Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 69 ... 102 103
Maarten Koning
TJV94
#1698
Er zijn juist veel mogelijkheden voor dat soort aanvallers vind ik, hoewel de definitie voor niet kl...

Welke etappes zie je daarvoor dan? 17 en 18 tel ik eigenlijk alleen.

De rest is te zwaar of wordt hoogstwaarschijnlijk een (punch)sprint

Gravel rit tel ik niet mee in dit geval, die is lastig te voorspellen

 

Laatst gewijzigd
KV
Maarten Koning
#1697
Ik vind aranburu lastig te peilen. Voordat gaviria er in zat vond ik hem een easy pick maar ervanuit...

Aranburu zou ook zonder Gaviria niet (vlak) sprinten hoor. 

Maarten Koning
Nederlandsche
#1700
Zou vd Berg voor de ereplaatsen gaan sprinten? Of is iemand anders interessant als opvulling die ron...

Hij heeft gezegd dat hij gaat meesprinten op de vlakke sprints.

Maarten Koning
KV
#1702
Aranburu zou ook zonder Gaviria niet (vlak) sprinten hoor. 

Dat deed hij vorig jaar wel een paar keer. Puur in de derde linie hoor maar toch

* 2x zie ik terug, het valt mee inderdaad

 

En ook in andere wedstrijden doet hij dat wel eens

Laatst gewijzigd
Eddix
Boasson en Hagen
#1699
Ik denk dat Roglic meer gaat hebben aan Hindley als knecht, maar wij als Scorito speler meer gaan he...

Ik heb Vlasov de laatste jaren een aantal keer in mijn team gehad, en vond hem scorito-technisch nooit echt bijzonder achteraf. Hij was ultiem van het aanklampen, niet van het punchen voor de ereplaatsen, geen ontsnapping en dan zou hij nu in dienst van Roglic ineens wel interessant zijn? Zelfs in vorm gaat hij achterin de groep favorieten eindigen, of zelfs daarachter als hij zich wegcijfert voor Roglic.

Niballie
BigMig
#1696
Waarom zou VLAB, als hun kopman moeilijk meekomt, ook hun stand-in kopman opofferen om de schade bep...

Appels en peren.

KV
Maarten Koning
#1704
Dat deed hij vorig jaar wel een paar keer. Puur in de derde linie hoor maar toch * 2x zie ik terug,...

Echte massasprints waren dat niet hoor, behalve dan Parijs, maarja wat moet je daar anders doen. Rit 8 was een oplopende finish (en in diezelfde rit verwacht ik hem dit jaar dus ook). Rit 10 sprintje na de kopgroep. En dan nog rit 18 na een heuvelachtige rit met ook kopgroepje. En dan nog eens 12de vanuit de vlucht in een bergrit.

Denk dat je een Aranburu type kunt opstellen in 1, 2, 8, 9, (misschien 12, 13 afhankelijk van (klim)vorm Gaviria) en 17, 18.

Laatst gewijzigd
BigMig
Niballie
#1706
Appels en peren.

Tomato tomato

Sjasfriet
KV
#1702
Aranburu zou ook zonder Gaviria niet (vlak) sprinten hoor. 

Hij sprintte zelfs niet mee in de laatste etappe van de ronde van België, waar eindwinst zelfs nog mogelijk was door boni's.

Punchen of verzuipen

Jongens ik wil niet stoken maar...
https://www.feltet.dk/nyheder/mads_p_har_doejet_med_covid-19_inden_touren/

NielsH97
Punchen of verzuipen
#1710
Jongens ik wil niet stoken maar...https://www.feltet.dk/nyheder/mads_p_har_doejet_med_covid-19_inden...

Lastige! Mede met het eerder uitstappen ga ik mogelijk een streep door de naam mads zetten.

NielsH97
Nederlandsche
#1691
Zie pb

Heb niks binnen 

NielsH97

Uit hetzelfde interview van Pedersen:

De sprinter gaat zich volop mengen in de massasprints en zodoende hoopt hij op het puntenklassement. Die won hij in 2022 al in de Vuelta a España, maar vorig jaar was Jasper Philipsen veel te sterk in de Tour. 'Jasper is de snellere sprinter, maar ik klim goed. Daarin heb een goede balans gevonden: ik ben wat lichter, maar heb niet aan snelheid ingeleverd. Ik train meer bergop, in combinatie met sprinttrainingen en motor-pacing.'

Pedersen is desondanks streng voor zichzelf: een plaatsje buiten de top vijf in een massaspurt mag straks niet meer gebeuren. 'Beter klimmen moet helpen om frisser te zijn in sprints en ik ga zoveel mogelijk punten proberen te pakken voor het groen. Maar als je die trui echt wil winnen, zal je etappes moeten winnen, zoveel als mogelijk. Dat is ons doel, met de groene trui dus ook als focus. Ik klim beter, dat zie ik aan de nummers. Maar dat betekent niet dat je meer punten pakt in het puntenklassement. Je moet er iedere massasprint bij zitten, niet zoals vorig jaar achtste of tiende eindigen. Dat is niet genoeg. Je moet altijd top drie of top vijf sprinten om mee te kunnen doen.'

Zitvlees
BigMig
#1695
Hahah oke, dat maakt het al een ander verhaal. Echter is er volgens mij niet 1 exacte blauwdruk voor...

Interessante gedachtegang, maar de voorbeelden die je noemt, pidcock en van Aert, hebben toch even goed heel veel onzekerderheden wat betreft vorm, rol,doelen? Een heel hoog potentieel,maar het kan ook zijn dat ze allebei 3 ritjes uitzoeken en voor de rest zich wegcijferen/rustig uitrijden. Dan zijn ze vrij duur toch?

Dan kan je beter 2 goedkopere ak mannen nemen ipv Roglic,bijv  Yates en yates

Laatst gewijzigd
Nederlandsche
NielsH97
#1712
Heb niks binnen 

Die Captcha werkt niet....

NielsH97

Interessant voor etappe 1, Evenepoel ziet Mads als topfavoriet voor de etappezege. Met als schaduwfavorieten Mathieu en Wout..

Overschatten wij de etappe of onderschat Evenpoel deze rit?

Tissa

Ik kom er moeilijk uit en blijf maar puzzelen. De twijfel zit in of je voor Roglic en Vlasov gaat op toch Jumbo. Neem je Pedersen mee dan moet je weer schuiven

Klasse: Pogacar, Yates, Almeida, Roglic, Vlasov, Rodriguez, Pidcock, Buitrago
Sprint: Bahaus, Philipsen, Groenewegen, Coquard, De Lie, Bennett
Aanval: Ciccone, Kragh andersen, Mohoric

Nog 5,5 te besteden voor drie renners, waarvan ik Bernal miss wil inruilen voor Pidcock, Mozatto als sprinter toevoege en de Gee.

Iemand nog tips?

NielsH97
Tissa
#1717
Ik kom er moeilijk uit en blijf maar puzzelen. De twijfel zit in of je voor Roglic en Vlasov gaat op...

Kan zeker heel goed uitpakken. Leuk team, misschien wel nog een aanvallende renner voor het hooggebergte?

vincor
NielsH97
#1711
Lastige! Mede met het eerder uitstappen ga ik mogelijk een streep door de naam mads zetten.

UIt IDL:  Pedersen kreeg ook te maken met corona, maar volgens de Deen was er bij hem amper sprake van een kink in de kabel. 'Ik heb ook Covid gehad, maar tegenwoordig slaat het harder toe bij de één dan de ander. Ik ben niet echt ziek geweest, maar heb wel wat dagen niet gefietst. Dat moest sowieso na de Dauphiné, dus er was voor mij geen probleem. Ik heb geluk gehad. 

BigMig
Zitvlees
#1714
Interessante gedachtegang, maar de voorbeelden die je noemt, pidcock en van Aert, hebben toch even g...

Inderdaad, het was ook maar een hypothetisch voorbeeld, om te illustreren dat het niet zo makkelijk budget verdelen is als volgens de genoemde stellingen. De combinatie Yates en Yates is zeker interessant, maar die zou je op basis van vorige Tour toch al kunnen zien als kandidaten voor de top5 AK, waardoor het juist zou aansluiten bij de stellige uitspraken waarbij ik juist een kanttekening wilde plaatsen ;).

Laatst gewijzigd
Zitvlees
BigMig
#1720
Inderdaad, het was ook maar een hypothetisch voorbeeld, om te illustreren dat het niet zo makkelijk...

Haha ja Yates en yates waren dan weer een hypothetisch voorbeeld van mijn kant. Volgens mij is de sleutel gaan voor zekerheid,maar er is teveel onzekerheid bij te veel renners over vorm en rol.

Zelf twijfel ik nog erg aan a.yates, ayuso en Almeida, niet over hun vorm, wel over hun rol en of die voldoende punten oplevert 

TJV94
Maarten Koning
#1701
Welke etappes zie je daarvoor dan? 17 en 18 tel ik eigenlijk alleen. De rest is te zwaar of wordt h...

Ik dacht dat je doelde op weinig renners voor dat soort etappes. Maar inderdaad, dat zijn de 2 kansen en evt etappe 8.

BigMig
Zitvlees
#1721
Haha ja Yates en yates waren dan weer een hypothetisch voorbeeld van mijn kant. Volgens mij is de sl...

Haha ja precies. De sleutel wordt dan dus onzekere zekerheid. Zoiets als een redelijk zekere kern bouwen en dat aanvullen met een paar gokjes met hoog potentieel. Ikzelf heb momenteel ook nog een plekje voor Simon gereserveerd, waar nog meerdere andere kandidaten van rond die prijs kans op maken. 

NielsH97

Mijn ploeg staat op dit moment op de volgende manier (nog niks is in beton gegoten), heb daarnaast 250K over en dat voelt ook nooit goed, mogelijk Onley voor een 1 miljoen renner

Mijn ploeg:

Klassement/Hooggebergte:

Pogacar

Vingegaard

A. Yates

Almeida

C. Rodriguez

Jorgenson

Buitrago

Onley

Gee 

Ciccone

 

Aanvallers:

Gregoire

Bettiol

 

Sprintequipe:

Philipsen

Pedersen

Van Aert

de Lie

Coquard

Bauhaus 

van den Berg

Kragh Andersen

dr klaas
BigMig
#1688
Ja hierdoor is het een zeer interessante puzzel inderdaad. Mijns inziens mede mogelijk gemaakt door...

Er doen 5x meer mensen mee, die in verhouding minder kennis hebben dus ja het word makkelijker om hoog te scoren. 

Vul alle etappes en en kijk waar je tekort zou gaan komen. 6 Top 10 rijders elke dag.       

1 2 ... 69 ... 102 103

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.