Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 47 ... 161 162
KV
ZK
#1149
Voor Roglic kun je vlasov meenemen, voor Remco bijv lampaert, voor ving Jorgenson of Kelderman, voor...

Welk INEOS scenario?

ZK
Sjasfriet
#1150
Bij Remco zijn de teampunten redelijk verwaarloosbaar toch? Ik zie die niet het geel dragen en enkel...

Ik zeg ook niet dat veel teampunten van remco te verwachten zijn, maar dat je door een teamgenoot mee te nemen ook dit scenario afdekt. Als hij in etappe 4 niet veel verliest, kan hij in tijdrit het geel pakken. Dan levert bijv een Lampaert bij tijdritwinst van REV 21 ipv 13 punten op. Nog los van eventuele eigen tijdritpunten van Lampaert. Als REV geen geel pakt, dan stel je Lampie verder niet meer op.

Laatst gewijzigd
ZK
KV
#1151
Welk INEOS scenario?

Pidcock kan in eerste weekend de gele trui pakken? Is 1 van de mogelijke scenarios.

Laatst gewijzigd
albert n

9 klassement, 6 sprinters. Geen Visma en Evenepoel. Genoeg klimmers en vluchters. 

Dus de eerste etappe geen probleem met de opstelling.

HaagseHaas

Ik ben er wel uit met mijn team. 

Pogi,EVP,Roglic,Rodriguez, 2 extra UAEs, 1x B categerie van 2mln
3 goedkopere renners/aanvallers met voldoende top 15 AK potentieel.

6.5 sprinters waaronder Philipsen maar geen Pedersen en alleen VdB onder de 2 miljoen. 
En dan + 2 extra Alpecins waaronder VdP.
Behalve VdP en VdB weinig potentieel voor de overgangsetappes, maar dat is toch een loterij.
Laatste 500k naar Armirail voor tijdrit.
Geen enkele Jumbo.

Laatst gewijzigd
ZK
HaagseHaas
#1155
Ik ben er wel uit met mijn team.  Pogi,EVP,Roglic,Rodriguez, 2 extra UAEs, 1x B categerie van...

Waarom 7 sprinters + 2 ploeggenoten van Philipsen? Je hebt toch ook altijd AK mannen die als goede opvuller kunnen worden opgesteld met vaak meer dan 10 punten? Dus ik zou zeggen minimaal 1 teamgenoot en/of 1 sprinter minder.

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
ZK
#1156
Waarom 7 sprinters + 2 ploeggenoten van Philipsen? Je hebt toch ook altijd AK mannen die als goede o...

Kijk naar de koersopbouw dit jaar, met echt het zwaartepunt in de laatste week.  Geen enkele garantie dat er al AK renners in de truien rijden in de periode waarin de meeste sprints zitten.  Wel groot is de kans dat Philipsen vanaf de eerste sprint groen zal hebben en meerdere sprints zal winnen. Dus de eerste helft van de tour gaan de teampunten naar Alpecin, de 2e helft van de tour naar UAE, grof gezegd.
En zekerheid. Ik weet niet of VdBerg overal mee gaat sprinten, en er valt altijd wel 1 of 2 vroeg uit (alleen hopen dat niet Philipsen zal zijn).  Als ik dan moet kiezen tussen 750 uitgeven voor een aanvaller die misschien wel of niet een keer in de punten gaat rijden, of een Alpecin die een grote kans heeft op 75 tot 100 teampunten via ritwinsten VdP en Philipsen en groen kies ik voor zekerheid denk ik.

Laatst gewijzigd
GoldenWallie

Wat hebben mensen weinig vertrouwen in Wva.. of de echte kenners houden het stil ;)

Maarten Koning

Evenepoel

Pog

Ayuso

Almeida

Yates

Bernal

Rodriguez 

Pidcock

Buitrago

 

Philipsen

Pedersen

De lie 

Bennet

Cav

Thijssen

Van den berg

 

Armirail

Bol

Lampaert

Barguil

 

Vol op de teampunten

Het is vervelend dat Ayuso is gevallen maar ik denk dat als hij in orde is dat je niet om hem heen kan. 

Eigenlijk wil je rodriguez ook gewoon want die heeft ook nog een goede eindsprint. Bernal heeft zelf aangegeven dat hij alleen gaat als hij voor het klassement kan rijden. Pidcock is grillig maar alsnog eigenlijk altijd een garantie voor punten.

Roglic vond ik er toch wel erg doorheen zakken op het eind van de dauphine, dat vond ik best tekenend. 

Vingegaard heb ik eigenlijk al een tijdje geleden besloten, afhankelijk van de prijs. Het is ook niet perse zijn parcours en voor mij teveel vraagtekens. 

Nu heb ik weinig mannen voor de vlucht in de bergen en dat vind ik niet zo erg, in de bergen zie ik een trend dat de vlucht het steeds minder vaak haalt, of wellicht 1 of 2 van de vlucht en de rest 'gewoon' klassementsmannen.

De heuvels is wel lastig hiermee en eigenlijk wil ik ook ruimte maken voor renners als Gee, Aranburu en Mohoric. Dan moet ik het drieluik van ineos helaas opgeven, wat ik eigenlijk juist zo'n fijn idee vond.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
GoldenWallie
#1158
Wat hebben mensen weinig vertrouwen in Wva.. of de echte kenners houden het stil ;)

Het is meer dat we allemaal wachten op wat hints over zijn plannen. 

Hay
Sjasfriet
#1150
Bij Remco zijn de teampunten redelijk verwaarloosbaar toch? Ik zie die niet het geel dragen en enkel...

Ja klopt, voor wit maar 3 teampunten per etappe en 9 bij de eindstand. Eventueel nog een keer 10 teampunten als je de renner opstelt en REV wint de tijdrit. Van de andere kant voor 750 K heb je al een behoorlijke teamgenoot van REV die ook zelf nog wat puntjes kan behalen.

Maarten Koning
Hay
#1161
Ja klopt, voor wit maar 3 teampunten per etappe en 9 bij de eindstand. Eventueel nog een keer 10 tea...

In principe is Evenepoel best wel torgenhoog favoriet voor beide tijdritten lijkt me. Die tel ik stiekem wel mee voor tenminste 1 van de 2.

Willempie94
Maarten Koning
#1160
Het is meer dat we allemaal wachten op wat hints over zijn plannen. 

Voornamelijk knecht voor vin en daarnaast eigen ritten willen pakken. Nog niks over groen losgelaten. Dus dat zou ik niet te hard van hem verwachten. 

Ik denk dat hij na vorig jaar gebrand is om ritzeges te pakken... wil wel wat recht zetten

nasibal
ZK
#1152
Ik zeg ook niet dat veel teampunten van remco te verwachten zijn, maar dat je door een teamgenoot me...

Hier 100 procent mee eens. Als ik met pistool op het hoofd 1 naam zou moeten noemen die in ieder geval minimaal één dag het geel draagt zou ik denk ik voor Remco gaan. Exact vanwege die ITT.

In de graveletappe wordt hij vervolgens op zoveel achterstand gereden dat hij denkt dat hij in 1827 leeft. 

Sjasfriet
Maarten Koning
#1162
In principe is Evenepoel best wel torgenhoog favoriet voor beide tijdritten lijkt me. Die tel ik sti...

In die laatste tijdrit gaat hij het toch moeten afleggen tegen Pog en Vin (indien genoeg in vorm) denk ik.

nasibal
Sjasfriet
#1165
In die laatste tijdrit gaat hij het toch moeten afleggen tegen Pog en Vin (indien genoeg in vorm) de...

Dat hangt er helemaal van af. Als Remco al vroeg uit het AK wordt gereden kan hij zich de laatste week volledig op die ITT focussen, terwijl Pog en Vin zichzelf elke dag binnenstebuiten moeten keren. 

Je ziet dat vaker in zon laatste ITT, dat er in de top 10 namen boven komen drijven die wat energie hebben kunnen sparen tov de top AK mannen. 

floda
nasibal
#1166
Dat hangt er helemaal van af. Als Remco al vroeg uit het AK wordt gereden kan hij zich de laatste we...

Vaak wel, maar dit is gewoon lange klimtijdrit, hier eindigen de beste klimmers echt wel bovenin. En als remco daar niet bijhoort dan houdt het op voor hem vrees ik. En als hij daar wel bijhoort dan gaat het mis met mijn poule

nasibal
floda
#1167
Vaak wel, maar dit is gewoon lange klimtijdrit, hier eindigen de beste klimmers echt wel bovenin. En...

Fair

floda

Met het scenario rekening houdend dat het met REV goed gaat in 1e tijdrit en daarna inderdaad niet meer (of via gravelrit of via de echte bergen vanaf 13) zit ik steeds meer te denken aan landa. Reed vorig jaar prima vuelta, dit jaar ook goed tot nu toe (ok wat minder in dauphine). Die mag dan zonder nog top te staan in klassement wel weg in bergen en pakt met tijdrit 1 wat teampunten voor paar dagen.

lochem
ProScoritoManager
#1122
Daar zit geen woord Spaans bij, maar het keyword hierin is consistentie. Ackermann zal vast 1-2x (di...

Was er een reden waarom Ackermann in de RvZ niet toppie was ?

KV
lochem
#1170
Was er een reden waarom Ackermann in de RvZ niet toppie was ?

Misschien waren er niet zoveel sprints?

Pirata
nasibal
#1164
Hier 100 procent mee eens. Als ik met pistool op het hoofd 1 naam zou moeten noemen die in ieder gev...

De echte vraag is natuurlijk; gaat Rev voldoende punten opleveren zodat het een goede pick is of niet. Hoe denk jij hierover?

nasibal
Pirata
#1172
De echte vraag is natuurlijk; gaat Rev voldoende punten opleveren zodat het een goede pick is of nie...

Ik denk dat de belangrijkste meerwaarde van Rev in de eerste 2 weken ligt, vervolgens is het hopen dat hij ook in de derde wat waard is. Opvullers in de 2e week zou nog wel eens lastig/random kunnen worden en Remco kan ook daar een welkome zekere factor blijken. Tenzij hij daadwerkelijk echt pech heeft verwacht ik niet dat hij een belabberde pick zal blijken wanneer je puur naar punten kijkt. In deze prijsklasse moet je die (in mijn ogen sowieso enigzins achterhaalde) vuistregel van 100p per miljoen sowieso een beetje loslaten. 

Of het met alle keuzeopties en de balans in je team ook persé nodig is om specifiek remco mee te nemen is een andere vraag. Zelfs voor het JK zijn er belachelijk veel potentiele kanshebbers aanwezig 

Laatst gewijzigd
Pirata
nasibal
#1173
Ik denk dat de belangrijkste meerwaarde van Rev in de eerste 2 weken ligt, vervolgens is het hopen d...

En als je dat zou afzetten tegen Roglic, die is mogelijk wat meer steady maar ook weinig kans op 'extra's' zoals Rev heeft met de puntentrui, kans op gele trui na eerste tijdrit. Wie zou je eerder kiezen als ik nu een pistool op je kop zou zetten? 😄

GoldenWallie
nasibal
#1173
Ik denk dat de belangrijkste meerwaarde van Rev in de eerste 2 weken ligt, vervolgens is het hopen d...

Denk je niet dat de klachten die hem nu parten spelen, zijn potentiele puntenaantal in de eerste twee weken zal drukken? En in de 3e week zal hij niet bij de top eindigen (denk ik). Maakt hem toch een minder interessante keuze.

1 2 ... 47 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.