Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 21 ... 285 286
Sunneklaas

Ik krijg de indruk dat jullie banger zijn voor het hypothetische gevaar van Geertje dan voor het vaststaande gevaar van hetgeen waar hij voor waarschuwd. 

Wijsgeer

Ik vind dat de SP helemaal geen bizar Oekraine standpunt heeft. Ze hebben tot nu toe zo'n beetje alle wapenleveranties gewoon gesteund. Maar ze willen wel dat er wordt nagedacht over een exit-strategie. Want hoe lang blijf je dit "spelletje" nog spelen? Welk risico op escalatie wil je lopen in het westen? Want dat EU-geknuffel met Oekraine heeft ons heel veel geld gekost. En wie weet zelfs voor een deel deze oorlog veroorzaakt (denk nog even terug aan die Belgische oproerkraaier met die lelijke tanden, Verhofstadt).

Uiteindelijk is het aan Oekraine zelf om te bepalen of, en op welk moment, ze gaan onderhandelen. Maar het kan wel degelijk aan de andere landen zijn om daarop te gaan aansturen, ipv steeds maar wapens blijven leveren. Met alle risico's van dien.

En ik denk dat een analyse van waar stemmers vandaan komen tot op zekere hoogte interessant is. Maar volgens mij wordt er ook wel eens te diep geanalyseerd. Terwijl heel veel mensen in het stemhokje echt geen benul hebben van verkiezingsprogramma's. Zo heeft de VVD ooit een hele campagne gebaseerd op een kartonnen afdruk van Rutte. En denken heel veel kiezers: 'goh, die weet het leuk te vertellen (of heeft leuke memmen), daar ga ik op stemmen'. 

En als het je in een campagne lukt om jezelf een bepaald stempel te geven, en een ander te stigmatiseren, dan ben je al een heel eind op weg richting torentje.

Romāns Vainšteins

Absoluut, de angst die hij je aanpraat valt volledig in het niet bij wat voor uitgehold, plat en zielloos kutland hij er van maken zou, mocht hij de kans ooit krijgen.

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#503
Absoluut, de angst die hij je aanpraat valt volledig in het niet bij wat voor uitgehold, plat en zie...

SprintMaster

Ik krijg de indruk dat jullie banger zijn voor het hypothetische gevaar van Geertje dan voor het vaststaande gevaar van hetgeen waar hij voor waarschuwd.

In ieder geval staan alle seinen op rood.

  • waarom moet er eerst 6 weken gesproken worden over het respecteren van de rechtsstaat. 
  • het hele akkoord is een onsamenhangende bende. Het kostte liefst een half jaar om dat voor elkaar te krijgen.
  • de coalitiegenoten die nu al publiekelijk afstand nemen van allerlei punten door deze als offer te bestempelen laat zien dat het nu al kraakt. En ze zijn nog niet eens begonnen.
  • het is al aan alle kanten gefileerd door technocraten. Het is zo slecht dat men zich zou af moeten vragen of dat niet het doel was.
  • allerlei onuitvoerbare maatregelen aankondigen kan ook een voorschot zijn op een aanval op de rechtelijke macht. Die krijgt gegarandeerd de schuld wanneer het in rechtszalen gaat sneuvelen.
  • het gelul over asielzoekers, iedereen kan zien dat dit niets oplost en de chaos word alleen maar groter. Dat zal koren op de molen van de machtsgeile Geert zijn.

 Ik denk dat de tijd inmiddels wel voorbij is dat een stem op de populisten een gratis stem zonder gevolgen is. Remember Brexit. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

😂

Raul Alcala
Sunneklaas
#501
Ik krijg de indruk dat jullie banger zijn voor het hypothetische gevaar van Geertje dan voor het vas...

De mensen hier en politieke partijen die uitsluiten zo verafschuwen....wat staan ze eigenlijk voor met de PVV?

Marik
Raul Alcala
#506
😂

Deze reacties zijn goud, echt goud. Wat een toegevoegde waarde, wat een inhoud. #applaus

Raul Alcala

😂

Sunneklaas

Het wordt donderdag weer huilen, Raul. Gelukkig zijn wij er om de kinders op te vangen.

Wijsgeer
Sunneklaas
#501
Ik krijg de indruk dat jullie banger zijn voor het hypothetische gevaar van Geertje dan voor het vas...

Ik vraag me af of je werkelijk denkt dat het hypothetische gevaar (we halen moslimfundamentalisten in huis en verliezen onze eigen cultuur) wordt weggenomen door de aanpak van Geert.

Extremisme komt vooral voort vanuit polarisatie. Extreme standpunten geven extreme tegengeluiden. En je kunt er vergif op innemen dat, als Wilders het voor het zeggen had en er kopvoddentaxen, moskeeverboden, kleurplatenwedstrijden en koranverbrandingen komen, het tegengeluid ook steeds hardere vormen aan gaat nemen. Je oogst immers wat je zaait, en wie haat zaait zal haat oogsten.

En het is juist die haat die Wilders nodig heeft en wil aanwakkeren. Een doodgestoken politieman vindt ie waarschijnlijk helemaal niet erg, dat past namelijk precies in zijn straatje. Al zal hij dat nooit op die manier zeggen. Maar geloof mij: hij zit glimlachend te kijken naar de sentimenten die dat los maakt in Duitsland en hier. "Ausländer RAUS", op de beat van een bekende DJ....

Als je dat niet wilt zien, sunneklaas, dan heb je niet veel geleerd van de geschiedenis. En ben je veel kans de treinmachinist of kampbewaarder van de nabije toekomst.

Raul Alcala
Sunneklaas
#510
Het wordt donderdag weer huilen, Raul. Gelukkig zijn wij er om de kinders op te vangen.

Het is zo pathetisch Truc. Die knurftjes hier.

Ik vang ze niet meer op hoor, gewoon laten vallen die handel

Sunneklaas
Wijsgeer
#511
Ik vraag me af of je werkelijk denkt dat het hypothetische gevaar (we halen moslimfundamentalisten i...

Het grappige is dat als wij deze discussie over 10 jaar weer zouden hebben dat jij dan ook een rechtse stemmer bent. En waarschijnlijk een PVV-stemmer. 

Wijsgeer
Sunneklaas
#513
Het grappige is dat als wij deze discussie over 10 jaar weer zouden hebben dat jij dan ook een recht...

Ik denk dat ik nog eerder een radicaal wordt, die helemaal los gaat op alles waar Wilders voor staat, en op iedereen die zijn standpunten te hard uitdraagt. Wie haat zaait, zal ooit haat oogsten!

Raul Alcala

😂

Sunneklaas
Wijsgeer
#514
Ik denk dat ik nog eerder een radicaal wordt, die helemaal los gaat op alles waar Wilders voor staat...

Dat zijn idd de smaken, of rechts stemmen of verworden tot zo'n queer for palestine gekkie die aan demonstraties mee gaat doen maar geen idee heeft waar ze voor of tegen demonstreren, zolang het maar iets met Wilders te maken heeft. Wilders is tenslotte een racist, facist en extreemrechts, maar vraag vooral niet naar de definitie van die woorden. 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#507
De mensen hier en politieke partijen die uitsluiten zo verafschuwen....wat staan ze eigenlijk voor m...

Poppers paradox Mexicano

Raul Alcala

Zit je weer aan de poppers, kereltje?

Marik
Raul Alcala
#518
Zit je weer aan de poppers, kereltje?

Het is voor onze Raul zo ontzettend lastig om niet te gaan beledigen als mensen het met hem oneens blijven. In het begin nog wel pogend om op de inhoud te blijven, de laatste pagina's veelvuldig eindigen met een belediging. Wat een onmacht moet je dan voelen. 

Il Leopardo della Primavera

Wat me overigens opvalt hier is dat de mensen aan de 'linkerflank' (bij gebrek aan een beter woord) vooral kritiek hebben op de mensen aan de macht bij rechts. De mensen op de 'rechterflank' zijn gewoon op de andere flank aan het schelden; pathetisch, knurftjes, gekkies, kinders, antisemieten, knettergek, etc etc.

 

Toch grappig, dat de rechterflank die zichzelf als slim met veel ervaring ziet, en naar eigen zeggen enkel handelt naar feiten, toch telkens zo emotioneel is dat ze beginnen te schelden. Waarom zou dat zijn?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Marik
#519
Het is voor onze Raul zo ontzettend lastig om niet te gaan beledigen als mensen het met hem oneens b...

Niks mis met een snuif poppers, op z'n tijd, beste schoonmaker van me. 

Of heb je iets tegen homosensuelen?

Marik
Raul Alcala
#521
Niks mis met een snuif poppers, op z'n tijd, beste schoonmaker van me.  Of heb je iets tegen h...

Ah ja, je bent weer los, zoals jou wel vaker hier gebeurt op WF. Laat ons hopen dat je niet weer terugvalt in eerder gedrag waarbij je als een blinde om je heen gaat slaan, de raarste scheldwoorden gebruikt, alle schepen achter je verbrandt, om een paar dagen later met hangende pootjes mea culpa te roepen.

Enfin, het is ook verder niet aan mij. Het is jouw rugzakje.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#520
Wat me overigens opvalt hier is dat de mensen aan de 'linkerflank' (bij gebrek aan een beter woord)...

Jij vergeleek me met een religekkie. Van anderen heb ik ook zaken toegeworpen gekregen die ik als een belediging zou kunnen opvatten. 

Wouter die Truc met een kampbewaarder vergelijkt of roept dat hij masturbeert op Breivik.

Die balk in je oog, pas op voor houtrot

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Marik
#522
Ah ja, je bent weer los, zoals jou wel vaker hier gebeurt op WF. Laat ons hopen dat je niet weer ter...

Bedankt voor de morele steun, lieverd

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#523
Jij vergeleek me met een religekkie. Van anderen heb ik ook zaken toegeworpen gekregen die ik als ee...

Om grapjes moeten we niet huilen toch?

Overigens wordt truc niet met een kampbewaarder vergeleken, er wordt gezegd dat hij ervoor moet waken dat ie er in de toekomst geeneens wordt. Dat is wat anders. Mijn punt staat alsnog; telkens als het een serieuze discussie lijkt te worden komt iemand aan de rechterflank er opeens doorheen met allerlei ad hominems en scheldwoorden. Waarom zou dat toch zijn, Mexicano van me?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 21 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.