Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 52 ... 161 162
tol100

Hoeveel van de 2 mil ak mannen nemen jullie mee ik heb er nu nul in mijn team staan maar dat zorgt er wel voor dat ik geen Pedersen en Van Aert heb 

Laatst gewijzigd
vincor
vincor
#1273
Had zijn fiets gewisseld met een fiets die al langs het parcours voor hem klaar stond. ( heb ik begr...

Sorry, dat was Weemaes.

 

hetismewat

Lapeira lijkt me een type dat wat te licht (nieuw qua gewicht) is voor een grote ronde. Krijg er een beetje Vauquelin Vuelta 2023 vibes bij.

John Bon
Coureurs du Courage
#1275
Als je net geen gouden beker scoort, doe je het eigenlijk al heel goed. Die laatste %puntjes zijn oo...

zwijg ik heb Maxim eruit gehaald de dag voor de omloop 🤡

Maarten Koning

Over Gee zei vanmarcke oa: een klassement is niet zijn doel, we willen een etappe met hem winnen en dat is het eerste doel.  start maar in dat klassement en zie hoe ver je geraakt, voordeel is dat er niets hoeft. 

Met zijn recente prestaties kan ik me het niet voorstellen dat hij niet iets heeft van "ik wil wel eens zien hoe ver ik kom"

Op het moment heb ik hem er niet in maar ik ben actief aan het kijken naar hoe ik dat wel kan doen. Het is ook niet alleen de dauphine he, de giro vorig jaar was hij ook goud waard. En hij kan tijdrijden...

Het zou me zeer verbazen als hij geen 200+ punten waard gaat zijn. Maar het is wellicht wel wat grilliger dan de uitgesproken klassementsmannen, dus wat 0punten etappes liggen ook op de loer.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Ik heb niet het hele forum doorgesnuffeld, maar wellicht al een discussie die gevoerd is: hoeveel van de big 4 kies je en wie kies je dan?

mij lijkt Pogi onomstreden, maar is de rest open voor twijfel/discussie. Zelf kom ik wisselend uit, tussen 2/3. Nooit 4, maar dat komt omdat ik weinig van Roglic verwacht. Of ben ik nu te kortzichtig en is hij straks de DFM van deze Tour?

John Bon

In de lijst van vandaag toch wel wat boeiende renners/prijs combinaties precies...

...

haalt een streep door helft van zijn ploeg 

Here we go again :D 

Primoz ValtAltijdVanDeFic
Primoz ValtAltijdVanDeFic
#1266
Team wat nu staat:   Pogacar Vingegaard A. Yates Rodriquez Hindley Alemeida Mas Phil...

Hindley, Mas en Cavagna gewisseld voor S yates, Jorgenson en Lapeira. Ben benieuwd...

Thomberg

Ik zou de grote 4 doortrekken naar de dure 6. Dan wordt de discussie nog interessanter denk ik.

De 3.5 mannen zijn allebei "zekerder" dan de categorie er onder in mijn ogen. Ik vertrouw Adam Yates nooit heel veel, maar vorig jaar beweest hij mijn ongelijk. En met Pogi als absolute favoriet kan hij lekker harken. C Rod is dé kanshebber op wit voor mij (meer nog dan Rev). 

Als je een dure 4 man thuislaat zou je in mijn ogen wel weer 1 a 2 3.5 gasten moeten hebben. Ik heb nu van de dure 6 er 5 en dat is wel prettig. 

Thomberg
Primoz ValtAltijdVanDeFic
#1283
Hindley, Mas en Cavagna gewisseld voor S yates, Jorgenson en Lapeira. Ben benieuwd...

Haha heb zelden zo'n grote upgrade van een team gezien in 1 wissel

Ragnar Lolbroek

Gaviria godbetert. Wat moeten we daar van verwachten. In ieder geval weinig sprints voor Aranburu.

Patriickjoo
Thomberg
#1284
Ik zou de grote 4 doortrekken naar de dure 6. Dan wordt de discussie nog interessanter denk ik. De...

Zou het dan niet de dure 7 moeten zijn, met v. Aert? Of verwacht je daar op voorbaat al weinig van.

martijncr

Tip: kijk eens wat er gebeurt als je Evenefritz, Roglic én Vingegaard thuislaat. In mijn berekeningen verlies je (alleen als ze op de afspraak zijn) niet heel veel punten vergeleken met 2/2.5 mln GC mannen. En je kan dan behoorlijk uitpakken in het sprintersgilde, waar je toch op ongeveer 7 etappes moet bouwen en fiks punten kan scoren. 

Canyon72
Primoz ValtAltijdVanDeFic
#1283
Hindley, Mas en Cavagna gewisseld voor S yates, Jorgenson en Lapeira. Ben benieuwd...

Klinkt goed

Patriickjoo
martijncr
#1288
Tip: kijk eens wat er gebeurt als je Evenefritz, Roglic én Vingegaard thuislaat. In mijn bere...

Ben dan wel benieuwd hoe je op die berekening komt..

Vingegaard in vorm is minimaal goed voor 700 punten leert de geschiedenis. Welke 2/2,5 miljoen man zie jij hier in de buurt komen? 

Een Simon Yates kwam bv. tot 380 vorig jaar.

martijncr
Patriickjoo
#1290
Ben dan wel benieuwd hoe je op die berekening komt.. Vingegaard in vorm is minimaal goed voor 700 p...

Een Vingegaard in vorm, eens! Maar die vorm is buitengewoon broos. Niks mag tegenzitten, en drie weken volle bak knallen is echt andere koek. VLAB doet ook al zeer voorzichtig in de verwachtingen. Al die signalen meewegend, ga je niet zomaar een bak punten binnenharken. Tijdritten zijn zo geen zekerheid bij Jonas, en veel top-3 noteringen in de bergen ook niet. 

Simon Yates is inderdaad zo'n 2 mln man die een hoog puntenpotentieel heeft en bijna nergens laat liggen. Tijdrit is in orde. Klassement ook. Mocht ie er doorheen zakken, kan ie goed voor de bollen gaan of ritten kapen. Voor Scorito heb je met name top-5's nodig (en juiste captain keuzes). Ik vind het nogal gokken met deze heren, waarbij je alleen met Fritzie een zekerheid hebt in de eerste tijdrit. 

Patriickjoo

Ah ik dacht juist dat je het punt probeerde te maken met een Vingegaard in normale vorm.

Nu zijn vorm een groot vraagteken is; eens.

Denk ook dat de mensen die geen Vingegaard nemen, en hij is inderdaad niet op de afspraak, automatisch een heel grote kans hebben op het gouden bekertje. De fans die 1x per jaar wielrennen kijken, klikken hem er sowieso allemaal in natuurlijk, dus door die 6 miljoen elders te besteden ga je een groot verschil maken op de gemiddelde speler verwacht ik.

De vraag is vooral durf je dat? Ikzelf ben er nog altijd niet uit, Roglic of Evenepoel durf ik makkelijker te laten vallen dan Vingegaard merk ik. Ben zelfs geneigd eerder Pedersen te downgroaden. Lastig

Laatst gewijzigd
Astarloa

Ik geloof er niet zo in dat Vingegaard aan de start staat zonder dat Visma weet dat hij competitief is om te winnen. Vanwege de situatie is het onduidelijk voor ons waar hij staat maar denk dat ze heel goed weten hoe goed hij echt is. Daarbij kan hij de eerste 2 weken nog gebruiken om soort van in te rijden. En ik denk dat hij dan goed zal zijn. Bij mij gaat de keuze echt tussen Roglic en Evenepoel.

DennisdeMenniss

Zit hier nog te twijfelen tussen welke 2e UAE renner ik meeneem. Yates lijkt laatste man en kan zomaar alle bergetappes in de top 5-6 eindigen. Almeida moet dat ook kunnen en blijft altijd wel aanklampen.. maar alleen als hij zelf een klassement rijdt. Mijn gevoel zegt dat ook hij wel een goed klassement wil rijden en volledig laten lopen zie ik hem niet doen.. en is een stukje voordeliger dan Yates. Ayuso idemdito en grote kans op jongeren punten.. maar duur, lastig lastig.. Op dit moment zou ik zeggen voorkeur voor Yates dan Ayuso en Almeida.. kunnen jullie je hierin vinden of totaal niet? 

Maarten Koning

De eerste 2 weken inrijden is er niet bij. 

Natuurlijk zit het zwaartepunt op het eind maar 1, 4 en 10 zijn 'gewoon' etappes met om en nabij 4000 hoogtemeters waar je makkelijk flink wat tijd kunt verliezen.

En reken maar dat er bij etappe 1 wat getest gaat worden. Je moet voor etappe 1 direct goed zijn verwacht ik.

Maarten Koning
DennisdeMenniss
#1294
Zit hier nog te twijfelen tussen welke 2e UAE renner ik meeneem. Yates lijkt laatste man en kan zoma...

Ik denk dat pogacar gaat winnen en hij houdt ook van etappes winnen, daarom heb ik ze alle 4. Tevens zie ik de andere 3 ook als potentiële etappewinaars dus dat werkt mooi samen

Ik verwacht dat van de 3 Ayuso zelf ook echt het meest gaat proberen om kort te eindigen en dat yates dat minder van belang vind. (Dat is echt wel een beetje op gevoel en hoe ik zowel Yates als Ayuso persoonlijk inschat). 

Ayuso is van de drie dan wel weer het grootste twijfelgeval qua vorm. 

Laatst gewijzigd
Geo Dec

Sandy Dujardin 

NielsH97

Onley voor 500 of 750 is voor mij ook direct inklikken!

Astarloa
Maarten Koning
#1295
De eerste 2 weken inrijden is er niet bij.  Natuurlijk zit het zwaartepunt op het eind maar 1,...

10 is een sprint. 1 en 4 vind ik niet dusdanig zwaar dat daar met minuten gespeeld gaat worden. Al geloof ik best dat Pogacar al wel flink aan de boom zal schudden.

Maarten Koning
Astarloa
#1293
Ik geloof er niet zo in dat Vingegaard aan de start staat zonder dat Visma weet dat hij competitief...

Wie moeten ze anders opstellen? Het is heel goed denkbaar dat ze hopen dat het nog wat beter wordt.

De belangen voor de tour wegen daarin toch dermate hoog dat het niet onlogisch is dat ze het toch willen proberen ondanks dat de waardes nog niet zover zijn.

 

We kennen zijn waardes natuurlijk niet dus het is koffiedik kijken, ik bedoel alleen maar dat het best plausibel is dat hij niet de vorm heeft om mee te doen voor de winst

1 2 ... 52 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.