Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 29 ... 161 162
Kevin Daniels

Is Van Aert niet alleen interessant als hij daadwerkelijk aangeeft zich in de sprints te mengen en daardoor eventueel voor groen te gaan? 

Denk dat je met dat bedrag (mocht hij inderdaad 4,5 miljoen worden) andere mogelijkheden hebt om je sprintteam en/of aanvalsteam te versterken. 

Mocht hij echter aan gaan geven er echt werk van te willen maken, zichzelf testen met het oog op de OS, dan kan het zeker een verschilmaker in positieve zin worden.

Ben Nihilisty
Kevin Daniels
#701
Is Van Aert niet alleen interessant als hij daadwerkelijk aangeeft zich in de sprints te mengen en d...

Ik ben echt fan van Van Aert, maar ik sluit me wel bij je aan ja. Voor 4.5M neem ik 'm helaas (in dit al relatief zeldzaam krappe budget) niet mee, tenzij hij uitspreekt voor groen te gaan. Drie en een halve keer in een vluchtetappe, twee sprints en wat knechtwerk krijgt 'ie bij mij geen truitje voor. 

ProScoritoManager

En zelfs als hij dat aangeeft, is Philipsen niet alsnog een grotere kanshebber voor het groen? Waardoor er dus een grote kans bestaat dat Wout afstapt na rit 16 (heb het niet gecheckt, maar ik neem aan dat Wout naar de OS gaat)? 

John Bon

Aan de andere kant. Als Vinegaard niet top is en Wout kan gewoon lekker zijn ding gaan doen... 
Bovendien als hij 100% is, is hij voor mij topfavoriet voor de eerste gele trui. 


Alucard
John Bon
#704
Aan de andere kant. Als Vinegaard niet top is en Wout kan gewoon lekker zijn ding gaan doen... ...

Dat lijkt me zelfs voor een 100% fitte Wout veel te veel gevraagd. Ik denk dat Pogacar in etappe 1 de Giro-handrem eraf haalt en de wereld gaat laten zien hoe ongelooflijk veel beter hij is dan de rest op dit terrein. Roglic, Remco, Yates, Vlasov kunnen misschien volgen...in groepje 2 op gepaste afstand. Wout komt veel later pas. Net als Mathieu.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Maar of hij 100% zal zijn, krijgen wij vast niet vooraf te horen. En of hij gewoon lekker zijn ding mag gaan doen ook niet. Dat zou je wellicht kunnen concluderen als Vingegaard niet meedoet. Maar in dat scenario is hij voor 4.5M toch veel te duur om als allround aanvaller met twijfels omtrent vorm mee te nemen? Dat gaan namelijk ook een hele hoop nulpunters in je dagselectie worden omdat hij in principe overal kan scoren, maar dat natuurlijk niet daadwerkelijk overal gaat doen.

Edit: En dat is nog afgezien van ons meningsverschil omtrent het verloop en de favorieten van etappe 1.

Laatst gewijzigd
valowitz
ZK
#695
Waar lees je dit? Ben benieuwd!

Zag het op FB 

Niballie
ProScoritoManager
#703
En zelfs als hij dat aangeeft, is Philipsen niet alsnog een grotere kanshebber voor het groen? Waard...

In een van de vele interviews met medewerkers van de ploeg werd zelfs al gesuggereerd dat Wout misschien wel eerder af kon gaan stappen als dat beter was met het oog op de OS.

Alucard

Wout is bij al zijn eerdere deelnames wel een puntenmagneet gebleken, ook in een dienende rol en ook als hij eerder afstapte (zoals vorig jaar). Heeft het vermogen om elke dag mee te strijden om een top 10 klassering en bezit ook de mentaliteit om daar iedere keer opnieuw voor te gaan. Zal punten pakken in tijdritten, sprintetappes, puncheursaankomsten, de gravelrit en bergetappes...

Alleen als Kooij én Vingegaard beiden van de partij zijn wordt het twijfelachtig. 

Laatst gewijzigd
Arne Riis
Niballie
#708
In een van de vele interviews met medewerkers van de ploeg werd zelfs al gesuggereerd dat Wout missc...

Was ik Wout, dan zou ik voor het Pyreneeëntweeluik afstappen. Een mooie tijdrit gehad om te oefenen, wat geknecht voor Vingegaard, misschien een paar sprintjes meepakken, wat koershardheid opgedaan en dan lekker warmgereden naar de Spelen. Die bergen doen we volgend jaar wel weer.

Nu ben ik Wout niet, maar toch.

Ik neem hem voor 2.5 miljoen of meer niet mee.

Laatst gewijzigd
Willempie94

Wordt wel weer last minute veel puzzelen als er pas zolaat duidelijkheid komt vanuit Visma... Wel of niet Vingie, Aert en Kooij... 

Verwacht een hoop stres en last minutes keuzes hier haha

John Bon

Ik snap al de terughoudendheid over Wva hoor. Vandaar ook dat ik zeg enkel als ik weet dat hij 100% is.  Maar als ik moet kiezen tussen een 6 miljoen van Vinegaard en een 4.5 voor WVA... das toch een gezonde discussie lijkt me.

Maar dat het een verschilmaker is lijkt me duidelijk. 

En over rit 1. Er zomaar vanuit gaan dat Pogi daar alles uit elkaar ranselt zou ik toch niet zijn. 
En Wva in topvorm heeft al podium gereden in L-B-L dus hem zomaar uitvlakken zou ik ook niet doen. (al moet ik toegeven dat ik de rit maar half heb bekeken en nu zijn de lengte en opvolging van die hellingen toch iets heftiger dan ik in mijn hoofd had :D) 


vincor
Arne Riis
#710
Was ik Wout, dan zou ik voor het Pyreneeëntweeluik afstappen. Een mooie tijdrit gehad om te oef...

Er wordt al volop gespeculeerd over het al dan niet uitrijden van de TdF door een aantal renners. Daar wil nog wel een renner aan toevoegen:  Evenepoel.

Laatste dag van de TdF is 21 juli. De Olympische tijdrit is 27 juli. Aangezien hij niet voor de overwinning in de TdF zal strijden ( dat zal een onemanshow van Pogi worden, zeker als Jonas niet mee zal doen ), denk ik dat hij in de 3e week van de TdF zal afstappen om zich helemaal op de Olympische tijdrit te focussen.

tol100

Denk dat ik dit jaar van de grote 4 alleen Pogi en Roglic meeneem

ProScoritoManager
vincor
#713
Er wordt al volop gespeculeerd over het al dan niet uitrijden van de TdF door een aantal renners. Da...

Hoewel je zeker een punt hebt, is het wel een andere situatie dan vergeleken met de renners die hiervoor genoemd zijn. Hiervoor ging het over sprinters die niet in het groen rijden. Voor hen is er na etappe 16 geen eer meer te behalen (afgezien van een halve kans in etappe 18 voor de echt goed klimmende sprinters). Voor Evenepoel kan de afsluitende tijdrit sowieso een doel zijn, maar er zijn ook scenario's denkbaar waarin de bergtrui, de witte trui of een top5 AK nog redenen zijn om uit te rijden (in mijn optiek genoemd in volgorde van waarschijnlijkheid).

vincor
ProScoritoManager
#715
Hoewel je zeker een punt hebt, is het wel een andere situatie dan vergeleken met de renners die hier...

Afsluitende tijdrit / bergtrui / witte trui / top5 AK zie ik niet als een reden om niet af te stappen in de 3e week.  Alles voor de Olympische tijdrit!!    ( volgend jaar weer een TdF )

valowitz
Alucard
#705
Dat lijkt me zelfs voor een 100% fitte Wout veel te veel gevraagd. Ik denk dat Pogacar in etappe 1 d...

Dat denk ook @Alucard. Pogi pakt geel en de bolletjes in E1 en staat die 2 truien niet meer af tot aan Nice. Ik neem Yates, Almeida en Ayuso mee voor het wit en een bende team punten. 

albert n

Komen er nog renners aan in Nice? Iedereen heeft het maar over afstappen maar het is wel Le Tour de France.

valowitz
tol100
#714
Denk dat ik dit jaar van de grote 4 alleen Pogi en Roglic meeneem

Ik neem alleen Pogi en Bingo mee van de grote 4 

ProScoritoManager
vincor
#716
Afsluitende tijdrit / bergtrui / witte trui / top5 AK zie ik niet als een reden om niet af te stappe...

Daarom begon ik ook met benoemen dat je zeker een punt hebt, om daarna nuance aan te brengen.
Iedere speler zal voor zichzelf moeten opmaken hoe groot hij de kans op voortijdig afstappen van renner X acht. Maar als Remco zelf vooraf benoemt dat top5 een uitslag zou zijn waarmee hij achteraf tevreden mee kan zijn, dan neem ik toch aan dat hij top5 in Nice bedoelt en niet top5 voordat de laatste 2 bergetappes + afsluitende tijdrit verreden zijn. 

Pim Todcock

Ik ws Pog-REV, vertrouwen in de tijdrit voor wit. Roglic valt elke 4 ritten en Bingo gaat pas laat punten pakken.

tol100

Denk dat de teampunten van uea misschien wel 400 + wordt

tol100
Pim Todcock
#721
Ik ws Pog-REV, vertrouwen in de tijdrit voor wit. Roglic valt elke 4 ritten en Bingo gaat pas laat p...

Ja maar REV gaat ook nii veel punten aan het begin pakken wss pas van etappe 7 als die niet al etappe 4 gelost wordt

tol100

Zijn er mensen die Bernal meenemen die heeft na zijn val nog nooit gepresteerd

tol100
valowitz
#717
Dat denk ook @Alucard. Pogi pakt geel en de bolletjes in E1 en staat die 2 truien niet meer af tot a...

Ga denk ik hetzelfde doen alleen dan geen Ayuso maar dan Soler denk dat die een soort WVA rol krijgt in de berg etappes

1 2 ... 29 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.