Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 87 ... 99 100
D.R.E

Poeh, nog nooit in de geschiedenis van scorito zoveel twijfel gehad en zo niet tevreden met mijn team geweest......

Ben nog over 2 keuzes erg aan het twijfelen. Heb nu o.a. a.yates en jorgenson in het team, maar kan ik evt vervangen voor ayuso en buitrago. Laatste 2 beide jongeren punten al denk ik dat yates laatse man is voor pogacar en betere voorbereiding dan ayusso. Van jorgenson, verwacht ik gezien dit seizoen sowieso veel.

Daarnaast nog een keuze te maken in sprinters. Nu Heb ik de combinatie gaviria/ackerman, beide sprintkopmannen maar zullen niet structureel top 5 sprinten. Overweeg om beide te vervangen voor groenewegen en mozzato. Groenewegen zal gemiddel hoger eindigen dan beide andere heren, maar mozzato is dan weer een stuk onzekerder met Demare in het team. 

Wie helpt mij de knoop.door te hakken?

snoek1974

Denk sowieso veel twijfels en er zullen wat meer verschillende teams zijn dit jaar 

laatste twijfels zijn 1,5 miljoen , maar denk dat ik het zo laat 

nu Gee en Barguil

of pak ik 2 x 750 k renners ( L Martinez , Onley of de Wilder)

In die 750 K zitten alleen mogelijke witte trui punten en de Wilder heeft een goede tijdrit als die voluit gaat met die rit en Onley valt best vaak met gevolgen 

andere 750 K opties - Kung - niet gekozen omdat ik niet verwacht dat die slottijdrit ook bij de eerste 20 zit , en Waerenskold , gaat zich wel mengen omdat  ploeg punten nodig heeft maar heb al 2 dark horse sprinters van 500K dus 3 gokjes voor sprint team is iets teveel .

dus laat mijn team nu staan en we zien wel , geen VLAB renners voor het eerst in mijn team , die geboren zijn voor pech dit jaar , als wieler liefhebber hoop ik dat ze wel gaan knallen .

 

Laatst gewijzigd
Jommelb

Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die Skujins meenemen. Was natuurlijk de ontsnappingskoning in 1 van de rondes vorig jaar en reed een sterk voorjaar.

snoek1974
D.R.E
#2151
Poeh, nog nooit in de geschiedenis van scorito zoveel twijfel gehad en zo niet tevreden met mijn tea...

Denk dat Ayuso niet bij de laatste 2 renners bij Pogacar hoort , als dat zo is , komt die ook niet in top 3 witte trui.

Buitrago kreeg ik er niet meer in maar verwacht dat die gaat knallen  .

comform sprint ga je voor meer zekerheid qua punten zoals je nu hebt of ga je voor mogelijk knallen en verrassing ( verwacht zelf niet veel van Demare dus dan is er met Mozzato wel wat mogelijk ) .

betreft de groene trui wordt de vraag wie gaat de Tour uitrijden met laatste sprint etappe 16 en olympische spelen voor sommige op het programma , dus niet elke sprinter zal zich mengen in de groene trui 

encanto

Skuijns wil ik meenemen, maar die stelde ik in die giro ook altijd verkeerd op. Heb nu keuze gemaakt voor renners als bardet (zware etappes) en bettiol (heuveletappes) waardoor ik minder keuzestress heb.

 

laatste twijfel en hopelijk heeft iemand een gouden tip:

groenenwegen en gee/bardet of ackermann/bennet (ga sowieso de verkeerde kiezer😂) en vlasov. 

verder heb ik de grootste fomo eigenlijk bij pidcock....kan hem er niet echt bij hebben maar kan gewoon tot de tijdrit in het geel staan (en dus wit) enige die ik kan wisselen is jorgenson. Dit durf ik niet (mede doordat ik de laatste kan opstellen in de tijdritten.

 

dus gekke optie zou zijn: om die 4 miljoen hierboven te investeren in pidcock en een cav. (En dan dus geen groenenwegen en bennet/ackermann.)  

hopelijk kan iemand me helpen

snoek1974
encanto
#2155
Skuijns wil ik meenemen, maar die stelde ik in die giro ook altijd verkeerd op. Heb nu keuze gemaakt...

Hangt van de rest van je sprintteam af of er ruimte is om Groenewegen te vervangen door Pidcock 

Sean Chiappucci

Ik ga het anders doen dit jaar,    mijn team staat nu al 4 dagen zonder wijzigingen, en ik ga niets meer last minute wijzigen. Dat levert meestal toch niets goeds op.

Ben zoals altjjd zeer tevreden met mijn team, en weet zeker dat ik bij de allerbesten ga horen, ...  dat gevoel duurt vaak niet langer dan 2 dagen, en sta ik waar ik staan moet, rond de 60%, om daarna meestal tevreden richting de 80 op te krabbelen.

Dit jaar geen parels, ik ga het proberen met "zekere" namen.

Die zullen helaas niet veel anders zijn dan het gros van de teams, dus captainkeuze wordt uiterst belangrijk.

Deze keer geen spandoek helaas, maar ik zal jullie allemaal hartelijk groeten ergens op de klim van San Leo ws.   Of misschien toch even de grens over naar San Marino.

Het wordt erg warm vandaag, dat wordt nog een onverwacht belangrijke faktor. Morgen nog erger.

Alvast heel veel plezier allemaal.

encanto

De rest van mijn team

beataat uit Philipsen, pedersen, Coquard, Bauhaus, Gaviria, bennet/ackermann. 

LenP

Matthews/van Gils of Pidcock/Bettiol?

snoek1974
encanto
#2158
De rest van mijn team beataat uit Philipsen, pedersen, Coquard, Bauhaus, Gaviria, bennet/ackermann....

Ja dan heb je de mogelijkheid nog wel om geld Groenewegen ergens anders te gebruiken , maar meestal werken late wissels averechts 

encanto

Lenp: dit klopt toch niet qua budget?

Stoempen24

Last minute plek gemaakt voor Roglic EN REV. Denk dat Remco punten gaat knallen. 

Wat zijn nu de echte massasprinters deze tour die stabiel naar die Top10 kunnen? Veel mannen houden wel van een lastige aankomst.

  • Philpsen en Groenewegen zijn zekerheidjes
  • Kristoff
  • Bennett
  • Demare? 
  • De Lie / MvdBerg / Coquard / Girmay zijn allemaal wel van de lastige aankomst toch

Het wordt denk ik Kirstoff en Bennett. 

Laatst gewijzigd
LenP
encanto
#2161
Lenp: dit klopt toch niet qua budget?

Heb het geld

Imbatido

Het is overigens wel grappig als je alle sprinters op een rijtje zet en daar uitslagen en punten aan probeert toe te kennen voor de sprintetappes. Dan kom je tot 16 sprinters (of 17 met Van Poppel erbij). En dat zijn er toch best veel.

Maarja, er is maar plek voor 10 renners in de top 10 dus dat valt toch nog wel tegen. Je zult merken dat je een aantal renners structureel onderschat en constant onderaan plaatst, en je eigen voorkeuren wellicht weer te hoog inschat.

Maar eigenlijk kan je van niemand uitsluiten dat ze het goed gaan doen. Iedereen heeft ongeveer als doel om een etappe te winnen. En er zijn toch veel sprinters met een behoorlijke staat van dienst in grote rondes en die er zomaar weer kunnen staan. Veel van de sprintritten zijn ook nog eens biljartvlak. Zelfs Jakobsen (zet ik vaak achteraan) kan hier zomaar opleven.

Bij mij belandt Van den Berg ook vaak onderaan maar ook die wil podium rijden.

Thomzie

Pogacar - Vingegaard - Roglic - A. Yates - Almeida - Vlasov - Rodríguez - S. Yates - Jorgenson - Buitrago - Ciccone - Johannesen - Philipsen - Groenewegen - Coquard - Bauhaus - Gee - Kragh Andersen - Mozzato - Stuyven

Fingers crossed! Succes iedereen!

Wienk33
Stoempen24
#2162
Last minute plek gemaakt voor Roglic EN REV. Denk dat Remco punten gaat knallen.  Wat zijn nu...

Ik zou voor Demare gaan. Fransman en gebrand op revanche in de Tour

Stoempen24
Wienk33
#2166
Ik zou voor Demare gaan. Fransman en gebrand op revanche in de Tour

Wel nog maar weinig gepresteerd dit jaar. Ik denk dat Ik Bauhaus pak over Bennett. 

Keuze is dan:

  • Kristoff, Demare, van Gils
  • Kristoff, Bauhaus, Lapeira

Ga toch voor 2 denk ik. 

Wim Peters

Van Gils of Laurance? Beide 1m. Laurance ook voor de extra Philipsen punten bij sprint. 

encanto

Laurence is een gigantisch talent alleen heeft van Gils meer bewezen. In het voorjaar was Laurence ook niet denderend. Wel heb je meer zekerheid met hem qua punten. (Neem aan dat hij dan de zevende "sprinter" is)

Nederlandsche
Thomzie
#2165
Pogacar - Vingegaard - Roglic - A. Yates - Almeida - Vlasov - Rodríguez - S. Yates - Jorgenso...

4 sprinters?

De Tourminator

Ik durf Ving (+1M+500K)eigenlijk niet weg te laten, dus die gaat dan maar mee ten koste van Pidcock, Jorgenson en De Lie. Maar ergens zegt me dat die 3 toch ook wel gemiddeld 200-250 moeten kunnen halen.

Jari Litmanen

Sodeju wat een eenheid hier en wat worden de teams saai daardoor. Het is echt het forum geworden dat samen praat over wielrenners en op die manier concludeert welke 18 in ieder geval meegenomen moet worden en dan nog 2 renners voor de interpretatie mogelijk zijn. Saai - zeker als ik de teams al voorbij zie komen.

Succes allemaal! 

Laatst gewijzigd
GoldenWallie
Thomzie
#2165
Pogacar - Vingegaard - Roglic - A. Yates - Almeida - Vlasov - Rodríguez - S. Yates - Jorgenso...

Spannend met maar vier sprinters ;)

Nederlandsche

Wie kan mij nog overhalen om Vingegaard in de ploeg te klikken? Ik heb enorme FOMO!

AK: Pogacar, Roglic, A. Yates, Rodriguez, Bilbao, Jorgenson, Almeida, Buitrago

Sprint: Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Coquard, Bennett, Bauhaus, Gaviria (misschien wil ik Gaviria downgraden naar vd Berg en Bauhaus upgraden naar De Lie, wat geeft meer puntenzekerheid denken jullie)

Aanval: Ciccone, Van Gils, Gee, Bettiol, Lapeira (Twee klimmende aanvallers misschien te weinig? Ik kan nog 750k ergens vandaan toveren om Van Gils te downgraden en Lapeira te upgraden voor 750k picks. Bijvoorbeeld door Bilbao te downgraden naar Carapaz.

 

Ik hoor graag van jullie!

Niballie
Thomzie
#2165
Pogacar - Vingegaard - Roglic - A. Yates - Almeida - Vlasov - Rodríguez - S. Yates - Jorgenso...

13 klimmers?

1 2 ... 87 ... 99 100

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.