Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 91 ... 114 115
HaagseHaas
Staafmixer
#2245
Helemaal mee eens. Zou goed zijn als we met z'n allen teruggaan naar de ongeschreven regel door (mog...

Dat maakt geen moer uit, want dat zal nog steeds tot gelijksoortige teams leiden als we het over renners, teams en etappes hebben. Het is gewoon een resultaat van het feit dat er veel meer nieuws en data beschikbaar is voor iedereen, en in dit specifieke geval ook de prijsopbouw van Scorito en de specifieke deelnemers.

In de Giro waren de teams, buiten Pogi, veel diverser bijvoorbeeld. Maar deze Tour lijkt om verschillende reden bijna automatisch tot bijna dezelfde keuzes te leiden voor iedereen die een beetje onderzoek doet en nadenkt. De concurrentie voor bijna alle truien is eigenlijk vrij beperkt en er zijn eigenlijk maar weinig renners  waarvan je redelijk zeker kan zijn dat ze in de overgangsetappes meedoen om de prijzen.

Ook de matige prijskeuzes van Scorito dit keer dwingen je bepaalde dezelfde keuzes te maken (Buitrago (te goedkoop) voor anderhalf miljoen zonder concurrentie in die prijsklasse, terwijl Gall (te duur), Carapaz en Ciccone (nu te goedkoop) die prijs hadden moeten hebben bijvoorbeeld. Iedereen heeft nu Buitrago en Ciccone en niemand heeft Gall of Carapaz)

Bovendien win je uiteindelijk op de details, dagkeuzes, en een grote portie geluk.

Laatst gewijzigd
Dimitrofiets

Help ! Laatste beslissing te maken

 

pedersen-lapeira

of

groenewegen-vd poel

neig naar de laatste eigenlijk ineens

 

waarom zou dat een goede zet zijn en waarom niet?

 

jan van klunderd
Dimitrofiets
#2252
Help ! Laatste beslissing te maken   pedersen-lapeira of groenewegen-vd poel neig naar de...

Denk zelf even na..

Bozenik

Goed dat de traditie van het geklaag over 'dezelfde teams' wordt voortgezet, maar na de deadline is dit nooit meer een issue. Ook nu zie ik nog heel veel verschillen in de teams voorbijkomen en zelfs veelgekozen aanvallers als Ciccone en Gee gaan echt geen 90% pickrate halen. En uiteindelijk worden door de dagopstellingen nog meer verschillen gemaakt. Ooit tijdens Giro/Tour/Vuelta halverwege gedacht: er is geen reet aan, want iedereen heeft hetzelfde team? Daar is Scorito gewoon te veelzijdig voor. 

Masterw

Zo team staat, na de deadline komen de namen wel.

Moeilijke 1e etappe om te voorspellen, maar des te leuker.

Welke verdeling hebben jullie?

Zelf zit ik met 8 klassement

7 sprinters

2 semi sprinters / aanvallers

3 aanvallers

Dimitrofiets
jan van klunderd
#2253
Denk zelf even na..

Aardig zeg

Canyon72
Dimitrofiets
#2256
Aardig zeg

Zal de stress zijn, nog slechts 1u 😁

Kanarie
Dimitrofiets
#2252
Help ! Laatste beslissing te maken   pedersen-lapeira of groenewegen-vd poel neig naar de...

VDP is vooral leadout voor Philipsen terwijl Lapeira vandaag al kan winnen.

tol100

Ciccone Van Gils Bardet Gee wie van deze vier zullen jullie niet meenemen

jan van klunderd
tol100
#2259
Ciccone Van Gils Bardet Gee wie van deze vier zullen jullie niet meenemen

Gee te duur en te onzeker 

tol100
jan van klunderd
#2260
Gee te duur en te onzeker 

Dit wordt op deze manier ook niks

maxrasing

Zouden jullie mij nog advies kunnen geven. Ik heb de volgende namen:

AK: Pogi, Roglic, Rod, A. yates, Jorgenson, Almeida, Carapaz, Buitrago, l. Martinez.

Sprint: JF, Pedersen, de lie, coquard, van den berg, Bauhaus

overig: ciconne, gils, gee en lapeira 

 

ik heb nog 3.250 over voor nog iemand voor evt bergklassement? Ik dacht nog aan Gall of toch nog als extra bilbao. Iemand nog andere suggesties?

martijncr

Dankjulliewel voor het delen van allerhande informatie. Van obscure artikeltjes, inside info en (on)nuttige overpeinzingen. Heb ze nagenoeg allemaal, stuk voor stuk, gelezen en gewogen. Ik hoop heel erg dat het me uiteindelijk die procentjes gaat helpen naar brons, zilver of met geluk en voorspoed, goud

Ik laat van de grote vier, drie thuis. In week twee ga ik zien of die gok juist uitpakt. Voor wie nieuwsgierig is wat al dat gepuzzel in mijn Excelsheet als resultaat heeft gebracht, hier ben ik op uitgekomen. Heel veel plezier met de start vanmiddag! 

GC
POGAČAR Tadej
YATES Adam
RODRÍGUEZ Carlos
ALMEIDA João
BILBAO Pello
YATES Simon
BUITRAGO Santiago
JORGENSON Matteo

AT CL
GEE Derek
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio

AT
BETTIOL Alberto
VAN DER POEL Mathieu

SP
PEDERSEN Mads
DE LIE Arnaud
GROENEWEGEN Dylan
BENNETT Sam
GAVIRIA Fernando
COQUARD Bryan
PHILIPSEN Jasper

Michielenwaaier
tol100
#2259
Ciccone Van Gils Bardet Gee wie van deze vier zullen jullie niet meenemen

Ik neem ze geen van allen. Met AK en andere aanvallers prima op te vullen

Kanarie
martijncr
#2263
Dankjulliewel voor het delen van allerhande informatie. Van obscure artikeltjes, inside info en (on)...

Maar 1tje van de grote 4? De focus lijkt wel wat zwaar op de sprint.

tol100
martijncr
#2263
Dankjulliewel voor het delen van allerhande informatie. Van obscure artikeltjes, inside info en (on)...

Eeen heel leuk team zou ik ook zo voor kunnen kiezen maar vrees dat je te veel risico's hebt

tol100

Ciconne + Mozatto of Johanessen + Kragh andersen

Wielrenfan3

Wie kan mij helpen?

Pogacar + Roglic of toch Mozzato en Groenenwegen.

De overgebleven miljoenen bewaar ik dan voor de Vuelta

martijncr
Kanarie
#2265
Maar 1tje van de grote 4? De focus lijkt wel wat zwaar op de sprint.

Klopt, er zijn veel sprintetappes. En iedere renner boven de €3.500.000 moet voor mij overtuigend zijn om te selecteren. De mitsen en maren naar deze Tour-editie vind ik te stevig bij met name Evenepoel en Vingegaard. En ik verwacht van Roglic geen knallende top-3 posities in de etappes. Dus mijn gok wordt dat (incl. eindafrekening) Roglic wel veel punten oplevert, maar dat mijn sprintteam dat met meer zekerheden compenseert. En daardoor kan ik voor de sprints leunen op een klasbakken-selectie, waarbij Pedersen en De Lie ook fijn zijn om in te zetten in sommige overgangsetappes. 

martijncr
tol100
#2266
Eeen heel leuk team zou ik ook zo voor kunnen kiezen maar vrees dat je te veel risico's hebt

Haha nice! Ik interpreteer mijn team juist als weinig risicovol! :)

tol100

Team dit jaar:

AK

Pog

Rev

Rog

Rodriguez C.

Jorgenson

Almeida

Yates

Aanval

Bardet

Johanessen

Van Gils

Gee

Bettiol

Sprint

Phillipsen

Groenewegen

Coquard

Bennet

De Lie

Bauhaus

Van de Berg

Overig

Ska

Pim Todcock

Ik denk dat Pogacar op zo'n 98% staat, Philipsen 90 en de rest toch flink lager. In de praktijk lopen de picks flink uit elkaar.

Ik heb ook vaakgenoemde renners als Gee, Bilbao, Buitrago, Bauhaus, Pidcock, Lapeira, Jorgenson, Groenewegenen, Van Aert, Vingegaard achterwege gelaten.

tol100
Pim Todcock
#2272
Ik denk dat Pogacar op zo'n 98% staat, Philipsen 90 en de rest toch flink lager. In de praktijk lope...

Denk dat dit jaar de teams echt uiteen lopen Denk dat de enige zekerheid Philipsen en Pogacar en daaronder misschien nog 5 renners met 70% maar daarna allemaal 50% of minder

DennisdeMenniss
Kanarie
#2265
Maar 1tje van de grote 4? De focus lijkt wel wat zwaar op de sprint.

Kan ik me wel in vinden aangezien de sprintersetappes vrij makkelijk in te vullen zijn en de overige etappes wat minder. Denk dat de meeste sprinters meer punten gaan halen dan een gemiddelde GC man. Denk aan Mas, Carapaz, L. Martinez, Vlasov, Buitrago en Gaudu. Wat ook mee speelt is dat de tour 3 weken duurt en de meeste sprintetappes in het begin zitten. Met andere woorden, je kunt de punten beter maar vast binnen hebben. De gok met alleen Pogacar vind ik wel gedurfd en ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken 😁👍🏻

Daan Brakenhoff
martijncr
#2263
Dankjulliewel voor het delen van allerhande informatie. Van obscure artikeltjes, inside info en (on)...

Ik doe het niet vaak, reageren op een team dat voor de deadline is gepost, maar aangezien jij een mooi excelsheetje hebt geplaatst (en verder inhoudelijk wat toevoegd aan het forum) zal ik je wat feedback geven. 

2 vd 4 grote ga je in mijn ogen echt wel nodig hebben. Als ik naar jouw klassementsmannen kijkt heb je eigenlijk maar 4/5 'zekerheidjes' die er zonder tegenslagen zullen staan in het zwaartepunt achterin de Tour. Voor het behalen van een beker is het in ieder geval nodig om de winnaar, nummer 2 en/of 3 en verder het liefst nog een goedscorende nummer 4/5 te hebben. 

Ook heb je de nummer 1 en 2 en/of 3 uit het jongerenklassement wel minimaal nodig. Hierbij denk ik dat je net aan voldoende zit. 

Aanvallers zit wat mij betreft te veel kapitaal in, Pidcock én MvdP is sowieso overkill. Ik denk zelf dat beide niet nodig gaan zijn, maar ergens snap ik de gedachtegang van Pidcock nog wel. Zeker als je hem vandaag/morgen ziet winnen (of top3). (Of als je MvdP dit ziet doen, en je Philipsen uiterst dominant verwacht in de sprints).

In jouw sprintequipe zit naar mijn mening ook veel te veel geld in geïnvesteerd. Ja, dat wordt leuk scoren in de sprints, maar (ietsjes) minder leuk scoren moet ook lukken met 1/2 downgrades. Aangezien je ook MvdP mee neemt, en met Pidcock/Pog/UAE knecht nog meer goede opvullers lijkt te hebben, zou ik iig een sprinter downgraden naar een sprinter die je ook op het bankje kan laten mocht je 3 opvullers gaan hebben die 10+ punten scoren (wat waarschijnlijk lijkt met MvdP/Pidcock en Pog+2xUAE). 

 

Ik zal geen advocaat van de duivel spelen en precies vertellen welke renners eruit en erbij moeten (als je het echt wil, stuur maar een pb). Maar ik zou zeker nog eens kijken naar de verdeling van je budget. Óf je moet verwachten in de eerste twee weken dusdanig veel punten te scoren, dat je de derde week met berekend opstellen vol kunt houden. Óf je verwacht een podium van Pog, Rodriguez en Yates ;). 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 91 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.