Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 30 ... 161 162
valowitz
tol100
#725
Ga denk ik hetzelfde doen alleen dan geen Ayuso maar dan Soler denk dat die een soort WVA rol krijgt...

tol100 good shout! 👍🏻

valowitz

Iemand een idee wat Kooij gaat kosten als hij naar de Tour gaat?

dr klaas

Blijf mooi van mijn teampje af nog 2,5 week,  Vinegaard en v Aert zijn te grote vissen die de keuzes zeer zullen beïnvloeden (Wat ik toejuch).  Vorig jaar qua sprint bijna altijd 15 dezelfde namen.  Daarvan wil ik er dit jaar toch 7  hebben.

berggie1987
tol100
#723
Ja maar REV gaat ook nii veel punten aan het begin pakken wss pas van etappe 7 als die niet al etapp...

De eerste 2 etappes zijn toch op het lijf van Remco geschreven? Dat hij er in het hooggebergte doorheen zakt wil ik wel geloven. Maar ik het zwaardere heuvelwerk heeft hij zich toch al vaak bewezen? 

tol100
berggie1987
#729
De eerste 2 etappes zijn toch op het lijf van Remco geschreven? Dat hij er in het hooggebergte doorh...

Ja maar denk eerder dat ze met groep van 20 á 30 man aankomen en dan in sprint gaat REV niet hoger eindigen dan 10de als die uberhaupt meesprint. Denk als eendagskoers is het op zijn lijf geschreven in grote ronde niet

Willempie94
Pim Todcock
#721
Ik ws Pog-REV, vertrouwen in de tijdrit voor wit. Roglic valt elke 4 ritten en Bingo gaat pas laat p...

Leuk om te zien dat mensen toch echt verschillende keuzes gaan maken w.b.d. top 4:) ben benieuwd of het alleen zand strooien is of dat mensen die keuze dan ook daadwerkelijk gaan maken.

Kevin Daniels
tol100
#730
Ja maar denk eerder dat ze met groep van 20 á 30 man aankomen en dan in sprint gaat REV niet...

Waarom zou Evenepoel niet meesprinten als hij bij de beste 20 zit? Dit doet hij toch ook in de kleinere rittenkoersen voor een toppositie in zo'n etappe? 

Denk dat hij juist mee gaat sprinten om ervoor te zorgen dat hij een goede uitgangspositie (evt. wat boni's te pakken) heeft voor etappe 7 in de tijdrit. Dan zou hij zelfs in etappe 4 een tiental seconden mogen verliezen, mocht hij er daar door heen zakken. 

tol100
Kevin Daniels
#732
Waarom zou Evenepoel niet meesprinten als hij bij de beste 20 zit? Dit doet hij toch ook in de klein...

Evenepoel gaat niet in een sprint winnen van mannen zoals Pogi, Roglic, van Gils Pidcock etc.. Dus ik denk dat hij tot etappe 7 maar 20 witte trui punten bij elkaar gaat fietsen en dan mischien 45 punten van de uitslagen in etappe 1 en 2,4. Als je daarentegen een Roglic neemt die haalt waarschijnlijk in etappe 1 en 2 rond de 75 punten + nog ak punten dus ook rond de 20  en dan ook etappe 4 er bij wat ook wel 30+ punten wordt dan heb 155 tegen 75 

ProScoritoManager
tol100
#733
Evenepoel gaat niet in een sprint winnen van mannen zoals Pogi, Roglic, van Gils Pidcock etc.. Dus i...

Maar als Remco de schade beperkt houdt en uithaalt in de tijdrit kan hij zomaar 16 truipunten per rit pakken tot in ieder geval etappe 14. Wat zet Roglic daar tegenover?

tol100
ProScoritoManager
#734
Maar als Remco de schade beperkt houdt en uithaalt in de tijdrit kan hij zomaar 16 truipunten per ri...

Zie REV niet 40 á 50 sec goed maken op Pogi dus geel haalt die niet dus denk 14 punten Roglic. staat denk ik 2de of 3de in bergtrui dus 6 of 4 punten plus 3/4de in ak dus maximaal 12 pt minimaal 8 dan red REV het ook niet qua punten

Laatst gewijzigd
nasibal
tol100
#735
Zie REV niet 40 á 50 sec goed maken op Pogi dus geel haalt die niet dus denk 14 punten Roglic...

Waar gaat volgens jou Pogi die "40 a 50" seconden eerst pakken op Remco volgens jou? :) 

tol100
nasibal
#736
Waar gaat volgens jou Pogi die "40 a 50" seconden eerst pakken op Remco volgens jou? :) 

Etappe 4 en boni's

BigMig
tol100
#733
Evenepoel gaat niet in een sprint winnen van mannen zoals Pogi, Roglic, van Gils Pidcock etc.. Dus i...

Ik zou niet weten waarom Evenepoel in een sprint niet voor Roglic zou kunnen eindigen.

Alucard

Ik zie Remco de laatste week er wel totaal doorheen zakken t.o.v. klimmers als Vingegaard, Rodriguez, Buitrago, Bernal etc. Maar de eerste twee weken liggen hem erg goed. 

KV
Alucard
#739
Ik zie Remco de laatste week er wel totaal doorheen zakken t.o.v. klimmers als Vingegaard, Rodriguez...

Dan heb je wel veel vertrouwen in Buitrago om hem in zo'n rijtje te zetten. 

Pirata
tol100
#737
Etappe 4 en boni's

Etappe 4 is toch helemaal niet zo bijzonder? Ze beklimmen hem vanaf de 'makkelijke' kant en daarna is het nog bijna 20KM dalen richting de finish. Nooit dat REV hier veel tijd gaat verliezen, als hij hier al tijd gaat verliezen.

Denk dat mensen met 3/4 UAE'ers wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen 😅

KV

Op die manier zal Maxim toch geen geel pakken in 1 of 2...

nasibal
tol100
#737
Etappe 4 en boni's

Etappe 4 is vals plat (bron: zelf meermaals beide kanten van de Galibier gefietst). Als Remco daar tientallen seconden gaat verliezen op Pog is Remco gewoon uberhaupt niet goed. 

Bonis lijkt me ook sterk. Etappe 1 kan Pog winnen, maar kan er ook zomaar uitgesprint worden op de vlakke uitkomt. 2 kan alle kanten op, 4 kan ook een vlucht de boni's wegkapen en 3,5 en 6 zijn massasprints. 

floda
KV
#742
Op die manier zal Maxim toch geen geel pakken in 1 of 2...

Nee van absolute zekerheid naar op de wip in mijn team. Dacht dat hij wel echt kans maakte in de geweldige vorm van dit jaar. Maar die is in Zwitser ver te zoeken. Nou dat zijn miljoen plus een opvullen maar aan 2 x 750 punchers besteden 

berggie1987

Puur en alleen voor de team punten zou ik niet zo snel voor 3 of 4 uae mannen gaan. Punt is echter wel dat er enorme klasbakken bij uae zitten die normaal veel eigen punten moeten kunnen rijden.

Vraag is hoe de race verloopt en hoeveel eigen punten ze zullen halen.

Blundy

Pedersen kost 4,5 miljoen, maar hij kwam er verleden jaar niet aan te pas in de eerste 3 sprints (9e,10e,10e). Hij is misschien wel gegroeid dit jaar.

Ik weet nog niet wat ik ermee doe maar ik heb moeite om 7 top 10 waardige sprinters te halen met hem in mijn team. Het is volgens mij het overwegen waard om hem niet te nemen. Zeker aangezien je hem eigenlijk nooit captain maakt met Philipsen in normale doen

Laatst gewijzigd
Sean Chiappucci

Heren #martijncr en #nasibal

Naar aanleiding van de vriendelijke suggestie voor gratis hulp bij de tourpoel  dankzij het spandoek met groeten, wil ik bij deze graag even cashen 😉😄 en stuur ik jullie bij deze mijn eerste idee voor de tour de France ploeg.

Op dit moment denk ik aan het volgende team;

8xAK

5xsprint

5x aanvallers, en

2 knechten,

Wel te weten;

Pogi, Evenepoel, Roglic, Ayuso, Rodriguez, Jorgensen, Buitrago, Leknessund.

Philipsen, Pedersen, De Lie, Coquard, Van Poppel.

Ciccone, Van Gils, Gee, Cort, Gregoire.

Van Wilder, Page.

Laat Vingegaard en WVA er bewust uit, die kunnen volgens mij gewoon niet (lang genoeg) goed zijn om een redelijk aantal punten te halen.

Pogi, Rodriguez, Buitrago, Philipsen, Pedersen, Ciccone en Gee zijn voor mij onaantastbaar.

Waarom ben ik nog niet overtuigd van mijn team ?

1) opnieuw een Giro scenario met een dominante UAE ploeg, dus minstens 2 ploegmakkers nodig

2) heb het gevoel dat ik 1 wellicht 2 B sprinters te kort kom. Maar waar te snijden ?

FOMOs: Pidcock, Bauhaus, A Yates.

Zit eraan te denken om Jorgensen (+ ?) op een of andere manier in te ruilen voor A Yates en Pidcock.

Wat vinden jullie hier van als ik vragen mag ?

 

 

KV
Sean Chiappucci
#747
Heren #martijncr en #nasibal Naar aanleiding van de vriendelijke suggestie voor gratis hulp bij de...

Te weinig sprinters (waarbij je mister Danny bezwaarlijk een sprinter kan noemen) en teveel aanvallers (ook Leknessund zal een aanvaller zijn) met ook weinig verwachtingen op punten van de 500k mannen. 

Canyon72
Blundy
#746
Pedersen kost 4,5 miljoen, maar hij kwam er verleden jaar niet aan te pas in de eerste 3 sprints (9e...

Als Van Aert meegaat zal ik Pedersen moeten thuislaten vrees ik.

valowitz
Sean Chiappucci
#747
Heren #martijncr en #nasibal Naar aanleiding van de vriendelijke suggestie voor gratis hulp bij de...

Roglič en Ayuso er uit, A.Yates en Almeida er in en dan heb je nog 3 mio over voor iets anders

1 2 ... 30 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.