Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 75 ... 105 106
Symen De boer

Laatste twijfel

Vingegaard en S Yates

Of

Evenepoel en Jorgenson

Wie helpt??

 

NOAD1912

Ik F5 dit forum de gehele puzzeltijd, geweldige toevoeging in de voorbereiding, maar grote nadeel is wel die eenheidsworstenteams die je er van krijgt.

Ik denk dat vrijwel ieder team een stuk of 12 dezelfde namen hebben, daarnaast nog 4 renners die in 70+% van de teams voorkomen.

Het echte verschil wordt gemaakt met de DFM pick + een budgetsprinter die opeens met de grote jongens meedoet en een verrassing die een etappe en de bollen pakt.

Vrijwel iedereen zal Felix Gall links laten liggen, toch wel een half miljoen overprijsd, maar zou die taaie Oostenrijker niet de DFM van deze Tour kunnen worden? Zo ja, dan zou hij weleens 1 van de grote verschilmakers kunnen worden.

Hoe zien jullie dat?

NOAD1912

-dubbel-

Laatst gewijzigd
Fietsopa
NOAD1912
#1852
Ik F5 dit forum de gehele puzzeltijd, geweldige toevoeging in de voorbereiding, maar grote nadeel is...

Het scheelt wel dat door de onduidelijkheid rond vingegaard, evenepoel, Roglic, en wva, er al redelijk veel verschillen zijn.

Waar ik echt te veel eenheidsworst zie is in de aanvallers. Iedereen heeft Ciccone, van Gils, Gee en Bettiol (ik op het moment nog ook). 

Ja dat zijn in mijn ogen ook de sterkste, maar als iedereen ze heeft ga je er natuurlijk geen verschil mee maken.

Harderijder
ProScoritoManager
#1836
Grappig, ik geloof dat jij je team eerder eens gepost hebt en dat van alle teams die voorbij kwamen,...

Haha nee dat was ik niet, ik heb mijn team nog niet gepost. Verder met je eens, eigenlijk moet je voor zekerheid gaan.

Maarten Koning
Dion
#1849
Vanwaar komt iedereen de laatste dag ineens met Bilbao aanzetten?

Top 10/5 kandidaat in de tijdritten, goed in gravelrit, punch, constante renner, parcour ligt hem. Acceptabel voorjaar, niet geweldig maar zeker niet slecht.

Hij is geen noodzaak maar je weet wat je aan hem hebt en dat is waarschijnlijk net iets meer dan dat hij kost.

Triple7
Dion
#1849
Vanwaar komt iedereen de laatste dag ineens met Bilbao aanzetten?

Omdat mensen VLAB eruit hebben gegooid 😄

NielsH97

Zojuist eens alle etappes ingevuld, merk toch dat ik met enkele problemen zit. Hieronder een opsommend lijstje:

  • Wat is de verwachting in rit 2? Heb nu voornamelijk AK mannen maar ik zie een Rodriguez en Vingegaard niet persé heel kort eindigen.
  • 9 etappes waar ik mijn sprinters of een groot gedeelte van mijn sprinters opstel, wel te verstaan etappes 3,5,6,8,9,10,12,13 en 16. Zijn jullie het hiermee eens?
  • Etappes 4, 11, 17 en 18 lijken mij het meest geschikt voor de vlucht. Voor jullie is dit ook zo?
  • Geen 9 goede tijdrijders voor de eerste tijdrit vooral indien je geen Roglic en/of Evenpoel hebt.
  • Wat kan ik nu echt verwachten van Buitrago en Gee in het hooggebergte. 
  • De gravel etappe zijn voor mij gewoon de sprinters die ook in het klassieke voorjaar goed zijn. Types Pedersen, van Aert, de Lie en Philipsen(?). Daarnaast types als van der Poel, Bettiol en andere voorjaarsrenners. Misschieen een Kung?

Ik heb het gevoel dat ik een klassementtopper mis, daarentegen erg tevreden over mijn sprintequipe.. lastige keuzes zeg.

Onley in geen enkele etappe opgesteld wat me ook aan het twijfelen brengt. 

FrankSteenbergen
zomaareens
#1842
Wat is de opinie over de Lie in de vlakke sprints? plek 5-10 en hij laat er 2 lopen? zoiets? Of.. h...

En, wie gaat er sprinten als De Lie foetsie is? Drizners, Beullens?

Asjemenouu

Na lang wikken en wegen een selectie gemaakt. De spoeling AK voelt iets dun en het sprint gedeelte iets ruim. Echter vind ik dat de verantwoorden omdat er veel sprintkansen zijn en er veel ploegen baat bij hebben om te controleren om te sprinten. Ook zie je dat er in een TDF vaker gesprint/gecontroleerd wordt dan bij andere grote rondes.

Zouden jullie nog een sprinter ruilen voor een aanvallende berg renner/AK man of denken jullie dat het team in balans is?

Pogacar
Roglic
AYates
Rodriguez
Jorgenson
Almeida
SYates
Buitrago

Philipsen
Pedersen
Groenewegen
Coquard
Bauhaus
Gaviria
Van den Berg

Van Gils
Gee
Bettiol
Lapeira

Maarten Koning
NielsH97
#1858
Zojuist eens alle etappes ingevuld, merk toch dat ik met enkele problemen zit. Hieronder een opsomme...

Rit 2 vind ik van der poel, van aert, mathews etc.

Klassementsrenners zullen hier wel vaak top20 eindigen maar dit is echt werk voor de klassieker renners

Laatst gewijzigd
Sambonhof
Dion
#1839
Als je philipsen, pedersen, groenwegen én de lie neemt hou je weinig over inderdaad. Groenewe...

Dankjewel voor de tips!

Mijn sprintteam is nu:

Phillipsen, Pedersen, De Lie, Coquard, Bennett, Jakobse/Gaviria/Cav (moet nog even kiezen) en Mozzato.

Denken jullie dat dit goed genoeg gaat zijn of is het nog steeds te karig?

de Tour

Zou Lapeira de 1ste etappe aankunnen? Ken hem zelf nog niet al te goed..

Georgeske

Zien jullie Bennett een hoger puntenaantal halen dan Groenewegen?

Niballie
Georgeske
#1864
Zien jullie Bennett een hoger puntenaantal halen dan Groenewegen?

Ik zie in Groenewegen een kandidaatritwinnaar, in Bennett niet.

NielsH97
Maarten Koning
#1861
Rit 2 vind ik van der poel, van aert, mathews etc. Klassementsrenners zullen hier wel vaak top20 ei...

hmm.. eerste gedachte was hetzelfde maar ik denk dat het misschien te steil is voor die mannen. paar honderd meter boven de 15%, mochten er wat puncheurs doortrekken zullen zij lossen. Althans dat is mijn mening.

Fietsopa
Maarten Koning
#1861
Rit 2 vind ik van der poel, van aert, mathews etc. Klassementsrenners zullen hier wel vaak top20 ei...

Is dit niet te pittig voor hun? Het is eigenlijk gewoon de muur van Huy, maar dan 10km voor de finish.

NielsH97
Sambonhof
#1862
Dankjewel voor de tips! Mijn sprintteam is nu: Phillipsen, Pedersen, De Lie, Coquard, Bennett, Jak...

Ik ben persoonlijk uitgegaan van 7 sprinters + 1 knecht omdat er in mijn ogen 8 á 9 sprintetappes zijn.

hetismewat
NielsH97
#1866
hmm.. eerste gedachte was hetzelfde maar ik denk dat het misschien te steil is voor die mannen. paar...

In de Giro dell'Emilia komen er toch maar heel zelden mannen van 70+ kilo aan te pas. Zal in etappe 2 niet veel anders zijn, denk ik.

NielsH97
Fietsopa
#1867
Is dit niet te pittig voor hun? Het is eigenlijk gewoon de muur van Huy, maar dan 10km voor de finis...

Precies, types Buitrago, Gregoire, van Gils zullen hier wel voor etappewinst willen gaan.

zomaareens

Simon Yates of Richard Carapaz.. 

 

Overstappen op bollen zou Carapaz voordeel geven, tijdrit Yates.. 

Carapaz ook nog ziek geweest zie ik.. maja.. wie niet..

Yatez slecht in warmte?

 

hetismewat

Vorig jaar was het tijdens de Tour ook niet koud, meen ik.

NielsH97
zomaareens
#1871
Simon Yates of Richard Carapaz..    Overstappen op bollen zou Carapaz voordeel geven, ti...

Keuze is voor mij duidelijk, Carapaz.

NielsH97

Op dit moment Kragh Andersen in mijn team. Ik heb nu nog 250k over, zou het enige waarde hebben om Laurance te kiezen? Bij wie is de kans van uitrijden groter?

RappeEddy

Carapaz heeft wel wat recht te zetten na Tour van vorig jaar dus verwacht ergens ook wel wat van hem

1 2 ... 75 ... 105 106

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.