Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 82 ... 99 100
NOAD1912

Ik maak me veel meer zorgen om E1.. dan mijn algehele selectie, angst voor bankpunten. Vooralsnog 6 of 7 AK en 2 of 3 aanvallers. Bookies mikken op Van Aert, Van Gils, Aranburu, Cort, etc.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Eddix
#2022
Ik heb net letterlijk dezelfde switch gemaakt. Wilde eigenlijk De Lie vervangen door Groenewegen, ma...

Maar groenewegen staat er dan wel weer om bekend dat hij het af en toe helemaal laat lopen. 

Hoe fair dat is op basis van de afgelopen jaren weet ik niet maar hij staat er toch een beetje om bekend. Niet zo erg als ewan maar toch

kevinraar

team etappe 1

pogacar

roglic

rodriquez

yates

yates

jorgenson

mas

vlasov

buitrago

 

bank

martin

powless

phlipssen

pedersen

groenewegen

de lie

coquard

van poppel

van de berg

gee

laurance

Laatst gewijzigd
yoeri
Eddix
#2022
Ik heb net letterlijk dezelfde switch gemaakt. Wilde eigenlijk De Lie vervangen door Groenewegen, ma...

Grappig dat je met hetzelfde dilemma kampt Eddix.

Ik heb hem echter zojuist even helemaal omgegooid. Kwaliteit binnen sprinters naar mijn idee flink opgevoerd en binnen de klassementsrenners een gewaagde keuze toegevoegd. 

Om écht goed te moeten scoren zal Evenepoel in dit klimmersgeweld steeds top 5 moeten rijden als het erop aankomt en de witte trui moeten pakken. Natuurlijk heb je de twee tijdritten ook nog, waar hij normaal gesproken sowieso veel punten pakt. Ik vraag me alleen af of hij het klimmende wel gaat trekken op het moment. Ik betwijfel of hij beter gaat klimmen dan onder andere dan 3 UAE knechten en Jorgenson. Dat maakt zijn prijskaartje wel heel duur. Natuurlijk hebben we bij hem wel gezien dat hij anders alsnog veel punten kan scoren in de ontsnappingen. Maar dat was in een Vuelta waar de klassementsrenners (Jumbo) freewheelend naar de finish reden en de kans op de vlucht enorm groot is. Dat scenario kan nu natuurlijk weer voltrekken als hetzelfde met UAE gebeurd.

 

Om even te kijken wat er bij mij zou veranderen hem even doorgevoerd. Nog steeds met slechts 6 1/2e sprinter. Wat denk je hiervan?

Uit

Evenepoel, Bennet en Bauhaus

In

Vlasov, Pedersen, Groenewegen

Ene kant meer zekerheid. andere kant sprinters zijn makkelijker te voorspellen en komen sneller bovendrijven in een rituitslag. Dus is er dan voldoende winst te behalen. Wat denk jij?

khelden

wat denken jullie van Bauhaus?

 

Hij heeft denk ik veel snelheid op het vlakke waar die waarscheinlijk ook wel top 5-10 gaat eindigen. Maar hij heeft de Giro niet uitgereden i.v.m. focussen op andere doelen. Waardoor hij niet heel veel punten heeft behaald. Ik zie dit ook wel gebeuren in de Tour+ hij heeft ook niet de beste sprinterstrein.

 

denken jullie dat je beter voor benett of ackerman kan gaan?

 

Laatst gewijzigd
Titivoeckler
kevinraar
#2028
team etappe 1 pogacar roglic rodriquez yates yates jorgenson mas vlasov buitrago   b...

Mooi teampje Kevin. Benieuwd hoe je het hiermee gaat doen. Laat dat vooral weer weten. Wel is het maar de vraag hoe vaak van Poppel gaat sprinten. Als je die meeneemt omdat je denkt dat hij altijd meesprint, kun je misschien beter iemand anders kiezen!

Titivoeckler
khelden
#2030
wat denken jullie van Bauhaus?   Hij heeft denk ik veel snelheid op het vlakke waar die waars...

Bauhaus heeft nooit een trein mee. Bauhaus is wel een meester in positioneren, wordt vaak afgezet door arndt. Denk wel dat hij het beter doet dan de andere 2 miljoeners, maar dat moeten we zien. Vind de treinen van Ackermann en Benett ook niet denderend 

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Ik ben een beetje aan het terugkijken om toch wat bevestiging te zoeken en ik moet terug naar de tour van 2022 waarin bettiol een resultaat (2e) haalt bij een etappe van een dergelijke moeilijkheidsgraad en in een sterk bezet veld en dat was een vlucht dus dat telt eigenlijk niet echt voor morgen. LbL en il lombardia rijdt hij eigenlijk nooit een resultaat. 

Hij zal vast graag willen maar ook met zijn seizoen, wat echt wel prima is, lijkt het me toch wat wishful thinking om hem tot serieuze kanshebber te bombarderen. Als hij geen Italiaan was dan was hij simpelweg niet zo vaak genoemd en ik geloof er niet zo in dat iemand beter rijdt in zijn eigen land wanneer de gele trui behaald kan worden. De kans op geel is motivatie genoeg

Laatst gewijzigd
NOAD1912
khelden
#2030
wat denken jullie van Bauhaus?   Hij heeft denk ik veel snelheid op het vlakke waar die waars...

Helemaal mee eens, ik zou ook voor Bennett of Ackerman gaan

Maarten Koning
NOAD1912
#2026
Ik maak me veel meer zorgen om E1.. dan mijn algehele selectie, angst voor bankpunten. Vooralsnog 6...

De bookies worden gestuurd door wat mensen gokken. Er zit natuurlijk altijd wel wat achter maar als mensen daar opeens veel op cavendish zetten omdat Armstrong dat bij wijze van spreken heeft aangeraden betekent dat nog niet dat het een goede kans is. Echter komt hij dan wel als goede 'kanshebber' bij de bookies uit. 

Laatst gewijzigd
Eddix
yoeri
#2029
Grappig dat je met hetzelfde dilemma kampt Eddix. Ik heb hem echter zojuist even helemaal omgegooid...

Ja blijft een lastige afweging. Toevallig heb ik zelf zowel Philipsen als Pedersen al in mijn team, Groenewege zou bij mij de 3de sprinter zijn. Wat Maarten zegt klopt ook wel, Groenewegen laat ook nog wel eens lopen, hij is alleen best in vorm volgens mij, heeft volgens mij best een hoge kans op uitrijden (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bauhaus, waar ik toch denk dat die de laaste week gaat afstappen). En Bennet lijkt me consistent, al weet ik niet of hij zijn vorm van een paar jaar terug heeft teruggevonden. Bij vd Berg weet ik het gewoon ook nog niet, misschien is dat mijn grootste twijfel. Die jongen kan goed mikken op de lastigere etappes, om op het vlakke niet of nauwelijks mee te sprinten. Het kan zomaar zijn dat ik morgen weer Bauhaus en Bennet erin heb staan...

Maarten Koning
Eddix
#2036
Ja blijft een lastige afweging. Toevallig heb ik zelf zowel Philipsen als Pedersen al in mijn team,...

Van den Berg zelf was er wat mij betreft wel duidelijk over. Ondanks dat het niet zijn kracht is, is hij van plan om te sprinten "om te leren".

Maargoed, waar finisht die dan

khelden

Evenepoel heeft aangegeven dat hij Pedersen als topfavoriet ziet in etappe 1. wat denk jullie? Ik denk dat het te zwaar is voor hem

oborobo

Toch weinig vertrouwen in Vingegaard hier.

Sjasfriet
khelden
#2038
Evenepoel heeft aangegeven dat hij Pedersen als topfavoriet ziet in etappe 1. wat denk jullie? Ik de...

Als er nu een van die mannen is die "maar wat zegt" of de bal vaak mis slaat is het wel ons Remcotje, dus zou er niet al te veel waarde aan hechten. 

Astarloa
Maarten Koning
#2037
Van den Berg zelf was er wat mij betreft wel duidelijk over. Ondanks dat het niet zijn kracht is, is...

Echt een massasprinter is het niet. Voor 1 miljoen wel een leuk gokje die zijn punten wel zal pakken maar geen verschil zal maken.

arviidd
khelden
#2038
Evenepoel heeft aangegeven dat hij Pedersen als topfavoriet ziet in etappe 1. wat denk jullie? Ik de...

Pedersen zegt zelf er ook voor te willen gaan, evenals de groene trui.

NielsH97
khelden
#2038
Evenepoel heeft aangegeven dat hij Pedersen als topfavoriet ziet in etappe 1. wat denk jullie? Ik de...

Ieder team zegt iets anders, Bora zegt AK, Lidl hoopt te kunnen sprinten maar geeft aan dat het aan UAE ligt, Thomas denkt Pedersen, Pidcock zegt dan weer kans voor punchers en van Gils idem.. kan dus alle kanten op

Coureurs du Courage
NOAD1912
#2026
Ik maak me veel meer zorgen om E1.. dan mijn algehele selectie, angst voor bankpunten. Vooralsnog 6...

Ja, dat is wedden op de winnaar van etappe 1. De verwachting is dat er veel 'schoon' volk kan terugkomen in de vlakke kilometers richting Rimini die er mogelijk afgereden waren op het 3luik aan klimmetjes. En dat er dus gesprint wordt met een groep van 30/40 renners. Of dat er uit die groep iemand met een slimme uitval de etappe pakt. En dan zijn die namen buitengewoon interessant omdat ze in het verleden bewezen hebben dat te kunnen. De meeste klassementsrenners zijn nu eenmaal niet goede sprinters + zullen geen ruimte krijgen van andere klassementsrenners om te sprinten. Vandaar dat een type Narvaez een goede kans maakt om te winnen hier.

Mijn dark horse voor etappe 1: Pello Bilbao 

Coureurs du Courage
Canyon72
#1996
Hoe beslis je nu met al de info die we hebben of we vingegaard en/of van aert nemen? Dan volgen alle...

Heel simpel; account aanmaken op Scori-pro, daar invullen met Van Aert en Vingegaard en op de gewone Scorito pak je anderen. Kost je alleen wat knaken, maar speel je wel met 2 teams. Zo heb ik het in ieder geval opgelost... hahaha

TJV94

Van welke renners is de verwachting dat ze in de laatste week gaan afstappen?

En heeft iemand ook bronnen? Ik dacht aan bijv. Pidcock en WvA, maar kan hier eigenlijk weinig over vinden. Weet wel dat MvdP heeft gezegd graag de Tour uit te willen fietsen. 

Ecko

F*ck het Vendramesyndroom! Ik cap voor morgen gewoon Cort. Die heeft zin om het eerste geel voor de Vikingen binnen te harken. 

Jordy

Mijn team voor dit jaar:

AK: Pogacar, Vingegaard, A. en S. Yates, C. Rodriguez, Bilbao, Almeida, Buitrago

Sprint: Philipsen, Pedersen, Groenewegen, De Lie, Coquard, Bauhaus, Matthews, Aranburu

Overig: Ciccone, Lazkano, Bettiol, Lapeira

 

Ik merk dat ik bij de eerste tijdrit al mijn klassementsrenners moet opstellen en Pedersen of Bettiol lijkt dan de beste opvulling. Andere optie is om Buitrago op de bank te zetten voor Pedersen of Bettiol. Hierdoor verwacht ik niet al te veel punten te pakken deze tijdrit. Etappe 9, de gravelrit, mis ik ook wat favoriete voor de etappewinst. Daarnaast volg ik het wielrennen niet lang genoeg om te weten welke mannen echt kans maken op deze etappe en welke rennerwissel goed zou kunnen uitpakken. Voor etappe 17 heb ik vier 'echte' vluchters dus deze etappe verwacht ik niet veel punten te pakken. Etappe 21 mis ik een laatste solide tijdrijder. Als deze tour een klassementsman of Ciccone uitvalt, merk ik dat ik geen solide negende man kan opstellen in een klimrit. Wellicht ga ik hier nog even aan sleutelen. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn team vinden. 

maxverton

Ik zit op dit moment met een team met 7 ak mannen van 2M of duurder. Ik zie dat veel anderen ook zo iets hebben.  Om het ak gedeelte nog wat aan te sterken zie ik dat buitrago veel wordt meegenomen omdat je met duurdere opties echt moet gaan besparen op je sprinters. Ikzelf heb op dit moment mijn pijlen meer gericht op de 1M klimmers als opvulling zoals een cicconne/bardet/gee.

Ik ben bij buitrago een beetje bang voor een scenario als bij fortunato afgelopen giro, die klom goed maar eindigde iedere x zo rond plek 14, (ook omdat er vaak nog een paar vluchters voor de ak mannen finsishen), en daar schiet je nou niet echt veel mee op. Voor de buitrago kiezers, schatten jullie hem in als een klassementsman die echt mee kan met de toppers en dus echt een aantal keer top 8 kan finishen? Ik ben een beetje bang voor het fortunato scenario van de giro en dan voelt voor mij het kiezen van de aanvallers van 1M verstandiger om de opstellingen bij bergetappes mee te vullen. 

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
maxverton
#2049
Ik zit op dit moment met een team met 7 ak mannen van 2M of duurder. Ik zie dat veel anderen ook zo...

Buitrago heeft laten zien heel stabiel top 15 te kunnen rijden en hij wordt alleen maar beter. En hij kan ook goed punchen en heeft bewezen in staat te zijn lastige bergetappes te winnen.

Hij was een van de eerste die ik in mijn team heb gezet en ik heb nooit overwogen hem te droppen. In mijn optiek een van de beste opties voor prijs kwaliteit. 

Op voorhand..

1 2 ... 82 ... 99 100

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.