Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 22 ... 285 286
Wijsgeer
Marik
#522
Ah ja, je bent weer los, zoals jou wel vaker hier gebeurt op WF. Laat ons hopen dat je niet weer ter...

Heeft Roeliewoelie nu echt op zijn knietjes voor Maxim of Martin gezeten? Ik ben heel graag hier op WF, maar dat zou toch wel het laatste zijn dat in me op komt om mijn bestaansrecht te houden.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#525
Om grapjes moeten we niet huilen toch?Overigens wordt truc niet met een kampbewaarder vergeleken, er...

Of je fascisten opmerking. Dan zijn de mijne nu ook allemaal grappies met terugwerkende kracht. Opgelost

Wijsgeer zn gescheld mbt Breivik was iig in de tegenwoordige tijd

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
#526
Heeft Roeliewoelie nu echt op zijn knietjes voor Maxim of Martin gezeten? Ik ben heel graag hier op...

Wil je aub niet beledigen? Daar houdt Marik niet van

Raul Alcala

Sommigen van jullie doen me denken aan die UVA activisten, die allemaal hetzelfde praten, hetzelfde haten, hetzelfde doen. Als die lui uit de USA. Copycats zonder enige originaliteit.

Nu moet ik mijn woorden zorgvuldig kiezen. 

Ik heb niets anders dan minachting voor diegenen.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#527
Of je fascisten opmerking. Dan zijn de mijne nu ook allemaal grappies met terugwerkende kracht. Opge...

Ik heb je geen fascist genoemd, ik had het over fascismeretoriek. En jij begon over grapjes, ouwe doorbakken mexicano van me

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#530
Ik heb je geen fascist genoemd, ik had het over fascismeretoriek. En jij begon over grapjes, ouwe do...

Fascismeretoriek vat ik ook als ern belediging op.

Dan zijn we eruit toch? Allemaal grappies, op die van Breivik na. Niks om je verder druk over te maken dus

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Ik vermoed dat Raul last heeft van cognitieve dissonantie. Stemmen op een populist die de buitenlanders eruit wil schoppen terwijl tegelijkertijd de door hem verfoeide inkomensverschillen worden vergroot. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#530
Ik heb je geen fascist genoemd, ik had het over fascismeretoriek. En jij begon over grapjes, ouwe do...

Ik begon over grapjes mbt een artikel over fraude met EU gelden door de mafia 

Voor jou reden persoonlijke 'grappen' richting mij te maken. 

Enfin, het zal allemaal

Romāns Vainšteins

De grootste grap is Henk & Ingrid die echt denken dat de zon gaat schijnen.

Overigens al een tijdje niets van Schoof gehoord, die zal wel druk in de weer met alle zendertjes en dotans zijn.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
SprintMaster
#532
Ik vermoed dat Raul last heeft van cognitieve dissonantie. Stemmen op een populist die de buitenland...

Ik heb wel vaker gezegd, ook hier, dat ik op de partij stem die me het minste tegenstaat. Dat was deze keer de PVV. Wat veel zegt over de rest.

Inkomensverschillen kleiner maken ging in de discussie hier over criminaliteit.

Hoe het exact met de inkomsverschillen zal gaan de komende jaren, weet ik eerlijk gezegd niet. Wil ik best induiken. Qua koopkracht, wat niet hetzelfde is, lijkt het iiig wel snor te zitten.

kleomantre
Romāns Vainšteins
#500
Of PvdA / GL / SP het wel of niet goed gedaan heeft is ondergeschikt aan het feit dat men massaal ee...

Dat lijkt me ook zonneklaar, alleen heel veel wordt er waarschijnlijk ook niet geleerd door grote delen van de bevolking.

Mij is het een raadsel hoe een VVD nog een zo groot aantal stemmers overhoudt als ze zelf de sociale zekerheid uithollen, graag de (grote) bedrijven allerlei voordeeltjes gunnen, de welvarende nederlander welvarend houden, enkele grote problemen mede zelf veroorzaakt niet willen oplossen en eigenlijk alleen maar goed zijn voor een deel van de feitelijke stemmers. Een zetel of 15 kan ik me wel indenken, maar boven de 20 zijn er teveel mensen die er weinig van hebben begrepen of hardleers zijn.

Verder zie ik het ook gewoon als weer een voorzetting van de huidige status quo, iets wezenlijks wordt niet opgepakt. Dus als ze de rit uitzitten zijn we qua woningproblematiek net zo ver, stikt het van de (kennis)migranten die een oneerlijke voordeel genieten, functioneert de belastingdienst nog niet naar behoren, zal het zelfde vastlopende belastingstelsel er nog precies zo zijn met een paar extra sausjes erbij, hebben we bijna nog net zoveel boeren, krijgt Schiphol voldoende speelruimte door her en der een boerenbedrijf zn stikstofechten op te kopen, komen grote bedrijven als Tata Steel met rapportages dat doelen ivm verduurzaming niet gehaald kunnen worden als het rijk niet de portemonne trekt, zullen de zorgkosten gestegen zijn (dus ook de verzekering) zonder enig tegengas, blijft de welvarende Nederlander grinniken om het gratis geld van de hyptheekrente aftrek en de echt welvarende Nederlander zal zien dat constructies om grove belastingontwijking tegen te gaan nog nauwelijks van de grond zijn gekomen of dat hun vermogen ook maar beperkt belast wordt.

En dan komen er verkiezingen en rolt er een coalitie uit met dezelfde problemen om nader tot elkaar te komen. Gezien de zielloze, visieloze aanvoeders in de partijen zal waarschijnlijk niks wezenlijks opgepakt worden en als zeker niks fundamenteels aangepakt worden.    

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
#520
Wat me overigens opvalt hier is dat de mensen aan de 'linkerflank' (bij gebrek aan een beter woord)...

Waar de linkerflank rechtse politici, maar ook sprekers als Peterson steeds probeert te diskwaliceren door ze aan extremisme etc te koppelen, kan de rechter flank daar idd alleen maar wat lacherig over doen. Wie kan men nou serieus nemen als ze zich ONTIEGELIJK druk maken om ome Geert terwijl ze niets willen weten van alle bevestigde ellende. Dat ze wéér gaan stemmen op partijen die gaan zorgen voor meer criminaliteit. 

Waarom moet steeds gezegd worden dat het slechts een proteststem was (want normaal zou je daar met je volle verstand niet op stemmen toch?), of dat de stemmers domme heikneuters zijn die ongeinformeerd een fuik zijn ingezwommen? Waarom zou dat zijn?

Romāns Vainšteins

Je had gewoon SP moeten stemmen, misschien volgende x nu er een Groninger aan het roer staat (beste kerel overigens, betrouwbare lobbes die er echt staat voor jou vurige wens. Geen wannabe dictator die ieders ziel lachend doorverkoopt)

Romāns Vainšteins

Het waanbeeld dat het steeds erger gaat qua criminaliteit is ook zo sneu, hoewel er absoluut meer mensen gaan wordt het alleen maar minder.

Raul Alcala
SprintMaster
#532
Ik vermoed dat Raul last heeft van cognitieve dissonantie. Stemmen op een populist die de buitenland...

Wat ik wel weet is dat het percentage van de eerste belastingschijf IB omlaag gaat. Dat zal werkenden met een laag inkomen het verschil met de hoge inkomens doen verkleinen 

Met uitkeringen is dat lastiger, omdat een te hoge uitkering de drang om te gaan werken, mede door verlies van oa toeslagen en gemeentelijke subsidies, niet zal stimuleren.  Integendeel.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#538
Je had gewoon SP moeten stemmen, misschien volgende x nu er een Groninger aan het roer staat (beste...

Ik ken Jimmy een beetje, prima kerel.

Wie weet, hij mag zich bewijzen de komende jaren.

Sunneklaas
Raul Alcala
#541
Ik ken Jimmy een beetje, prima kerel. Wie weet, hij mag zich bewijzen de komende jaren.

Je zou ook verwachten dat de SP meer zou profiteren van de fusie van GL en PVDA. GL lijkt me niks voor de arbeiders die nog bij de PVDA zaten. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#537
Waar de linkerflank rechtse politici, maar ook sprekers als Peterson steeds probeert te diskwalicere...

De linkse partijen die volgens jou zorgen voor meer criminaliteit hebben uberhaupt nog nooit geregeerd (in een links kabinet) dus hoe ze voor meer criminaliteit hebben gezorgd is mij een raadsel. Enfin, dat is nog geen antwoord op mijn vraag waarom er aan de rechterzijde zoveel ad hominems worden gepleegd door jullie.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#543
De linkse partijen die volgens jou zorgen voor meer criminaliteit hebben uberhaupt nog nooit geregee...

Links verpakt ad hominems als grapjes

En de breivik reactie van onze linkse Wijsgeer was by far de meest wanstaltige

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
#543
De linkse partijen die volgens jou zorgen voor meer criminaliteit hebben uberhaupt nog nooit geregee...

Dat krijg je al gauw als je 'kinders' als schelden ziet... En tegelijkertijd niet inzien dat de rechtste stemmer steevast als dom wordt weggezet. 

Raul Alcala
Sunneklaas
#545
Dat krijg je al gauw als je 'kinders' als schelden ziet... En tegelijkertijd niet inzien dat de rech...

Oh ja, Leo noemt me regelmatig dom rechts. Zal ook wel een grappie geweest zijn, kinders 

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#545
Dat krijg je al gauw als je 'kinders' als schelden ziet... En tegelijkertijd niet inzien dat de rech...

Het verschil is dat jij hier de mensen waarmee je in 'discussie' bent uitscheldt, terwijl links het hier over de rechtse leiders of stemmers in het algemeen heeft, dus geen persoonlijke aanvallen. 

Daarnaast: als je stemt op iemand die beste vriendjes is met Orban en graag dezelfde retoriek en regels hier zou invoeren, maar wel zelfbenoemd voorstander bent van democratie (LiNkS iS FaScIsMe), dat mag daar best het label dom op ja. Als jij je er bewust van bent dat we met types als Wilders pijlsnel kunnen afdalen naar Hongarije-achtige omstandigheden waarin journalisten niet meer vrij hun werk kunnen doen (tuig van de richel anyone) en je keurt dat goed zelf weten, maar ook dat lijkt mij geen verstandige ontwikkeling.

kraamhol

Wijsgeer
Sunneklaas
#545
Dat krijg je al gauw als je 'kinders' als schelden ziet... En tegelijkertijd niet inzien dat de rech...

Misschien moet je anders voor de gein eens even op nu.nl gaan kijken, en daar de reacties lezen onder een willekeurig artikel over Wilders, migranten, stikstof, klimaat, kabinetsformatie of oorlog.

1: je haalt er meteen de PVV stemmers uit. Niet alleen qua standpunten, maar ook qua taalvoudten.

2: de meesten van die kiezers hebben werkelijk geen enkel benul, en papegaaien iedereen na die wat zegt. En alles wat Wilders doet is fantastisch, al geef ie zijn hele verkiezingsprogramma op. Bijna creepy.

In die zin zijn we hier werkelijk nog bevoorrecht met Sunnyboy en Roelieboelie, die, ondanks hun filmpjes, gescheld en dom gebazel, het niveau van de PVV kiezer op nu.nl ruim overstijgen.

Raul Alcala

Even een filmpje, sorry boys, over Hitler, populisme, en dergelijke 

1 2 ... 22 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.