Landa, Martin, Powless en Lutsenko zijn in dit veld geen klassementsrenners. Althans zeker niet voor top 10, dus daar heb je weinig aan qua punten. Kun je beter een 2m ak man extra meenemen.
De grote vraag pak je Vinnegaard wel of niet en gaat dan ten koste van Evenepoel of Roglic of pak je drie van de vier en moet je je 2,5 / 3 miljoen renners vervangen door 750/ 1 miljoen renners .
laat staan als je ze alle vier neemt , dan zijn de meeste van je andere renners voor je klim team 500/ 750 renners uitgaande dat je wel 3 van de 4 topsprinters wil opstellen
Ik zie Phillipsen, Merlier en Milan als sprinters die er boven uit steken. Er is in mijn ogen dus geen 2e top sprinter hier. Zowel WvA, Pedersen en Groenewegen zouden hier veel punten kunnen pakken maar voor alledrie is de vraag of ze nu heel veel meer punten gaan pakken dan de 2/2,5 mio sprinters. Voor Wva en Pedersen ligt het plafond natuurlijk wel veel hoger, maar zekerheid is er niet. Ik neem hoogstens 1 van de andere 3 benoemde andere top sprinters mee.
Pedersen heeft natuurlijk veel meer potentie als er heuvels aan te pas komen. Als Alpecin en Lidl dat gaan controleren tot een sprint dan ligt Groenewegen eraf. Zijn andere sprinters, waar Groenewegen net iets meer een biljardlaken nodig heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.