Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 70 ... 95 96
martijncr
Eddix
#1705
Ik heb Vlasov de laatste jaren een aantal keer in mijn team gehad, en vond hem scorito-technisch noo...

F*ck, ik heb Vlasov er nu al een tijdje in staan. TT, beschermde status, uitstekende vorm... nu ga ik toch nog twijfelen door jouw prima argumenten om er toch vanaf te blijven...

Behatzailea

Vauquelin of Martinez? Hoe goed is V's TT in dit veld? En hoe goed klimt Martinez in dit veld? Ach, ik neem gewoon beiden maar :D

Willempie94

Op dit moment heb ik Pedersen ook in mijn team. Ik twijfel om hem er in te wisselen voor v Aert, reden hiervoor is dat v Aert meer punten kan behalen en ook mee te lijkt gaan sprinten. Al is dat laatste nog wel een beetje onduidelijk volgens mij

RappeEddy
martijncr
#1726
F*ck, ik heb Vlasov er nu al een tijdje in staan. TT, beschermde status, uitstekende vorm... nu ga i...

Exact dezelfde gedachte en dan toch neiging om Carapaz erin te zetten. Zal altijd nog voor bollen gaan indien AK niets wordt.

Nederlandsche

Ik deel mijn team ook, ~ is een twijfeltje. Heb enorme FOMO voor Van Aert, en ben bang dat Van Aert gaat tegenvallen. Ik twijfel ook of de balans goed is binnen mijn team, vooral met de lagere mannen. En FOMO voor Ciccone natuurlijk.

AK: Pogi, Vini~, A. Yates, Rodriguez, Jorgenson, Almeida, Carapaz, Buitrago~,L. Martinez~

Sprint: Philipsen, Pedersen~, Groenewegen~, De Lie, Coquard, Bennett, van den Berg~

Overig: Aranburu~, Van Gils, Gee, Bettiol

 

 

Niballie
RappeEddy
#1729
Exact dezelfde gedachte en dan toch neiging om Carapaz erin te zetten. Zal altijd nog voor bollen ga...

Laat dan Vlasov maar staan.

Noppie

Voor een ander spel moet ik 12 renners selecteren, geen budget. Welke 12 zouden jullie doen?

RappeEddy
Niballie
#1731
Laat dan Vlasov maar staan.

Heb je andere tip binnen 2mln nog? (Simon heb ik al)

Dimitrofiets

Wat is het eigenlijk toch een ontiegelijk rotspel hahahahahah.
Al 100x gedacht dit gaat hem worden, maar nee hoor 5 minuten later pas ik alweer wat aan :P

8 Klassementsmannen: Pogi, Rog, AYat, CRodri, Jorg, Almeida, SYat, Buitrago
3 Klimmende aanvallers: Ciccone, MvG, Gee
2 Heuvelmennekes: Bettiol & Lapeira
7 Sprinters: JP, Pedersen, Groenewegen, DeLie, Coq, Bauhaus, Gav (of Cav - nog niet over uit).

jv88

Nog 1 twijfel Girmay of Thijssen?

PowerPiet

Bettiol wordt als topfavoriet rit 1 gebombardeerd. Is dit enkel omdat het een thuisrit is of is dat echt zo'n klasbak?  Ik heb m altijd als goeie renner bestempeld, maar toch niet van het niveau mohoric, VdP, ... Denken jullie dat hij echt kan meedingen voor geel ?

 

Kanarie

Ik zit nog met 1 dilemma. Jorgenson en Rodriguez wil ik niet missen maar ik stel ze niet op in etappe 1 en 2. Vervolgens zit ik in etappe 3 (te) krap in mijn sprinters waardoor na een wissel naar Pedersen en bijvoorbeeld  een Gaviria mijn selectie beter in balans lijkt. Maar dan zit ik toch wat krap in mijn klassementsmannen en wat ruim in mijn sprinters.

Ecko
Noppie
#1732
Voor een ander spel moet ik 12 renners selecteren, geen budget. Welke 12 zouden jullie doen?

Aan zo'n saai spel zou ik niet meedoen. 

Dimitrofiets

to Gav or to Cav?

 

martijncr
martijncr
#1726
F*ck, ik heb Vlasov er nu al een tijdje in staan. TT, beschermde status, uitstekende vorm... nu ga i...

Heb Vlasov voor Ciccone gewisseld, thanks Eddie! Is inderdaad meer kans op Scorito punten, kan per ongeluk hoog eindigen in GC maar dat is niet een vereiste voor mijn teams. En doordat ik een miljoentje overhielt, mooi een sprinter kunnen upgraden. 


Maarten Koning
PowerPiet
#1736
Bettiol wordt als topfavoriet rit 1 gebombardeerd. Is dit enkel omdat het een thuisrit is of is dat...

Topfavoriet is wat heftig maar het is wel een etappe die hij aan kan.

Toch verwacht ik geen van die drie in een hoofdrol. De algemene verwachting is dat het zo nerveus is dat het dermate hard gaat dat dergelijke renners er af zullen gaan.

Van der poel kan het theoretisch wel hoor, maar die gaat dit niet doen verwacht ik.

Het is toch serieus klimwerk. Het is meer voor types die dat net wat beter kunnen zoals van Aert (hoewel nu misschien niet) en van gils.

lochem
Boasson en Hagen
#1699
Ik denk dat Roglic meer gaat hebben aan Hindley als knecht, maar wij als Scorito speler meer gaan he...

Ok, maar wat mag Vlasov ? Alleen maar bij REV blijven en dan lossen ?

Zitvlees
Dimitrofiets
#1734
Wat is het eigenlijk toch een ontiegelijk rotspel hahahahahah.Al 100x gedacht dit gaat hem worden, m...

Heb grotendeels hetzelfde,

Enkel nog een extra ak man (bilbao) ipv een klimmende aanvaller (geen ciccone) en om aan voldoende budget te komen vd Berg ipv de lie.

 

Triple7

Gaan we weer, voor de 100ste wijziging:

Pogi, Vin, Yates, Yates, Rod, Almeida, Mas, Buitrago

JP, Ped, Lie, Coq, Bau, Ben, Berg

MVDP, Ciccone, Gils, Gee, Bettiol

De vraag is: 1 AK topper (ROG) eruit laten voor de dure Pedersen?

Maarten Koning
Triple7
#1744
Gaan we weer, voor de 100ste wijziging:Pogi, Vin, Yates, Yates, Rod, Almeida, Mas, BuitragoJP, Ped,...

Ja

Rog is 5.5 miljoen en is nooit je kopman. Die moet dus 550 punten bij elkaar harken.

Pedersen kan dat best doen (450 dan). Roglic wordt het echt een stuk moeilijker.

Laatst gewijzigd
Niballie
Maarten Koning
#1745
Ja Rog is 5.5 miljoen en is nooit je kopman. Die moet dus 550 punten bij elkaar harken. Pedersen k...

Die 100 punten per miljoen is echt onzin, zeker bij dure renners. Die neem voor stabiliteit en veelzijdigheid. 

Spank

Ook hier de twijfel:
REV en Ackermann of Jorgensen en Pedersen

Maarten Koning
Niballie
#1746
Die 100 punten per miljoen is echt onzin, zeker bij dure renners. Die neem voor stabiliteit en veelz...

Het is een leidraad maar het staat niet vast natuurlijk.

Die 5.5 miljoen is desondanks beter besteed aan klassementrenners die goedkoper zijn, ook stabiel zijn, en niet veel minder punten gaan halen

Laatst gewijzigd
Niballie
Maarten Koning
#1748
Het is een leidraad maar het staat niet vast natuurlijk. Die 5.5 miljoen is desondanks beter bestee...

6x 10e is ook stabiel, maar qua punten heel wat anders dan 6x 3e. Het klopt gewoon niet wat je stelt. De kans dat Roglic stabiel hoger in de uitslagen komt is met zijn algehele kwaliteit, sprint, punch, laatste km en tijdrit gewoon veel groter dan pakweg een Almeida, de derde man van UAE of bijvoorbeeld een Bernal. Thomas haalde in de giro ook geen 500 punten (of misschien net), maar stond wel stabiel in de top 3 en was stabiel bij de beste 4 bergop. 

Aan de andere kant van de medaille moet je juist precies de goede kiezen om te compenseren. Kijk in de Giro naar Bardet in negatieve zin en naar Martinez en Tiberi in positieve zin. Bij Thomas wist je echter dat je stabiliteit kocht en dus was 5m gerechtvaardigd. 

Laatst gewijzigd
Kanarie

Je kunt de miljoenen van een Roglic, etc. inderdaad ook besteden aan 2 goede klassementsmannen maar je kunt er uiteindelijk ook maar 9 per etappe opstellen.

1 2 ... 70 ... 95 96

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.