Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 72 ... 102 103
martijncr

Baal een beetje, want nu gaan heel wat mensen Vini last minute uit hun team knikkeren na dit interview. Maar het is wel de bevestiging van wat ik dacht: een enorm risico om hem te selecteren voor je poule! 

berggie1987

Ik ben er bijna uit. Vingegaard laat ik thuis. Alle andere grote meneren mee.

8x Ak  + ciccone/vauquelin

7 sprinters (incl kleintje mozzatto);

3 aanvallers/heuvel (+ ciccone/vauquelin)

Laatste keuze is Groenewegen+lapeira vs Cavendish+vdpoel 

NielsH97

Wat hadden jullie verwacht? Dat Vingegaard zou zeggen dat hij goed voorbereid was?

Hij blijft in mijn team, met een pickrate van 20 % kan hij een goede verschilmaker worden ;)

Robin0h
martijncr
#1776
Baal een beetje, want nu gaan heel wat mensen Vini last minute uit hun team knikkeren na dit intervi...

Het is maar net hoe je het interpreteert, want hij gaat wel voor een kort klassement.

en als ze geen vertrouwen hebben in vin, dan hadden ze Kooij toch meegenomen ipv lemmen...

Laatst gewijzigd
martijncr
NielsH97
#1778
Wat hadden jullie verwacht? Dat Vingegaard zou zeggen dat hij goed voorbereid was? Hij blijft in mi...

Oef, next level eigenwijs-zijn Niels! :) Ik hoop voor jou dat je eigenwijsheid achteraf fantastisch uitpakt! 

martijncr
Robin0h
#1779
Het is maar net hoe je het interpreteert, want hij gaat wel voor een kort klassement. en als ze gee...

Hoe je het ook interpreteert, het is in mijn ogen nooit de gok van 6 mln waard. Zelfs als Pogi zo op deze wijze voor de microfoon zou staan! 

Harderijder

Hoe zou je dit van Van Aert interpreteren? Kan meesprinten, maar voelt zich niet goed.

 'Het is voor iedereen een zwaar jaar geweest, dus is het ook lastig om verwachtingen te hebben. Ik ben in de slechtste vorm waarmee ik naar een Tour heb toegewerkt. Ik ben best goed, maar niet zo goed als dat ik gewend ben. Het is afwachten hoe m’n benen zullen zijn en gelukkig kan ik op alle fronten nuttig zijn voor het team. Als de benen beter worden, hoop ik wat eigen kansen te krijgen. Sprinten? Ik hoop dat ik competitief kan zijn, of dat nu in de sprints is of in andere etappes. Op het BK werkte dat nog niet supergoed, maar in een zwaar openingsweekend kan ik voelen wat er mogelijk is. Ik hoop dat ik in de wedstrijd kan groeien en ik kan trots zijn op mezelf dat ik weer op dit niveau ben.'

CLB

Mozzato of van den Berg als sprint opvulling?

Imbatido

Er staat toch weinig nieuws in het interview met Vingegaard? Hij heeft geen optimale voorbereiding gehad maar gaat toch voor het klassement. Dat is eigenlijk het enige nieuws hier dat hij dat zelf uitspreekt. 

Winnen van Pogacar was altijd al moeilijk maar hij kan nog altijd de best of the rest zijn. En zoals vaker benoemd: als Visma er niet in geloofde hadden ze hem niet meegenomen.

Maarten Koning
Harderijder
#1782
Hoe zou je dit van Van Aert interpreteren? Kan meesprinten, maar voelt zich niet goed.  'Het i...

Dit leest alsof hij in elk geval wel wat sprints gaat proberen. Als je twijfel had dan vind ik dit eerder een bevestiging om hem mee te nemen in plaats van niet.

bonsai7
Dottema11
#1638
6 aanvallers is echt teveel als je mij vraagt. Ik weet niet of je elke etappe hebt ingetekend met je...

Dottema snap je opinie over zijn keuze maar wat vind je van bettiol,ciccone, gee, powless, ( buitrago)en lapeiraook 6 en wel uitgedacht over welke ritten. 
btw lapeira of mozzato voor de laatste 500k wat denk je qua punten?

Laatst gewijzigd
Dottema11
bonsai7
#1786
Dottema snap je opinie over zijn keuze maar wat vind je van bettiol,ciccone, gee, powless, ( buitrag...

Ik heb 5 van deze 6, waarbij ik wel wil aangeven dat ik Buitrago niet inschat als aanvaller deze tour, en dat ik bij de overige 4 de verdeling hanteer 2 klimmende aanvallers en 2 voor een heuvelachtig terrein. Denk dat je zelf wel kan raden nu welke van de 6 ontbreekt in m'n team.

Voor wat betreft lapeira versus mozzato, hele lastige. Het plafond van Lapeira is hoger, maar denk dat Mozzato stabieler qua keuze is, makkelijker op te stellen en stel je dus vaker op. 

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
HaagseHaas
#1761
Waarom krijgen wielrenners nog steeds zo vaak Covid? En waarom zijn al die ploegen met zulke miljoen...

Omdat die zich laten testen op covid en een normale mens denkt: "dedju ik heb een snotvalling... Vervelend, maar geen man overboord"

Groetjesaandevoetjes

Ik heb Van Poppel tot nu toe nog geen moment overwogen, omdat ik eerder een keer las dat hij Roglic op het vlakke veilig moest loodsen, maar ik heb ook nog nergens gelezen dat hij niet mee sprint. Iemand meer gehoord?

Behatzailea
Groetjesaandevoetjes
#1789
Ik heb Van Poppel tot nu toe nog geen moment overwogen, omdat ik eerder een keer las dat hij Roglic...

Na afgelopen Giro heb ik geen moment meer aan Van Poppel gedacht. Tot nu dus. Maar die gat 100% niet mee hier.

De Tourminator

Eindelijk kunnen we een team gaan samenstellen. Nu een team zonder VLAB, voelt niet goed maar Ving en WvA zijn blijkbaar nog niet waar ze willen zijn. Normaal voor deze bedragen zou ik ze meenemen. Nu toch wel veel twijfels.

KV

Trouwens wel geen woord over Jorgenson in de persconferentie. 

Sjasfriet
KV
#1792
Trouwens wel geen woord over Jorgenson in de persconferentie. 

Omdat die ook niet relevant genoeg is, denk ik. Waarom die plots door 3/4 van de lage landen tot klassementsman wordt gebombardeerd is nog steeds een groot vraagteken voor mij. 

Na de tour moet ik mij mss schamen voor deze uitspraak, maar ik ben er redelijk gerust in ;) 

DerbertHijkstra

Vingegaard gaat de Tour winnen. Dit gaat hij doen in etappes 14, 15, 19, 20 en 21. Simpelweg omdat een Vingegaard op 85% nog steeds boven de rest uitsteekt qua duurvermogen wat in die etappes nodig is. Hiervoor zal het voor hem echter in vorm raken en schade beperken zijn. Deze schade zal vermoedelijk niet in één etappe dichtgereden zijn, als hij geluk heeft na 2, maar waarschijnlijker rijdt hij pas in het geel na etappe 19. 

Daarom laat ik hem thuis. Hij zal in de etappes ervoor echt wel een paar keer top-10 rijden, maar veel truipunten gaat hij niet vangen, daar er wel 3, 4 of 5 heuveltypes zijn met meer punch die hoger zullen staan tot etappe 14. In het geel rijden voor 3 etappes, realistisch 2 max. 3 etappewinsten en een paar keer top-10 is niet genoeg voor 6 meloenen, gezien zijn grote concurrenten met hun grotere punch wél kans maken op eerdere etappewinsten, klassementspunten en in de eindranking 1 plaatsje onder hem eindigen.

Inderdaad jammer dat hij dit interview geeft, want Scoritotechnisch was hij het sowieso niet waard en nu laten meer mensen hem links liggen, terwijl hij de verwachtingen laag houdt en dan tóch de Tour wint.

Titivoeckler

Jorgenson is voor mij ook de VLAB-renner met het grootste fomo gehalte. De punten van Vingie en wout zijn nog wel op te vangen als je goed kiest, zelfs als zij het boven verwachting doen. Bij Jorgensen is dat een ander verhaal, dat kan net degene zijn die in die prijsklasse overperformt.

Laatst gewijzigd
Nederlandsche
Titivoeckler
#1795
Jorgenson is voor mij ook de VLAB-renner met het grootste fomo gehalte. De punten van Vingie en wout...

Jorgenson staat er daarom bij mij al vanaf het begin af aan in, als Vingegaard wegvalt, moet VLAB zijn kaart gaan spelen.

Nederlandsche

Wat is jullie overweging om een ploegmaat van Philipsen wel/niet mee te nemen? En kiezen jullie dan voor een 750k man of voor een Axel Laurance, die zelf in de overgangsritten ook nog wat kan bewerkstelligen?

bonsai7
Dottema11
#1787
Ik heb 5 van deze 6, waarbij ik wel wil aangeven dat ik Buitrago niet inschat als aanvaller deze tou...

Welke ritten denk je dat lapeira het verschil gaat maken voor dat hogere plafond ( lees. ITT) of welke ritten heb je in gedachten ?

Sambonhof

Ik heb nu WvA in mijn team als sprinter, maar ik twijfel toch heel erg over hem en wil hem graag upgraden naar Pedersen. Hierdoor moet ik wel gaan snijden in mijn AK mannen of Gee of Ciccone thuis laten.

Wat denken jullie. WvA en Jorgenson of Pedersen en S. Yates

arviidd

Het parcour maakt het niet makkelijk. Ik vind het helemaal niet voor de hand liggend dat Pogacar snel in het geel rijd. Heb het idee dat iedereen daar wel vanuit gaat. In etappe 1 en 2 gaat hij niet zomaar tijd pakken op andere gc rijders. Dan moet het gebeuren in etappe 4 over de Galibier, al zie ik  daar de grote vier ook nog wel samen over de finish komen. Mijn verwachting is  dat na etappe 4 dus de  grote favorieten nog heel kort staan. Dan komen ze pas weer aanbod in de tijdrit. Daar geef ik Evenepoel een grotere kans om geel te pakken en die draagt hij dan zeker tot etappe 14. Ik vind het dan ook bijzonder dat de meesten juist Evenepoel thuis laten.

 

Daarbij  komt dat de genoemde etappes  + de gravel rit de weinige etappes zijn  waar Pogacar, Vinegaard onderdruk kan zetten.  

 

Conclusie: Ik ga mij niet blindstaren op teampunten, Evenepoel is voor mij een must have en ik ga goed investeren in mijn sprintersteam want dat is één van de weinige zekerheden die wij hebben.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 72 ... 102 103

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.