Ik denk dat je de klimcapaciteiten van Dylan chromelijk overschat. Mijn inziens is de volgorde van lossen:
- fabio, Thijssen en Cav
- daarna gaviria, Dylan en Bennett
- Daarna Ackermann en Bauhaus
- Daarna De Lie, Coquard en Philipsen
- Pedersen, Girmay en MAtthews
Ik zie Dylan vrij vroeg lossen terwijl een Bauhaus (zie ronde van Slovenie) en Ackermann (klimt best goed) er dan nog best veel bij kunnen zitten.
We gaan het zien. Ik denk dat je De Lie ook overschat. Die gaat niet zo makkelijk omhoog als het een paar kilometers is.
Volgens mij zien mensen na de vorige giro al een 4de categorie klim op 70 km al een gevaar voor de sprinters als Groenewegen die Nederlands kampioen wordt op de postbank maar in de tour is alles zoveel zwaarder....
Volgens mij zien mensen na de vorige giro al een 4de categorie klim op 70 km al een gevaar voor de sprinters als Groenewegen die Nederlands kampioen wordt op de postbank maar in de tour is alles zoveel zwaarder....
Daan! Superbedankt man, voor deze meer dan uitvoerige terugkoppeling. En ja, het maakt absoluut sense wat je zegt. Ben gevoelig voor je argumentatie. Echter heb ik wel die keuze gemaakt en hoop verschil te maken op deze manier. Daar zit risico ingecalculeerd. Ik verwacht bijvoorbeeld Pogi, Rodriguez, Yates, Yates, Roglic als top-5 GC. En misschien wel Almeida op plek 6. Dus ik denk dat ik voldoende basis heb in mijn GC. En MVDP is mijn laatste pick geweest. Samen met Pidcock echt dure aanvallers inderdaad. Maar zowel Pidcock als MVDP kunnen fijn teampunten ontvangen, waardoor ze goede opvullers zijn verderop in het spel.
Nogmaals dank <3 de deadline is nu inmiddels verstreken..
Dit zijn de boys die het voor mij moeten gaan doen;
AK
Pogacar
Roglic
A. Yates
S. Yates
Rodriguez
Bilbao
Jorgenson
Almeida
Sprinters
Philipsen
Pedersen
De Lie
Coquard
Bauhaus
Bennett
Gaviria
vd Berg
Aanvallers
Ciccone
Gee
Bettiol
Lapeira
De keuze om 8 sprinters mee te nemen is omdat de sprintetappes vrij gemakkelijk te voorspellen zijn in tegenstelling tot de heuvel/berg etappes. Ook ligt het zwaartepunt van de sprints in het begin van de tour en zoals ik al zei, je kunt de punten beter maar vast binnen hebben. Gegarandeerd dat er 2 sprinters uitvallen en dan heb ik er nog 6 over die ik kan opvullen met (team)punten van Pogi Almeida en A. Yates. Verwacht dat Pogi na etappe 4 namelijk de gele trui heeft en niet meer weggeeft. Zelf zie ik maar 5-6 echte kansen voor de AK mannen waarin ze strijden om de overwinning en dat levert in verhouding minder punten op dan de sprinters. TT hierin niet meegenomen maar dat kan ik prima invullen met de gekozen AK mannen. Aanvallers zijn denk ik de meest besproken 4 van de afgelopen weken maar in mijn ogen ook wel degene met het hoogste puntenpotentieel.
Opstelling vandaag:
Pogacar (c)
Roglic
Bilbao
Almeida
A. Yates
S. Yates
Ciccone
Bettiol
Lapeira
Iedereen veel succes de komende dagen! Dat de beste mag winnen :)
Succes allen!
Mijn team, vol ingezet op dominatie UAE, sowieso vanaf Rit 4. Geen Visma's en een sterke sprintploeg, enkele usual maar onmisbare suspects aanvallers:
Pogi, Ayuso, Almeida, Yates
Rogla, Rodriguez, Yates, Buitrago
Gee, Ciccone, Bettiol
Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Bauhaus, Gaviria, Vd Berg, Mozzato
Van der Poel (overgang, truipunten sprint)
Jungels
Grootste twijfel en 6 minuten voor het einde omgezet is: Rev + Lampaert + Coquard eruit voor Ayuso + Groenewegen + Jungels
De Tour gaat uitwijzen of het een gouden of een loden zet was.
Mijn officieel team TDF 2024:
Bedankt aan iedereen voor de input. Heb tussen mijn drukke werken door genoten vd lectuur. Uiteindelijk kies ik toch men ploeg maar de inzichten van hoe anderen dit spelletje benaderen vind ik steeds weer boeiend.
Mijn team:
Pogacar
REV
A Yates
C Rod
Pidcock
Hindley
Gaudu
Buitrago
Phillips
Pedersen
De lie
Cocquard
Ackermann
Bennett
Gaviria
Johanesen
Hirt
MVG
Matthews
De Gee
aan iedereen veel succes, keuzestress en spelgenot gewenst!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.