SW, vind het sympathiek dat je mij een uitzonderingspositie geeft maar mijn stem is al lang verzilverd. Als ik Christenunie in het eerste debat zelfs inhoudelijke erkenning voor de PVV-stemmer hoor, dan weet je dat het politieke bestel een schop onder zijn reet gekregen heeft.
Ik vind dit topic echt enorm zwak geworden. Als iedereen alleen maar het goede van zijn kant uitvergroot en volledig blind kritisch op de andere is geworden.. tja. Dan vallen beide kanten niet meer serieus te nemen. We zitten hier met zijn allen juist omdat we over de volledige breedte nogal in de steek gelaten zijn voor wat jaartjes. Allemaal schuld aan.
Dan moet je juist ook het lef hebben om in de eigen spiegel te kijken als kiezer. Men stemt eerst massaal op FVD in Groningen terwijl men terecht klaagt over de gevolgen van gaswinning maar kennelijk is het standpunt van FVD, pomp alles maar op, geen beletsel. Men klaagt over 14 jaar VVD beleid maar staat te juichen als die partij vrolijk verder mag met de uitverkoop van het gezamenlijke en de ellende van de marktwerking doorzet. Politici en hun standpunten zijn niks qua wendbaarheid vergeleken bij de kiezers zelf. Altijd wijzen naar de politiek terwijl je zelf het circus vol gooit met clowns is merkwaardig. De uitkomst is dan altijd de gekte zoals afgelopen week.
Men Thurau? Ik heb nooit op de FvD gestemd, had al snel door wat een elitaire gek die Baudet was. Daarvoor 1x niet gestemd. Daarvoor 2x blanco gestemd. Daarvoor van alles gestemd. Nooit rechts. Nooit nog verder rechts. Hoe kan ik verantwoordelijk zijn voor het plaatje dat je schetst? Ik wil wel erkennen dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor wat we gekregen hebben al die jaren. Als volk krijg je wat je stemt. Je krijgt de leiders die je verdient. Maar dat is als groep, niet als individu.
Ik ga het nog een keer zeggen: de overwinning van de PVV is juist gekomen door stemmen van mensen die nooit op PVV zouden moeten gestemd hebben.
Probeer je nu als Fries met joodse roots een objectief verhaaltje neer te zetten over de invloed van de joodse lobby op de politiek van de VS? Met je "vermeende almacht"? Ik haalde de geschiedenisles van de middelbare school erbij om aan te geven dat ik daar voor het eerst van die lobbyclub AIPAC hoorde. En deelde daarna een link waar die invloed uitvoerig besproken wordt met feiten. En jij doet het allemaal af als 'vemeend'? Ik leg toch gewoon de feiten op tafel, of verzin ik het allemaal maar?
"Mijns inziens moet die tweestatenoplossing er zo snel mogelijk komen, opgelegd door de VN. Maar het is juist de joodse lobby in de VS die dat voorkomt. Ik had op de middelbare school bij geschiedenis al gehoord dat in de VS niemand financieel gezien president kan worden zonder de steun van die lobby."
Dit was de aantoonbare antisemitsche crap die je toen neerpende. Alles de schuld van de joodse lobby wat je al gehoord had op de middelbare school. Over bewijs gesproken. En oh ja, AIPAC was dol op Al Gore.
Nog even op Frankrijk terugkomend: de uitslag lijkt me nou juist een ideale aanleiding om een flink gematigd 'linksig' premier op te voeren of eentje die helemaal in het midden staat. Nu dit achter de rug is kan je wel een beetje de kant ook van RF ook aanluisteren en hoefje niet per se Melechon op het paard te hijsen.
Gore won niet, ter illustratie dat de joodse lobby niet almachtig is, en ik dus "antisemitische crap" verkondig 😕
"Fries met Joodse roots met oog voor de medemens", behalve als die medemens de autochtone Nederlander is. Een paar mensen (Leopardo, Thurau en Romans) gedragen zich echt als asielmakelaars. Met spreiding als mantra.
Ik ben dus geen autochtone Nederlander ondanks dat ik hier geboren en getogen ben? Bewijst nog eens extra je antisemitisme, want Jood kan dus nooit autochtoon zijn. Wist ik al van je maar toch fijn dat je die bevestiging nog even geeft. Walgelijk gewoon!
Ook al hebben jij en ik misschien een verschillende opvatting van wat autochtoon is, dan nog beweer ik dat niet. De Turkse Nederlanders die zich na de wedstrijd Nederland - Turkije misdroegen zullen ook wel hier geboren zijn. Je probeert mij te ontwijken door er een andere discussie van te maken.
Leuke stelling, maar natuurlijk gaat de NAVO niet direct Rusland aanvallen. NAVO moet je zien als een verdedigingslinie, dus pas als Rusland een NAVO-land aanvalt zal de NAVO acteren.
Ik hoop overigens wel dat Rutte de steun aan Oekraine zal intensiveren, dat is absoluut nodig.
Allochtoon is gewoon : 1 of meerdere ouders in buitenland geboren.
vandaar ook dat Wilders laatst met zulke dikke cijfers aan kwam zetten. En dat was een stomme move want hij heeft nu heeel eeergg veeell extra mensen vd kop gestoten. Veel beter had hij gewoon alle pijlen op de islam gericht.
Ja, dat was me wat. Kanker Nederland, kanker Joden, was wat ze riepen. The same old song.
Ach, sommige joden zien liever de toeterende Turk (fan van erdolf, grijze wolven handgebaren makend) dan een verkleede Nederlander in het oranje. Zoveel verschil is er niet met een bontkraagje als het erop aankomt, behalve die dikke neus
De zelfhaat, de gooi ons maar weg mentaliteit op links
"Baarn weigert de Nederlandse vlag op te hangen in de raadzaal. Politiek te gevoelig.
"Een ambivalent symbool dat vaak politiek gemaakt wordt. Voor de één een symbool van uitsluiting van wie er wel en wie er niet bij hoort in Nederland, voor de ander een terecht symbool van trots voor al het goede dat ons land ook in zich heeft"
Uitsluitend Nederlandse vlaggen graag

De term 'zuur links' (hier veelvuldig gebezigd na een tweet van Wilders in de formatie) zit Leopardo blijkbaar dwars want nu probeert hij opzichtig vaak terug te slaan met 'zure verliezers'. Al net zo gekunsteld als de verkiezingsuitslag in Frankrijk. Het zou wel aardig zijn als hij ook eens inhoudelijk uitlegt - en niet op basis van labeltjes links/rechts - waarom ik (die overigens CDA heeft gestemd) me verliezer zou moeten voelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.