Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 28 ... 161 162
albert n

Machtsvertoon van UAE vandaag. En de 2 die erachter kwamen zijn lekker geprijsd.

John Bon
Sjasfriet
#675
Hier geen Gregoire, Williams en Gee. Zijn zo van die renners die je in de verkeerde etappes opstelt...

Imo zijn die 3 net renners waar je perfect kunt zeggen waar en wanneer ze gaan proberen scoren. 

Blundy
martijncr
#585
En wat zijn jouw bespiegelingen op je eigen gestelde vragen? :)

Mijn interpretatie van die vragen was dat Nasibal daar zijn twijfels bij heeft😅 of in ieder geval aanduidde dat dit geen Giro is. Inderdaad terechte vragen.

Mijn inschatting is dat Pogacar deze tour gaat winnen en al in het begin toe wil slaan omdat hij 1) de giro in de benen heeft dus de laatste week zal zijn overschot minder groot zijn en 2) zijn op papier grootste concurrent aan een race tegen de klok bezig is om op tijd fit te geraken. Etappe 1, 2 en 4 zijn etappes waar hij wat mij betreft bij de favorieten hoort. Teampunten gele trui, teampunten etappe, wellicht ook teampunten vanwege top 5 berg/sprint klassementen in de eerste week (en laatste week vanwege het niet uitrijden van sprinters?).

Knechten als Ayuso, Yates en Almeida zullen in dat scenario misschien ook niet zoveel kopwerk hoeven te doen. VLAB moet dan tijd terugnemen en het heft in handen nemen in de bergen. Dus ook een grote kans op eigen punten in bergetappes en het eindklassement. 

KV
Blundy
#678
Mijn interpretatie van die vragen was dat Nasibal daar zijn twijfels bij heeft😅 of in ieder geval a...

Top 5 berg/puntenklassement levert niet zoveel teampunten op volgens mij

Lo Zar

Ik denk dat Blundy in dit geval eigen truipunten voor bedoelt voor de uae-ers. 
Een Adam Yates kan bijvoorbeeld derde staan in AK, vierde in Berg. Staat Pogi in het geel op zo'n moment dan pakt Adam al 16 trui/teampunkta. Ayuso kan ook nog in het wit staan. 
Zo kunnen ze links- en rechtsom flink harken. Ik neem dan ook 4 uae-ers mee. En dan niet achteraf iedereen huilie-huilie dat dat geen leuke tactiek is.

Zitvlees
Lo Zar
#680
Ik denk dat Blundy in dit geval eigen truipunten voor bedoelt voor de uae-ers. Een Adam Yates k...

Maar ze kunnen niet allemaal bovenin het klassement staan lijkt me? 1-4 uae? 

LinksafBijDeMolen

Ik zie dat Teunissen voor Gerben eindigt in de Belgium tour. Raakten ze elkaar kwijt in de sprint of was Mike kopman? En is hij voor slechts 500k misschien wel de meest interessante man van intermarché?

Laatst gewijzigd
ZK
LinksafBijDeMolen
#682
Ik zie dat Teunissen voor Gerben eindigt in de Belgium tour. Raakten ze elkaar kwijt in de sprint of...

Niet dagdromen, Teunissen is niets meer dan een leadout, zo ook vandaag.

Laatst gewijzigd
LinksafBijDeMolen
ZK
#683
Niet dagdromen, Teunissen is niets meer dan een leadout, zo ook vandaag.

Het is niet dat ik veel van Teunissen verwacht in de tour, maar eerder dat ik twee sprinters van 2.5m en 1.5m met gedeeld kopmanschap erg oninteressant vind. 

NielsH97

Heerlijk zou zijn als Pogi er doorheen zakt in de 3de week en iedereen met 4 UAE'ers baalt. Hahaha

Team Visma!!

Sjasfriet
NielsH97
#685
Heerlijk zou zijn als Pogi er doorheen zakt in de 3de week en iedereen met 4 UAE'ers baalt. Hahaha...

In tegenstelling tot de giro zijn de 3 duurste uae mannen achter pogi gewoon ook solid materiaal om punten te pakken en hoog te eindigen.

Alucard

Als Pidcock zo blijft klimmen is ie ondanks zijn leeftijd, sprint en daalcapaciteiten toch geen garantie voor goede uitslagen in etappes 1, 2 en 4.

En met o.a. Evenepoel, Jorgenson, Rodrigues, Buitrago en Ayuso ook van de partij kan je hem ook niet opschrijven voor de witte trui.

Laatst gewijzigd
valowitz
NielsH97
#654
En de vuelta wint hij ook ;)?

Klopt 

valowitz
John Bon
#664
Ook wel boeiend om over na te denken in der Scoritopodcast. laatste sprintkans is rit 16 dus de vraa...

Denk alleen de top-3 na rit 16. De rest gaat dan waarschijnlijk naar huis 

valowitz
John Bon
#659
Benieuwd wat de WVA kost zal zijn. Ik hoop/verwacht toch 4.5-5 mil. zodat er waarschijnlijk keu...

Luisterend naar de Scorito podcast gaat WvA 4.5mio kosten 

Ragnar Lolbroek
valowitz
#690
Luisterend naar de Scorito podcast gaat WvA 4.5mio kosten 

Dan wordt het kiezen tussen Wout en Mads. Of ergens anders concessies doen. Jasper heeft al aangegeven gewoon weer voor groen te gaan.

Ragnar Lolbroek
valowitz
#690
Luisterend naar de Scorito podcast gaat WvA 4.5mio kosten 

Dan wordt het kiezen tussen Wout en Mads. Of ergens anders concessies doen. Jasper heeft al aangegeven gewoon weer voor groen te gaan.

valowitz
NielsH97
#685
Heerlijk zou zijn als Pogi er doorheen zakt in de 3de week en iedereen met 4 UAE'ers baalt. Hahaha...

Gelukkig neem ik 4x UAE en 4 x VLAB mee 

valowitz

Lees nu ergens dat Majka waarschijnlijk de plaats gaat innemen van Ayuso. We gaan weer even door met puzzelen.....

ZK
valowitz
#694
Lees nu ergens dat Majka waarschijnlijk de plaats gaat innemen van Ayuso. We gaan weer even door met...

Waar lees je dit? Ben benieuwd!

Daan Brakenhoff
Ragnar Lolbroek
#692
Dan wordt het kiezen tussen Wout en Mads. Of ergens anders concessies doen. Jasper heeft al aangegev...

Maar ook dat hij wellicht niet uit gaat rijden als hij niet in het groen rijdt... 

ZK
Daan Brakenhoff
#696
Maar ook dat hij wellicht niet uit gaat rijden als hij niet in het groen rijdt... 

Maar de kans dat hij in groene trui rijdt na etappe 16 is bij Philipsen mega groot, dus voor die uitspraak ga je hem niet thuislaten. Dan eerder Pedersen, die op OS ook weer wil vlammen

Laatst gewijzigd
Zitvlees
ZK
#695
Waar lees je dit? Ben benieuwd!

Zonder ayuso lijkt a.yates toch de laatste man voor pogi? Alhoewel Almeida ook niet slecht is

VincentK
valowitz
#694
Lees nu ergens dat Majka waarschijnlijk de plaats gaat innemen van Ayuso. We gaan weer even door met...

Als het niet is om de zaak op stelten te zetten, doe dan aan bronvermelding.

dephazz
Ragnar Lolbroek
#692
Dan wordt het kiezen tussen Wout en Mads. Of ergens anders concessies doen. Jasper heeft al aangegev...

Kooij is ook nog een kanshebber voor plekje in de selectie. In dat geval is Van Aert geen optie voor zoveel geld.

1 2 ... 28 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.