Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 36 ... 161 162
NielsH97

Nieuw team erin geklikt. Wat is jullie mening? Twijfel zelf nog enorm... Mis toch nog 1 a 2 renners voor het hooggebergte.

AK:

Pogacar

Vingegaard

A. Yates

C. Rodriguez

M Jorgenson

Almeida

Mas

Buitrago

Sprint:

Philipsen

Pedersen 

De Lie

Coquard

Bauhaus 

Bennett

Kragh Andersen (Philipsen)

Dillier (Philipsen)

Aanval:

Gee

Gregoire

Williams

Bettiol

 

 

TheBest

@NielsH97 mooi team man. Ik overweeg bijna zo'n zelfde team. Hier en daar een andere naam maar wel ook deze verdeling. Wel hou ik nog een slag om de arm wat betreft WVA. Mocht die fit genoeg zijn en uitspreken dat die meesprint, evt voor groen gaat en de tijdritten 100% gaat overweeg ik toch hem mee te nemen i.p.v. misschien wel Pedersen. Verdeling is denk ik prima. Zo'n Gee kan je bijna elke bergetappe ook wel opstellen. Verder kun je ipv Williams nog wel een Vauquelin overwegen om wat meer smaakjes voor de bergetappes/tijdrit te hebben.

dr klaas

@Niels , buiten 2x teamgenoten van Philipsen (hooguit 1 of  meest waarschijnlijk een budgetsprinter) staan ze allemaal op mijn top 45 lijstje.   

Georgeske

Ik zie de naam van Van Wilder niet vaak voorbijkomen. Is dat geen optie voor 750k?

Boem is Ho

Jawel, vrij goedkoop.

NielsH97
dr klaas
#878
@Niels , buiten 2x teamgenoten van Philipsen (hooguit 1 of  meest waarschijnlijk een budgetspri...

Ik zie Philipsen wel 5 sprints winnen. Dan heb je meer aan 2 knechten dan aan 2 750k sprinters, althans dat is mijn mening.

Niet te weinig AK mannen?

NielsH97
TheBest
#877
@NielsH97 mooi team man. Ik overweeg bijna zo'n zelfde team. Hier en daar een andere naam maar wel o...

Eens voor mij precies hetzelfde, heb Vauquelin ook overwegen maar op WT niveau is hij nog geen zekerheidje in mijn ogen. Twijfel wel over de maar 8 of 9 AK mannen..

tol100

Iemand ideen over formolo zou die voor bergtrui gaan?

 

HaagseHaas

Teampje zonder Roglic en Vingegaard vanwege duur/onzeker, zoiets is best een optie misschien.

Pogacar, EVP, A.Yates, Rodriguez, Pidcock, S.Yates, Mas, Carapaz
Philipsen,Pedersen, De Lie, Coquard, Bauhaus, Cavendish, Van den Berg
Van der Poel, Johannessen, Van Gils, Teuns, Herrada

MightySosa

Na jaren afwezigheid ben ik weer terug! Vond het altijd mega gezellig om mee te discussiëren, maar soms werd het nogal verstoord door de eendagsvliegen. Maar nu ik weer tijdelijk in Europa ben, kan ik mij weer mengen met de discussies. 

om maar meteen in te haken op je team @HaagseHaas. Is MvdP echt nodig? Ik zie hem in twee etappes de favoriet, maar voor de rest alleen als lead-out voor JP. En met Pidcock heb je al iemand die hetzelfde kan en die ik op meerdere etappes zie gaan. 

HaagseHaas
MightySosa
#885
Na jaren afwezigheid ben ik weer terug! Vond het altijd mega gezellig om mee te discussiëren, m...

Van der Poel blijft een gokje inderdaad, maar als hij wel 2-3 etappes aanvalt en hoog eindigt en/of wint (welke kans groot is) + teampunten + een paar puntjes als leadout haalt hij die punten wel. Pidcock haalt zijn punten ook wel als je hem nergens kopman maakt.   Maar inderdaad misschien een andere AK renner voor Pidcock, of VdP niet kiezen en nog meer investeren in sprinters is ook een optie.   Maar het punt is dat je heel erg veel opties hebt en bv alle topsprinters mee kan nemen als je 2 van de 3 twijfelachtige AK toppers thuis durft te laten.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
HaagseHaas
#884
Teampje zonder Roglic en Vingegaard vanwege duur/onzeker, zoiets is best een optie misschien.Pogacar...

Dan laat je Vini en Roglic thuis en dan nog zoveel plek/budget voor onzekere AK mannen uit dat 2M segment? Ik beschouw zelf daar een Almeida en Jorgenson als veel zekerdere punten scoorders. Ik zou mvdp thuis laten om daar budget voor vrij te spelen. 

HaagseHaas
ProScoritoManager
#887
Dan laat je Vini en Roglic thuis en dan nog zoveel plek/budget voor onzekere AK mannen uit dat 2M se...

Naar mijn mening zijn sommige van die 2m renners niet meer onzeker dan Roglic en Vingegaard op dit moment.  Ook Almeida is niet zeker zolang niet duidelijk is wat zijn rol is terwijl er echt niet zoveel teampunten naar UAE zullen gaan als in de Giro. Dan leveren de 2m kopmannen die gewoon in meerdere etappes bij de eerste 10 zullen zitten en echt gewoon kans maken op een top 5 misschien wel meer punten op.  Jorgenson zie ik al helemaal niet als zeker. Zal vast een keertje in de aanval gaan, maar die toch gaat echt geen top 10 AK rijden als hij een dienende rol voor een niet optimale Vingegaard heeft.

Laatst gewijzigd
MightySosa
HaagseHaas
#886
Van der Poel blijft een gokje inderdaad, maar als hij wel 2-3 etappes aanvalt en hoog eindigt en/of...

Ik neem zelf maar 2 van de 4 mee momenteel. Ik heb al een aantal keer erin geklikt en 3 van de 4 drukt behoorlijk zwaar op het budget. En met 8 sprintettapes moet je wel fors in je sprinters inversteren. Ik vind het enorm jammer, maar ook leuk, dat ik ze niet alle vier mee kan nemen. Momenteel gok ik zelf op Jonas en Tadej. 

Aanklampen
tol100
#883
Iemand ideen over formolo zou die voor bergtrui gaan?  

Ik heb volgens mij Formolo nooit voor een BT gegaan.. misschien 1 dag dragen maar verder niet. LONGSHOT dus

John Bon
NielsH97
#881
Ik zie Philipsen wel 5 sprints winnen. Dan heb je meer aan 2 knechten dan aan 2 750k sprinters, alth...

Hangt af van welke sprinters je zou nemen in plaats van Jasper. Maar je gokt heel erg hard hier op Phillipsen als je de berekening maakt:

Zege's: 10*5
Eindklassement: 18 (aangezien we er even vanuit gaan dat hij groen wint)
Truipunten/rit best case: 9 ritten in het groen waar je de knechten opsteld: 9*6: 54punten.

Is een imo max puntenpotentieel van 122 punten (ervan uitgaang dat ze zelf geen punten nemen) 
De vraag die je je dus moet stellen is denk je dat er vervangers zijn voor de spurt die dit puntenaantal halen. 
Hou er rekening mee dit is met 5 zege's, Philipsen die uitrijd, groen pakt. 

Als hij 3 ritten pakt (wat al mooi scoren is) dan is de kans groot dat je de 100 niet haalt met de knechten... 

Imo is het zeker het proberen waard ik denk er zelf over om het ook zo aan te pakken maar met 1 knecht in plaats van een extra sprinter

En kwa klassement 7-8 klassements renners is meestal de sweetspot denk ik. 

Beter scorende/wiskundige knobbels dan mij mogen me graag tegenspreken :D 

Titivoeckler

Ik ben het er niet helemaal eens dat roglic onzeker is, daarvan weet je eigenlijk wel wat je aan hem hebt. In de eerste twee etappes vooraan mee, de twee tijdritten zal hij bovenin meedoen en de laatste twee bergetappes zal hij verwacht ik niet met de beste omhoog gaan. Hij gedijdt het beste bij etappes met kort klimmetjes of vlakke aanloop en dan een keer bergop. Sprint vaak mee voor de ereplaatsen in kleinere groepjes. Enige onzekerheid die ik zie is dat hij vaak op de grond ligt. Beetje zoals Thomas in de giro, die gaat wel redelijk wat punten pakken als hij op de fiets blijft zitten, zal alleen niet zwaar overperformen. 

lochem

Wat te doen met de Bahrain boys ?

Wie gaat scoren ? Buitrago nu beter in vorm dan Bilbao ?

kevinraar

ik heb nu deze verdeling is dit goed

8 sprinters

10 klassement volgens scorito ben nog niet zeker van dat buitrago voor klassement gaat bilbao is de kopman zelfde geld voor powless

aanvaller 1

1 knecht van phlipssen

tol100
kevinraar
#894
ik heb nu deze verdeling is dit goed 8 sprinters 10 klassement volgens scorito ben nog niet zeker...

Denk teveel ak mannen 

Nazgulsauron

Je kan een klassementsman en knecht van JP inruilen voor twee aanvallers, Kevin. Dan heb je al iets aardigs staan :).

tol100

Iemand ideen over Cort

 

Canyon72
MightySosa
#885
Na jaren afwezigheid ben ik weer terug! Vond het altijd mega gezellig om mee te discussiëren, m...

Amai "maar soms verstoord door eendagsvliegen", zoals ik

kevinraar

heb gee als aanvaller powless en buitrgo kynnen best aanvallers gaan worden als ze niet meer in het klassement staan

khelden

wat verwachten jullie van s.Yates?

1 2 ... 36 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.