Almeida en Yates willen niet voor klassement gaan.....
Ik heb ook best verwachtingen van Pidcock, maar ik wil ook vermijden om renners in mijn team te hebben die een week voor tijd afstappen met het oog op de Olympische Spelen.
Dat maakt de afweging voor Pidcock, maar ook voor een aantal andere renners, toch een lastige
Powless was 2 jaar geleden een (sub)topper in wording en was in de Dauphine weer goed bezig. Maar (uit)gevallen. In vorm zou ik hem zo willen hebben en dan weet je ook nog wel ongeveer -itt bij Healy- wanneer je hem op moet stellen. Bettiol stond erin voor het eerste weekend -iemand had uitgevonden dat het eerste weekend voor hem een thuiswedstrijd is en dat motiveert natuurlijk- maar geloof dat ik ergens gelezen heb dat hij tegenslag heeft gehad (val of ziek ofzo). Dus misschien Powless, en Bettiol als de centen op zijn.
Dat was natuurlijk een lekker pakkende kop op IDL, maar als je het artikel zelf gelezen had dan zou je geweten hebben dat het een verzinsel uit de dikke duim van de auteur was.
Inderdaad, dit is al dag 11 dat Bling op de lijst staat! Normaal zijn ze wat reactiever. Minder dan twee weken tot de grand depart. Misschien is de stagair te druk bezig met scori pro.
Je zegt het goed, nog bijna 2 weken dus tijd zat om te puzzelen. Het echte puzzelen vindt toch pas plaats de laatste 3-4 dagen (wanneer dit topic weer ontploft).
Geniet maar eerst van het EK ;)
Nu het EK begonnen is (en we zien wel verder hoe dat loopt) kan de focus weer naar de Tour.
Mooi parkoers, maar helaas dat Poga gewoon gaat winnen. Zelfs een fitte Vingegaard lijkt het me door gebrek aan wedstijdritme te moeten afleggen tegen deze held.
Ondanks dat ik Ayuso echt heel goed vind, lijkt het mij de derde in de pickorde. Yates zal de tweede man zijn, daar ga ik helemaal vanuit.
Ayuso is duurder en kan natuurlijk voor het Jongerenklassement gaan, maar als je kijkt naar zijn uitslagen na de Tirreno, dan houdt het niet over. In Romandie zakte hij er doorheen en natuurlijk viel hij in de Dauphine, maar was zijn tijdrit ook niet briljant (mogelijk ziek). Ook in de vuelta vorig jaar was het uiteindelijk ook niet heel denderend.
Is hij dan dat miljoen tov een rodrigues wel waard? Dit rijdt een minstens zo'n mooi seizoen en is kopman. Al mist die natuurlijk alle truipunten van Poga.
Lijkt me dat Remco vanaf rit 7 in de jongerentrui rijdt, dus pas vanaf 14 kan Ayuso daarvan profiteren.
Enfin, merk ook dat dit een betoog is waarbij ik mezelf wil overtuigen, maar voorlopig als ploeggenoot van Poga gaat enkel yates mee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.