Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 100 ... 399 400
Romāns Vainšteins

Die vlag hangt verkeerd, het is toch blauw wit rood tegenwoordig?

Romāns Vainšteins

Links en rechts die elkaar na overzijdse overwinningen zuur noemen is natuurlijk volkomen logisch, immers steun je min of meer het één dan wel ander. Het is allemaal zeer overbodig.

De bek die Wilders trekt als hij klaagt over minderheden is voor míj zuur en een ander juist daadkrachtig en nobel.

De bek die Timmermans trekt wanneer hij rechtspopulisme de maat neemt is voor míj daadkrachtig en nobel maar voor een ander weer zuur.

Mijn procesvoorstel is om dit voortaan achterwege te laten, dan blijft er meer bespreekbaars over.

Raul Alcala

Mijn procesvoorstel is dat je je dagelijkse tirades richting de PVV en haar achterban achterwege laat.  Of is dat wat jij zuur noemt?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

De kanttekening die Raul maakt is overigens wel de moeite waard. Er zit nogal een verschil tussen progressief/pragmatisch 'links' en zij die in het verleden blijven hangen en vooral steunen op activisme en (wat er überhaupt van over is) communistisch gedachtengoed. Wanneer je dat eerlijk aangeeft maait het ook de simplistische reactie weg dat alles op één hoop geflikkerd wordt.

Hoe anders dan de familie die in Europa nu ontstaat met oa Orbán, Wilders, Vlaamsch Belang en Le Pen, die bekennen kleur door onder de naam 'patriotten voor mijn eigenland, de rest kan me wat' samen te klonteren.

Raul Alcala

Melenchon 

Ze willen Frankrijk uit de NAVO, de annexatie van de Krim door Poetin vinden ze prima, asielzoekers zijn allemaal welkom, een 30-urige werkweek voor iedereen, en verlaging van de pensioenleeftijd naar 60 jaar. En pro-Pallies, plus antisemiet, uiteraard.

Links progressief volgens sommigen 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
De kanttekening die Raul maakt is overigens wel de moeite waard. Er zit nogal een verschil tussen pr...

Communisme is voor jaloerse barbaren

esims2.0

Dit was even na middernacht.

Raul Alcala

Romāns Vainšteins

Mélechon is natuurlijk niks progressief-links aan en hij heeft goed geprofiteerd van Macron's move. Echter is het nog maar de vraag hoe hij zich nu opstellen gaat en het geen certitude dat dat niet constructief is.

Raul Alcala

Ik verval in herhaling,  maar wederom heiligt het doel de middelen bij, in dit geval, progressief links en France. Vind zo'n deal with the devil best creepy Romans

Raul Alcala

Nu waren de Fransen ooit een volk dat zich de camembert niet van de stokbrood lieten eten, en de gevestigde macht tot de orde wist te roepen. Benieuwd of er nog voldoende Fransen zijn om dit, mocht het de spuigaten uitlopen, nog een keer te doen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar dat is exact hetzelfde als het zuur-rechts/links issue. Ik vind alle, álle, ALLE!!! koppen van conservatieve politici 'creepy' en beticht hen zodoende doorlopend van het doelen verheiligen middels middelen.

Meer constructief is nu: ze hébben dit parlement nu, wát gaan ze er mee doen. Ik zou vanuit het midden opereren als ik Macron was. Wat trouwens ook hier had moeten gebeuren in plaats van volledig over rechts gaan en de godganse tijd oen alsof 'het hele volk!' achter je staat. Kijk nou hoe agressief en boos die Geert ál zijn debatten sindsdien gevoerd heeft, van de wannabe-verbinder en bestaanszekerheidgoeroe is werkelijk niets over. Dan roep je zelf de weerstand, polarisatie en gemene middelen over jezelf af.

Romāns Vainšteins

'Benieuwd of er nog voldoende Fransen zijn om dit, mocht het de spuigaten uitlopen, nog een keer te doen'

Het antwoord is natuurlijk nee want zoals we merken stokt het hier in Europa ver vóór een situatie als de capitoolbestorming. Europeanen zijn daar uiteindelijk te pragmatisch, geïnformeerd en 'laf' voor. Een beetje over 'revolutie, tribunalen, genoeg is genoeg' brullen en op weilandjes met zelfbedachte vlaggen gezellig een drankje doen. Dat is het wel zo ongeveer. Degenen die nog het verst komen is die FdF-aso met zijn harde kern.

SprintMaster

Yesilgöz is de enige van de vier fractievoorzitters van de regeringscoalitie die na de aanval van Rusland op het Oekraïnse kinderziekenhuis haar steun heeft uitgesproken voor Oekraïne. Omtzigt, vdPlas en Wilders blijven stil. Wilders is duidelijk niet op vakantie want die gaat dan maar over zijn katten twitteren. Als opmerking kreeg hij: "Ja gaan maar lekker over je katten tweeten, vorige week zat Orban bij Poetin, vandaag bombardeerde Poetin een kinderziekenhuis. Jij ben medeplichtig en 1000 schattige kattenfilmpjes gaat dat niet veranderen."

Als dit een Israëlisch kinderziekenhuis was geweest had hij allang nonstop getwitterd. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Benieuwd of er nog voldoende Fransen zijn om dit, mocht het de spuigaten uitlopen, nog een keer te...

Toch ben ik benieuwd 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Maar dat is exact hetzelfde als het zuur-rechts/links issue. Ik vind alle, álle, ALLE!!! kopp...

Jij gooit het op het uiterlijk, ik op de inhoud

Dont judge a book on his cover 

Ga je trouwens gewoon door met je proces Wilders?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nee, je bent niet benieuwd maar een soort van 'hoopvol'. Mijns inziens met teleurstelling op de loer want de Le Pen's schreeuwen hier al generaties lang over (niet gek als land met de meeste migranten van allemaal), het gaat niet tot een arcbestorming leiden hoor.

Romāns Vainšteins

'Ga je trouwens gewoon door met je proces Wilders?'

Tot het kabinet ploft, niet zo heel lang dus. Wanneer hij weer als vanouds een beetje in de oppositie zit te zeuren is het verder prima. Net zoals in Europa nu het geval is horen ze daar, aan de zijkant. Wat ik trouwens ook de juiste positie voor uiterst links vind.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Flikker toch op man. Geweld is nooit een oplossing 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Links en rechts die elkaar na overzijdse overwinningen zuur noemen is natuurlijk volkomen logisch, i...

Steek dat verzoek dan maar in die zure reet van je

Romāns Vainšteins

'Toch ben ik benieuwd'

Naar wat dan?

'Steek dat verzoek dan maar in die zure reet van je'

Verzoeken zijn niet tastbaar en om die reden kúnnen ze, anders dan, ik noem maar wat, de kop van Wilders in zijn eigen achtereinde, niet in een reet gestoken worden. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Het betreft een spreekwoordelijk gezegde, in overdrachtelijke zin

Raul Alcala

Metaforisch verholen ook

Thurau
SprintMaster
Yesilgöz is de enige van de vier fractievoorzitters van de regeringscoalitie die na de aanval v...

Zijn stilte over Poetin zegt alles over de bijzondere vriendschap die de 2 delen. Kleine moeite toch om dit soort barbarij te veroordelen, maar nee hoor laat de tiran ongestoord zijn gang gaan.

SprintMaster

Heb nog flink moeten zoeken naar de Franse uitslag per partij in elk blok. Macron heeft al uitgesloten met LFI samen te werken. Omdat Macron zelf deze situatie heeft veroorzaakt denk ik dat het er op gaat uitdraaien dat hij ook voor een opossing zal moet zorgen. Dat zal dan wel een coalitie van zijn partij met de constructieve linkse (PS, EELV) en rechtse (LR, DD) partijen worden. Een brede samenwerking zal nodig zijn om niet alles vast te laten lopen.

bron: INFOGRAPHIES. Résultats des élections législatives 2024 : découvrez la composition de la nouvelle Assemblée nationale (francetvinfo.fr)

1 2 ... 100 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.