Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 92 ... 105 106
Aanklampen
HaagseHaas
#2204
Maar dan liggen alle andere sprinters er ook af behalve Pedersen, Philipsen en De Lie, en is Matthew...

Ik denk dat je de klimcapaciteiten van Dylan chromelijk overschat. Mijn inziens is de volgorde van lossen: 

  • fabio, Thijssen en Cav
  • daarna gaviria, Dylan en Bennett
  • Daarna Ackermann en Bauhaus
  • Daarna De Lie, Coquard en Philipsen 
  • Pedersen, Girmay en MAtthews

Ik zie Dylan vrij vroeg lossen terwijl een Bauhaus (zie ronde van Slovenie) en Ackermann (klimt best goed) er dan nog best veel bij kunnen zitten. 

We gaan het zien. Ik denk dat je De Lie ook overschat. Die gaat niet zo makkelijk omhoog als het een paar kilometers is.

Georgeske

Mas of Gee mee vandaag?

Willempie94

Succes en have fun allemaal!:)

tol100

Van gils of Ciconne

Laatst gewijzigd
tol100
Georgeske
#2277
Mas of Gee mee vandaag?

Gee

Niballie
Aanklampen
#2276
Ik denk dat je de klimcapaciteiten van Dylan chromelijk overschat. Mijn inziens is de volgorde van l...

Bedoel je in de bergritten? Want er zijn niet zoveel sprints die zo lastig zijn volgens mij.

DanZ

Ik twijfel heel erg voor mijn laatste plekje voor de etappe vandaag. Kan kiezen uit Carapaz, CRod of Lapeira. lapeira lijkt me hoogste upside maar is mogelijk wat te zwaar voor hem vandaag? 

 

tol100
Niballie
#2281
Bedoel je in de bergritten? Want er zijn niet zoveel sprints die zo lastig zijn volgens mij.

Volgens mij zien mensen na de vorige giro al een 4de categorie klim op 70 km al een gevaar voor de sprinters als Groenewegen die Nederlands kampioen wordt op de postbank maar in de tour is alles zoveel zwaarder....

tol100
Niballie
#2281
Bedoel je in de bergritten? Want er zijn niet zoveel sprints die zo lastig zijn volgens mij.

Volgens mij zien mensen na de vorige giro al een 4de categorie klim op 70 km al een gevaar voor de sprinters als Groenewegen die Nederlands kampioen wordt op de postbank maar in de tour is alles zoveel zwaarder....

martijncr
Daan Brakenhoff
#2275
Ik doe het niet vaak, reageren op een team dat voor de deadline is gepost, maar aangezien jij een mo...

Daan! Superbedankt man, voor deze meer dan uitvoerige terugkoppeling. En ja, het maakt absoluut sense wat je zegt. Ben gevoelig voor je argumentatie. Echter heb ik wel die keuze gemaakt en hoop verschil te maken op deze manier. Daar zit risico ingecalculeerd. Ik verwacht bijvoorbeeld Pogi, Rodriguez, Yates, Yates, Roglic als top-5 GC. En misschien wel Almeida op plek 6. Dus ik denk dat ik voldoende basis heb in mijn GC. En MVDP is mijn laatste pick geweest. Samen met Pidcock echt dure aanvallers inderdaad. Maar zowel Pidcock als MVDP kunnen fijn teampunten ontvangen, waardoor ze goede opvullers zijn verderop in het spel. 

Nogmaals dank <3 de deadline is nu inmiddels verstreken.. 

DennisdeMenniss

Dit zijn de boys die het voor mij moeten gaan doen;

AK

Pogacar 

Roglic

A. Yates 

S. Yates 

Rodriguez 

Bilbao 

Jorgenson 

Almeida 

 

Sprinters 

Philipsen 

Pedersen 

De Lie 

Coquard 

Bauhaus 

Bennett

Gaviria 

vd Berg 

 

Aanvallers 

Ciccone 

Gee 

Bettiol 

Lapeira 

De keuze om 8 sprinters mee te nemen is omdat de sprintetappes vrij gemakkelijk te voorspellen zijn in tegenstelling tot de heuvel/berg etappes. Ook ligt het zwaartepunt van de sprints in het begin van de tour en zoals ik al zei, je kunt de punten beter maar vast binnen hebben. Gegarandeerd dat er 2 sprinters uitvallen en dan heb ik er nog 6 over die ik kan opvullen met (team)punten van Pogi Almeida en A. Yates. Verwacht dat Pogi na etappe 4 namelijk de gele trui heeft en niet meer weggeeft. Zelf zie ik maar 5-6 echte kansen voor de AK mannen waarin ze strijden om de overwinning en dat levert in verhouding minder punten op dan de sprinters. TT hierin niet meegenomen maar dat kan ik prima invullen met de gekozen AK mannen. Aanvallers zijn denk ik de meest besproken 4 van de afgelopen weken maar in mijn ogen ook wel degene met het hoogste puntenpotentieel. 

Opstelling vandaag:

Pogacar (c)

Roglic

Bilbao

Almeida

A. Yates

S. Yates

Ciccone

Bettiol

Lapeira

 

Iedereen veel succes de komende dagen! Dat de beste mag winnen :)

 

 

Sambonhof
HaagseHaas
#2251
Dat maakt geen moer uit, want dat zal nog steeds tot gelijksoortige teams leiden als we het over ren...

Ik heb geen Buitrago en Ciccone hoor ;)

NiekPro2005

Mijn eerste tour op scorito ga ik met dit team doen wat vinden jullie ervan?

Pogacar
Roglic
Vlasov
Pidcock
Ciccone
Almeida
Ayuso
A.Yates
Bettiol
Phillipsen
Poels
Coquard
Van den berg
Pedersen
Groenewegen
Ackermann
De Lie
Johannessen
Buitrago
Mozzato


Ruhs49

88% pickrate voor pogi!? Hoe dan?

Kanarie

Prima team

Nederlandsche

Is er trouwens, net zoals bij de Giro, een WielerFlits Forum Subleague?

Kanarie
Ruhs49
#2289
88% pickrate voor pogi!? Hoe dan?

97% volgens mijn scorito app

Daan Brakenhoff
martijncr
#2285
Daan! Superbedankt man, voor deze meer dan uitvoerige terugkoppeling. En ja, het maakt absoluut sens...

Good luck!

Mooi team met een hoge upside, ik verwacht je ergens bovenaan de eerste twee weken! (En als jouw voorspellingen uitkomen, ook na de derde week ;) )

NOAD1912

Succes allen!

Mijn team, vol ingezet op dominatie UAE, sowieso vanaf Rit 4. Geen Visma's en een sterke sprintploeg, enkele usual maar onmisbare suspects aanvallers:

Pogi, Ayuso, Almeida, Yates

Rogla, Rodriguez, Yates, Buitrago

Gee, Ciccone, Bettiol

Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Bauhaus, Gaviria, Vd Berg, Mozzato

Van der Poel (overgang, truipunten sprint)

Jungels

Grootste twijfel en 6 minuten voor het einde omgezet is: Rev + Lampaert + Coquard eruit voor Ayuso + Groenewegen + Jungels

De Tour gaat uitwijzen of het een gouden of een loden zet was. 

arviidd
Kanarie
#2292
97% volgens mijn scorito app

88% voor etappe 1 en 97% in de teams.  Wel gek dat zoveel mensen hem niet opstellen vandaag.

Ruhs49
arviidd
#2295
88% voor etappe 1 en 97% in de teams.  Wel gek dat zoveel mensen hem niet opstellen vandaag.

Precies dat

Poule d'Or
arviidd
#2295
88% voor etappe 1 en 97% in de teams.  Wel gek dat zoveel mensen hem niet opstellen vandaag.

Of 12% van de deelnemers snapt nog niet dat je ook een dagopstelling moet maken.

NOAD1912

maar 31% Gee en 50% Ciccone.. dacht vooraf allebei 70%+

joris dor

Mijn officieel team TDF 2024:

 

Bedankt aan iedereen voor de input. Heb tussen mijn drukke werken door genoten vd lectuur. Uiteindelijk kies ik toch men ploeg maar de inzichten van hoe anderen dit spelletje benaderen vind ik steeds weer boeiend.

 

Mijn team:

Pogacar

REV

A Yates

C Rod

Pidcock

Hindley

Gaudu

Buitrago

 

Phillips

Pedersen

De lie

Cocquard

Ackermann

Bennett

Gaviria

 

Johanesen

Hirt

MVG

Matthews

De Gee

 

aan iedereen veel succes, keuzestress en spelgenot gewenst!

 

 

 

 

 

 

 

NielsH97

Pickrates van Gee, Ayuso, Mas, Vlasov en Gregoire verbazen mij. Allemaal erg laag.

Van der Poel daarentegen erg hoog.

1 2 ... 92 ... 105 106

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.