Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 100 ... 342 343
esims2.0

Ook al hebben jij en ik misschien een verschillende opvatting van wat autochtoon is, dan nog beweer ik dat niet. De Turkse Nederlanders die zich na de wedstrijd Nederland - Turkije misdroegen zullen ook wel hier geboren zijn. Je probeert mij te ontwijken door er een andere discussie van te maken.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Gore won niet, ter illustratie dat de joodse lobby niet almachtig is, en ik dus "antisemitische crap...

lol asielmakelaars, ik weet niet wat je rookt gast maar ik denk dat je het beste er ff een tijdje af kan blijven man

pirazzi

Zou Mark Rutte het aandurven om vanaf 1 oktober, wanneer hij daadwerkelijk chef van de NAVO is, Rusland aan te vallen om het lijden van Oekraïne te stoppen? Waarschijnlijk niet want dan riskeert hij W.O. III.

Il Leopardo della Primavera
pirazzi
Zou Mark Rutte het aandurven om vanaf 1 oktober, wanneer hij daadwerkelijk chef van de NAVO is, Rusl...

Leuke stelling, maar natuurlijk gaat de NAVO niet direct Rusland aanvallen. NAVO moet je zien als een verdedigingslinie, dus pas als Rusland een NAVO-land aanvalt zal de NAVO acteren. 

Ik hoop overigens wel dat Rutte de steun aan Oekraine zal intensiveren, dat is absoluut nodig. 

Romāns Vainšteins

Allochtoon is gewoon : 1 of meerdere ouders in buitenland geboren.

vandaar ook dat Wilders laatst met zulke dikke cijfers aan kwam zetten. En dat was een stomme move want hij heeft nu heeel eeergg veeell extra mensen vd kop gestoten. Veel beter had hij gewoon alle pijlen op de islam gericht.

Raul Alcala
esims2.0
Ook al hebben jij en ik misschien een verschillende opvatting van wat autochtoon is, dan nog beweer...

Ja, dat was me wat. Kanker Nederland, kanker Joden, was wat ze riepen. The same old song.

Ach, sommige joden zien liever de toeterende Turk (fan van erdolf, grijze wolven handgebaren makend) dan een verkleede Nederlander in het oranje. Zoveel verschil is er niet met een bontkraagje als het erop aankomt, behalve die dikke neus

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ja, dat was me wat. Kanker Nederland, kanker Joden, was wat ze riepen. The same old song. Ach, somm...

Je hebt het nu over roomblanke feyenoordfans die de boel afbreken en kankerjoden schreeuwen, neem ik aan?

Raul Alcala

Nee. Ik had het niet over jou deze keer

Il Leopardo della Primavera

Ah, interessant. Ik ben geen allochtoon, geen feyenoord-fan, geen jood, en heb ook nooit kankerjoden of iets in die richting geroepen. Ben je weer aan het projecteren omdat je zo zuur bent dat rechts heeft verloren in frankrijk?

Raul Alcala

Zo, dat was me een sterke reactie zeg. Voor een sukkeltje die naar de bekende weg vraagt dan.

Il Leopardo della Primavera

Links/progressief neemt het over in Europa. Engeland, Frankrijk, Spanje, Denemarken, Polen; we komen eraan!

Raul Alcala

De zelfhaat,  de gooi ons maar weg mentaliteit op links

"Baarn weigert de Nederlandse vlag op te hangen in de raadzaal. Politiek te gevoelig. 

"Een ambivalent symbool dat vaak politiek gemaakt wordt. Voor de één een symbool van uitsluiting van wie er wel en wie er niet bij hoort in Nederland, voor de ander een terecht symbool van trots voor al het goede dat ons land ook in zich heeft"

Uitsluitend Nederlandse vlaggen graag

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Links/progressief neemt het over in Europa. Engeland, Frankrijk, Spanje, Denemarken, Polen; we komen...

Ah ja, communisten zijn ineens progressief 

esims2.0

De term 'zuur links' (hier veelvuldig gebezigd na een tweet van Wilders in de formatie) zit Leopardo blijkbaar dwars want nu probeert hij opzichtig vaak terug te slaan met 'zure verliezers'. Al net zo gekunsteld als de verkiezingsuitslag in Frankrijk. Het zou wel aardig zijn als hij ook eens inhoudelijk uitlegt - en niet op basis van labeltjes links/rechts - waarom ik (die overigens CDA heeft gestemd) me verliezer zou moeten voelen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Die vlag hangt verkeerd, het is toch blauw wit rood tegenwoordig?

Romāns Vainšteins

Links en rechts die elkaar na overzijdse overwinningen zuur noemen is natuurlijk volkomen logisch, immers steun je min of meer het één dan wel ander. Het is allemaal zeer overbodig.

De bek die Wilders trekt als hij klaagt over minderheden is voor míj zuur en een ander juist daadkrachtig en nobel.

De bek die Timmermans trekt wanneer hij rechtspopulisme de maat neemt is voor míj daadkrachtig en nobel maar voor een ander weer zuur.

Mijn procesvoorstel is om dit voortaan achterwege te laten, dan blijft er meer bespreekbaars over.

Raul Alcala

Mijn procesvoorstel is dat je je dagelijkse tirades richting de PVV en haar achterban achterwege laat.  Of is dat wat jij zuur noemt?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

De kanttekening die Raul maakt is overigens wel de moeite waard. Er zit nogal een verschil tussen progressief/pragmatisch 'links' en zij die in het verleden blijven hangen en vooral steunen op activisme en (wat er überhaupt van over is) communistisch gedachtengoed. Wanneer je dat eerlijk aangeeft maait het ook de simplistische reactie weg dat alles op één hoop geflikkerd wordt.

Hoe anders dan de familie die in Europa nu ontstaat met oa Orbán, Wilders, Vlaamsch Belang en Le Pen, die bekennen kleur door onder de naam 'patriotten voor mijn eigenland, de rest kan me wat' samen te klonteren.

Raul Alcala

Melenchon 

Ze willen Frankrijk uit de NAVO, de annexatie van de Krim door Poetin vinden ze prima, asielzoekers zijn allemaal welkom, een 30-urige werkweek voor iedereen, en verlaging van de pensioenleeftijd naar 60 jaar. En pro-Pallies, plus antisemiet, uiteraard.

Links progressief volgens sommigen 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
De kanttekening die Raul maakt is overigens wel de moeite waard. Er zit nogal een verschil tussen pr...

Communisme is voor jaloerse barbaren

esims2.0

Dit was even na middernacht.

Raul Alcala

Romāns Vainšteins

Mélechon is natuurlijk niks progressief-links aan en hij heeft goed geprofiteerd van Macron's move. Echter is het nog maar de vraag hoe hij zich nu opstellen gaat en het geen certitude dat dat niet constructief is.

Raul Alcala

Ik verval in herhaling,  maar wederom heiligt het doel de middelen bij, in dit geval, progressief links en France. Vind zo'n deal with the devil best creepy Romans

Raul Alcala

Nu waren de Fransen ooit een volk dat zich de camembert niet van de stokbrood lieten eten, en de gevestigde macht tot de orde wist te roepen. Benieuwd of er nog voldoende Fransen zijn om dit, mocht het de spuigaten uitlopen, nog een keer te doen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 100 ... 342 343

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.