Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 83 ... 108 109
Coureurs du Courage
Jordy
#2048
Mijn team voor dit jaar: AK: Pogacar, Vingegaard, A. en S. Yates, C. Rodriguez, Bilbao, Almeida, Bu...

Mooi team, niks meer aan doen. Om jouw vraag te beantwoorden: in die etappes stel je dan gewoon iemand op met veel punten in de klassementen, bijvoorbeeld drager groen of geel. Pak je zekere punten. In de lastige heuveletappes later zullen de klassementsrenners ook wel puntjes sprokkelen of een van die mannen is gepromoveerd tot aanvaller omdat ie minder presteert.

Coureurs du Courage
maxverton
#2049
Ik zit op dit moment met een team met 7 ak mannen van 2M of duurder. Ik zie dat veel anderen ook zo...

Ik denk niet dat Buitrago een verschilmaker gaat worden; veel copy paste gedrag. Deze jongen heeft nog nooit de Tour gereden. Is puur op basis van resultaten uit Giro, Vuelta en één uitspraak van W Poels dat ie goed fietst.

Ik schat zijn potentieel op maximaal 200 punten, waarvan veel 'sprokkelpunten' voor een 3/4de plek in het jongerenklassement, oftewel, die loop je mis omdat je hem dan niet opstelt.

Ik heb hem echter ook, want als ie niet voor klassement gaat is het wel een renner die van voren gaat zitten in de lastige heuvelritten, bergetappes, dus denk wel dat ie solid is voor 100 tot 150 punten. En als opvuller voor die ritten voor 1,5miljoen is het dan een betere optie dan de onvoorspelbaardere Bardet en Ciccone.

Laatst gewijzigd
Symen De boer

Wie help mij uit de brand 

Vingegaard en Bardet 

Of

Jorgenson en Pedersen 

Welke duo heeft de meeste potentie

encanto

Heb veel gelezen, maar weinig gereageerd ivm drukte. 

hier op het forum lijkt alles hetzelfde maar dan landelijk krijg je echt wel een ander beeld. lipowitz was uiteindelijk maar 55% gekozen, terwijl deze hier onmisbaar was. Denk wel dat hier veel meer bekerwinnaars zitten.:)

mijn team bestaat qua sprinters nu uit : Philipsen, pedersen, Groenewegen, Bauhaus, Coquard, ackermann en Gaviria. Wel veel geld, maar zekerheid.

nu wordt wel duidelijk dat ayuso een bepalende renner kan worden....dus zit opeens met de gedachte: pedersen en almeida eruit en dan ayuso en de lie erin (of bennet en dan 500.000 investeren van Yates naar pidcock/bilbao). Die wijziging voelt opeens heel lekker, maar gaat in tegen het beredeneerde team dat ik nu had. 

heeft iemand een tip? Aan klassementsrenners heb ik als zekerheden, poga, Crod, A. Yates, Jorgenson en evenepoel (vooral voor de eerste weken). 

buitrago, bardet, ciccone, Kelderman (voor het juichen, als Vingegaard toch goed is, tijdritten) voor de laatste plekjes in de bergen. 

Met dit team wat denken jullie?

pedersen, s. Yates, almeida, 

of

bennet, ayuso en bilbao(want pidcock rijdt geen klassement)

 

ik hoop dat iemand me kan en wil helpen

encanto

De laatste twee plekjes zijn voor van Gils en bettiol trouwens voor de heuvelritten.

janstof

Ik zie vaak buitrago voorbij komen, heeft dit jaar goed gereden maar die komt toch veel te kort voor ak top 10? Meeste rondes staat hij op achterstand en dan gaat hij aanvallen en pakt hij veel tijd terug. Maar in deze ronde heb je veel sterke en goeie aanvallers. 

Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie van Mas vinden. Prima gereden voor de tour, niet top. Is vaak de laatste week ook sterk en daar ligt hier het zwaartepunt. Daarmee moet hij toch wel rond plek 5 kunnen komen mits hij geen pech heeft? De 1e tijdrit zal hij niet top rijden maar die 2e moet hij ook prima kunnen verteren. 

Wim Peters

Aranburu of Van Gils? Had tijden lang A erin maar neig nu toch naar Van Gils. Iemand advies?

Nederlandsche
encanto
#2054
Heb veel gelezen, maar weinig gereageerd ivm drukte.  hier op het forum lijkt alles hetzelfde...

De sprinters zijn het meest zeker qua punten, ik zal daar niet al te veel inschuiven.

Er wordt hier vaak gesproken over de grote vier (qua budget), maar het is lastig om een gebalanceerd team te hebben met 2 van die 4 + Ayuso. Toch zal Ayuso zich moeten wegcijferen voor Pogi en weinig of niet voor eigen kansen gaan.

Ik zit zelf nog in dubio om Vingegaard wel/niet mee te nemen en Roglic. Vingegaard is een grote gok, maar onmisbaar als die goed rijdt natuurlijk.

encanto

@janstof: mas zal alleen nooit aanvallen. Wat eerder al gezegd is: hij is dan wel 5-10 van klassementsrenners maar die komen dan tussen plek 5 en 15 binnen. Oftewel ik denk dat Mas echt wel 200 punten kan/gaat halen maar renners als carapaz, vlasov en yates hebben door hun aanvalslust/aanklampen veel meer potentie om boven die 200 uit te komen (en helaas ook eronder)

encanto

@wim: als je het aankunt dat je 250.000 over gaat houden is de Spanjaard een optie. Van Gils heeft meer bewezen en nu Gaviria meedoet zal aranburu ook niet sprinten..maar goed heb zelf van Gils dus de voorkeur is duidelijk. Maar vorig jaar werd van Gils ook gewoon derde op de colombier..dat zie ik aranburu niet doen.

 

@nederlandsche dank. Neem dit mee in de overwegingen 

Daan De Jager

laatste keuzes ciconne of gee?

Carapaz of mas..??

Jose de Kauwer

Ik blijf Lazkano een interessante optie vinden. Welke etappes kan je een Lazkano verwachten. Hij heeft laten zien in de Dauphine te kunnen klimmen, maar ik verwacht hem eigenlijk vooral in etappe 9, 11,en 18. Is een etappe zoals etappe 17 al te zwaar voor hem? 

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Mas gaat geen top 20 in de tijdritten rijden (of misschien een verdwaalde 18e plek), dat is deel van het probleem.

Yates, vlasov en bilbao doen dat naar verwachting wel. Dat is al een aardige voorsprong voor renners die in de bergetappes niet perse onderdoen voor mas.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Daan De Jager
#2061
laatste keuzes ciconne of gee? Carapaz of mas..??

Gee is nog aan t ontdekken wat ie kan en zou zomaar veel punten kunnen opleveren. Of heel weinig, want de ontdekking kan ook zijn dat de Tour te zwaar is voor hem (of te warm).

Ciccone is meer zekerheid; die gaat of een leuk klassement rijden, gaat etappe 1 meedoen om de gele trui (Italiaan) of gewoon domweg weer de bollen winnen.

Antwoord op je andere dilemma: allebei wegklikken en Vlasov of S. Yates pakken.

Maarten Koning
Jose de Kauwer
#2062
Ik blijf Lazkano een interessante optie vinden. Welke etappes kan je een Lazkano verwachten. Hij hee...

Als hij de etappe van albertville naar samoens in de dauphine kort kan eindigen dan lijkt me 17 ook wel te doen in de vlucht. 

Nederlandsche
Coureurs du Courage
#2064
Gee is nog aan t ontdekken wat ie kan en zou zomaar veel punten kunnen opleveren. Of heel weinig, wa...

Ja verwacht je dat Ciccone morgen kan winnen? Hij zit bij mij nu nog op de bank voor Lapeira...

Coureurs du Courage
Jose de Kauwer
#2062
Ik blijf Lazkano een interessante optie vinden. Welke etappes kan je een Lazkano verwachten. Hij hee...

1x meegenomen in Vuelta ooit; beviel totaal niet dus voor mij een zwarte lijst pion geworden. Juist omdat je niet weet waar ie gaat toeslaan is dit renner die veel 0 punten scoort of juist bankpunten. Maar hou je van irritatie, frustratie en vloeken, dan is Lazkano een goeie pick.

Astarloa

Heb het idee dat veel mensen verwachten dat Ayuso zoals Novak en Grosschartner een beetje mag gaan knechten tot de laatste col van de dag. Zie hem zelf bij de besten horen en top 5 rijden. Ayuso verschilmaker als ik dit topic een beetje doorlees.

Astarloa
Coureurs du Courage
#2067
1x meegenomen in Vuelta ooit; beviel totaal niet dus voor mij een zwarte lijst pion geworden. Juist...

Gewoon in iedere vluchtetappe toch? En dan is het hopen dat hij erbij zit en resultaat haalt, maar dat geldt voor iedere aanvaller die je op voorhand kiest. Vind Lazkano dan best een goeie keuze.

Coureurs du Courage
Nederlandsche
#2066
Ja verwacht je dat Ciccone morgen kan winnen? Hij zit bij mij nu nog op de bank voor Lapeira...

Ja, als je hem in je team hebt, zou ik hem opstellen. Dit is het type gebergte, hoogtemeters, afstand wat hij goed aankan en heeft een mooi eindschot cq ze laten hem rijden op de laatste klim, want hij is geen bedreiging voor de klassementsmannen.

+ (misschien nog wel belangrijker) De Italianen hebben al een tijd geen etappe meer gewonnen in de Tour. Nu start ie in eigen land, met een rit die past voor een aantal van het handjevol Italianen dat meedoet. Daarom!

zomaareens

Marijn vd berg of de lie nog kans morgen?

 

Wim Peters
encanto
#2060
@wim: als je het aankunt dat je 250.000 over gaat houden is de Spanjaard een optie. Van Gils heeft m...

@encanto - dank: ik laat Van Gils er in staan

Nederlandsche
Coureurs du Courage
#2070
Ja, als je hem in je team hebt, zou ik hem opstellen. Dit is het type gebergte, hoogtemeters, afstan...

Top dankjewel, wegens EK en drukte op werk kan ik dit jaar niet geweldig focussen op de Tour. Verwacht je dat Lapeira dan naast rit 1 voor eigen succes mag gaan in de overgangsritten? Als dat niet het geval is moet ik Van Gils en Lapeira eruit knikkeren  voor twee 750k mannen

Coureurs du Courage
Astarloa
#2068
Heb het idee dat veel mensen verwachten dat Ayuso zoals Novak en Grosschartner een beetje mag gaan k...

Ja eens. Ik denk dat Ayuso de DFM van deze Tour kan zijn. Maar toch heb ik hem nog geen enkele keer erin geklikt. Komt ook doordat UAE duidelijk is in het doel: Pogacar moet winnen. En daar zal iedereen voor moeten 'schikken'. Ik denk zelfs dat Yates een wat minder vrije rol krijgt, ze gaan gewoon tempo rijden SKY-style en Pogacar lanceren op de aankomsten bergop + Galibier om alvast wat te schiften. Vorig jaar was natuurlijk anders ivm polsbreuk; toen wisten ze misschien al dat ie niet 100% was en wedden ze op meer paarden. Dit jaar gaan ze all-in.

Overigens mijn visie.. ik heb slechts 1 gouden bekertje, wel ooit zelf de Tour gefietst voor de profs uit.

Coureurs du Courage
zomaareens
#2071
Marijn vd berg of de lie nog kans morgen?  

Nee, maar overmorgen zeer zeker wel!

1 2 ... 83 ... 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.