Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 99 ... 342 343
Raul Alcala

"Ja, je wil bewijs hebben voordat je toegeeft dat de populistische partijen in de reet van Poetin zitten?"

Wat een niveau 

Il Leopardo della Primavera

Wat een zure verliezers hier op rechts zeg

Romāns Vainšteins

Het liefst hadden ze samen met Poetin in een keldertje de dictator-hoppak gedanst, jammer alleen voor ze dan het allemaal breekknokerige sithlords zonder enige flexibiliteit zijn.

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
Wat een zure verliezers hier op rechts zeg

Ik snap werkelijk niet waarom je als links hier victorie wilt kraaien. Wat is nu eigenlijk de verdienste van links in Frankrijk? De aanleiding waren de voor Macron teleurstellende Europese verkiezingen en hij gokte bij de eerste ronde van de verkiezingen verkeerd dat de angst voor radicaal-rechts gunstig voor hem was. Hij voorspelde een burgeroorlog als rechts zou winnen (ook al een voorbeeld van dat paniekzaaien niet typisch rechts is). Daarna hebben 131 kandidaten van links en 82 van de partij van Macron zich teruggetrokken om links alsnog aan een meerderheid te helpen. Maar heeft links nu iets bereikt op basis van kiezers overtuigen van hun beleid? Volgens mij niet.

Raul Alcala

Blijf eens van die paddo's af, Romans. Kijk naar Mo wat een bad trip met je kan doen

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Ik snap werkelijk niet waarom je als links hier victorie wilt kraaien. Wat is nu eigenlijk de verdie...

als je de overwinning van links zo probeert weg te redeneren ben je gewoon een zure verliezer, sorry esims.

SprintMaster
esims2.0
Wat is onzin? Je zei letterlijk "Poetin partij" en "Je weet toch dat al die extreem-rechtse partijen...

Ik haalde een Amerikaans onderzoek aan. Daarin werd vermeld dat het echt bedrag waarschijnlijk veel hoger ligt. Het is dus nog veel erger dan men denkt. Verder werd Wilders nadrukkelijk genoemd als pro Poetin man. Vertrouw je de Amerikanen niet? Waarom denk je dat Wilders in het Kremlin is geweest? 

 

esims2.0

Opnieuw geen bewijs voor je bewering SprintMaster. Die Wilders zelf ontkent. Dit is niets anders dan insinuaties over dopinggebruik in het wielrennen, of bij een specifieke renner.

Romāns Vainšteins

Ook jouw gejammer om bewijs past heel goed op dat profiel. Net alsof je Einstein moet zijn om te beseffen dat Poetin en al die Orbán-Oetangs gedeelde belangen hebben. Lekker boeien of ze dan ook gratis kaviaar krijgen.

Romāns Vainšteins

Trouwens, Brekelmans is toch in de Oekraïne momenteel? Laat hem maar eens stevig van leer trekken richting Rusland nu dan.

Thurau
Il Leopardo della Primavera
Wat een zure verliezers hier op rechts zeg

Dan gaan ze inderdaad in huilstruik modus. Net zoals ze altijd klagen over de minachting voor hun kiezers maar zelf natuurlijk altijd hun minachting voor progressieve kiezers vrolijk laten leeglopen. Uitdelen ja, incasseren nee.

Thurau
Romāns Vainšteins
Ook jouw gejammer om bewijs past heel goed op dat profiel. Net alsof je Einstein moet zijn om te bes...

Wat nog raarder is omdat voor de vermeende Joodse almacht in de politiek van de VS en natuurlijk ver daarbuiten Esims niet verder kwam dan een leraar op zijn middelbare school als bron. Dus zelf mag je een antisemiet gebruiken als waterdicht bewijs om bij anderen telkens te krijsen dat ze niks op tafel leggen. Nope, dat is de essentie van schijnheiligheid.

Klootje Kriekeljon

Tegelijk over Ruslandvriendje praten en blij zijn met een Franse overwinning mede tot stand gekomen door een Communistische partij. Blinde. Haat.

Als ik nu die enorme dramaqueen van een RV was: Rode boekje! Stalin! Goelags! Linkse revolutie! Man man man.

Thurau
SprintMaster
Ik haalde een Amerikaans onderzoek aan. Daarin werd vermeld dat het echt bedrag waarschijnlijk veel...

De vriendschapsspeld is natuurlijk ook niet waar. LOL En let wel, deze ging hij prominent dragen nadat al duidelijk was dat 298 mensen werden vermoord door een Russische raket. Een grotere belediging voor die slachtoffers is nauwelijks denkbaar.

Klootje Kriekeljon

SW, vind het sympathiek dat je mij een uitzonderingspositie geeft maar mijn stem is al lang verzilverd. Als ik Christenunie in het eerste debat zelfs inhoudelijke erkenning voor de PVV-stemmer hoor, dan weet je dat het politieke bestel een schop onder zijn reet gekregen heeft.

Ik vind dit topic echt enorm zwak geworden. Als iedereen alleen maar het goede van zijn kant uitvergroot en volledig blind kritisch op de andere is geworden.. tja. Dan vallen beide kanten niet meer serieus te nemen. We zitten hier met zijn allen juist omdat we over de volledige breedte nogal in de steek gelaten zijn voor wat jaartjes. Allemaal schuld aan.

Thurau
Klootje Kriekeljon
SW, vind het sympathiek dat je mij een uitzonderingspositie geeft maar mijn stem is al lang verzilve...

Dan moet je juist ook het lef hebben om in de eigen spiegel te kijken als kiezer. Men stemt eerst massaal op FVD in Groningen terwijl men terecht klaagt over de gevolgen van gaswinning maar kennelijk is het standpunt van FVD, pomp alles maar op, geen beletsel. Men klaagt over 14 jaar VVD beleid maar staat te juichen als die partij vrolijk verder mag met de uitverkoop van het gezamenlijke en de ellende van de marktwerking doorzet. Politici en hun standpunten zijn niks qua wendbaarheid vergeleken bij de kiezers zelf. Altijd wijzen naar de politiek terwijl je zelf het circus vol gooit met clowns is merkwaardig. De uitkomst is dan altijd de gekte zoals afgelopen week.

Klootje Kriekeljon

Men Thurau? Ik heb nooit op de FvD gestemd, had al snel door wat een elitaire gek die Baudet was. Daarvoor 1x niet gestemd. Daarvoor 2x blanco gestemd. Daarvoor van alles gestemd. Nooit rechts. Nooit nog verder rechts. Hoe kan ik verantwoordelijk zijn voor het plaatje dat je schetst? Ik wil wel erkennen dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor wat we gekregen hebben al die jaren. Als volk krijg je wat je stemt. Je krijgt de leiders die je verdient. Maar dat is als groep, niet als individu.

Ik ga het nog een keer zeggen: de overwinning van de PVV is juist gekomen door stemmen van mensen die nooit op PVV zouden moeten gestemd hebben. 

esims2.0
Thurau
Wat nog raarder is omdat voor de vermeende Joodse almacht in de politiek van de VS en natuurlijk ver...

Probeer je nu als Fries met joodse roots een objectief verhaaltje neer te zetten over de invloed van de joodse lobby op de politiek van de VS? Met je "vermeende almacht"? Ik haalde de geschiedenisles van de middelbare school erbij om aan te geven dat ik daar voor het eerst van die lobbyclub AIPAC hoorde. En deelde daarna een link waar die invloed uitvoerig besproken wordt met feiten. En jij doet het allemaal af als 'vemeend'? Ik leg toch gewoon de feiten op tafel, of verzin ik het allemaal maar?

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
Probeer je nu als Fries met joodse roots een objectief verhaaltje neer te zetten over de invloed van...

"Mijns inziens moet die tweestatenoplossing er zo snel mogelijk komen, opgelegd door de VN. Maar het is juist de joodse lobby in de VS die dat voorkomt. Ik had op de middelbare school bij geschiedenis al gehoord dat in de VS niemand financieel gezien president kan worden zonder de steun van die lobby."

Dit was de aantoonbare antisemitsche crap die je toen neerpende. Alles de schuld van de joodse lobby wat je al gehoord had op de middelbare school. Over bewijs gesproken. En oh ja, AIPAC was dol op Al Gore.

Laatst gewijzigd
esims2.0

En waar toon jij nu aan dat het crap is? Nog los van je beschuldiging van antisemitisme, maar dat lijkt voor sommigen de normaalste zaak van de wereld op dit forum.

Romāns Vainšteins

En die incidentele stemmers gaan dat niet opnieuw doen klootje, alle bestaanszekerheiddingen zijn overboord gekieperd inmiddels.

Thurau
esims2.0
En waar toon jij nu aan dat het crap is? Nog los van je beschuldiging van antisemitisme, maar dat li...

Gore werd geen President slimmerd.

Romāns Vainšteins

Nog even op Frankrijk terugkomend: de uitslag lijkt me nou juist een ideale aanleiding om een flink gematigd 'linksig' premier op te voeren of eentje die helemaal in het midden staat. Nu dit achter de rug is kan je wel een beetje de kant ook van RF ook aanluisteren en hoefje niet per se Melechon op het paard te hijsen.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Gore won niet, ter illustratie dat de joodse lobby niet almachtig is, en ik dus "antisemitische crap" verkondig 😕

"Fries met Joodse roots met oog voor de medemens", behalve als die medemens de autochtone Nederlander is. Een paar mensen (Leopardo, Thurau en Romans) gedragen zich echt als asielmakelaars. Met spreiding als mantra.

Thurau
esims2.0
Gore won niet, ter illustratie dat de joodse lobby niet almachtig is, en ik dus "antisemitische crap...

Ik ben dus geen autochtone Nederlander ondanks dat ik hier geboren en getogen ben? Bewijst nog eens extra je antisemitisme, want Jood kan dus nooit autochtoon zijn. Wist ik al van je maar toch fijn dat je die bevestiging nog even geeft. Walgelijk gewoon!

1 2 ... 99 ... 342 343

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.