine zelf al zichtbaar. Ik vind het persoonlijk alleen vaak lastig om in te schatten wie zich tot welk niveau ontwikkelt obv voorbereidingskoersen en daardoor dicht ik Buitrago minder zekerheid toe dan ik in eerste instantie deed. 

John Bon
ProScoritoManager
#666
Zoals ik al zei, het zijn twijfels. De knoop is nog niet doorgehakt. Maar kijken naar die laatste 2...

Zoals met alles. Hangt  af van wat de andere budget opties zijn. 

Pim Todcock

Er staat steeds dat de app is bijgewerkt, maar geen mutaties. Dat Matthews meedoet is al 7 dagen bekend en ook de Alpecin ploeg is bekend. Dit is geen tijd om de stagair een weekje vrij te geven!

Daan Brakenhoff
Pim Todcock
#668
Er staat steeds dat de app is bijgewerkt, maar geen mutaties. Dat Matthews meedoet is al 7 dagen bek...

Alles op het EK hé momenteel. Zal na de start hiervan vast bijgewerkt worden.

Derkus

Wie gaat er direct vanaf E1 voor de bollentrui?

NielsH97

Van Gils uit het team gehaald. Zit nu met de volgende aanvallers:

Hooggebergte: Gee en Ciccone

Heuvels: Gregoire en S. Williams

Daarnaast denk ik dat Buitrago uiteindelijk ook voor ritten gaat.

John Bon
NielsH97
#671
Van Gils uit het team gehaald. Zit nu met de volgende aanvallers: Hooggebergte: Gee en Ciccone Heu...

Haha ik heb net dezelfde renners erin geklikt 😂

John Bon

Ploegje in elkaar geklikt waar ik nu: 

7 klassement
5 Sprint
5 Aanvallers (punch en klim waarvan in klim er minstens 1 zomaar kan klassement zijn)

Nu is het wachten op de prijs van Bennet en Wva en zien of er nog wat pareltjes erbij komen. 


NOAD1912
John Bon
#672
Haha ik heb net dezelfde renners erin geklikt 😂

bijna iedereen heeft dezelfde aanvallers volgens mij.. pickrate boven 70-80%

Sjasfriet
NOAD1912
#674
bijna iedereen heeft dezelfde aanvallers volgens mij.. pickrate boven 70-80%

Hier geen Gregoire, Williams en Gee.

Zijn zo van die renners die je in de verkeerde etappes opstelt.

8 ak + ciccone in de bergritten

7 sprinters + 2 ak's in de vlakke etappes en dan nog 4 500k's die wel eens inzetbaar zijn in een overgangsetappe. Wss komt daar nog een Alpecin voor in de plaats om in te zetten als er een andere sprinter uitvalt.

1 2 ... 27 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.