Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 5 ... 161 162
NielsH97
NOAD1912
#98
Vrijwillig ook nog?? Had je zoveel geld kunnen winnen, zonde man. Gemiste kans.

Hahaha vrijwillig ja. De tour is dit jaar te moeilijk te voorspellen ;)

Turbo T

Als ik zo eens snel wat namen pik , betrap ik me erop dat ik geen VLAB heb gekozen.
Zonder een fitte Vingegaard en WVA zie ik het niet komen van een Jorgenson, Kuss & Laporte.

Maar het is nog een maandje, hopelijk komen ze erdoor.

DennisdeMenniss

Eerste renner die ik erin klik, Cavendish. Laatste etappe laat iedereen op 5km van de finish lopen waardoor Cav door een prachtige solo zijn allerlaatste etappe overwinning in de Tour binnenharkt. Gegarandeerd 100 puntjes in de tas.

martijncr
Sjasfriet
#95
.

Fijn om jouw denkwerk zo eens te zien! Dank voor het delen!

martijncr

Mocht je Bardet overwegen te kiezen deze Tour, dan neem je 'm nu voor op zeker mee voor de aanval. Bardet gaat niet meer voor algemene klassementen in de nadagen van zijn carriere...

nasibal
DennisdeMenniss
#103
Eerste renner die ik erin klik, Cavendish. Laatste etappe laat iedereen op 5km van de finish lopen w...

Jij hebt je parcoursanalyse al scherp zie ik :)

Laatst gewijzigd
NielsH97

Kevin is dit jaar ook wel een must! ;) de dark horse voor mogelijk etappes en bergtrui

Ben Nihilisty
martijncr
#105
Mocht je Bardet overwegen te kiezen deze Tour, dan neem je 'm nu voor op zeker mee voor de aanval. B...

Heel merkwaardig interview eerlijk gezegd, met quotes als "een podium is anders, maar voor een andere plaats [in de top-10 van AK] verbrand ik liever mijn vleugels in een etappe en probeer ik er daarna nog een te winnen." 

Ik snap hem wel hoor, en daarnaast zit je ook met teamorders en zoals hij aangeeft overige externe verwachtingen. Maar het is toch wel heel opvallend in de zin dat Bardet letterlijk altijd precies doet wat 'ie eigenlijk minacht. Sterker: als die straks na anderhalve week per ongeluk op een 4e plek staat dan moet ik het maar weer zien met de man. Als ie echt ritten wil kapen dan moet ie, mede vanwege zijn imago in het peloton en AK/klimkwaliteiten, zich toch echt een keer op een kwartier laten rijden in een nietszeggende etappe. Ben benieuwd.

lochem
Ben Nihilisty
#108
Heel merkwaardig interview eerlijk gezegd, met quotes als "een podium is anders, maar voor een ander...

En de Giro in de benen.....

lochem
DennisdeMenniss
#103
Eerste renner die ik erin klik, Cavendish. Laatste etappe laat iedereen op 5km van de finish lopen w...

Ik tel maar 5 kansen voor Cav. (etappe 3, 6, 10, 12 en 16).

DennisdeMenniss
nasibal
#106
Jij hebt je parcoursanalyse al scherp zie ik :)

Naah, nog niet gekeken. Ga over 2 weken op vakantie en dan heb ik alle tijd om de podcasts te luisteren en het parcours te bestuderen ;)

Derkus

Ik denk dat Vingegaard zichzelf heel goed kent en hij een zeer professioneel team achter zich heeft die weet wat er nodig is om hem klaar te stomen en op kracht te krijgen. Als hij mee gaat dan is het potentieel de enige die Pogi tegenstand kan geven. Echter twee dingen: 1. de rollen zijn nu omgedraaid, dat wil zeggen dat vorig jaar Pogi terug kwam van een blessure en net op tijd fit was en dat is nu bij Vingegaard mogelijk het geval en 2. Pogi is in ITT nu wereldtop, bijna net zo goed als Ganna. Hoe dan ook het zal tussen deze twee gaan in het AK want bergop is er eigelijk niemand die hun punch kan bijhouden, laat staat evenaren.

Laatst gewijzigd
nasibal
DennisdeMenniss
#111
Naah, nog niet gekeken. Ga over 2 weken op vakantie en dan heb ik alle tijd om de podcasts te luiste...

Fijne vakantie alvast! Val niet te hard van je campingstoel als je ziet dat ze dit jaar niet op de champs finishen 😉

Laatst gewijzigd
Voorwiel
Derkus
#112
Ik denk dat Vingegaard zichzelf heel goed kent en hij een zeer professioneel team achter zich heeft...

Ik vraag me af of het verschil in de ITT zo groot is als jij stelt. In de vorige twee edities versloeg Jonas Pogi in de ITT. Natuurlijke, andere jaren, andere omstandigheden, maar Jonas verraste daar wel (mij in ieder geval).

valowitz
Voorwiel
#114
Ik vraag me af of het verschil in de ITT zo groot is als jij stelt. In de vorige twee edities verslo...

Ik denk, gezien Pogi's ITT's in de giro, het TT gat met Bingo is gedicht. Ook is UAE nu over de hele linie veel beter dan vorig jaar. Het zal mij daarom heel erg verbazen als er iemand dit jaar in de Tour is die hem bij kan houden of van hem wint. 

Canyon72

Wat zijn voor jullie de verwachtingen wat betreft Remco?

floda

Tot etappe 13 bovenin meedraaien en veel punten daarna wegzakkend en max 5e worden, wel veel punten

Canyon72
floda
#117
Tot etappe 13 bovenin meedraaien en veel punten daarna wegzakkend en max 5e worden, wel veel punten

Denk ook ondanks misschien geen top 3, toch puntenpakker, maar tegen welke prijs?

NOAD1912
valowitz
#115
Ik denk, gezien Pogi's ITT's in de giro, het TT gat met Bingo is gedicht. Ook is UAE nu over de hele...

Ik heb de afgelopen dagen nog even naar die JumboVisma docu gekeken op Amazon Prime. Als JV hetzelfde vermogen kan trappen als hij vorig jaar deed (en dat betwijfel ik wel) dan gaan we een prachtige battle zien. 

Met Roglic en REV normaal gesproken strijdend om 3 en 4. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Jonas er bij de eerste echte bergrit doorheen zakt, maar dan blijft hij sowieso zichzelf harden voor de Vuelta en gaat hij ritten kapen. 

Overigens denk ik ook dat de Giro in de benen van Pogi hem eerder goed doet ten opzichte van de rest dan parten gaan spelen. Pogi is de absolute topfavoriet. 

Tot zover mijn inkoppertjes. De voorpret is alweer grandioos. Ik tel af tot het donderdag is en de grote legpuzzel kan starten.

Ben heel benieuwd of er genoeg budget overblijft om een evenwichtig team te maken met een sterke sprintploeg en de Grote 4 er bij. De 'gok' om er 1 of zelfs 2 thuis te laten gaat slaap kosten.

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Derkus
#112
Ik denk dat Vingegaard zichzelf heel goed kent en hij een zeer professioneel team achter zich heeft...

"Ik denk dat Vingegaard zichzelf heel goed kent en hij een zeer professioneel team achter zich heeft die weet wat er nodig is om hem klaar te stomen en op kracht te krijgen. " 

Ook 100% waar, UAE kan 8 toppers inkopen die allemaal Pogi helpen, dan nog is Visma sterker vanwege de wetenschappelijke professionaliteit waarmee zij het wielrennen en de renners benaderen. Ultiem voorbeeld was de fietswissel tijdens tijdrit vorig jaar. Dat hebben zij vast niet ingehaald, die kennis en kunde. 

Of dat genoeg gaat zijn een ontketende Pogacar te stoppen is vers 2 natuurlijk.. 

Voorwiel

Ik zie in verschillende posts analyses van het parkoers langskomen en strategieën voor de verdeling in aantal renners. Deze posts en de posts van het Giro forum lezende, vraag ik me af in hoeverre dit het verschil gaat maken.

 

Zoals in de Giro betoogd; moet je niet simpelweg ervoor zorgen dat je elke etappen zo'n 250-300 punten haalt? Met andere woorden, grofweg 7 klassementsrenners uit de top 10/12, 7 sprinters die in vlakke etappes top 15 sprinten (waarvan ook nog 3/4 sprinters heuvels kunnen overleven) en de 6 overige plekken verdelen ahv je verwachtingen of het parkoers. Dus nog 2 UAE of JV of ploeggenoten van sprinters.

 

Lang verhaal kort: in hoeverre geeft een secure voorbereiding de doorslag om 95%+ te komen?

floda

Het feit dat je nu zover voor tour op dit forum zit, betekent toch ook dat jij er al over nadenkt? Het heeft altijd zin om te kijken hoeveel sprinters, vlakke of heuvelsprints, hoeveel punch, hoeveel bergop met of zonder vluchtkans ect. Sta nu al aantal jaar standaard in de 99% in wielerindex en dat ligt aan voorbereiding parcours en deelnemersveld.

Wielrenfan3

Sta je niet al snel in de 99% als je alle spellen speelt er er beetje serieus overnadenkt?

floda

Ja dat bedoel ik, 4x voorbereiden helpt dus

martijncr
Voorwiel
#121
Ik zie in verschillende posts analyses van het parkoers langskomen en strategieën voor de verde...

Ik snap je punt! Voor mij is het onderdeel van de voorpret en geeft het geen garanties. Presteer dit jaar buitengewoon matig, waar ik eerdere jaargangen altijd wel 90-95+ scoorde. Dus dan kan ik of weer wat meer op goed geluk gaan, maar nu probeer ik op z'n VLAB's meer vanuit data en logica een team te gaan samenstellen. En dan vind ik het reuze interessant hoe andere het hier doen en wordt de voorpret voor mij alleen maar groter 🙂 

Evengoed denk ik dat er genoeg mensen een gouden bekertje in Giro hebben behaald omdat ze zonder veel beredenatie DFM en Groves in hun team hebben geklikt, de factor geluk maakt het ook zo spannend/leuk!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.