Mijn interpretatie van die vragen was dat Nasibal daar zijn twijfels bij heeft😅 of in ieder geval aanduidde dat dit geen Giro is. Inderdaad terechte vragen.
Mijn inschatting is dat Pogacar deze tour gaat winnen en al in het begin toe wil slaan omdat hij 1) de giro in de benen heeft dus de laatste week zal zijn overschot minder groot zijn en 2) zijn op papier grootste concurrent aan een race tegen de klok bezig is om op tijd fit te geraken. Etappe 1, 2 en 4 zijn etappes waar hij wat mij betreft bij de favorieten hoort. Teampunten gele trui, teampunten etappe, wellicht ook teampunten vanwege top 5 berg/sprint klassementen in de eerste week (en laatste week vanwege het niet uitrijden van sprinters?).
Knechten als Ayuso, Yates en Almeida zullen in dat scenario misschien ook niet zoveel kopwerk hoeven te doen. VLAB moet dan tijd terugnemen en het heft in handen nemen in de bergen. Dus ook een grote kans op eigen punten in bergetappes en het eindklassement.
Ik denk dat Blundy in dit geval eigen truipunten voor bedoelt voor de uae-ers.
Een Adam Yates kan bijvoorbeeld derde staan in AK, vierde in Berg. Staat Pogi in het geel op zo'n moment dan pakt Adam al 16 trui/teampunkta. Ayuso kan ook nog in het wit staan.
Zo kunnen ze links- en rechtsom flink harken. Ik neem dan ook 4 uae-ers mee. En dan niet achteraf iedereen huilie-huilie dat dat geen leuke tactiek is.
Als Pidcock zo blijft klimmen is ie ondanks zijn leeftijd, sprint en daalcapaciteiten toch geen garantie voor goede uitslagen in etappes 1, 2 en 4.
En met o.a. Evenepoel, Jorgenson, Rodrigues, Buitrago en Ayuso ook van de partij kan je hem ook niet opschrijven voor de witte trui.
Maar de kans dat hij in groene trui rijdt na etappe 16 is bij Philipsen mega groot, dus voor die uitspraak ga je hem niet thuislaten. Dan eerder Pedersen, die op OS ook weer wil vlammen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.