Nodig is het niet, je kunt ook prima 3 van de 4 selecteren. Maar ik denk wel dat het meer punten oplevert dan een team met Pedersen die geen punten haalt bij de eindafrekening van het puntenklassement. Wat dat betreft is deze Tour écht anders dan anders. Geen sprint in Parijs en OS vlak na de Tour.
Conclusie na het terug zien van de uitslagen van vorig jaar: die 476 punten vorig jaar zijn eigenlijk zijn ondergrens. Enige voorwaarde hiervoor is wel dat hij uitrijdt, ik moet toegeven dat dat dit jaar een groter vraagteken is dan vorig jaar.
Ik zie vaak de legendarische analyse van Nasibal voorbij komen. Maar het Giro forum heeft inmiddels al zoveel pagina's dat ik deze analyse echt niet meer terug kan vinden. Weet iemand toevallig op welke pagina deze staat?
Ik ben zelf dit jaar begonnen met de Scorito wielrenspelletjes en het goed volgen van het wielrennen. Met zelf puzzelen was ik in de Giro op 80% gekomen, maar toen ontdekte ik dit forum. Misschien kan ik bij de Tour voor een bekertje gaan en hopelijk ook zelf iets bijdragen aan het forum (maar jullie lijken allemaal veel meer kennis te hebben dan ik)
Maar wie laat je dan thuis van de goedkoepre AK mannen? Je wilt ook genoeg UAE en Rodriguez, Vlasov, Jorgensen, Bilbao of Buitrago kunnen net zo makkelijk hun geld waard zijn als een 2 miljoen sprinter. En uiteindelijk kun je er maar 9 per dag opstellen en wil je ook genoeg sprinters in de sprintetappes.
Ja daar zit zelf ook mijn twijfel, wil teveel duurdere ak mannen, maar dat lijkt ook ten koste te gaan van het aantal ak mannen wat ik meeneem, daar ben ik ook nog niet helemaal tevreden over.
Of inderdaad ten koste va. MP, maar die wil ik wel graag mee
Heb nu een solide team staan met de grote 4 en een team met 3 van de 4, beide zonder Pedersen. In het team met de grote 4 heb ik 6 sprinters en zijn A Yates, Almeida, Rodriguez ook mee. Op AK-plekje 8 kiezen tussen Vlasov, Buitrago en Jorgenson, hoewel er zelfs 2 van deze 3 mee kunnen, maar dan heb je naast 9 ak en 6 sprinters alleen maar 500k. Dus dan neem ik vooralsnog liever 8 ak, plus goede opvullers voor plek 9.
Met 3/4 ak-toppers is team in breedte sterker. Ben er nog niet uit wat het wordt, maar 6 sprinters lijkt bij mij wel de max te worden als er zoveel goede opvullers met trui of teampunten zijn.
Dan ben ik enorm benieuwd naar je volledige team. Want heb nu zelf 2 van de grote 4 mee en dan nog JP en MP. Hierdoor genoeg in de breedte kunnen investeren en zelfs nu vind ik het af en toe nog magertjes. Dus ik ben benieuwd (je hoeft niet je team blood te geven als je niet wil) hoe jij je budget hebt verdeeld.
Nee ik ook niet. Pogi, maar kan zo maar eens na 2 weken zijn. Ik gokte in de giro niet op truipunten, dus nu al helemaal niet ;). Met truipunten had ik misschien wel goud ipv zilver gehad, maar dat terzijde.
Prima om te zeggen dat 6 sprinters voor jou voldoende zijn, waarschijnlijk dan nog met bv een onzekere VDB om nog meer budget te sparen maar aan het eind van de lijn zijn het toch altijd de ploegen met een sterk sprintteam die bovenaan staan, zeker met 9 sprintkansen en voor mij toch ook niet zomaar 3 mannen aan te duiden met heel zekere trui/teampunten voor bv rit 3, 5 en 6.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je de 8 duurste sprinters er gewoon blind moet inklikken.
Ondanks dat ik denk dat een extra renner van een team nooit kwaad kan. Is het met jouw tactiek wel heel riskant. Als je alle GC toppers meeneemt. De knechten die je dan meeneemt gaan zelf geen punten halen. Als ze dat al gaan doen, want die rijders moeten dan ook nog eens een trui hebben. Stel je voor je neemt alleen JP mee en een knecht of een Roglic en een goedkope knecht. En Roglic of JP valt dan zit je met die renners voor de rest van de Tour opgeschept.
Voor Roglic kun je vlasov meenemen, voor Remco bijv lampaert, voor ving Jorgenson of Kelderman, voor pog Almeida en yates. Lampaert kost je een plekje maar geen extra geld en stel je alleen op in 1e tijdrit als Remco verder niet in leiderstrui rijdt. Wil je een INEOS scenario ook afdekken, dan kun je naast Rodriguez ook een Bernal of Pidcock meenemen. Dan heb je voornamelijk teamgenoten waarvan je in principe ook eigen punten verwacht.
Bij Remco zijn de teampunten redelijk verwaarloosbaar toch? Ik zie die niet het geel dragen en enkel kans op wit, maar daar heb je ook nog gedegen concurrentie.
Bij de anderen valt er nog iets te zeggen over teamgenoten omdat die wel zelf kunnen scoren.
Het grootste probleem zit hem wat mij betreft in wie van de 6 neem je mee? Ik krijg er maar 4 van ingepast om tot een degelijk team te komen, waarvan enkel pogi en jappefluppe absolute zekerheden zijn. Als je dan de verkeerde meeneemt zit je volgens mij sowieso al met de gebakken peren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.