Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 101 ... 399 400
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Melenchon  Ze willen Frankrijk uit de NAVO, de annexatie van de Krim door Poetin vinden ze pri...

Ik zei links/progressief. Die / staat daar niet voor niks. Die semicommies zijn wel links maar niet progressief natuurlijk. 

Als je nog meer tips voor begrijpend lezen nodig hebt hoor ik het graag, here to help!

Laatst gewijzigd
SprintMaster
Yesilgöz is de enige van de vier fractievoorzitters van de regeringscoalitie die na de aanval v...

douze points.

Raul Alcala
Ik zei links/progressief. Die / staat daar niet voor niks. Die semicommies zijn wel links maar niet...

Nee. Klare wijn schenk je. De communisten schaar je onder het linkse clubje. Bon ton wat jou betreft.

Liberaal Macron die een lijstverbinding aangaat met onder andere communisten, sec om Marine le Pen buiten de regering te houden, niet veel meer dan een pyrrusoverwinning. De kans dat de nieuwe Franse regering ook maar iets gedaan krijgt lijkt me minimaal. En dus zal de maatschappelijke onvrede alleen maar meer toenemen. Le Pen, schrijf haar naam maar in inkt op.

Hij heeft de premier inmiddels gevraagd voorlopig aan te blijven. Hij heeft nu ook door dat hij een pact heeft gesloten met figuren die op een gesloten afdeling thuishoren. De bonus voor het buitenspel zetten van de democratie. Tres bien.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Nee. Klare wijn schenk je. De communisten schaar je onder het linkse clubje. Bon ton wat jou betreft...

Ja, communisten zijn links dus die schaar je aan de linkerkant. Links is niet hetzelfde als progressief, dat weet je ook wel toch?

Overigens is Macron helemaal geen 'lijstverbinding' aangegaan met communisten (of linkse partijen). Als je het plaatje van Sprintmaster bekijkt zie je precies welke partijen er onder het linkse blok vielen, en die van Macron valt daar niet onder. Beetje bij de les blijven he.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Extreem links, radicaal links mag ook.

Raul Alcala
Extreem links, radicaal links mag ook.

ja klopt, commies zijn over het algemeen extreem/radicaal links. ik ben geen commie overigens, maar ben ook absoluut geen voorstander van het huidige kapitalisme.

Thurau
Ja, communisten zijn links dus die schaar je aan de linkerkant. Links is niet hetzelfde als progress...

Macron die een lijstverbinding met de communisten is aangegaan? LOL Wat een onkunde weer. Overigens heeft de campagneleider van Le Pen de functie neergelegd/moeten neerleggen. Doe je niet als je erg tevreden bent over deze uitslag. De doorslag voor Progressieven en Liberaal/Centristen om elkaar te steunen was het verbond tussen RN en een klein clubje van de Les Republicains. Een strategische misser van Marine.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Goed bezig.. 😰

Thurau
esims2.0
Goed bezig.. 😰

Is een hele gemene zet van Netanyahu en diens smerige kolonisten vriendjes. Maar volstrekt voorspelbaar en mag ik zeggen ook een gevolg van de Hamas aanval. Dit zette de deur open voor extra nederzettingen. Is dus niet alleen Bibi die je hier voor verantwoordelijk kan houden. Israel wil nu een buffer en commandocentrum in Gaza houden. 

Raul Alcala

Als het om je kroost gaat.

"Ik vind Duitsland nog steeds echt een geweldig land. We zijn er super graag, maar het is in ieder geval niet meer helemaal het Duitsland dat het was - zoals het misschien tien jaar geleden was", zegt hij in de Lanz&Precht podcast. "Er is in ieder geval een gevoel veranderd. Een gevoel van - hoe druk je dat het beste uit, zonder in een hoek gedrukt te worden?" Dan geeft hij een voorbeeld: "Als iemand me zou vragen, zou je je dochter om 11 uur in Spanje buiten laten of in een Duitse grote stad, zou ik eerder voor Spanje kiezen."

Romāns Vainšteins

En? Wie is 'hij'? Hij lult in ieder geval heel vaag en slap, net alsof grote Duitse steden zoveel anders zijn dan grote Spaanse steden. Overigens hou ik algemene zin niet zo heel erg van echt grote steden. zo rond de 250.000 vind ik wel zat eigenlijk, ook met het oog op kroost. Voor mij liever Liepaja dan Riga, zeker weten.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En wat het koloniseren van Gaza betreft. Kraakhelder dat het die kant op zal gaan. Beetje bij beetje verdrijven ze iedereen daar om vervolgens de pijlen op de westelijk jordaanoever te richten, ze komen ruimte tekort daar, dát is waar het om draait.

Klootje Kriekeljon

Nja Spanje heeft wel een cultuur van laat buiten flaneren. Dus helemaal eerlijk is het niet van Toni Kroos. Desondanks niet minder waar.

esims2.0

"Ik ben geen commie overigens, maar ben ook absoluut geen voorstander van het huidige kapitalisme."

Ik weet niet of Leopardo hier puur kapitalisme bedoelt of het huidige economische systeem in Nederland. Maar als dat laatste bedoeld wordt, ben ik wel benieuwd naar wat daar dan niet goed aan is volgens hem. Ik vind het eigenlijk wel prima.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat kapatalistisch VVD systeem, wat ook nu nog fier overeind staat, is de kern van alle problematiek waarom men afgelopen keer op Wilders stemde. En ook wat de boeren zo lang deed dooretteren dat ze nu vast komen te zitten.

het is een systeem dat zich te veel richt op haves ipv have nots, te weinig sociaal. Het mag een ferme tik die kant op krijgen.

Laatst gewijzigd
esims2.0

En daar hebben we asielmakelaar Romans weer die wil bouwen voor zijn immigranten, maar de boeren zitten in de weg. Even naar dat stuk van Maaike van Charante: zelfs als alle veehouderij uit Nederland verdwijnt, of niets meer uitstoot, dan blijft 90% van de stikstofkaart rood. Dat was een gedachtenexperiment van de ministeries van Landbouw en Financiën. Daarnaast zegt Ronald Plasterk ook zeer terecht dat het alarmisme volstekt misplaatst is, omdat het CO2 probleem en stikstofprobleem door elkaar gehaald worden. Klimaatverandering is wel zorgwekkend, en dat komt door CO2 uitstoot, waar we allemaal verantwoordelijk voor zijn. Maar het is zo lekker geruststellend en overzichtelijk om de boeren de schuld te geven.

esims2.0

"het is een systeem dat zich te veel richt op haves ipv have nots, te weinig sociaal. Het mag een ferme tik die kant op krijgen."

Zoiets vermoedde ik ook al als achtergrond bij Leopardo's opmerking. Ik vind dat het vooral een luie mentaliteit uitstraalt.

Romāns Vainšteins

Hoe bedoel je dat? Dat iedereen lui is die niet in dit systeem floreert?

esims2.0

Ik vind dat we in Nederland voldoende rekening houden met mensen die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Als je alles maar gelijk gaat trekken, is er geen prikkel meer om prestaties te leveren.

Het probleem met het huidige westerse kapitalistische systeem is dat het uiteindelijk naar een paar ultramegabedrijven zoals Google/Apple/Tesla/Amazon leidt die álle concurrentie wegkopen/concurreren waardoor het feitelijk geen kapitalisme meer is (zoals het ooit bedoeld is).

Dat gaat overigens hand in hand met de VVD die dit megabedrijven maar wat graag faciliteert met windmolenparken voor datacenters, kortingen op belastingen, en meer van dat soort ongein wat ten koste van de gewone burger gaat. Dat heeft niks te maken met mensen die een uitkering hebben of wat dan ook, of een luie mentaliteit of hoe je dat ook wil interpreteren. Puur ultrakapitalistisch VVD eurotekensindeogen-mentaliteit.

En ja, het systeem mag prima wat socialer, en dat betekent niet dat we op uitkeringsniveau iedereen zomaar meer geld hoeven te geven. Maar meer sociale huurwoningen, lagere huren, lagere koopprijs voor huizen zodat er betere doorstroom is. Geen btw op groente en fruit en andere gezonde producten (uit Nederland), meer belasting voor de megarijken, meer erfbelasting waardoor je de belasting op inkomsten uit werk omlaag kan krijgen, etc etc. Zoveel makkelijke maatregelen om ons kapitalistische systeem wat socialer te maken waar de lagere en middenklasse (lees: 90% van NL) baat bij hebben. 

Laatst gewijzigd
SprintMaster
esims2.0
En daar hebben we asielmakelaar Romans weer die wil bouwen voor zijn immigranten, maar de boeren zit...

En daar hebben we esims weer, de benepen betweter die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Heb je ooit de stikstof deposito kaart van Duitsland, Vlaanderen, Bretagne en Po vlakte bekeken? Als ze daar een rechtszaak aanspannen tegen de staat omdat de staat van de natuur daar slecht is hebben ze net zo goed een probleem. Dus nee, die onzin dat de stikstofnormen wel omhoog kunnen, want 'Duitsland' gaat niet op. 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
En? Wie is 'hij'? Hij lult in ieder geval heel vaag en slap, net alsof grote Duitse steden zoveel an...

Toni Kroos,  sterspeler van die Manschaft en Real Madrid.

War weet jij er nou van joh, met je eeuwige betweterij

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Leo heeft nieg door dat in elk systeem een extreem klein aantal de dienst uitmaakt. Dat is een natuurwet,  Pareto principe genaamd. Al meerdere keren uitgelegd.  Graag beter opletten als ik volgende keer onderwijs 

Romāns Vainšteins

Sowieso wakkeren de boeren juist de immigratiestroom áán, ze zitten niet in de weg maar veroorzaken het.

Best bewaarde geheim van dit kabinet : de moslimasielzoekers krijgen de zwarte piet toegespeeld en ondertussen doen we geen moer aan de arbeidsmigranten die (veelal erg platte, gore en niet-duurzame) economie draaiende houden volgens het 'esims vindt het prima'-principe. Daarbij is er openlijke steun uitgesproken richting Oekraïne waarmee er ruim 100.000 bedden bezet blijven en iedereen met het juiste paspoort de opvang in kan.

Als je écht iets aan schaarste wil doen en tegelijk toekomstgericht te werk wil gaan?

A: Aanpakken van die dump-economie (zie maar hoe, kan op verschillende manieren) waarmee je automatisch, zowel op kwantiteit en kwaliteit, het aantal arbeidsmigranten terugdingt en op kwaliteit filtert.

B: Ruim investeren in het Oekraïne beleid via (zeer) nauwe contacten met de overheid daar. Lang niet alles wat hier aanmeert hoort ook thuis in de opvang. En die aantallen zijn minimaal zo hoog als dat cluppie vrijelanders waar 1/3 Nederland de angstrillingen voor aangeluld krijgt.

Maar dit kabinet is daar te LAF voor en min of meer te corrupt, de bedrijven die dit veroorzaken hebben directe lijntjes.

Romāns Vainšteins

OK, het gaat hier over politiek en jij komt met een voetballer aankakken? Staat ge-no-teerd.

'Ja, dat kunnen jullie wel zeggen allemaal. Maar deze voetballer zei laatst dat...' 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 101 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.