Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 45 ... 161 162
ProScoritoManager
John Bon
#1100
Nieuwe boeiende ontwikkeling. Remco heeft net gemeld op zijn Insta dat hij door ziekte niet start in...

Dat is toch traditie gezien het gegeven dat Belgische renners het BK niet mogen overslaan zonder geldige reden? En geldig is in die zin blessure of ziekte. 

KV
ZK
#1097
Vingegaard, Roglic,pog en REV ook, die weet je dan ook nog in te passen? Pedersen is prima vervangba...

Zonder écht overperformen (gemiddeld 4de in 9 ritten en 2de in puntenklass) pakt Mads tegen de 450 punten. 

nasibal
KV
#1102
Zonder écht overperformen (gemiddeld 4de in 9 ritten en 2de in puntenklass) pakt Mads tegen d...

Niemand twijfelt over de punten van Mads, maar hoeveel halen de anderen voor minder dan de helft van de dineros?

Als Mads gemiddeld 4e wordt eindigen er gemiddeld 3 man voor hem. Er is maar één man duurder. 

Laatst gewijzigd
oborobo

Nasibal is ZK jou 2e account?

nasibal
oborobo
#1104
Nasibal is ZK jou 2e account?

Jouw*

Tom Harding

durftevragen: wie is jullie 500k waar je in gelooft en die zeker zijn ratio haalt (50ptn)


Mijne is Armirail. Kan je opstellen in de 2 tijdritten, ik verwacht 1x top 10 en 1x top 15, slechtste geval top 20. Hij is net ook Frans kampioen tt geworden en kan gerust een heuvel aan zoals de tweede tt in de tour. 

Verder rijdt hij voor een van de ploegen in vorm. En is het een goedkope aanvaller met potentie in heuvel en bergritten. Getuige de giro vorig jaar en Dauphiné onlangs, in die Dauphiné bewees is ook dat ie in vorm is.

Astarloa
Tom Harding
#1106
durftevragen: wie is jullie 500k waar je in gelooft en die zeker zijn ratio haalt (50ptn) Mijne is...

Precies die ja. Lampaert ongeveer ook dat verhaal.

floda
KV
#1102
Zonder écht overperformen (gemiddeld 4de in 9 ritten en 2de in puntenklass) pakt Mads tegen d...

Pedersen + 500k versus 2 mio sprinter en 3 mio extra voor ak komt denk ik wel aan minimaal zelfde punten aantal. Daarnaast gaat 9x 4e uit van dat alle etappes incluis 8, 12 en 13 een sprint worden of dat pedersen in vlucht zit. Gaat denk ik niet gebeuren, vallen er altijd wel 1 of 2 uit. Dus als je uit gaat van  7x sprint dan zijn en dat de vervanger van 2 mio gemiddeld 8e wordt. Dan scheelt het maar 120- 140 punten (incluis groene trui punten) die je moet halen met die 3 miljoen extra in ak. 

John Bon
ProScoritoManager
#1101
Dat is toch traditie gezien het gegeven dat Belgische renners het BK niet mogen overslaan zonder gel...

nee hoor Remco is zo ziek. Ik durf wedden dat als je bij hem thuis langs gaat hij daar onder een dekentje zit ziek te wezen met een tasje thee naast zijn madam. 😉

KV
nasibal
#1103
Niemand twijfelt over de punten van Mads, maar hoeveel halen de anderen voor minder dan de helft van...

Klopt. Maar die 2de of 3de kan op zijn Dylans de volgende sprint ook 17de worden. Dat zie ik bij Mads minder gebeuren. 

Ik probeer toch altijd 2 zekere sprinters mee te nemen en ik zie er maar 2. 

Laatst gewijzigd
Fietsopa
KV
#1102
Zonder écht overperformen (gemiddeld 4de in 9 ritten en 2de in puntenklass) pakt Mads tegen d...

En dit is hoe het ook zou kunnen zijn:

 

Stel we pakken de punten van Pedersen van vorig jaar: 476

Laten we zeggen dat hij afstapt na etappe 16 omdat hij wilt focussen op de olympische spelen, en ver achter staat op Philipsen. Dat is al -90 punten.

Laten we ook zeggen dat Ciccone dit keer de bergtrui niet wint, en ook niet draagt, dat is nog eens -60 punten.

Goed, ik denk dat er dit jaar 1 etappe meer is waar hij om de winst kan strijden. Dus 1 extra 4 plek notering: +36 punten.

 

Dan kom je uit op een mooie 362 punten.

 

Sjasfriet
Tom Harding
#1106
durftevragen: wie is jullie 500k waar je in gelooft en die zeker zijn ratio haalt (50ptn) Mijne is...

Armirail had ik vorig jaar in de giro. Was wel lekkertjes.

Voor de tour ga ik voor een ploegmaat van de tijdrijder (ook 500k). Lijkt me wel een leuke voor verschillende etappes.

JasperMollema

Na jaren vooral meelezen heb ik me er ook maar eens aangewaagd. 

 

Heb nu staan
Pogi
Jonas
Primoz
Rodriguez
Almeida
S. Yates
Buitrago

Bardet
Gee
Ciccone
Van Gils
Bettiol
Cras


Philipsen
Pedersen
Coquard
De Lie
Kristoff
Bauhaus
Cav

 

Twijel nog over Ciccone en De Lie voor een extra klassementsman (type Gaudu) als hij er doorheen zakt verwacht ik hem in de aanval. 

KV
Fietsopa
#1111
En dit is hoe het ook zou kunnen zijn:   Stel we pakken de punten van Pedersen van vorig jaar...

Ciccone had vorig jaar vanaf rit 15 de bollen dus viel nog wel mee denk ik.

En jij denkt dat hij afstapt als hij 2de staat in puntenklass? Als Jasper valt in een afdaling in rit 19 heeft hij de trui vast. 

Je kan er ook vanuit gaan dat hij rit 1 niet overleeft. Dan zal hij idd niet veel punten halen. 

khelden

 

 

Laatst gewijzigd
MightySosa
ZK
#1097
Vingegaard, Roglic,pog en REV ook, die weet je dan ook nog in te passen? Pedersen is prima vervangba...

Er zijn alleen wel 8 sprint etappes en dan is het fijn om met toppers bezet te zijn. Daarnaast hebben Vingegaard, Roglic en REV allemaal kanttekeningen.

Ragnar Lolbroek
nasibal
#1105
Jouw*

🤣

oborobo

Wat denken we van Wilco Kelderman(9e in Tour de Suisse).Ligt wel dikwijls op de grond. 

Maarten Koning
oborobo
#1118
Wat denken we van Wilco Kelderman(9e in Tour de Suisse).Ligt wel dikwijls op de grond. 

Dat zullen dan bijna alleen teampunten zijn. Die zie ik weinig top 20 eindigen

ProScoritoManager

Vanwaar opeens het sentiment dat Pedersen zo makkelijk vervangbaar is? Naast JP zie ik hem persoonlijk als de enige sprinter met top5 garantie (de inherente chaos die massasprints met zich meebrengen daargelaten). Dan kun je wel 2-2,5M meer in je klassementskern investeren, maar met slechts 5 bergritten (waarvan er ongetwijfeld 1-2 voor de vlucht zullen zijn), waar ga je dat extra budget precies laten renderen? En natuurlijk zijn de tijdritten ook te beschouwen als een soort klassementsritten, maar de goede tijdrijders onder de AK mannen zijn sowieso al de eerste die je er in zou moeten klikken mijns inziens dus ook die winst lijkt me beperkt. 
En dat allemaal ten koste van een top5 renner in 7-9 ritten (nota bene de gedoodverfde favoriet voor plek 2 in het puntenklassement, wat hem qua netto punten een top3-4 renner maakt in die 7-9 ritten plus nog eindafrekening punten die je met upgrades in het middensegment van je AK ploeg niet gaat compenseren). Eigenlijk is het enige scenario waarin ik 'Mads out' kan begrijpen, wanneer het betekent dat je Vini/remco/roglic wél kan meenemen ipv niet, dat lijkt me het enige AK alternatief dat garant staat voor punten. 

PowerPiet
ProScoritoManager
#1120
Vanwaar opeens het sentiment dat Pedersen zo makkelijk vervangbaar is? Naast JP zie ik hem persoonli...

Naast Pedersen en Philipsen zijn er volgens mij geen A sprinters. En de > 2M sprinters zijn ook niet top. Dan worden de 2M sprinters, ineens potentiele top 5 sprinters.   

 

ProScoritoManager
PowerPiet
#1121
Naast Pedersen en Philipsen zijn er volgens mij geen A sprinters. En de > 2M sprinters zijn ook n...

Daar zit geen woord Spaans bij, maar het keyword hierin is consistentie. Ackermann zal vast 1-2x (dicht bij) top3 zitten. Bennett zelfde verhaal. Coquard zal vaak zat meestrijden voor plek 6-8 en in de wat zwaardere etappes top5. De Lie is een top3 kandidaat in zware ritten waarin alles goed valt. Dylan in een biljartlaken etappe zou zelfs een keer kunnen winnen. Girmay doet het vast goed wanneer Thijssen afhaakt. 
Maar Pedersen heeft geen van die randvoorwaarden. Die gaat er altijd bij zitten. 
En dat is allemaal afgezien van het feit dat de 2-2.5M sprinters waar je persoonlijk het meest van verwacht sws in je team zitten natuurlijk, of je Pedersen nou wel of niet hebt. 

PowerPiet
ProScoritoManager
#1122
Daar zit geen woord Spaans bij, maar het keyword hierin is consistentie. Ackermann zal vast 1-2x (di...

Da's waar.  Ik kom zonder Pedersen niet aan degelijke sprintopstelling.  Gewoon te weinig sprinters die ik betrouw.  En het blijft wel leuk van de top 2 te hebben .... anderzijds schat ik slechts 350 pt voor mads.     en dan nog jouw scenario ... Pedersen er in, is bij mij Vini er uit. Daar geldt dezelfde redenering van het AK.   Lekker blijven puzzelen ;-)

  

ZK
ProScoritoManager
#1120
Vanwaar opeens het sentiment dat Pedersen zo makkelijk vervangbaar is? Naast JP zie ik hem persoonli...

Mads out zorgt er inderdaad voor dat ik pog, ving, rog en rev kan meenemen. 😉 

KV
ZK
#1124
Mads out zorgt er inderdaad voor dat ik pog, ving, rog en rev kan meenemen. 😉 

En jij denkt dat dit nodig is met zo weinig echte AK ritten?

1 2 ... 45 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.