In beide situaties kan Jorgenson veel punten opleveren. Als superknecht sprokkelt hij ook top 20's plus als Ving goed is ook nog teampunten. En eerste 2 weken kan Jorgenson sowieso kort in klassement staan.
Ik zat mbt REV iedere keer te redeneren dat hij de 1e 2 weken zoveel punten pakt dat het altijd goede keus is, zeker omdat er ook altijd nog sloot punten voor witte trui bijkomen zelfs als hij op eind wegzakt. Maar als ik nu kijk hoeveel witte trui mannen er zijn die beter zouden kunnen klimmen het er toch gewoon 6 zijn: ayuso en rodri zeker, maar misschien ook nog wel jorgenson, gall, pidcock en buitrago, is het de vraag of hij zoveel punten gaat pakken voor wit.
Hier hetzelfde gevoel. Was een van m'n eerste picks vanwege zijn zachte prijs, witte punten (+ ak) en ook nog eens goede punch. Maar ondertussen heeft hij het veld moeten ruimen voor een 500k optie om zo budget vrij te spelen voor mannen die in alle categorieën meer zekerheid bieden. Z'n tijdrit is echt wel een pijnpunt en in de Dauphine als 11e eindigen voorspelt weinig goeds voor de Tour.
Zul je ongetwijfeld zien dat hij daar aan het bijkomen was van hoogtestage en er in de Tour opeens staat...
Scorebordjournalistiek.
Dan heb je Dauphine niet volledig uitgekeken. Niet dat hij er bij mij zeker instaat maar wat hij liet zien in de laatste 2 bergritten was toch niet slecht.
Gall is te oud. Ik denk dat de uitingen van PatLef hoop geven op verbetering van de klimbenen van REV. De eerste etappes hoeft hij alleen in de buurt te blijven en de tijdrit rijdt hij iedereen omver. Dan is het etappe 7-13 (7x) punten rapen.
Zoals ik al zei, het zijn twijfels. De knoop is nog niet doorgehakt. Maar kijken naar die laatste 2 ritten getuigt wellicht nog meer van scorebordjournalistiek. Hij komt beide keren binnen met de Plus. Met alle respect voor het optreden van de Plus, maar als je kijkt welke klasbakken er in de Tour nog bijkomen heb je het dan inderdaad over een groepje dat rijdt voor p12-25.
Maargoed, zoals ik al aangaf, er kan zeker nog ontwikkeling in zitten, die was in de Dauphine zelf al zichtbaar. Ik vind het persoonlijk alleen vaak lastig om in te schatten wie zich tot welk niveau ontwikkelt obv voorbereidingskoersen en daardoor dicht ik Buitrago minder zekerheid toe dan ik in eerste instantie deed.
Hier geen Gregoire, Williams en Gee.
Zijn zo van die renners die je in de verkeerde etappes opstelt.
8 ak + ciccone in de bergritten
7 sprinters + 2 ak's in de vlakke etappes en dan nog 4 500k's die wel eens inzetbaar zijn in een overgangsetappe. Wss komt daar nog een Alpecin voor in de plaats om in te zetten als er een andere sprinter uitvalt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.