Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 101 ... 342 343
Romāns Vainšteins

Maar dat is exact hetzelfde als het zuur-rechts/links issue. Ik vind alle, álle, ALLE!!! koppen van conservatieve politici 'creepy' en beticht hen zodoende doorlopend van het doelen verheiligen middels middelen.

Meer constructief is nu: ze hébben dit parlement nu, wát gaan ze er mee doen. Ik zou vanuit het midden opereren als ik Macron was. Wat trouwens ook hier had moeten gebeuren in plaats van volledig over rechts gaan en de godganse tijd oen alsof 'het hele volk!' achter je staat. Kijk nou hoe agressief en boos die Geert ál zijn debatten sindsdien gevoerd heeft, van de wannabe-verbinder en bestaanszekerheidgoeroe is werkelijk niets over. Dan roep je zelf de weerstand, polarisatie en gemene middelen over jezelf af.

Romāns Vainšteins

'Benieuwd of er nog voldoende Fransen zijn om dit, mocht het de spuigaten uitlopen, nog een keer te doen'

Het antwoord is natuurlijk nee want zoals we merken stokt het hier in Europa ver vóór een situatie als de capitoolbestorming. Europeanen zijn daar uiteindelijk te pragmatisch, geïnformeerd en 'laf' voor. Een beetje over 'revolutie, tribunalen, genoeg is genoeg' brullen en op weilandjes met zelfbedachte vlaggen gezellig een drankje doen. Dat is het wel zo ongeveer. Degenen die nog het verst komen is die FdF-aso met zijn harde kern.

SprintMaster

Yesilgöz is de enige van de vier fractievoorzitters van de regeringscoalitie die na de aanval van Rusland op het Oekraïnse kinderziekenhuis haar steun heeft uitgesproken voor Oekraïne. Omtzigt, vdPlas en Wilders blijven stil. Wilders is duidelijk niet op vakantie want die gaat dan maar over zijn katten twitteren. Als opmerking kreeg hij: "Ja gaan maar lekker over je katten tweeten, vorige week zat Orban bij Poetin, vandaag bombardeerde Poetin een kinderziekenhuis. Jij ben medeplichtig en 1000 schattige kattenfilmpjes gaat dat niet veranderen."

Als dit een Israëlisch kinderziekenhuis was geweest had hij allang nonstop getwitterd. 

 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Benieuwd of er nog voldoende Fransen zijn om dit, mocht het de spuigaten uitlopen, nog een keer te...

Toch ben ik benieuwd 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Maar dat is exact hetzelfde als het zuur-rechts/links issue. Ik vind alle, álle, ALLE!!! kopp...

Jij gooit het op het uiterlijk, ik op de inhoud

Dont judge a book on his cover 

Ga je trouwens gewoon door met je proces Wilders?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nee, je bent niet benieuwd maar een soort van 'hoopvol'. Mijns inziens met teleurstelling op de loer want de Le Pen's schreeuwen hier al generaties lang over (niet gek als land met de meeste migranten van allemaal), het gaat niet tot een arcbestorming leiden hoor.

Romāns Vainšteins

'Ga je trouwens gewoon door met je proces Wilders?'

Tot het kabinet ploft, niet zo heel lang dus. Wanneer hij weer als vanouds een beetje in de oppositie zit te zeuren is het verder prima. Net zoals in Europa nu het geval is horen ze daar, aan de zijkant. Wat ik trouwens ook de juiste positie voor uiterst links vind.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Flikker toch op man. Geweld is nooit een oplossing 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Links en rechts die elkaar na overzijdse overwinningen zuur noemen is natuurlijk volkomen logisch, i...

Steek dat verzoek dan maar in die zure reet van je

Romāns Vainšteins

'Toch ben ik benieuwd'

Naar wat dan?

'Steek dat verzoek dan maar in die zure reet van je'

Verzoeken zijn niet tastbaar en om die reden kúnnen ze, anders dan, ik noem maar wat, de kop van Wilders in zijn eigen achtereinde, niet in een reet gestoken worden. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Het betreft een spreekwoordelijk gezegde, in overdrachtelijke zin

Raul Alcala

Metaforisch verholen ook

Thurau
SprintMaster
Yesilgöz is de enige van de vier fractievoorzitters van de regeringscoalitie die na de aanval v...

Zijn stilte over Poetin zegt alles over de bijzondere vriendschap die de 2 delen. Kleine moeite toch om dit soort barbarij te veroordelen, maar nee hoor laat de tiran ongestoord zijn gang gaan.

SprintMaster

Heb nog flink moeten zoeken naar de Franse uitslag per partij in elk blok. Macron heeft al uitgesloten met LFI samen te werken. Omdat Macron zelf deze situatie heeft veroorzaakt denk ik dat het er op gaat uitdraaien dat hij ook voor een opossing zal moet zorgen. Dat zal dan wel een coalitie van zijn partij met de constructieve linkse (PS, EELV) en rechtse (LR, DD) partijen worden. Een brede samenwerking zal nodig zijn om niet alles vast te laten lopen.

bron: INFOGRAPHIES. Résultats des élections législatives 2024 : découvrez la composition de la nouvelle Assemblée nationale (francetvinfo.fr)

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Melenchon  Ze willen Frankrijk uit de NAVO, de annexatie van de Krim door Poetin vinden ze pri...

Ik zei links/progressief. Die / staat daar niet voor niks. Die semicommies zijn wel links maar niet progressief natuurlijk. 

Als je nog meer tips voor begrijpend lezen nodig hebt hoor ik het graag, here to help!

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
SprintMaster
Yesilgöz is de enige van de vier fractievoorzitters van de regeringscoalitie die na de aanval v...

douze points.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ik zei links/progressief. Die / staat daar niet voor niks. Die semicommies zijn wel links maar niet...

Nee. Klare wijn schenk je. De communisten schaar je onder het linkse clubje. Bon ton wat jou betreft.

Liberaal Macron die een lijstverbinding aangaat met onder andere communisten, sec om Marine le Pen buiten de regering te houden, niet veel meer dan een pyrrusoverwinning. De kans dat de nieuwe Franse regering ook maar iets gedaan krijgt lijkt me minimaal. En dus zal de maatschappelijke onvrede alleen maar meer toenemen. Le Pen, schrijf haar naam maar in inkt op.

Hij heeft de premier inmiddels gevraagd voorlopig aan te blijven. Hij heeft nu ook door dat hij een pact heeft gesloten met figuren die op een gesloten afdeling thuishoren. De bonus voor het buitenspel zetten van de democratie. Tres bien.

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Nee. Klare wijn schenk je. De communisten schaar je onder het linkse clubje. Bon ton wat jou betreft...

Ja, communisten zijn links dus die schaar je aan de linkerkant. Links is niet hetzelfde als progressief, dat weet je ook wel toch?

 

Overigens is Macron helemaal geen 'lijstverbinding' aangegaan met communisten (of linkse partijen). Als je het plaatje van Sprintmaster bekijkt zie je precies welke partijen er onder het linkse blok vielen, en die van Macron valt daar niet onder. Beetje bij de les blijven he.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Extreem links, radicaal links mag ook.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Extreem links, radicaal links mag ook.

ja klopt, commies zijn over het algemeen extreem/radicaal links. ik ben geen commie overigens, maar ben ook absoluut geen voorstander van het huidige kapitalisme.

Thurau
Il Leopardo della Primavera
Ja, communisten zijn links dus die schaar je aan de linkerkant. Links is niet hetzelfde als progress...

Macron die een lijstverbinding met de communisten is aangegaan? LOL Wat een onkunde weer. Overigens heeft de campagneleider van Le Pen de functie neergelegd/moeten neerleggen. Doe je niet als je erg tevreden bent over deze uitslag. De doorslag voor Progressieven en Liberaal/Centristen om elkaar te steunen was het verbond tussen RN en een klein clubje van de Les Republicains. Een strategische misser van Marine.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Goed bezig.. 😰

Thurau
esims2.0
Goed bezig.. 😰

Is een hele gemene zet van Netanyahu en diens smerige kolonisten vriendjes. Maar volstrekt voorspelbaar en mag ik zeggen ook een gevolg van de Hamas aanval. Dit zette de deur open voor extra nederzettingen. Is dus niet alleen Bibi die je hier voor verantwoordelijk kan houden. Israel wil nu een buffer en commandocentrum in Gaza houden. 

Raul Alcala

Als het om je kroost gaat.

"Ik vind Duitsland nog steeds echt een geweldig land. We zijn er super graag, maar het is in ieder geval niet meer helemaal het Duitsland dat het was - zoals het misschien tien jaar geleden was", zegt hij in de Lanz&Precht podcast. "Er is in ieder geval een gevoel veranderd. Een gevoel van - hoe druk je dat het beste uit, zonder in een hoek gedrukt te worden?" Dan geeft hij een voorbeeld: "Als iemand me zou vragen, zou je je dochter om 11 uur in Spanje buiten laten of in een Duitse grote stad, zou ik eerder voor Spanje kiezen."

Romāns Vainšteins

En? Wie is 'hij'? Hij lult in ieder geval heel vaag en slap, net alsof grote Duitse steden zoveel anders zijn dan grote Spaanse steden. Overigens hou ik algemene zin niet zo heel erg van echt grote steden. zo rond de 250.000 vind ik wel zat eigenlijk, ook met het oog op kroost. Voor mij liever Liepaja dan Riga, zeker weten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 101 ... 342 343

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.