Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 88 ... 99 100
Coureurs du Courage
Wienk33
#2166
Ik zou voor Demare gaan. Fransman en gebrand op revanche in de Tour

Bijzonder advies.

Ik had Demare in de voorjaarsklassiekers omdat ik ook hoopte dat hij de comeback zou maken en dan uitslag rijden in de sprint klassiekers. Maar dit bleef uit. Sterker nog, hij was in geen velden of wegen te bekennen. Niet eens in interviews. In de tussentijd deed Mozzato leuke dingen voor de ploeg. Ik zou dus altijd voor Mozzato gaan en Demare heel ver van mijn team af houden. Die gaat alleen mee omdat hij contractueel erbij moet zijn. 

Nederlandsche

Ik haat mezelf, Vingegaard er net weer ingeklikt voor Roglic...

Canyon72
Nederlandsche
#2177
Ik haat mezelf, Vingegaard er net weer ingeklikt voor Roglic...

Zeer goeie keuze

Coureurs du Courage
Jari Litmanen
#2172
Sodeju wat een eenheid hier en wat worden de teams saai daardoor. Het is echt het forum geworden dat...

Ik vind dat juist wel meevallen. Uiteindelijk kies je zelf wie je er in klikt en het kan handig zijn om tips te krijgen of juist te zien wie iedereen kiest om die vervolgens niet te kiezen. Zo heb ik A Yates/Buitrago vervangen voor Almeida/Bilbao. Ik vind namelijk dat die laatste totaal niet genoemd wordt, terwijl hij wel de aanvoerder is daar, vaak kort finisht, kan tijdrijden en bewezen heeft met de beste omhoog te rijden of iig aan te klampen. En als ie de benen niet heeft, kiest ie de aanval.

daarvoor is dit forum bedoelt, om inspiratie op te doen voor je team en te horen waarom anderen voor bepaalde namen kiezen of om knopen door te hakken die je zelf lastig vind.

Wim Peters
encanto
#2169
Laurence is een gigantisch talent alleen heeft van Gils meer bewezen. In het voorjaar was Laurence o...

dank weer. Heb 7 echte sprinters. Maar geschiedenis wijst uit die halen allemaal nooit Parijs (en zeker dit jaar niet 😉). 

Coureurs du Courage
Nederlandsche
#2177
Ik haat mezelf, Vingegaard er net weer ingeklikt voor Roglic...

hahaha, herkenbaar dit... ik kom gewoon niet meer aan mijn teams en opstelling voor etappe 1. Ik zie vanmiddag wel wat het wordt. Kans is dat zowel Roglic als Vingegaard grosso modo evenveel punten opleveren.. is het dan een verschilmaker? Je hebt nu eenmaal niet budget voor iedereen, dat maakt Scorito leuk!

DanZ

Ik twijfel voor de laatste 2 plekken nog tussen Vlasov & Gaviria vs Buitrago & Benett (heb Coquard en Bauhaus al)

Vlasov betere tijdrit maar Buitrago dan weer kopman bij zn team. Weet bij Buitrago alleen niet goed wat ik van hem kan verwachten in het hooggebergte.

iemand tips?

Pim Todcock
Sean Chiappucci
#2157
Ik ga het anders doen dit jaar,    mijn team staat nu al 4 dagen zonder wijzigingen, en ik...

Ik heb soortgelijke ervaringen met Scorito en een zelfde soort taktiek. Dit jaar ga ik zo laf mogelijk zo veel cheezen als mogelijk en de parels laat ik aan anderen.

Maar qua kopmannen is het toch gewoon Philipsen en Pogacar bijna elke dag en misschien REV bij de eerste tijdrit en de laatste week kijken wie zin in heeft?

Bijvoorbeeld in de Giro was er maar één rit waar Milan/Pogacar buiten de top 20 vielen. Dat was etappe 19 toen Pogi 21e werd. Maar met Steinhauser, Flip, Narvaez, Sanchez al eerdere ritwinnaars in de ontsnapping. 

Coureurs du Courage
D.R.E
#2151
Poeh, nog nooit in de geschiedenis van scorito zoveel twijfel gehad en zo niet tevreden met mijn tea...

Ik zou voor Groenewegen/Mozzato gaan. Groenewegen heeft echt zijn goede vorm en topsnelheid teruggevonden dit jaar (zie Scheldeprijs en NK en nog wat meer korte uitslagen). Bovendien ook al paar keer gewonnen, wat goed is voor t moraal. Mozzato rijdt een topjaar en kan dat nu gaan 'bekronen' door lekkere uitslagen te rijden in de Tour. Demare net reeds uitgelegd waarom niet.

Coureurs du Courage
DanZ
#2182
Ik twijfel voor de laatste 2 plekken nog tussen Vlasov & Gaviria vs Buitrago & Benett (...

Het dillema wat je voorlegt is kiezen tussen zekerheid (Vlasov en Gaviria) en risico nemen (Bennet en Buitrago). B&B kunnen je in potentie veel meer punten opleveren maar ook een bak frustratie. Bij Vlasov weet je wat je krijgt (rond 10de plek in AK en in AK ritten, met hier en daar een uitschieter), zelfde voor Gaviria in de sprintritten (rond plek 10 gemiddeld).

Mijn advies: kijk naar de rest van je team - is dat al veel zekerheidjes, kies dan voor risico en vice versa. Succes met de knoop doorhakken.

HaagseHaas

Ik ben na 60 wijzigingen bij een team dat verdacht lijkt op het team dat ik er als eerste inklikte, met een beetje risico erin. Nu is het klaar en ga ik een rondje fietsen.

Pogi, Rogli, Rodri, EVP,A.Yates,Bilbao, Buitrago, Johannessen, Cras
Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Coquard, Bauhaus, Cav, vdBerg, Waerenskjold
vGils, Bettiol, Ciccone

 

Laatst gewijzigd
Georgeske

De Lie en Pedersen opstellen vandaag?

HaagseHaas
Georgeske
#2187
De Lie en Pedersen opstellen vandaag?

Hoe vaak heeft Pedersen Luik-Bastenaken-Luik gewonnen? 

siht

Mensen die na het laatste nieuws Pidcock thuis laten?

Waarschijnlijk zal hij over een paar dagen gewoon hersteld zijn maar had hem wel voor etappe 1 ingevuld.

Dacht het team af te hebbeb, dilemma weer.

DennisdeMenniss
Jari Litmanen
#2172
Sodeju wat een eenheid hier en wat worden de teams saai daardoor. Het is echt het forum geworden dat...

Zie hier het voorbeeld van een azijnzeiker die aan de hand van dit forum zijn ploegje samenstelt. Vooral lekker wegblijven de volgende keer ;) 

DennisdeMenniss
Georgeske
#2187
De Lie en Pedersen opstellen vandaag?

Hoevaak heeft de Lie LBL gewonnen? 😂

Daan De Jager
siht
#2189
Mensen die na het laatste nieuws Pidcock thuis laten? Waarschijnlijk zal hij over een paar dagen ge...

Welk nieuws ?

Ton Pelo
siht
#2189
Mensen die na het laatste nieuws Pidcock thuis laten? Waarschijnlijk zal hij over een paar dagen ge...

Welk nieuws? Wel fijn om een linkje naar iets te plaatsen met zulke berichten.

siht

check zijn instagram

hij was ziek gisteren tijdens de ploeg presentatie

DennisdeMenniss

De tip die ik zelf altijd aanhoudt voor sprinters, neem altijd de sprinter mee waarvan je zeker weet dat hij de aangewezen man is. Mede daarom (en budget) neem ik Groenewegen juist niet mee, ook al verwacht ik veel van hem en zal hij er in de meeste etappes bij zitten. Zelfde geldt voor demare/mozatto/capiot/mclay/kristoff/waerenskjold/thijssen/girmay/page/van Aert/Laporte en nog een aantal andere. Dat zijn geen uitgesproken kopmannen dus ik brand me vingers er niet aan. 

HaagseHaas
DennisdeMenniss
#2195
De tip die ik zelf altijd aanhoudt voor sprinters, neem altijd de sprinter mee waarvan je zeker weet...

In welke wereld is Groenewegen niet de aangewezen sprintkopman van zijn ploeg?  Matthews gaat voor de heuvel/overgangsetappes waar Groenewegen er  samen met de andere echte sprinters er zeker af zal liggen.  

Laatst gewijzigd
Aanklampen
DennisdeMenniss
#2195
De tip die ik zelf altijd aanhoudt voor sprinters, neem altijd de sprinter mee waarvan je zeker weet...

Eigenlijk mijn inziens een gouden regel..

Aanklampen
HaagseHaas
#2196
In welke wereld is Groenewegen niet de aangewezen sprintkopman van zijn ploeg?  Matthews gaat v...

Als Dylan op de rekker zit in een iets meer zwaardere rit switchen ze mijn inziens snel naar Matthews. 2e rappe mannen maakt een switch in een bepaald scenario altijd mogelijk. 

KV
siht
#2194
check zijn instagram hij was ziek gisteren tijdens de ploeg presentatie

Kan je bericht eens delen? Heb geen insta :-D

Coureurs du Courage

Etappe van vandaag is qua profiel & zwaarte goed te vergelijken met een klassieker zoals LBL of Lombardije. Wil je dus zekerheid vandaag? Stel dan Pogacar op. Ben je meer van het risico? Neem dan een type Van Gils/Van Aert/Aranburu/Bettiol/Ciccone.

De Lie en MvdP laten deze links liggen. Pedersen ook. Het zal een mix worden van AK mannen met een paar aanvallers en sterke puncheurs. Die laatste categorie is dan in het voordeel in zowel een sprint als wegspringen uit de laatste groep.

1 2 ... 88 ... 99 100

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.